Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av:n palkanlaskijat ja muut viisaat: kuinka paljon on 3720€ palkasta

Vierailija
11.01.2012 |

21,5%? Mä en tajua saamaani palkkakuittia ja sen veroprosentin laskutapaa sitten millään.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole palkanlaskija ;-)

Vierailija
2/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroprosentti 21,5%?

t. 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä palkka.....

Vierailija
4/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 900€ ennakonpidätystä? Ei käsitä. Olen laskenu vaikka miten päin ja sain itse tuon saman summan minkä sinä...

t.ap

Vierailija
5/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä palkka.....

Vierailija
6/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä palkastahan siis lähtee muutakin kuin vain se 21,5 prosenttia varsinaista veroa

prosenttilasku on helppo laskea niin, että selvität ensin yhden prosentin, joka on yksi sadasosa

eli 3720 jaettuna sadalla on 37,20 eli se on yksi prosentti

sitten kerrot sen yhden prosentin sillä määrällä mitä haet, eli tässä 21,5:llä

eli 37,20 x 21,5 on 799,80 joka on siis palkastaasi lähtevä veron osuus

terveisin yksi koulunkäyntiavustaja :)

Vierailija
7/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen jotakin tällaista.

yli 900€ ennakonpidätystä? Ei käsitä. Olen laskenu vaikka miten päin ja sain itse tuon saman summan minkä sinä...

t.ap

Vierailija
8/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen jotakin tällaista.

yli 900€ ennakonpidätystä? Ei käsitä. Olen laskenu vaikka miten päin ja sain itse tuon saman summan minkä sinä... t.ap

Mutta ennakopidätys tammikuulta on 903e, vaikka mielestäni sen pitäisi olla tuo 799e ja risat. istten on toki lähtenyt muita maksuja ja ne on eriteltykin. Mutta mistä tuo 903€ tulee?

t.ap

Vierailija
9/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kka lisää, että siis palkasta lähtee veron lisäksi työttömyys- ja sairasvakuutusmaksut sekä työeläkemaksut

Vierailija
10/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veroprosentti viime vuoden kortin? Vai nyt uuden, joka tulee voimaan helmikuun alusta?

Voi olla myös joku bugi palkkaohjelmassa.

Ei me voida tietää!

Vierailija
11/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä palkastahan siis lähtee muutakin kuin vain se 21,5 prosenttia varsinaista veroa

prosenttilasku on helppo laskea niin, että selvität ensin yhden prosentin, joka on yksi sadasosa

Oletpa hankalasti laskenut. Helpompaa on yksi lasku 0,215*3720=799,80.

Palkastahan menee myös eläkemaksut. Taitaa olla lähemmäs kaksi prosenttia niiden osuus.

Minua askarrutta vain, että miten noin tietämätön ihminen (ei osaa prosenttilaskuja eikä tiedä, että palkasta menee myös eläkemaksut) voi saada noin hyvää palkkaa!

Vierailija
12/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veroprosentti viime vuoden kortin? Vai nyt uuden, joka tulee voimaan helmikuun alusta? Voi olla myös joku bugi palkkaohjelmassa. Ei me voida tietää!

olisi otettu lisäprosentilla. Tässähän epäilee jo omaa laskintaan ja laskutaitojaan :D

t.ap

Vierailija
13/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä palkastahan siis lähtee muutakin kuin vain se 21,5 prosenttia varsinaista veroa prosenttilasku on helppo laskea niin, että selvität ensin yhden prosentin, joka on yksi sadasosa eli 3720 jaettuna sadalla on 37,20 eli se on yksi prosentti sitten kerrot sen yhden prosentin sillä määrällä mitä haet, eli tässä 21,5:llä eli 37,20 x 21,5 on 799,80 joka on siis palkastaasi lähtevä veron osuus terveisin yksi koulunkäyntiavustaja :)

Oletpa hankalasti laskenut. Helpompaa on yksi lasku 0,215*3720=799,80. Palkastahan menee myös eläkemaksut. Taitaa olla lähemmäs kaksi prosenttia niiden osuus. Minua askarrutta vain, että miten noin tietämätön ihminen (ei osaa prosenttilaskuja eikä tiedä, että palkasta menee myös eläkemaksut) voi saada noin hyvää palkkaa!

tuossa tiliotteessa erikseen, mutta ihmettelen millä kaavalla/periaatteella tuo ennakonpidätys on 903€? Kun itse saan ihan toisen summan...

t.ap

Vierailija
14/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajallinen kortti ja osa palkasta on otettu lisäprosentilla kuukauden tulorajan ylityttyä. Vaikea tietää näkemättä verokorttia ja palkkalaskelmaa.

Kerro sitten ap mikä oli syy.

Vierailija
15/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkastahan menee myös eläkemaksut. Taitaa olla lähemmäs kaksi prosenttia niiden osuus.

Minua askarrutta vain, että miten noin tietämätön ihminen (ei osaa prosenttilaskuja eikä tiedä, että palkasta menee myös eläkemaksut) voi saada noin hyvää palkkaa!

tuo meikäläisen työ joka pistää selittämään asiat mahdollisimman kouraantuntuvasti. :)

Kyllä minä osaan prosenttilaskut yhdellä jos toisella tapaa, mutta ihmiselle, joka ei hiffaa mikä prosentti on, on tämä osoittautunut kaikkein selkeimmäksi tavaksi selittää asia.

t. kka

Vierailija
16/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo meikäläisen työ joka pistää selittämään asiat mahdollisimman kouraantuntuvasti. :)

Kyllä minä osaan prosenttilaskut yhdellä jos toisella tapaa, mutta ihmiselle, joka ei hiffaa mikä prosentti on, on tämä osoittautunut kaikkein selkeimmäksi tavaksi selittää asia.

t. kka

Vierailija
17/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:ta, joku kirjoittaa ummet ja lammet ja selittää prosenttilaskun ja saa vastaukseksi tiuskaisun ja joltain ohikselta vittuilua että olipa hullusti laskettu :D

t. ohis 2

Vierailija
18/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kuukauden tuloraja? Vai onko sinulla vuosituloraja?

Vierailija
19/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä palkastahan siis lähtee muutakin kuin vain se 21,5 prosenttia varsinaista veroa prosenttilasku on helppo laskea niin, että selvität ensin yhden prosentin, joka on yksi sadasosa eli 3720 jaettuna sadalla on 37,20 eli se on yksi prosentti sitten kerrot sen yhden prosentin sillä määrällä mitä haet, eli tässä 21,5:llä eli 37,20 x 21,5 on 799,80 joka on siis palkastaasi lähtevä veron osuus terveisin yksi koulunkäyntiavustaja :)

Oletpa hankalasti laskenut. Helpompaa on yksi lasku 0,215*3720=799,80. Palkastahan menee myös eläkemaksut. Taitaa olla lähemmäs kaksi prosenttia niiden osuus. Minua askarrutta vain, että miten noin tietämätön ihminen (ei osaa prosenttilaskuja eikä tiedä, että palkasta menee myös eläkemaksut) voi saada noin hyvää palkkaa!

tuo meikäläisen työ joka pistää selittämään asiat mahdollisimman kouraantuntuvasti. :) Kyllä minä osaan prosenttilaskut yhdellä jos toisella tapaa, mutta ihmiselle, joka ei hiffaa mikä prosentti on, on tämä osoittautunut kaikkein selkeimmäksi tavaksi selittää asia. t. kka

t. fyysikko, FT

AP:n tapauksessa en osaa sanoa. Tammikuun palkasta (onhan se tammikuulta, ei joulukuuta osittain/kokonaan?) ei pitäisi mennä mitään ylitysprosentteja. Jos taas siinä on vuoden lopun palkkaa, osa siitä on voimnut mennä rajan yli ja verotetaan lisäprosentilla. Eikö kuitissa näy prosentti?

Vierailija
20/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo meikäläisen työ joka pistää selittämään asiat mahdollisimman kouraantuntuvasti. :) Kyllä minä osaan prosenttilaskut yhdellä jos toisella tapaa, mutta ihmiselle, joka ei hiffaa mikä prosentti on, on tämä osoittautunut kaikkein selkeimmäksi tavaksi selittää asia. t. kka

Minusta tämä koulunkäyntiavustajan esimerkki, prosenttilaskua osaamattomalle on erinomainen. Tolla tavalla sen saattaa oppiakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän