Mitä ihmettä? Meidän uuden asunnon keittiössä ei ole leikkuulautaa?
Eikö leikkuulauta kuuluisi ihan "kalustoon"? Kaikissa aikaisemmissa asunnoissa joissa olen asunut niitä on ollut 1-2 kpl? Hassua! Missä mä nyt esim. isot pizzat leikkaan? :)
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
että niitä on hankala irrottaa pesua varten. Siten niitä ei todellakaan pestä kolmea minuuttia, hyvä kun joskus pyyhkäistään rätillä. Erittäin epähygieenistä varsinkin lihan tai kalan käsittelyssä!
MINKÄ lisäksi sellainen kostealla pesty lauta sitten työnnetään kiinni ja se kuivuu huonosti. Meillä se veti puoleensa sitten sellaisia tuhohyönteisiä, joiden nimeä en nyt muista, mutta jotka viihtyvät mm. kosteissa kirjoissa ja puurakenteissa.
Hävitettiin sitten koko kiinteät laudat. Nyt käytämme puisia irtoleikkuulautoja, ne on helppo pitää puhtaana JA kuivata!
Mun mielestä on mukavaa kun leikkuulauta on heti käytössä koska tykkään helppoudesta niin pidän kiinteän päällä irrallista lautaa joka on helppo pestä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään suositaan astianpesukoneeseen meneviä leikkuulautoja.
Puisia lautoja ei kyllä kannata tiskikoneeseen laittaa. Muovia ei kukaan nykyään suosittele yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puisia lautoja ei kyllä kannata tiskikoneeseen laittaa. Muovia ei kukaan nykyään suosittele yhtään mihinkään.
Lasisiakin leikkuulautoja on. Itsellä kaksi enkä enää toiseen materiaaliin vaihtaisi (no.. keraamisia tai kivipintaisia en ole kokeillut)
Onko tuo vetolaatikossa oleva leikkuulauta joku 60-70-luvun juttu muuten? Olen asunut vain vanhemmissa taloissa ja ainoa kerta kun olen tuollaisen nähnyt oli siskon neukkukuutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillekään laitettu. En tiedä ketään uuden keittiön laittanutta, joilla olis leikkulauta "kalustona" Ihan turhahan se on, ja epähygieeninenkin, yök
Mikähän siitä tekee epähygieenisen. Kätevästi menee muovinen leikkulauta ja leipäveitsi piiloon sen päällä. Helppo ottaa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova on taas väitteesi muovista.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis muovisia, jotka ovat aina epähygieenisempiä ja helpommin täynnä sotkuisia viiltoja kuin puiset laudat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillekään laitettu. En tiedä ketään uuden keittiön laittanutta, joilla olis leikkulauta "kalustona" Ihan turhahan se on, ja epähygieeninenkin, yök
Mikähän siitä tekee epähygieenisen. Kätevästi menee muovinen leikkulauta ja leipäveitsi piiloon sen päällä. Helppo ottaa esille.
Eli oikeasti et tarvitse kalusteessa olevaa leikkuulautaa mihinkään, koska käytät kuitenkin sen päällä toista leivinlautaa.Ymmärrän toki, että voit kokea, että sille on hyvä paikka siinä leikkuulautalaatikossa.
Ja murut inhottavasti siirtyy noihin alempiin laatikoihin.