Voinko silti olla raskaana?? Auttakaa!!
Hei,
minulla olisi kysymys teille jotka olette olleet raskaana vaikka testit ovat pidemmän aikaa näyttäneet negatiivista!
Tilanteeni on siis se, että kuukautiseni ovat myöhässä kolme viikkoa. Olen tehnyt kolme apteekista ostettua raskaustestiä ja kaksi ovat olleet negaa, yksi oli sellainen johon ensin näytti tulevan plussa (?!) mutta sitten olikin selvä nega, roskishaamuksi tosin muuttui.. Eilen, kun menkat tosiaan olivat sen 3 vkoa myöhässä, kävin verikokeessa testissä ja soittivat tuloksen että se oli negatiivinen.
No kappas kummaa, kun mua närästää useasti vaikka normaalisti ei ollenkaan, välillä tulee tuhruvuotoa mutta ei todellakaan kuukautisia, n. kaksi ja puoli viikkoa sitten oli sellaiset kivut kuin olis menkat alkanu mutta ei ne sit alkanukkaan. Palelee, välillä tuntuu aaltoilua mahassa ja muutenkin olo on OUTO.
Kysymys kuuluu, vaikka testit ja verikoe ovat olleet negatiivisia, voinko silti olla raskaana?! Auttakaa!!!!
muuten yllättävän raskasta ollut elää epätietoisuudessa niin monta viikkoa. Jotenkin usko alkaa mennä kun ei millään pääse kunnon tutkimuksiin. Pitää olla joko todennetusti raskaana, niin pääsee kunnalliselle sitten 12 vk ultraan tai sitten pitää olla lapsettomuushoidot kesken, niin pääsee tutkimuksiin - näin selittivät tänään. Meillä onkin polille aika ensi kuussa, mutta se on jo varattu viime syksynä, eikä liity tähän akuuttiin asiaan.
Minullehan ei missään vaiheessa suostuttu terveyskeskuksesta tekemään edes verikoetta, kun raskaudesta oli epäselvyyttä ja kysyin tätä kaksi kertaa viikon välein. Tekivät sitten työnantajan piikkiin yksityisellä. Neuvolasta vaan varattiin aika 3 viikon päähän ensikäynnille, vaikka mistään raskaudesta ei ollut varmuutta.
Soittelin taas perhesuunnitteluklinikalle tänään ja kerroin, että olen käynyt 2 kertaa työterveyslääkärillä ja minulle on tehty jos jonkinmoisia tutkimuksia ja otettu kattavat verinäyte ja virtsa-testit, eikä niissä löytynyt mitään. Työterveydestä sanoivat, että ehdottomasti pitää mennä gynekoligisiin tutkimuksiin, jos kyseessä on esim. keskeytynyt km tms. Tämän kerrottuani kunnalliselle, niin he sanoivat, että minun pitäisi nyt sitten varata omalääkäriaika. Kysyin, että tekeekö hän sitten minulle tutkimuksia, mm. ultraa kohdun. No ei kuulema, kun hän sitten voi laittaa lähetteen eteenpäin jos katsoo aiheelliseksi. Siis ARGH! Olen nyt 3,5 viikkoa potenut jos jonkinlaista oiretta, mutta tutkimuksiin en näytä pääsevän. Ja nyt pitäisi varata terveyskeskuslääkäriaika, joka menee varmaan viikon päähän, mennä sinne istumaan ja selittämään taas samat asiat ja sitten ehkä päästä tutkimuksiin ja ties kuinka kauan siinäkin taas menee.
Varasin ajan työterveyteen ja sieltä ehkä lääkäri voi laittaa lähetteen erikoislääkärille, mutta eivät osanneet siltikään sanoa, meneekö se työnantajan piikkiin vai pitääkö itse maksaa se satasen ultra. Ei juuri nyt olis laittaa tommosta summaa ja jo nyt on kumma, että ei tässä maassa saa kunnalliselta puolelta oikeaa hoitoa..
Alkaa niin sapettamaan kun tähän ei tule niin minkäänlaista selvitystä. Olisi kiva päästä tutkimuksiin, koska jos sielä ei mitään ole, niin voisi taas jatkaa hyvällä mielin yrittämistä. Nyt vaan kauhea epätietoisuus kalvaa ja mietityttää, että onko oikeasti jotain vialla kun ei tule kuukautisia, alavatsa välillä tosi kipeä, mutta verikoe näyttää negaa. Voi hemmetti kun taas sapettaa, anteeksi vaan tämä romaaninmittainen purkaus :D!