Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi turha vauvatarvike,

Vierailija
10.01.2012 |

jonka epävarmat ensimmäistä odottavat ostavat paniikissa, kun luulevat sen olevan aivan ehdoton välttämättömyys?

Minusta nuo Ruskovillan törkykalliit myssyt. Ja tuttipullojen sterilisaatiokoneet. On niitä muitakin, mutta tuli nyt ekana mieleen.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin, mutta jäi käyttämättä: kestovaipat, kantoliina, sappisaippua, imetystyyny ja tuttipullot.

En ostanut kun en keksinyt käyttöä: hoitopöytä, vaipparoskis, korvakuumemittari, konttauskypärä, sterilointilaitteistoja, liesisuoja ja varmaan mitä tahansa muuta ihmeellistä paskaa...

Näitä tarvitsin välttämättä: vaunut, turvakaukalo, sitteri, rintareppu, miljoona sideharsorättiä, rintapumppu ja rintakumit.

Vierailija
22/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meillä tutit ja tuttipullot

- sitteri

- hoitopöytä

- pinnasänky (tosin eiköhän sille jossain vaiheessa vielä käyttöä tule, vauva nyt 8 kk)

- imetystyyny (tämä oli vain lainassa)

- kantoliina

- Harsot (vauva ei puklannut ollenkaan, kumma juttu)

Nää nyt ekana tuli mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sitäkään ole ikinä tarvittu.

Vierailija
24/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilointilaitteistoja

helvettiä mä oikein tavailin... Mitä ne on :-DD

Sterilisaatiolaite? :-D

Vierailija
25/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rintapumppua tarvitsee siksi, että rinta on saatava tyhjäksi rintatulehduksen takia, niin silloin sitä tarvitaan ihan heti. Mä olisin ollut todella huonossa kuosissa jos olisin myöhäisiltasella esim. aamuun asti odottanut että joku hakisi sen mulle kaupasta. Kuume voi noista todella nopeasti :-/

Vierailija
26/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvike on osalle turhake. Ei kannata etukäteen kaappiin ostaa, jollei asu jossain korvessa. Alussa imetys ei todellakaan lähtenyt mutkattomasti käyntiin ja itkettiin yöllä vauva sekä äiti. Jos siinä tilanteessa olisi ollut korviketta valmiiksi kaapissa olisin epätoivoisena väsyneenä siihen saattanut sortua itselleni liian kevein perustein.

Sitteriä ei hankittu eikä kaivattu. Pinnis hommattiin myöhemmin "leikkikehäksi" mutta sekin oli oikeastaan turhake kun niin hetken aikaa käytössä.

Vierailija
27/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut mitään erityisen tarpeetonta. Jotkut vaipoista eivät ole sopineet just meidän vauvalle, mutta ne on käytettynä ostettuja.

Ilman rintakumia en voisi imettää, sitä pitävät turhakkeena ne, jotka eivät sitä oikeastaan tarvitse ;)

Joku kysyi, kuka kantoliinasta oikeastaan tykkää: ainakin mä tykkään. Varsinkin ihan vastasyntyneenä vauva oli siinä paljon, koska halusi olla koko ajan lähellä ja mielellään pystyasennossa.

Vierailija
28/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin "limaimuri", aivan loistokeksintöjä. Sen sijaan tuttipullon lämmitin turha, ilman hoitopöytää on pärjätty myös. Pinnasänky myöskin on ollut tärkeä, olen opettanut lapset nukkumaan heti omassa sängyssä.

Vierailija
29/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka reagoi liian kuumaan ruokaan muuttamalla väriä. Olen nähnyt kaupassa, mutten todellakaan ostanut. En luottaisi tuohon tekniikkaan ja ruoan lämmön voi helposti itsekin kokeilla.

Vierailija
30/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopöytä(ei siitä ollut hyötyä kuin n.3-4 kk, jolloin vauva alkoi liikkumaan enempi ja jämäköityi jo niin, että uskalsi liikutella sängylläkin). Pinnasängyn päälle laitettava kova hoitotaso olisi sittenkin ollut parempi.

Sitteriä ei hankittu, kaukalossa syötettiin ekat maisteluannokset kunnes alkoi istumaan kunnolla tuettuna tyynyjen varassa syöttötuolissa.

Pullojen sterilointilaitetta ei hankittu.

Imetystyynyn tapainen iso pötkötyyny oli, muttei käytetty. Käytin sitä tosin raskausaikana jonkin verran selkäsärkyjen takia tukityynynä.

Meillä on molemmilla jäänyt melkeinpä purulelut käyttämättä. Pyörivät milloin missäkin, eikä niitä muisteta viilentää.

Hiusharjaakaan ei käytetä kuin karstan harjaamiseen öljyn kanssa. Meillä sattunut olemaan vähäkarstaisia lapsia, jotka eivät siedä päänkoskettelua(paitsi hellää silittämistä).

Vierailija
31/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikko- ja kaappilukot, vessanpönttölukko. Hiustenpesurengas, kylpytuki, hörppäytysmuki, ensilusikat...

Meillä kyllä on ne laatikkolukot ollut todella hyödylliset nyt kun on 1vee touhuava pikkuinen talossa :D

Meillä taas käyttöä ei ole ollut

- Millekään kantohärpäkkeille

- Tuttipullojen lämmitys-tai sterilointilaitteille, vaikka pulloruokinnalla ollaankin menty.

-

Vierailija
32/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenpesurengas

???

ilman sitä hiukset olisi jäänyt pesemättä.Kullan arvoinen siis:)

Vierailija
33/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettiin ruskovilla myssyä joka yö vauvalla:) ei siis ollut turhake meillä. Myös vaipparoskista käytettiin.

Kaikkien turhista turhin minusta on pullojen steriloija. Ei niitä pulloja tarvitse steriloida ollenkaan :)

Vierailija
34/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rintapumppua tarvitsee siksi, että rinta on saatava tyhjäksi rintatulehduksen takia, niin silloin sitä tarvitaan ihan heti. Mä olisin ollut todella huonossa kuosissa jos olisin myöhäisiltasella esim. aamuun asti odottanut että joku hakisi sen mulle kaupasta. Kuume voi noista todella nopeasti :-/

maito nousi niin nopeasti ja sitä tuli paljon, että rinnat olisivat aivan kovat ja valtavan kipeät. Pieni vastasyntynyt ei jaksanut syödä niitä tyhjäksi ja vauvan maha tuli kipeäksi siitä ruiskuavasta maidosta. Kun pumppasin reilun desin poin molemmista rinnoista niin vauvan oli helpompi syödä eikä maito ruiskunnut suuhun. Minunkin oloa tuo pumppaaminen huomattavasti helpotti.

Vierailija
35/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. joku pehmustettu kypärä, vaipparoskis jne.

Itse hankin tälle kolmannelle lapselle itkuhälyttimen ja on jäänyt tosi vähälle käytölle, se on meillä on ollut ihan turha. Asutaan omakotitalossa ja mä kuulen kun lapsi rupeaa itkemään vaikka nukkuisi pihalla. Nukkuu ikkunan takana ja ikkuna on mulla silloin aina auki, sisällä sitä ei tartte ollenkaan.

Onneks ei ollut mikään kallis vaan joku lidlin kolmenkympin masiina!

Vierailija
36/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippua poistaa vaikeita tahroja. Jos ei vauva-aikana ole ollut käytöä niin myöhemmin voi olla. Mä en edes tiedä, mikä sen tarkoitus nimenomaan vauvatarvikkeena on??

Harsot on tosi hyviä matkapyyhkeitä isommallekin lapselle. Ainskin sellaiset reilun kokoiset harsot mitä muistaakseni Ikeasta ostettiin. Oon käyttänyt mökillä lapsen pyyhkeenä, käsipyyhkeenä kaikille ym. Kuivuu todella nopeasti verrattuna froteepyyhkeisiin, vie kassissa vain vähän tilaa eikä paina paljon.

Sinkkivoide tuli käytettyä omiin kuiviin jalkapohjiin.

Vauvalle turhia oli ainakin monet lelut. Ei kannata itse ostaa yhtään, niitä saa lahjaksi kuitenkin. Vauvasta on myös kiinnostavia kaikki kodin tavarat, kauhat ja muut keittiössä ym. Mä annoin pienelle aina katsottavaksi jonkun tyhjän pahvilaatikon tms, kiinnostaa älyttömästi jonkun aikaa ja sitten ei niinkään. Sama käy leluillekin ja siellä niitä pyörii lattioilla sitten.

Vierailija
37/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi kahteen käyttökertaan Bebesistä ostettu kantoliina. Lapsi ei kerta kaikkiaan pitänyt siitä. Hankala pukeakin vielä. Ja aivan järkyttävän kuuma kesällä... Kuka ihme oikein pitää niistä?

Tein itse trikoosta. Sidoin muistaakseni johonkin x-sidontaan aina, pari kertaa kun teki niin nopeasti se sen jälkeen meni. Tenava nukkuikin liinassa välillä. Sain rauhassa siivottua, kerättyä marjoja, haravoitua yms. Lapsi ei jäänyt kiltisti yksin köllöttelemään vaunuihin, sitteriin tai viltille.

Vierailija
38/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenpesurengas

???

ilman sitä hiukset olisi jäänyt pesemättä.Kullan arvoinen siis:)

Vierailija
39/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpattava pallo joka työnnetään sisälle (raskausaikana) ja synnytetään.

Vierailija
40/44 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, hankin tuon turhakkeen. Halusin välttää episiotomian tarvetta ja pelkäsin repeämiä. En sitten edes kättänyt koko vekotinta, kun olin tosi kipeä monta viikkoa ennen laskettua aikaa. Lisäksi en saanut kovin rohkaisevia kommentteja sen käyttöön Haikaranpesän kätilöiltä, kun valmennuksessa kysyin. Kätilöt eivät tunteneet laitetta ennestään, mutta arvelivat sen voivan venyttää värkkiä pysyvästi. Jos jollain sitä käyttäneellä on toisenlaista kokemusta, kuulen mielelläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän