Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin tänään risiiniöljyä, uskallanko ottaa vielä huomennakin?

Vierailija
10.01.2012 |

Olen rv 40++ ja sain kätilöltä ohjeen ottaa ruokalusikallisen risiiniöljyä supistuksien aloittamiseksi, olen synnyttämässä toista lasta ja luultavammin menee käynnistykseen jollen saa itse mitenkään käyntiin synnytystä. Otin siis tänään ruokalusikallisen ja sain kuudeksi tunniksi loistavat supistukset jotka kuitenkin nyt illalla loppuivat. Voinkohan tehdä huomenna saman ja katsoa käynnistyykö se sitten huomenna jo. En halua mitää raivoajia ja muita typeriä vastaamaan tähän että risiiniä ei saa ottaa. Kohtuni ei tänäänkään revennyt ja sairaala on ihan vieressä joten haluan kommentteja risiiniä kokelleita ja niitä on paljon!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et soita polille ja kysy?

Vierailija
2/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä sairaalan kätilö muka antaisi tuollaisia nykyään vaarallisiksi tiedettyjä neuvoja.

Ja miksi muka rv 40:llä pitäisi alkaa uhkarohkein ja huonoin kotikonstein yrittää käynnistää synnytystä? Jos synnytys tosiaan täytyy saada käynnistettyä, on sillä ap:ta neuvoneella kätilöllä siihen oikeat keinot käytössään. Ja jos taas vielä ei ole mikään oikea kiire, on rv 40:lla vielä pari viikkoa aikaa odottaa, että synnytys käynnistyisi (itsellä on molemmat synnytykset käynnistyneet rv 42:lla ihan itsekseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kätilö on (ainakaan muutoin kuin yksityishenkilönä) antanut tuollaista ohjetta.

Vierailija
4/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset, jotka risiiniöljystä seurasivat eivät avannneet ollenkaan. Myöhemmin tuli vain kamalasti ripulia. Lihakset olivat maitohapoilla valmiiksi, kun synnytys käynnistyi itsestään melkein kaksi vrk myöhemmin. Risiini ärsyttää peräsuolta supistelemaan ja voi olla vaarallistakin.

Vierailija
5/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan yriitän välttää sairaalan hullua käynnistystä. Viime kerralla aukesin heidän lääkkeillään 15minuutissa täysin auki ja voitte kuvitella millaisia ne supistukset olivat. Ihme että olen hengissä. Risiiniöljy ei ole saanut minua ripuloimaan, ainoastaan on tullut hyviä supistuksia 10min välein, enkä ole niistä väsyneeksi tullut. Yritän rauhallista synnytyksen alkua.

Vierailija
6/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa? Vai oliko se mummosi, joka otti risiiniöljyä?

Kyllä Suomessa vuonna 2012 on paljon turvallisempia ja tehokkaampia synnytyksenkäynnistysaineita.

Jos neuvolakätilö ei niitä tunne, niin mene sitten suoraan äitipolille.

Tehtaileeko joku ikävän iltansa ratoksi näitä provoja, vai onko täällä useampiakin höyrypäitä liikkeellä?

Vierailija
7/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon oikein otit että kävi huonosti. Ihan apteekissakin on sanottu että pieni määrä ei tee mitään vaarallista äidille tai vauvalle, mutta jotkut tyhmät vetää puol pulloa ja sit kirjottelee että älkää ottako meinasin itse kuolla. Annostus on tärkein. Ja mikä ihmeen mummo juttu? Ihan nykyään monet kokeilee risiiniöljyä ainakin täällä länsi suomessa eikä kukaan ole valittanut mitään.

Vierailija
8/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin sairaalassa on tehokkaampia keinoja mutta mä en halua taas meinata niihin kuolla. Että tähän asti olen ainakin sitä mieltä että risiini on huomattavasti turvallisempi tapa käynnistää synnytystä. Ja tuo rv 40++ tarkoittaa että olen jo aikoja sitten ohittanut tuo 40 rajapyykin ja pian joudun sairaalaan taas kidutus käynnistykseen.

Missä maassa? Vai oliko se mummosi, joka otti risiiniöljyä?

Kyllä Suomessa vuonna 2012 on paljon turvallisempia ja tehokkaampia synnytyksenkäynnistysaineita.

Jos neuvolakätilö ei niitä tunne, niin mene sitten suoraan äitipolille.

Tehtaileeko joku ikävän iltansa ratoksi näitä provoja, vai onko täällä useampiakin höyrypäitä liikkeellä?

Vierailija
9/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että kukaan kätilö tuollaisia neuvois. Risiiniöljy saattaa (hyvin todennäköisesti) saada myös vauvan ripuloimaan synnytyksessä mikä ei tosiaan oo turvallista vaan saattaa pahimmassa tapauksessa viedä vaikka lapsen hengen (tukehtuu).

Joten jos tätä nyt joku synnytyksen käynnistymistä odottava luki, älä kokeile.

Vierailija
10/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ole vahingosta viisastuneet sinun viime kerrasta, eivätkä lähde samaa coctailia tarjoamaan toista kertaa. Lääkettä ja annostusta osataan varmasti säätää.

Iso ei, ei risiiniöljylle. Ei hyvä. Tulee mieleen vanha sananlasku.. suo siellä vetelä täällä.

Mitä, jos vaan koettaisit kävellä tai jotain muuta vähemmän vaarallista.

Vierailija
11/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risiiniöljy ei saa vauvaa ripuloimaan on lääkäritkin todennut. Mutta jos syöksy synnytyksen saa itselleen aiheutettua niin vauva voi kakata veteen. Kyllä sitä on äidit ihan oikeassa vatsataudissakin synnyttäneet ja vauvat hengissä. Pientä määrää risiiniä ei voi siihen verrata. Mielestäni ap voihyvin kokeilla pientä määrää jos kerran on saanut supistuksia aikaan. Huomenna voi jo käynnistyä. Saksassa kuulemma käytetään ihan risiiniä sairaalassa käynnistykseen ja italiassa. Se cytoteckikin millä suomessa käynnistetään on vain vatsalääke eikä oikeastaan mikää synnytyksen käynnistäjä nappula.

Vierailija
12/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset olivat järkyttävät. Kohdussa olevalle vauvalle tuli ripuli ja kakkasi lapsiveteen. Vesi oli vihreää :( t.4

Kuinka paljon oikein otit että kävi huonosti. Ihan apteekissakin on sanottu että pieni määrä ei tee mitään vaarallista äidille tai vauvalle, mutta jotkut tyhmät vetää puol pulloa ja sit kirjottelee että älkää ottako meinasin itse kuolla. Annostus on tärkein. Ja mikä ihmeen mummo juttu? Ihan nykyään monet kokeilee risiiniöljyä ainakin täällä länsi suomessa eikä kukaan ole valittanut mitään.

Vierailija
13/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jo kokeillut kaikki ässät moneen kertaan ja siivonnut kodin ja lenkkeillyt. Risiini on ainoa tähän asti joka on vienyt vähän eteenpäin synnytystä.

Vierailija
14/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa neloselle. Miksi toiset saa hirveitä supistuksia yhdestä lusikallisesta ja lapsi kakkaa veteen vaikka toinen voi juoda puoli pulloa ilman että alkaa edes ripuloimaan. Syy siihen varmaan se että nelosella olis muutenkin alkanut juuri synnytys ja nyt se vaan vauhdittui liikaa. Höh

Vierailija
15/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kätilö neuvoi, hänen kymmenet tuttunsa ovat risiiniiöljyllä synnyttänyt onnistuneesti.

Vierailija
16/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risiiniöljy ei saa vauvaa ripuloimaan on lääkäritkin todennut. Mutta jos syöksy synnytyksen saa itselleen aiheutettua niin vauva voi kakata veteen. Kyllä sitä on äidit ihan oikeassa vatsataudissakin synnyttäneet ja vauvat hengissä. Pientä määrää risiiniä ei voi siihen verrata. Mielestäni ap voihyvin kokeilla pientä määrää jos kerran on saanut supistuksia aikaan. Huomenna voi jo käynnistyä. Saksassa kuulemma käytetään ihan risiiniä sairaalassa käynnistykseen ja italiassa. Se cytoteckikin millä suomessa käynnistetään on vain vatsalääke eikä oikeastaan mikää synnytyksen käynnistäjä nappula.

niin täällä Suomessa voi huolettaa alkaa kokeilemaan kotona? Ei sitä cytoteciakaan kotona omin päin oteta, vaan sairaalassa. Ja jos se kerran on "vain vatsalääke" miksi ap ei voisi odottaa sen ottamista sairaalassa, vaan pitää huseerata vanhanaikaisten, epätarkkojen öljyjen kanssa yksin kotona?

Vierailija
17/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle ap on sanottu alapään tilanteesta viime kerralla? Onko yhtään auki? Pyydä päästä tsekattavaksi. Jos tällä kertaa voisi vaikka puhkaista kalvoja tai koettaa miedosti tippaa tms. On kai sitä muitakin vaihtoehtoja kuin cytotec, joka on ihan hanurista.

Varmaan kuitenkin lähtökahtaisesti aukeat tällä kertaa paremmin, kun on toinen kyseessä. Saattaahan se vauhdikkaasti tulla, vaikka et mitään lääkkeitä saisikaan. Ja ainahan on sektio.

Vierailija
18/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kätilö neuvoi, hänen kymmenet tuttunsa ovat risiiniiöljyllä synnyttänyt onnistuneesti.

eli yllättäen kukaan kätilö ei antanut virallista ohjetta, vaan joku tuttu lapsenpäästäjä jonka tutut (eivät edes potilaansa) ovat tätä käyttäneet. Huoh.

Varmasti Suomessakin on satoja naisia, jotka näin ovat toimineet, koska ennen ei ollut muita keinoja. Nykyään on.

Vierailija
19/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään auki eikä edes pehmeä kuten ei ensimmäisestäkään ollut kun käynnistettiin. Ekasta ensin tuli vesi mutta se ei aloittanut supistuksia. Sitten annettiin oksitoonia suoneen ja kukaan ei uskonut kun mä huusin että sattuu hullusti ja täytyy ponnistaa. Mä olin avautunut ihan hetkessä kun oksitooni lähti tippumaan ja ei ole kivaa synnyttää ilman kipulääkkeitä. Cytotecista ei ole omaa kokemusta mutta tutut on sanonut sen olevan myös rankka tapa käynnistää. Yksi kertoi että risiiniöljyllä käynnistetty synnytys oli tuhat kertaa ihanampi kuin cytotec synnytys. Pelottaa vaan synnytys viime trauman takia niin sikana.

sulle ap on sanottu alapään tilanteesta viime kerralla? Onko yhtään auki? Pyydä päästä tsekattavaksi. Jos tällä kertaa voisi vaikka puhkaista kalvoja tai koettaa miedosti tippaa tms. On kai sitä muitakin vaihtoehtoja kuin cytotec, joka on ihan hanurista.

Varmaan kuitenkin lähtökahtaisesti aukeat tällä kertaa paremmin, kun on toinen kyseessä. Saattaahan se vauhdikkaasti tulla, vaikka et mitään lääkkeitä saisikaan. Ja ainahan on sektio.

Vierailija
20/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää virran vietäväksi, vaan rohkeasti ´nostat sairaalassa kissan pöydälle, ja käsket lukea edellisen synnytyksen paperit läpi ennen kuin aloittavat yhtään mitään. Pyydä ja vaadi keskustelua, että saatte tunnelman rennoksi ja voit hyvillä mielin kohdata tulevan. Koeta sopia, vaikka puudutus annettavaksi ennen kuin mitään tehdään tms.

Jos olet itse huono nóusemaan auktoriteetteja vastaan, niin otat jonkun mukaan synnytykseen, joka pitää sinun puoliasi ja kyseenalaistaa ja haastaa tehdyt päätökset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä