Voinko silti olla raskaana?? Auttakaa!!
Hei,
minulla olisi kysymys teille jotka olette olleet raskaana vaikka testit ovat pidemmän aikaa näyttäneet negatiivista!
Tilanteeni on siis se, että kuukautiseni ovat myöhässä kolme viikkoa. Olen tehnyt kolme apteekista ostettua raskaustestiä ja kaksi ovat olleet negaa, yksi oli sellainen johon ensin näytti tulevan plussa (?!) mutta sitten olikin selvä nega, roskishaamuksi tosin muuttui.. Eilen, kun menkat tosiaan olivat sen 3 vkoa myöhässä, kävin verikokeessa testissä ja soittivat tuloksen että se oli negatiivinen.
No kappas kummaa, kun mua närästää useasti vaikka normaalisti ei ollenkaan, välillä tulee tuhruvuotoa mutta ei todellakaan kuukautisia, n. kaksi ja puoli viikkoa sitten oli sellaiset kivut kuin olis menkat alkanu mutta ei ne sit alkanukkaan. Palelee, välillä tuntuu aaltoilua mahassa ja muutenkin olo on OUTO.
Kysymys kuuluu, vaikka testit ja verikoe ovat olleet negatiivisia, voinko silti olla raskaana?! Auttakaa!!!!
Kommentit (41)
on toivoa vielä :p en kyllä oikein ymmärrä ku tää niukka vuoto jatkuu edelleen. paine poskionteloissa kesti tasan eilisen päivän ja loppu yöllä ku seinään. mahaa nippailee edelleen vasemmalta puolen lähinnä iltaisin. vaikka oiski ollu ovis myöhään ni pitäis raskauden jo testeissä näkyä. pitää vissiin vaan mennä lääkäriin selvittämään että mitä tämä on. tästä palstasta tuli kunnon henkireikä ku tuntu että pää on ihan sekasi. joten kiitos teille :)
APUA! toivottavasti tän vielä joku lukee! koska menkkoja ei kuulunu ni tein tämä aamuna taas testin, predictor-merkkisen. siihen alkoi pikkuhiljaa n. 5 minsan päästä ilmestymään todella hailakka positiivista merkkaava viiva jonka näki kun testiä valoa vasten katsoi, ja tosi hailakkana se myös pysyi. nyt, yli tunti testin tekemisestä, viiva on jo ihan kunnolla silmin nähtävissä. tarkoittaako tämä sitä että olen raskaana?! :O
hei. Joo siinä voi mennä aikansa ennenkuin viiva tulee kunnolla näkyviin. mutta siltä se nyt sitte vaikuttaisi että tärppäsi. Kannattaa nyt siis soittaa sun omalle terveysasemalle, tai neuvolaan. sieltä ne neuvoo sitten enemmän. saat ajan neuvolaan ja sieltä uuden ajan sitte ultraan missä varmistetaan raskaus,( tullimunakin valitettavasti tässä vielä riskinä) ja saat tarkan raskaus viikon ja mikä olisi laskettu aika.
Toivottavasti ei ole liian aikaista sanoa Onnea! :)
tullimuna= Tuulimuna sori :D pitäs tarkemmin katsoa mitä kirjoittaa.
tänä aamuna kävin sit tk:ssa pissatestissä ja negaa näytti, just soitin tulokset. tää on kyllä jotain ihan käsittämätöntä.. :/
Koita nyt ottaa ihan rauhassa vaan (ei oo helppoa, tiiän ;) ja oottele muutama päivä ja tee se testi uudelleen. Viivan vahvuudella ei oo mitään merkitystä tulokseen, hailakkakin viiva tarkoittaa plussaa, mutta sen viivan pitää tulla sen testiajan sisällä. Roskishaamutkin tosin useasti muuttuvat kunnon plussaksi muutaman päivän sisällä :) Mulla tossa yks roskishaamu leikkii tossa olkkarin lattialla. Ja muista myös sekin, että sun hormoonitaso voi olla myöhään nousevaa - tsemppiä ja hyvältä näyttää kuitenkin :D
Joku muukin on samassa tilanteessa kuin minä!!! Nyt alan olla jo ihan paskana!
Tilanne on se, että ollaan yli vuosi yritetty lasta ja nyt kuukautiset ovat 17 päivää myöhässä. Yleensä kuukautiset ovat todella säännölliset, joskus 2-4pv ollut myöhässä. Aluksi tuli muutama pv ruskeaa tuhrua paperiin ja sitten kaksi päivää hyvin vähän verta. Pikkuyhousunsuoja riitti, eli ei todellakaan vastaa normaaleja kuukautisiani.
Raskaustestejä olen tehnyt n. 5, joista yksi näytti hailakkaa viivaa ja myöhemmin tehtynä toinen vielä hailakkaampaa, juuri ja juuri erottui valossa. Muut testit ovat näyttäneet kaikki selvää negaa. 3 päivää sitten tein viimeisen testin.
Minulla on aivan saakelinmoinen väsymys koko ajan, nukahtelen töissä. Viimeyönä nukuin humpsista vaan 12 tuntia, alavatsaa nipistelee, tulee yökötyskohtauksia - semmoselta tuntuu, että oksennus lentää justiinsa, mutta sitten saman tien olo menee pois. Tissit ovat kasvaneet (luulin ensin, että itse hourailen, mutta liivit ei mahdu päälle ja mieskin sanoi, että selkeä homma), nänneihin tullut valkoisia patteja. Noh, minulla on nyt ollut jotain vatsakipujakin, joita en miellä raskauteen liittyviksi. Kävin sitten lääkärillä ja minulta otettiin kaikki mahdolliset verikokeet ja pissakoe ja palpoitiin vatsa, jossa ei mitään erikoista. Hemoglobiini todella hyvä, 139, eli se ei voi väsyttää. Kaikki haima-maksa-munuaistestit tms. normaalit.Raskaustesti negatiivinen! Lääkäri sanoi, että se on herkempi kuin pissatesti ja on kuulema aikalailla 100% varma.
Kahden päivän päästä menen ultraan, onneksi työnantaja maksaa kaikki viulut, niin yksityisellä hommat hoituu nopeassa aikataulussa.Lääkäri sanoi, että joku sairaus tai kivut voivat sekoittaa hormonikiertoa.
Nyt alankin pelkäämään, että mikä hel*tin sairaus voi aiheuttaa ihan samoja oireita kun olisi raskaana? Voiko ihminen olla valeraskaana? Kuitenkin vuosi yritetty ja aikaisemmin menkat ovat tulleet normaalisti, enkä ole "kuvitellut" olevani raskaana ja stressannut niin, että se voisi vaikuttaa kuukautisten poisjääntiin.
V*tuttaa suunnattomasti tämä epätietoisuus ja se, että innoissani kuvittelin olevani raskaana ja nyt minulla saattaakin olla jotain muuta vialla :'(((((
muakin oikeen vituttaa sun puolesta! sulla on iiihan sama tilanne ku mulla.. niin ärsyttävää ku ei tiedä missä mennään. mulla oli kans sitä ruskeeta / hieman veristä vuotoa jonkun aikaa mut seki lakkas. mulla vaan on se paskempi puoli ettei oo rahaa mennä yksityiselle lääkäriin :/ kerro sit heti että mitä siellä lääkärissä selviää!
Joo pikkusen olin rikki kun neuvolasta sanoivat viikko sitten, että varataan aika helmikuun alkuun. Olin ihan, että miten mä pystyn elämään epätietoisuudessa 2 viikkoa! Mutta nyt kun alkoi tulla ihme ylävatsakipuja, niin menin sitten työterveyteen ja kun mitään ei löytynyt, niin sain lähetteen ultraan. Onneksi tuokin kuuluu meillä työterveyden piiriin!
Pelottaa, jos munasolu hedelmöittynyt ja kiinnittynyt ja alkanut kasvaa, mutta on kuollut jossain vaiheessa..siinä saattaa mennä kuitenkin viikkoja, että tulee itsekseen pois :(
voimia sinne ultraan! toivottavasti siellä selviää että mikä on. mulla on myös maha välillä ihan tuskaisen kipeä, nipistelee ja vihloo. koko ajan on ollu vaan vasemmalta puolen mutta äsken säikähdin kun olin koiran kanssa lenkillä ja yhtäkkiä alko pistämään joka askeleella oikealle puolelle mahaa. on tää jotain ihan järkkyä :/ jos saa kysyy ni minkä ikänen oot?
semmonen kolmekymppinen ja voi itku kun haluaisin niin kovasti sen pienen nyytin vihdoin..
toivottavasti ultran jälkeen on asiat selvillä ja sitte tärppää :)
sinulla on lääkäriaika? Minulle ei neuvolasta suostuttu edes ottamaan verikoetta, vaikka soitin sinne 2 kertaa, kun olin niitä pissatestejä tehnyt. Sanoivat tosiaan sitten vaan, että muutaman viikon päästä tulet ensikäynnille ja sitten voidaan ottaa verikoe ja sitten vasta joskus helmikuun puolessa välissä olisi ollut eka ultra.
Onneksi sinne asti ei tarvitse odottaa, koska jotain häikkää nyt on. Minullahan on tuola työterveydessä nyt siis vaan ylävatsaultra, mutta jos sielä ei näy mitään, niin pyydän ultraamaan kohdun. Jos se ei onnistu, niin sitten kyllä soitan neuvolaan ja sanon, että mulla on todennäköisesti kuollut alkio/sikiö kohdussa, että tarttes tehdä jotain. Luulisi, että sitten pääsisin sinne ultraan.
Voiko se olla vaarallista jos kohdussa onkin kuollut alkio/sikiö, eikä asialle tee mitään? Tuleeko se jossain vaiheessa itse ulos vai tarvitaanko tällaiseen lääkitystä? Ahdistaa..
jos kaikki sun testit on näyttäny negaa niin silloin sä vaan et oo ollu raskaana, joku muu syy on noihin oireisiin. ja ihan oletuksenakaan ei kyllä kannata ultraa pyytää sillä perusteella että siellä kohdussa olis kuollu alkio, raskaus olis sulla tiedossa ja varhaisessa keskenmenossa sieltä tulee kyllä kaikki ulos verenä ja hyytyminä. toki jos olis ollu raskaana ja se menis kesken niin käsittääkseni se vielä tarkistetaan että eihän kohtuun jää mitään jäämiä. tämä siis siinä tapauksessa että raskaus olis edenny jo vähän pidemmälle. eli luultavasti kyse on jostain ihan muusta, ihan niinku mullaki, ku en yksinkertaisesti ole raskaana mutta oireilu jatkuu.
"Raskaustestejä olen tehnyt n. 5, joista yksi näytti hailakkaa viivaa ja myöhemmin tehtynä toinen vielä hailakkaampaa"
Minulla on raskausoireita, mitä luettelin aiemmin ja ihmettelen suuresti, että mikä muu voi aiheuttaa selkeät raskausoireet esimerkiksi tissien kasvun ja aristuksen. Juuri tänään puhuin lääkärin kanssa puhelimessa ja kysyin häneltä, voiko joku muu sairaus tms. aiheuttaa positiivisen raskaustestin, mutta kuulema haaleakin viiva tarkoittaa aina sitä, että raskaushormonia on ollut elimistössä, eikä mikään sairaus voi sellaista aiheuttaa.
Keskenmenossa toki tulee voimakkaat vuodot, mutta edelleenkään kun minulla ei ole nimenomaan mitään vuotoja. Keskeytyneessä keskenmenossa taas ei tule mitään vuotoja, vaan alkio jää kohdun sisään. Se siis kuolee, mutta ei tule itsestään ulos tai siinä voi kestää useita viikkoja, ennen kuin kuollut alkio tulee pois. Raskausoireet voivat jatkua viikkojenkin ajan kuolemasta. Käsittääkseni tällöin raskaushormonia ei enää erity, koska alkio ei kehity, joten testeissä ei raskaus enää näy. Laita googleen "keskeytynyt keskenmeno" niin saat enemmän tietoa.
Kyllähän tällaisen mahdollisuus pitää ehdottomasti tarkastaa ja aion pyytää sitä heti neuvolasta, jos eivät ylihuomenna ultraa kuin vatsan. Jos vatsasta ei löydy mitään, silloin en keksi enää mitään syytä oireille kun keskeytyneen keskenmenon.
...keskenmenoista. Mulla on niitä ollut useampi ja aina ovat tulleet vuotamalla ulos. Raskaus on joko ollut alussa tai sitten viikkoja 8-12. Oireina ollut yleensä menkkamainen jomotus alavattalla, tosin samaa oiretta on myös alkuraskaudessakin...Edellinen keskenmeno tuli reilut vuosi sitten ja odotin tuolloin kaksosia. Toinen oli lopettanut elonsa vkolla 7 (kävin varhaisultrassa ennen tuota km:a) ja toinen tuli vkolla 9 ja vuoto oli niin kovaa, että jouduin ihan sairaalaan asti. Alkoi pari päivää aiemmin pienenä verisenä tipputeluna, kunnes eräs aamu nousin sängystä, nii veret vain valahti lattialle.
Nyt tämäkin raskauteni on alkanut kaksosraskautena ja toinen alkio lopetti elonsa alkumetreillä, mutta näkyi taas varhaisultrassa. Ei vuotoja, ei kipuja, ei mitään - kuihtui vaan pois kohtuuni. Tämä elossa oleva porskuttaa nyt viikolla 22+.
Tsemppiä Emmakaroliinalle sekä Kiiulle, toivottavasti saisitte pian selvyyden asiaan.
Mikä tilanne? Olisi kiinnostavaa tietää miten mysteerinne jatkui...
epätietoisuus jatkuu, lääkärille odottelen taas aikaa. Alavatsakivut jatkuvat, jo kahdet kuukautiset tulematta..
Toivottavasti sait lääkäriajan lähitulevaisuuteen. On varmaan raastavaa tollainen epätietoisuus ja odottaminen, kun vielä toivoo raskautta!
Kerrothan kuulumisia jatkostakin. Mitenhän on emmakaroliinan laita?
...on muuten aina flunssa iskenyt, ko oon raskautunut ;)