Mitä juustoa teillä yleensä syödään, ns. arkijuustona?
Mitä teiltä yleisimmin löytyy jääkaapista?
Entä millä herkuttelette?
Kommentit (50)
Itse en juuri syö juustoa, mutta mies käyttää. Kesäisin ostan salaattiin fetaa tai kotijuustoa. Ehkä pari kertaa vuodessa ostetaan joku herkuttelujuusto, josta puolet kuivuu jääkaappiin.
Edam, Oltermanni, Pohjanpoika, Polar, Luostarin Port Salut...
Herkutteluun ja/tai ruoanlaittoon: valko- tai sinihomejuustot, vuohenjuusto, mozzarella, parmesan, feta, Mustapekka.
Erityisherkkuina espanjalaiset vuohen- ja lampaanmaitojuustot, joita tosin on Suomessa erittäin heikosti saatavilla ja pitää raahata itse maailmalta :)
mutta me karpit syömme joka ilta juustolautasen, jossa vaihtelevasti homejuustoja, vuohenjuustoja, mozzaa, erilaisia juustotiskin herkkuja
Joskus syödään myös Valion Arkijuustoa, jota ostan esim. pizzan tekoa varten.
Herkutteluun ei osteta juustoa, koska itse ainakin koen juuston ruuaksi, en herkuksi...suklaa on herkkua! ;)
Juustolla herkuttelulla tulisi varmaankin vain ummetusta ja kiloja lantiolle.
syömme goudaa, sitä on aina jääkaapissa. Sitten joskus ostan itselle muita vähän erikoisempia juustoja herkutteluun, mutta teen näin harvoin.
Salaatteihin menee tietenkin joskus fetaa, mozzarellaa ja parmesania.
koska ollaan köyhiä opiskelijoita. Viikonloppuisin vedetään chevreä, camembert'iä, Mustaa Pekkaa, Auraa ja leipäjuustoa. Myös brie käy.
Meillä ei mauttomia juustoja syödä lainkaan. Leivän päälle laitetaan aina kypsytettyjä juustoja kuten appenzelleriä, manchegoa, cheddaria, gruyereä, tilsittiä, grana padamoa jne.
Mainitsemasi juustot eivät ole voileipäjuustoja. Usko tai älä, täällä Sveitsissäkin syödään ihan Goudaa, edamia tai emmentaleria voileivällä ja racletteen, ruuanlaittoon tai muuhun tilanteeseen sitten noi netistä kopioimasi juustonimet.
herkutellaan
homejuustolla
vuohenjuustolla
savujuustolla
vuohenjuusto, mozzarella, raejuusto