Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit eivät osaa käytöstapoja. Eivätkä ymmärrä miksi käytöstavat alunperin kehitettiin

Vierailija
12.01.2012 |

Käyttäytyminen ennaltaehkäisee veritekoja.

Uskonnoissa on myös hyviä ohjeita elämään.

Kunnioita vanhempiasi ja läheisiäsi.

Ällös anna väärää todhistusta lähimmäisestäsi Ällkös turmele tai lunasta lähimmäisesi omaisuutta. Totisesti ällös himoitse lähimmäisesi omaisuutta.

Buddhalaisuudessa on huono karma. Huono käytös jää kiertämään. Kuseskelu oli paha teko ja jäi kiertämään. Siitä tuli torneido. Suomeksi myrsky, jos osa ei ymmärtänyt mitä torneido tarkoittaa.

Eli jos käyttäytyy pöllösti voi pudota puusta ja katkaista kaulansa. Hyvät käytöstavat annettiin ohjeeksi pitkälle elämälle. Nyt tässä ollaan taas keksimässä pyörää uudestaan vaikka uskonnot antoivat hyvät ohjeet terveelle elämälle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NMiksi ei voisi käyttäytyä huonosti, jos siitä ei kerran mitään huonoa seuraa.

Jos täällä vallitsisi anarkia, kaikki voisivat huonosti. Ateistikaan ei kuulkaa ole tyhmiä. Mulla on lapsi joka on kasvatettu täysin ilman mitään jumala rankaisee -uhkailuja, lapsi on alunperinkin ollut hyvin epäilevä uskontoa kohtaan vaikka meillä ei uskonnosta puhuta juuri mitään (siinä mielessä siis että onko ne jutut totta). Päinvastoin olen korostanut lapselle että uskonto on monelle tärkeä asia eikä sitä saa pilkata.

Olen opettanut lapselle muiden huomioonottamisen tärkeyttä ja ihan ilman kiristystä ja uhkailua se on ne asiat sisäistänyt.

Kiusaajatkaan eivät saa yleensä mitään rangaistusta ikinä. Juuri siksi ihmiset uskaltavatkin niin paljon ja avoimesti kiusata koska siitä ei rankaise maallinen esivalta mitenkään ja jos Jumalaan ei usko, niin kukapa rankaisisi?

Vierailija
42/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainauksesi ei ole Raamatusta vaan oikeastaan on höhlä! Ateistit tappaa siinä missä nimikristitytkin.

Sanoit -ei voi kehittää mitään omaa- ja mitähän tarkoitat tällä?

Kuinka monta uskontoa tiedät, jotka eivät tapa tai kuinka monta areistimaata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä seuraa mitään rangaistusta jos kerran ei usko sellaisiin.

huijaat, varastat, siitä ei seuraa mitään rangaistusta? Think again.

Vierailija
44/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajatkaan eivät saa yleensä mitään rangaistusta ikinä. Juuri siksi ihmiset uskaltavatkin niin paljon ja avoimesti kiusata koska siitä ei rankaise maallinen esivalta mitenkään ja jos Jumalaan ei usko, niin kukapa rankaisisi?

Viimeisimpänä esimerkkinä hellareiden pedofiili-saarnaaja, joka senkun jatkaa saarnamiehen uraansa.

Vierailija
45/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässähän on ateisitit kohteena. Niin otetaanko uskonnot puheeksi, kenen mielestä on hyvä tapa kivittää esim nainen hengiltä jos hän katsoo jotain muuta silmiin kuin omaa aviomiestä. Kenen mielestä on hyvä tapa tappaa ihmisiä jos uskovat johonkin muuhun kuin tähän raamatun tarinoihin. Onko oiken tuomita ihmsiä sairaiksi pelkästään seksuaalisen suuntaumuksen perusteella? Ei niin hyvät käytöstavat mun mielest : (

Vierailija
46/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usemman miehen kööri raiskasi ala-asteikäistä tyttöä eikä siitä kukaan piitannut mitään. Miehet oli korkeissa asemissa ja aikuiseksi naiseksi kasvaneen uhrin vaatimukset saada oikeutta johtivat siihen, että yhteisö saarnasi miesten syntien tulevan naisen päälle, jollei nainen lopeta asiasta puhumista.

Vierailija
47/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioihin, jos ei osaa/halua kunnioittaa jokaista lähimmäistä ja tehdä heille kuten toivoisi itselle tehtävän.

Vierailija
48/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä seuraa mitään rangaistusta jos kerran ei usko sellaisiin.

huijaat, varastat, siitä ei seuraa mitään rangaistusta? Think again.

Vain varkaudesta seuraa rangaistus edellytyksenä, että jää kiinni muttei valehtelusta eikä ilkeilystä.

Valehtelustakin vain siinä tapauksessa, että esität vaikka valelääkäriä muttei siitäkään jos et jää ikinä kiinni. Ilkeilystä ei rangaista koskaan jos et erehdy huorittelemaan.

Vierailija
49/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei itse edes tiedä sitä. Siitähän se lähtee sitten myöhemmin,kun ikää tulee. Uskonnot kuuluvat vanhoille ihmisille. Vanhusten turva.

Vierailija
50/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei itse edes tiedä sitä. Siitähän se lähtee sitten myöhemmin,kun ikää tulee. Uskonnot kuuluvat vanhoille ihmisille. Vanhusten turva.

Vierailija
51/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainauksesi ei ole Raamatusta vaan oikeastaan on höhlä! Ateistit tappaa siinä missä nimikristitytkin.

Sanoit -ei voi kehittää mitään omaa- ja mitähän tarkoitat tällä?

Kuinka monta uskontoa tiedät, jotka eivät tapa tai kuinka monta areistimaata?

1. Joo tappaahan ne. Mutta se ei oo mun pointti. Ei ateistit sen takia tapa et muut rupeis ajattelemaan "hetkinen, ei mitään "jumalaa" ookkaa olemas" vaan ne tappaa. Sille en voi mitään eikä se oo hyväksyttävää. Kaikki väkivallan lietsojat ja tappajat vois mädäntyy jossai vankityrmissä mun puolesta.

2. No ethän sä voi tehä sun elämässä mitään ellei satukirja "anna lupaa" siihen. Avioton seksi jne on kamala "kuolemansynti" :D. Mun mielest se onvaa surullista. :D

3. Kaikki tappaa, on varmastikki jossaimäärin kaikilla iha luonnostaan. Luonossa elukat ja ötökät tappaa kokoajan toisiaan. Ei ihminen luonteelleen voi mitään. :D

Ei mul sen kummempii

Vierailija
52/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seuraa jos olen ovela enkä jää kiinni varastamisesta.

Asia nyt on vaan niin, että elämäntapa jossa ei oteta toista huomioon johtaa kaaokseen. Ei tämän asian toteamiseen uskontoa tarvita. Toisaalta syvästi uskonnolliset ihmiset ovat historian kulussa tehneet kamalia hirmutekoja. Se että kaikki ovat uskovia ei estä hirmutekoja eikä sekään että kaikki on ateisteja. Eniten asiaan vaikuttaa se minkälaisen kasvatuksen ihminen saa. Minä olen ateisti ja ymmärrän täysin muiden kunnioitaamisen VÄLTTÄMÄTTÖMYYDEN oman elämäni mukavuuden kannalta. Lisäksi rakastaminen ja hyväntekeminen tuottaa hyvän mielen :). Hui, miten tämä on tällaisella ateistilla mahdollista? miten on mahdollista, että ateistinen lapseni on rakastava ja muut huomioon ottava?

Vierailija
53/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei se vain mene noin. Ensinnäkin uskovaisista ihmisistä suurin osa ei sitten lopultakaan pysty säätelemään käytöstään uskontoa ja jumalaansa selkärankana käyttäen. Maailmanhistoria on pullollaan rikoksia ja kamaluuksia, joita aivan varmasti uskovaiset ihmiset ovat tehneet... Vaikka tiesivät paremmin ja ehkä opettivatkin paremmin.

Ja toisekseen, on olemassa erittäin korkeaa moraalia ja kaunista käytöstä noudattavia ateisteja. On olemassa pasifisteja jotka mielummin kuolevat itse kuin tappavat toisen ihmisen, koska tämä on heidän mielestään väärin, eikä elämä ole elämisen arvoista jos sitä ei elä niinkuin oikein on. Siis kyse on tästä elämästä, ei mistään tuonpuoleisesta palkinnosta tai rangaistuksesta.

Vierailija
54/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jotka muuten ryöstelisitte ja raiskailisitte ympäri kaupunkia!

Koettakaa kuitenkin ymmärtää, että me ateistit osaamme ihan itse ajatella, että yhteiskunnassa kannattaa noudattaa tiettyjä sääntöjä. Näin tehdään kaikissa sosiaalisissa yhteiskunnissa - myös eläinmaailmassa - joten ihan myötäsyntyista se on. Useimmilla, siis.

Vierailija
55/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iÄlkää vaan hylätkö uskontoanne]te, jotka muuten ryöstelisitte ja raiskailisitte ympäri kaupunkia!

Koettakaa kuitenkin ymmärtää, että me ateistit osaamme ihan itse ajatella, että yhteiskunnassa kannattaa noudattaa tiettyjä sääntöjä. Näin tehdään kaikissa sosiaalisissa yhteiskunnissa - myös eläinmaailmassa - joten ihan myötäsyntyista se on. Useimmilla, siis.

[/quote]

Jos vain uskonto estää teitä ryöstämästä ja valehtelemasta, niin todellakin kannattaa pysytellä uskossa

Vierailija
56/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaa. Saadan mielenkiintonen battle. Uskonto vs. ateistit!

Vierailija
57/57 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka käyttää uskontoa vallan välikappaleena niistä, jotka vaatimattomasti yrittää noudattaa Raamatun oppeja. Ne on kaksi aivan eri asiaa!

Äläkä ainakaan puhu islamilaisuudesta tässä yhteydestä ja toisekseen mitään et mahda sille mitä Raamattu sanoo homoudesta ja piste. Muistakuitenkin että uskovat ihmiset eivät hakkaa homoja vaan on kyse näistä sextavoista.

Ja jos ryhdyt taistoon Raamattua vastaan näe ensin se vaiva ja opiskele se kirja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi