Kumman ostaisit ensin robotti-imurin vai kuivausrummun?
Pähkäilen kumman ottaisin: halvan kuivausrummun (400e elektrolux)vai robotti-imurin hieman alle 400. Kumpi helpottaa enemmän elämää. Vaatteiden ripustelu on turhauttavaa ja imurointi inhottavaa. Toisaalta vaatteiden pitää olla puhtaat, mutta paskaisuus ei haittaa eli vaatteiden kuivaamista ei voi laiminlyödä toisin kuin imurointia. Kumpi sitten oikeasti helpottaa elämää ja tekee siistimmäksi.
Asunto pieni 40 neliön kämppä, joten robotti-imuri selviäisi hyvin.
T.tytti
Kommentit (53)
Ei muuten kuluta vaatteita, sen tekee pesukone.
Kun kuivaa vaatteet rummussa, pölykin asunnossa vähenee, eli saat senkin hyödyn samalla.
Meillä on ollut rumpu käytössä, eri asunnoissa jo yli 20v. En pois antaisi.
Mutta mulla on halpis Whirlpool, ikääkin jo 9v.
Ja siinä on Puuvilla, kaappikuiva plus, kaappikuiva ja kosteaksi jättävä ohjelma, sama tekokuiduille,
LISÄKSI 20, 40, 60 astetta sekä lauhduttava ohjelma. Eli 10 vaihtoehtoa
Enkä juurikaan koskaan käytä noita kuivempia ohjelmia, vaan paljon tuota 20 ohjelmaa villalle ja 30-vaatteille sekä liinavaatteet puuvillan kosteaksi jättävällä ohjelmalla.
Ja olen tosi tyytyväinen että noita vaihtoehtoja on noin paljon eikä tarvi rutikuivaksi asti kuivata koska laitan vaatteet usein hieman kosteana kaappiin.
t: 50
Jos sulla ei edes ole rumpua, kuinka sen nyt voit niin kertoa?
Ei muuten kulu tai kärsi. Ihan se kuluminen tapahtuu pesussa, se nyt on todettu jo niin monessa paikassa, että on ihan turha vedota tuohon myyttiin.
Mikä on nykyihmiseen mennyt. Jos asut 40 neliön kämpässä tuskin mitään suurperhettä pyörität siellä vai?
Tuon kokoisen kämpän siivoaa (imuroi) hetkessä, jos ei ole tupannut sitä täyteen turhaa rojua. Jos rojua on ei siinä robotit paljoa auta kun joudut kuitenkin raivaamaan ennen siivousta.
Jos pyykkiäkään ei juuri ole, ei varmaan ole hirveitä kasoja ripustettavaakaan. Vaatteet kärsivät jatkuvasta kuivaamisesta rummussa. Lisäksi säästät energiaa kun et kuivausrumpua hanki ja käytä.
Järki käteen.
hankkisin sen robotti-imurin. Kaksi aikuista joten pyykkiä ei tule niin älyttömästi etteikö sen narulla kuivattaisi ja lakanat viedään pyykkituvan kuivaushuoneeseen. Mutta talossa on eläimiä, joten olen haaveillut robotti-imuria juuri siihen, että sen voisi pistää joka päivä huristelemaan. Ei haittaa, vaikkei pystyisi jokaista koloa koluamaan, varmasti se suuren osan karvoista keräisi jolloin kokonaissiisteys parantuisi. Nyt kun kerran viikossa imuroi, niin nurkat on täynnä nyrkinkokoisia karvapalloja.
joten en tarvitse robotti-imuria (meillä 170 neliön ok talo). Perheessämme on 6 henkeä ja keväällä syntyy vauva. Olen ilman kuivausrumpua selvinny tähänkin asti, niin enköhän selviä jatkossakin. En ole edes harkinnut ikinä ostamista.
Sinuna kyllä valitsisin sen kuivaurummun.
huomaat sen kun se on talossa. ei ärsyttäviä pyykkitelineitä jokapaikassa ja vaatteet pehmeitä jne. Ehdottomasti rumpu.
ps. meiltä saat robotti- imurin. Se on ihan ok mutta ei käy "ykkösimurina"
Mikään ei ole kätevämpää, kuin heittää märät vaatteet kuivuriin ja sieltä ne saa pehmeinä ja ihanina suoraan kaappiin. Meillä ei oikeasti elämästä tulisi mitään ilman kuivuria. Pyykkiä pestään joskus viisikin koneellsta päivässä, minne halvattuun minä ne pyykit laittaisin kuivumaan?! (meillä siis lapsia kaksi, ap:lla tuskin näin paljoa pyykkiä tulee)
Robotti-imuritkin on sellaisia, että halpaa ei kannata ostaa. Juuri katsottiin yhdestä lehdestä niiden arvosteluja, että ne on tosi huonoja jotkut. Pyörivät suunnilleen paikallaan, tai sahaavat vain jotain yhtä seinän vierustaa ja nurkkaa koko päivän. Noin pienen kämpän imuroinnissa ei kauaa nokka tuhise.
Toisaalta jos saisi käytetyn hinnalla robotti-imurin niin ostaisin molemmat :)
Meillä on kyllä molemmat. Mies osti Neato roboti-imurin, kun ollaan molemat hieman selkävaivaisia. Hyvin on toiminut, mutta joskus pitää vähän paikata keittiön ahtaissa nurkissa. Mun mielestä 40 m2 on kylläkin aika nopea vielä siivota.
Kuivurin pulmana on lisäksi se, ettei läheskään kaikki vaatteet kestä rumpukuivausta.
Tuo näkökulma on tosi, eihän tätä kauan imuroi kun alkuahdistuksesta pääsee. Mutta pyykkiteline vie niin älyttömästi tilaa. Joo ei niin älyttömästi tule pyykkiä, mutta liikaa kuitenkin.
t: ap
En voisi elää ilman kuivausrumpua kun se kerran on hankittu, eli suosittelen! En oikein usko noihin robotti-imureihin. Jos perheessä on lapsia ja leluja lojuu lattialla, niin eihän se robotti pääse mihinkään vaan törmää koko ajan johonkin. Jos lattialla on paksuja mattoja niin eihän se niihinkään mene. Meidän talossa se ei ainakaan toimisi.
kuivausrummusta, jonka ostin vuosia sitten!! Mikään ei ole kätevämpää, vähentää pölyä asunnossa, ei pyykkitelineitä jne. Minun n. 400 euroa aikoinaan maksamassani rummussa on hellävarainen ohjelma, jolla olen kuivannut nekin tekstiilit jotka luulisi pilaantuvan rummussa. Ja ah niin ihana kuivapuhdistusohjelma myös :)
ehdottomasti.
Imuroimalla tavallisella imurilla saat hetken hyötyliikuntaa, tää on multa erikoista, koska itse inhoan imurointia eniten kaikista kotihommista, mutta hiki siinä tulee.
Nimenomaan paksut matot sopivat tosi hyvin robotti-imurille, ohuempia se käsittääkseni saattaa vain työntää kasaan. Kyllä meillä on ainakin imurin pölysäiliö hyvinkin täynnä karvaa ja nukkaa imurointikierroksen jälkeen.
Olin itsekin ennen imurin hankintaa todella ennakkoluuloinen, mutta kyllä meillä on selkeästi siisteys parantunut tuon robotin ansiosta. Mutta: noissa robotti-imureissa lienee isoja eroja toimintatavoissa ja tehoissa, joten kannattaa verrata! Kaikki eivät tosiaan ole hyviä.
Mikä on nykyihmiseen mennyt. Jos asut 40 neliön kämpässä tuskin mitään suurperhettä pyörität siellä vai?
Tuon kokoisen kämpän siivoaa (imuroi) hetkessä, jos ei ole tupannut sitä täyteen turhaa rojua. Jos rojua on ei siinä robotit paljoa auta kun joudut kuitenkin raivaamaan ennen siivousta.
Jos pyykkiäkään ei juuri ole, ei varmaan ole hirveitä kasoja ripustettavaakaan. Vaatteet kärsivät jatkuvasta kuivaamisesta rummussa. Lisäksi säästät energiaa kun et kuivausrumpua hanki ja käytä.
Järki käteen.
Molempia käytetään. Olen sanonut että kuivuri on paras kodinkoneeni, mutta olen myöskin sanonut että Poju (Roomba580) paras ystäväni. Ehkä silti luopuisin mielummin Pojusta.