Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö Suomessa missään kokeilemaan paternoster-hissiä?!!!

Vierailija
12.01.2012 |

Tietääkö joku? Eduskuntatalossa ilmeisesti ei päästetä vierailijoita käyttämään sitä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos ei huomaa hypätä ylimmässä kerroksessa pois?

Hissi siirtyy siellä ylhäällä pimeässä sivulle alas päin tulevaan kuiluun. Eli ei tapahdu mitään, tulet sitten sieltä ylhäältä "vintiltä" valmmiiiiksi hississä ylimmän kerroksen asiakkaiden iloksi. Pakko oli kerran kauan sitten kokeilla kun työpaikalla oli paternoster-hissi.

Onhan siinä ilossa pitämistä, kun sieltä tullaan pää alaspäin vastaan! Vai kuinka?

Vierailija
22/32 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos ei huomaa hypätä ylimmässä kerroksessa pois?

Hissi siirtyy siellä ylhäällä pimeässä sivulle alas päin tulevaan kuiluun. Eli ei tapahdu mitään, tulet sitten sieltä ylhäältä "vintiltä" valmmiiiiksi hississä ylimmän kerroksen asiakkaiden iloksi. Pakko oli kerran kauan sitten kokeilla kun työpaikalla oli paternoster-hissi.

Onhan siinä ilossa pitämistä, kun sieltä tullaan pää alaspäin vastaan! Vai kuinka?

No ei, hissi nousee ylös, siirtyy ylhäällä viereiselle "kaistalle" ja alhaalla sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vekotin. Olen matkustanut tällaisella sekä Stockmannin henkilökunnan tiloissa että eduskuntatalossa. Tässä toimintaperiaate:

Vierailija
24/32 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babylon Berlinissä oli tuollainen hissi. Ihmettelinkin vähän sitä, että onpas jännä. No nyt selvisi että miksi sitä kutsutaan

Vierailija
25/32 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva vekotin. Olen matkustanut tällaisella sekä Stockmannin henkilökunnan tiloissa että eduskuntatalossa. Tässä toimintaperiaate:

Minäkin olin nuorempana Stockmannilla pari kuukautta siivoushommissa, ja tuo hissi oli aika hauska. Kerran menin vahingossa "ympäri", kun en älynnyt nousta hissistä ajoissa pois. :) Vieläköhän tuo hissi on siellä, vai onko jo korvattu modernimmalla versiolla?

Vierailija
26/32 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin nuorempana Stockmannilla pari kuukautta siivoushommissa, ja tuo hissi oli aika hauska. Kerran menin vahingossa "ympäri", kun en älynnyt nousta hissistä ajoissa pois. :) Vieläköhän tuo hissi on siellä, vai onko jo korvattu modernimmalla versiolla?

Eiköhän se siellä vielä ole. Minä ajelin sillä vuosituhannen vaihteessa. Uteliaisuuttani menin ympäri sekä ylhäällä että alhaalla.

Tottumattomat jännittivät ja kompastelivat, mutta osaavalle tuo on nopeampi ja kätevämpi kuin tavallinen hissi. Ja siinä kulkevat tosiaan siivouskärrytkin.

Nro 25

Vierailija
27/32 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaankadulla Helsingissä on useampi rakennus joissa on vielä vanhanajan paternoster-hissi. Sympaattisia eivätkä mielestäni ollenkaan "pelottavia". Tosin en verran ahtaita että hyvällä tuurilla yksi pullea ihminen sinne mahtuu kerralla.

Vierailija
28/32 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se siellä vielä ole. Minä ajelin sillä vuosituhannen vaihteessa. Uteliaisuuttani menin ympäri sekä ylhäällä että alhaalla.

Tottumattomat jännittivät ja kompastelivat, mutta osaavalle tuo on nopeampi ja kätevämpi kuin tavallinen hissi. Ja siinä kulkevat tosiaan siivouskärrytkin.

Nro 25

Wikipediassa lukee, että noissa ei pitäs kuljettaa muuta kuin ihmisiä

"Paternoster elevators are only intended for transporting people; accidents have occurred when paternosters were misused for transporting bulky items such as ladders or library trolleys"

Vierailija
29/32 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat kokeilla niin rakenna/väsää itse semmoinen hissi

Vierailija
30/32 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene hämeentie 19 paternosterilla ajamaan.  kuule siitä vaan vaikka ovessa lukisi mitä niin vaan vedät oven auki ja käännyt oikealle niin siinä hissi häämöttää ja menet vaan pokkana vastaanotto"neidin" ohi ja astut hissin kyytiin ja ajat niin monta kierrosta kuin haluat.  EI MIKÄÄN MAAILMAN VAIKEIN HOMMA OLE HÄMEENTIE 19 PATERNOSTERILLA AJAMINEN!!!

Vierailija
31/32 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin on sitten kuollu ihmisiä.

Tottakai kun se kääntyy päälaelleen vintillä

Vierailija
32/32 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset