Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on elämä Suomessa mennyt pahaksi!

Vierailija
11.01.2012 |

Jo 6 perhesurmaa vuoden sisällä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämä Suomessa mennyt pahaksi!

Vierailija - 11.01.12 08:20 (ID 14053727)

Jo 6 perhesurmaa vuoden sisällä.

Vierailija
2/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Kannelmäen ja Alahärmän tapaukset ihan tältä viikolta ja Viikin tapaus viime viikolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, niin tietää minne kannattaa suunnata...

Vierailija
4/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se sitten on hyvää ja upeaa?

Vierailija - 11.01.12 08:37 (ID 14053794)

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, niin tietää minne kannattaa suunnata...

että miksi ko. tapauksia on sattunut nyt niin paljon.

Vierailija
5/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hyvä paikka asua niinkuin moni muukin. Yli 5 miljoonaa asukasta ja kun muutama ikävä tapaus niin sitten leimataan kaikki. Te suurentelette aivan liikaa asioita omassa päässä. Lisäksi kun katsotte lehdistä ja televisiosta päälle maailman ikävät uutiset niin mikään ihme että pientä ihmistä masentaa.

Auringonvalon merkitys on hyvin suuri mielialaan ja koko ihmisen vointiin, sitä soisin tänne roimasti lisää.

En siis vähättele tapahtuneita mutta en todellakaan nosta niitä tapetille, kuoleehan ihmisiä joka päivä muutenkin aikaöailla se on luonnollinen tapahtuma ja osa elämää.

Iso syypää ihmisten hurjaan stressiin on aika usein rahajärjestelmässä. Raha vaikuttaa kaikkeen ja kaikkiin. Siinä ei ole mitään pahaa itsessään vaan se tapa millä säännöillä tuo järjestelmä toimii takaa sen että väestöstä vajaa 1% nauttii huoletonta elämää kun loput joutuvat painimaan enemmän tai vähemmän rahahuolien TAI työstressin takia kun tekevät hyvän palkkansa eteen rajusti töitä.

Vierailija
6/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla jättämättä jälkiä ihmisten mieleen kun heitä halveksitaan

Vierailija
7/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonvalon merkitys on hyvin suuri mielialaan ja koko ihmisen vointiin, sitä soisin tänne roimasti lisää.

Jos etelässä tapahtuu enemmän väkivaltaisuuksia niin miten tuo voi olla syy?

Vierailija
8/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän näihin uutisiin alkaa jo turtumaan kun niin jokapäiväistä

Vierailija
9/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin suomessa on tehty noin monta perhesurmaa yhden vuoden ja muutenkin lyhyenajan sisällä?

Eiköhän yhteiskunnassa nyt kuitenkin mätä joku ja pahasti? Niinkuin joku tuolla aikaisemmin sanoikin niin yksi syy taitaa olla tosiaan se, että ei enää uskalleta enää edes apua hakea, ettei sossu vie lapsia.

Apua pitäisi saada, mutta ko.tahot kääntävät tämän asian avuntarvitsiaa vastaan.

Vierailija
10/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksista mutta onkohan osin vaikutusta nykyisellä nopealla ja kaikenkattavalla tiedonkululla?

Oliko ongelmia ennenkin mutta tieto niistä ei kiirinyt Suomen joka kolkkaan tuoreeltaan eikä ollut nettiä, jossa aiheesta laajasti keskustella suuren joukon kesken. Uutiset tulivat hitaasti muiden tietoon eikä asia herättänyt niin laajaa kohua.

Vierailija
11/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksista mutta onkohan osin vaikutusta nykyisellä nopealla ja kaikenkattavalla tiedonkululla?

Oliko ongelmia ennenkin mutta tieto niistä ei kiirinyt Suomen joka kolkkaan tuoreeltaan eikä ollut nettiä, jossa aiheesta laajasti keskustella suuren joukon kesken. Uutiset tulivat hitaasti muiden tietoon eikä asia herättänyt niin laajaa kohua.

Ne jos ketkä kaiketi tietävät kuinka paljon minkäkinlaisia rikoksia Suomessa on yleensä tehty.

Vierailija
12/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan Suomessa tapahtuu lasten surmia enemmän kuin missään muussa rikkaassa länsimaassa. Ruotsissa määrä taisi olla noin kymmenesosa siitä mikä Suomessa ja siellä on ihan yhtä pimeää. Suomessa tämä luonteenlaatu on vaan joillakin niin omituinen, onhan tämä AV-palstakin täynnä ruikutusta ja valitusta. Ja kyllähän paljon siitä ihmisten pahoinvoinnista puhutaan, tosin en itse sitä missään ole vielä nähnyt. Ehkä se on enemmän asenteesta kiinni, pessimismi, ruikutus ja valitus on kyllä sallittua, mutta optimismi, onnellisuus ja elämästä nauttiminen ei.

Vierailija
13/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jos ketkä kaiketi tietävät kuinka paljon minkäkinlaisia rikoksia Suomessa on yleensä tehty.

Ehkä kertoo tosiaan tästä nykymaailmasta paljonkin... on työttömyyttä, stressiä, työuupumusta ym ongelmaa, joita kaikki eivät osaa ratkaista vaan ahdistuvat ja masentuvat eivätkä saa ajoissa apua. Maailmasta on tullut ahdistavampi paikka.

Itsekin koen neljän lapsen äitinä huolta ja ahdistusta lasteni tulevaisuuden puolesta. Itse aikuistuin 80-luvulla ja töitä tuntui löytyvän halukkaille aika helpolla, jos ei opiskelupaikkaa heti saanutkaan. Ei pudonnut tyhjän päälle. Nyt ei töitä löydy vaikka olisi valmis ottamaan liki mitä tahansa.

Vierailija
14/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin suomessa on tehty noin monta perhesurmaa yhden vuoden ja muutenkin lyhyenajan sisällä?

Eiköhän yhteiskunnassa nyt kuitenkin mätä joku ja pahasti? Niinkuin joku tuolla aikaisemmin sanoikin niin yksi syy taitaa olla tosiaan se, että ei enää uskalleta enää edes apua hakea, ettei sossu vie lapsia.

Apua pitäisi saada, mutta ko.tahot kääntävät tämän asian avuntarvitsiaa vastaan.

Ei turhiin huostaanottoihin ole edes resursseja, saati mitään motiivia. Jos perheen tilanne on kertakaikkisen huono lapselle, asiaan on puututtava, mutta sekin on lopulta kaikkien parhaaksi. Lähtökohta on varmasti se, että ensisijaisesti autetaan perhettä selviämään ongelmistaan itse ja tehdään ennaltaehkäisevää työtä (keskustelu ja konkreettinen apu). Apua hakevan on turha pelätä menettävänsä lapsia. Luulen pikemmin sos. työntekijöiden katsovan niinpäin, että on kykenevä selvittelemään haasteita ja vastuuntuntoinen hakiessaan tarvittaessa apua!

Ihmettelen myös sitä, miten vähän täällä arvostetaan tunneilmaisua. Yhtä tärkeää kuin numeroiden ja värienkin opettaminen lapsille on opettaa heille tunnistamaan ja nimeämään tunteitaan ja sitä, miten niitä on luvallista ja hyödyllistä ilmaista. Jos sitä ei opeteta, vaan kielletään, vähätellään tai peitetään, purkautuu angstit kellä mitenkin huonoin seurauksin.

Vierailija
15/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Hevossalmikin on arvostettua aluetta, vaikka kerrostaloasunto kyseessä tässä tapauksessa. Onko näillä jokin linkki; velkoja? Mikä ajaa miehen tappamaan koko perheen vain siksi että itse voi pahoin?

Vierailija
16/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ilmiö menee pian ohi. Tappaisivat itsensä vaan jos pakko on päästä eroon arjen ongelmista.

Mä uskon että rahavaikeudet on merkittävä osa näihinkin kauheuksiin.

Ja uskon että monen rahavaikeuksien syynä on se että elää ylivarojensa. Jos olettaa että 2 pieni palkkaista voi elää ylemmän keskiluokan elintasoa on väärässä. Jos ottaa velkaa sen mukaan on ongelmissa.

Jotenkin koko yhteiskunta menee musta väärään suuntaan kun kaikkien pitää olla huippumenestyjiä joka asissa. Ihmiseen kohdistuu valtavat odotukset eikä niiden täyttäminen ole kaikille mahdollista. Reilusti downgradeausta vaan itse kullekin (myös niille varakkaille) niin elämä helpottuisi. (ja maailma pelastuisi siinä sivussa)

PS. itse olen pienituloisesta taloudesta.

Vierailija
17/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ilmiö menee pian ohi. Tappaisivat itsensä vaan jos pakko on päästä eroon arjen ongelmista.

Mä uskon että rahavaikeudet on merkittävä osa näihinkin kauheuksiin.

Ja uskon että monen rahavaikeuksien syynä on se että elää ylivarojensa. Jos olettaa että 2 pieni palkkaista voi elää ylemmän keskiluokan elintasoa on väärässä. Jos ottaa velkaa sen mukaan on ongelmissa.

Jotenkin koko yhteiskunta menee musta väärään suuntaan kun kaikkien pitää olla huippumenestyjiä joka asissa. Ihmiseen kohdistuu valtavat odotukset eikä niiden täyttäminen ole kaikille mahdollista. Reilusti downgradeausta vaan itse kullekin (myös niille varakkaille) niin elämä helpottuisi. (ja maailma pelastuisi siinä sivussa)

PS. itse olen pienituloisesta taloudesta.

jaksaisivat vain pysttellä kiltisti pienituloisina ja sen oloisina ja näköisinä kun rikkaat ja hyvätuloiset vieressä rellestävät?

Kyllä se on kuule niin, että jokaisen tekee mieli saada kaksusta kunnon pala eikä vain tyytyä vierestä seuraamaan kun muut nauttivat.

Parasta yhteiskuntarauhaa toisi kohtalaisen tasainen tulonjakautuminen mutta nykyään ei ole enää niin sitä satoa me nyt niitämme.

Vierailija
18/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirrot passivoivat ja kannustavat makaamaan kotona. Miksi ihmeessä kukaan tekisi kovasti töitä saavuttaakseen paremman elintason, jos naapurin työtön alkkis saa saman elintason heittäytymällä. Kyllä se kuulkaa pitää itse ottaa vastuu elämästään eikä itkeä sitä ettei saa tarpeeksi kaikkea kivaa tekemättä sen eteen töitä.

Oikein pistää vihaksi tuollainen mulle kaikki heti nyt- ajattelu, kun kuitenkaan ei ole valmis kouluttautumaan tai tekemään enemmän töitä.

Työnteon pitää kannattaa.

Itse olisin valmis laittamaan kaikki tuet vastikkeellisiksi.

Suomessa ei juurikaan ole oikeita köyhiä. On kyllä iso joukko ihmisiä, joilla on elämänhallinta täysin hukassa...eletään yli varojen ja keskitytään kadehtimaan naapuria. Tupakkaan ja viinaan on varaa ja sitten itketään kun ilmaista rahaa ei jaeta enempää, että olis yhtä kivaa kuin vaikka sillä naapurin lääkärillä.

Ilmaista ei ole olemassakaan...joku sen aina maksaa.

Vierailija
19/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/30 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe sai suht helpolla kodinhoitajan avuksi, mutta nyt perheet eivät saa mitään apua, jos eivät käytä alkoa runsaasti tai pahoinpitele lapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi