Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 12-vuotiaalle tytölle lahjaksi? Kummitädin ongelma

Vierailija
28.02.2012 |

Olen kummitäti ja en enää tiedä, millaisen lahjan antaisin. Minulla on toinenkin melkein samanikäinen kummityttö, ja hänelle keksin. Ilmeisesti siksi, että se toinen ilahtuu ihan mistä tahansa saamastaan lahjasta.

Nyt pitäisi keksiä lahja 12-vuotiaalle urheilijatytölle. Harrastuksiin liittyvät hankinnat tekee omat vanhemmat. Olen ehdottanut jotain, mutta ehdotukseni on tyrmätty ja mitään muuta ei ole toivottu tilalle. Ei meikkaa, ei käytä koruja, vaatelahjat ovat menneet aikaisemmin pieleen sekä kokojen, värien että tyylin puolesta. Ei lue, ei askartele, oikeastaan en tiedä, mitä sen ikäiset tekevät. Rahaa en haluaisi antaa. Jos keksin mitään muuta kuin seteleitä kortin välissä, niin hyvä.

Mistä teidän 12-vuotiaanne pitävät? Vinkkejä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustus jutut on aina kivoja kun voi itse vähän sisustella haluamallaan tavalla :)

Vierailija
2/47 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku afrikkalainen tappaisi naapurinsa sen vuoksi, että tuo on saanut jotain mitä hällä ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2012 klo 10:04"]

saa itse valita vaatteensa. Meidän 13v tyttö tykkää shoppailla, joten lahjakortit ovat olleet erittäin tykättyjä lahjoja. Kun vähän kyselee mistä kaupasta yleensä ostaa vaatteensa, niin lahjakortti sinne. Tai nippu leffalippuja, jos tykkää käydä elokuvissa.

Asuinpaikkakunnalla siis kaikki mahdollisuudet, mutta heistä ketään ei kiinnosta vaatteet.

Käyko esim. Finnkinon liput kaikilla paikkakunnilla?

ap

Sellaiseenkin voi ostaa lahjakortin ja tyttö voi ostaa sieltä sitten mikä kiinnostaa, jos ei vaatteet sinänsä kiinnosta.

Leffaliput olisi varmasti ihan hyvä lahja, tyttö voisi mennä vaikkapa kaverin kanssa.

Jos tyttö pitää urheilusta niin lahjakortti liikkeeseen mistä löytyy urheiluvaatteita voisi olla osuva

Vierailija
4/47 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset tekevät lahjoja hankkiessaan sen virheen, että ostavat jotakin mistä itse pitäisivät. Esim. "minun mielestä henkkamaukan vaatteet on niin kamalia, sen takia en ostanut lahjakorttia sinne vaan seppälään, koska minun mielestä siellä on parempia vaatteita". Lahjaa ostaessa täytyy muistaa lahjan saajan persoona ja kiinnostuksen kohteet. Vaikka et itse pitäisi oransseista pussilakanoista, lahjan saaja saattaa pitää. Itse suosin lahjoina juuri noita lahjakortteja, yleensä olen aina ottanut etukäteen selvää missä kaupoissa lahjan saaja tykkää asioida. Lahjakortin saaja voi sitten itse ostaa mieleisensä juttuja.

Vierailija
5/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla on jo kaikkea, joten vie hänet vaikka johonkin urheilutapahtumaan kanssasi ja syömään.

Vierailija
6/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pulmapeli, rubiikinkuutio, fakiirin peti tms. Vai onko liian poikamaisia?

Vierailija
7/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa itse valita vaatteensa. Meidän 13v tyttö tykkää shoppailla, joten lahjakortit ovat olleet erittäin tykättyjä lahjoja. Kun vähän kyselee mistä kaupasta yleensä ostaa vaatteensa, niin lahjakortti sinne.

Tai nippu leffalippuja, jos tykkää käydä elokuvissa.

Vierailija
8/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla on jo kaikkea, joten vie hänet vaikka johonkin urheilutapahtumaan kanssasi ja syömään.

mutta asuinpaikkojemme välimatka on niin pitkä, että tarvittaisiin yöpyminen, ja tytöllä on viikonloput täynnä harraastuksia, pelejä, kilpailuja jne.

Ongelman ydin onkin juuri tuo, että nykyään kaikilla on jo kaikkea. Ja mitä tällä tytöllä ei ole, hän ei ole kiinnostunutkaan.

Vierailija
9/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti kanssasi syömään jonnekkin parempaan ravintolaan ja leffaan ?

Lahjakortti johonkin uuteen harrastukseen esim. keilailuun, sulkapalloon ym. kahdelle. Voi mennä kaverin tai sinun kanssa.

Polkupyörään mittari (nopeus/matka/jne).

Joku nuorten ruuanlaitto kirja ? Jos innostuis kokkailemaan ?

Vierailija
10/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pulmapeli, rubiikinkuutio, fakiirin peti tms. Vai onko liian poikamaisia?

Eivät ole poikamaisia, enemmänkin on kyse kiinnostuksesta. Tyttö pitää shakista, joten ehkä näistäkin?

Vierailija
11/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lahjakorttia vaateliikkeeseen tai leffalippuja.

Ei noissa ainkaan kovin pieleen mene.

Vierailija
12/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti kanssasi syömään jonnekkin parempaan ravintolaan ja leffaan ? Lahjakortti johonkin uuteen harrastukseen esim. keilailuun, sulkapalloon ym. kahdelle. Voi mennä kaverin tai sinun kanssa. Polkupyörään mittari (nopeus/matka/jne). Joku nuorten ruuanlaitto kirja ? Jos innostuis kokkailemaan ?

Mutta ei mitään minun kanssani tehtävää välimatkamme takia. Ja on siinä vaiheessa, että kaikki on tyhmää... Keittokirjoja voisin mennä katsomaan kirjakaupasta, kiitos vinkistä.

ap

Vierailija
13/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lahjakorttia vaateliikkeeseen tai leffalippuja. Ei noissa ainkaan kovin pieleen mene.

Ulkomailta tuomani muotivaatteet eivät ole kelvanneet, Zaran vaatteista ei pitänyt, Henkan nuorisovaatteet ovat omasta mielestäni kamalia (kaikki yli 128 cm), mutta en ostakaan itselleni enkä omille lapsilleni. Tytön asuinpaikkakunnalla on kaikki tavalliset ketjuliikkeet. Joku Esprit voisi olla ok?

Oikeasti on tosi turhauttavaa tuoda matkoilta tuliaisiksi joku kiva paita ja housut, kun ne eivät kelpaakaan, enkä tuo enää. Pitäisi olla vain basic-farkut ja -teeppari:(

ap

Vierailija
14/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa itse valita vaatteensa. Meidän 13v tyttö tykkää shoppailla, joten lahjakortit ovat olleet erittäin tykättyjä lahjoja. Kun vähän kyselee mistä kaupasta yleensä ostaa vaatteensa, niin lahjakortti sinne. Tai nippu leffalippuja, jos tykkää käydä elokuvissa.

Asuinpaikkakunnalla siis kaikki mahdollisuudet, mutta heistä ketään ei kiinnosta vaatteet.

ap

Vierailija
15/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sellaiseenkin voi ostaa lahjakortin ja tyttö voi ostaa sieltä sitten mikä kiinnostaa, jos ei vaatteet sinänsä kiinnosta.

Leffaliput olisi varmasti ihan hyvä lahja, tyttö voisi mennä vaikkapa kaverin kanssa.

Vierailija
16/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri liikkeisiin tytölle, mutta hän ei osaa itse päättää mitä sieltä ostaa joten ne on ainakin meille omanlainen stressi. Joitain on vieläkin käyttämättä. Käy niin että minä käytän ne ja annan rahan tytölle joka vain pitää rahaa lompakossaan tallessa eikä käytä.

Kävisikö joku taulu seinälle? Lasiesine, joku koriste-esine? Koruliikkeissä voi olla muutakin kuin koruja, kannattaa kysyä myyjältä mitä ehdottaisivat. Tai ehkä sieltä ei löydy. Mun tyttö tykkää askartelusta ja piirtämisestä, harmi ettei nekään sitten käy sinulle. Entäs pussilakanasetti, yöpaita ja pehmolelu, kauneudenhoitoa (hiusharja ym, muuta kuin meikkiä..) Joku body shopin setti? Pentikistä omaa teemukisarjaa?

Vierailija
17/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse niin harvoin leffassa, että en ollut varma lippujen kelpoisuudesta. Tietääkseni tyttö katsoo leffoja vain kotonaan, mutta pitää kysyä.

Tavarataloon saadaan kyllä lahjakortti hankittua, se onkin paremoi kuin tiettyyn vaatekauppaan.

Kiitos!

ap

Vierailija
18/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri liikkeisiin tytölle, mutta hän ei osaa itse päättää mitä sieltä ostaa joten ne on ainakin meille omanlainen stressi. Joitain on vieläkin käyttämättä. Käy niin että minä käytän ne ja annan rahan tytölle joka vain pitää rahaa lompakossaan tallessa eikä käytä. Kävisikö joku taulu seinälle? Lasiesine, joku koriste-esine? Koruliikkeissä voi olla muutakin kuin koruja, kannattaa kysyä myyjältä mitä ehdottaisivat. Tai ehkä sieltä ei löydy. Mun tyttö tykkää askartelusta ja piirtämisestä, harmi ettei nekään sitten käy sinulle. Entäs pussilakanasetti, yöpaita ja pehmolelu, kauneudenhoitoa (hiusharja ym, muuta kuin meikkiä..) Joku body shopin setti? Pentikistä omaa teemukisarjaa?

Sinulla oli paljon hyvin ehdotuksia, joista ehkä pussilakanasetti ja body shopin setti saattaisi olla parhaimmat. Oikeastaan ostaisin mieluummin jonkun tavaran kuin antaisin rahaa/lahjakortin, koska summaa on vaikea päättää.

ap

Vierailija
19/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lahjakorttia vaateliikkeeseen tai leffalippuja. Ei noissa ainkaan kovin pieleen mene.

Ulkomailta tuomani muotivaatteet eivät ole kelvanneet, Zaran vaatteista ei pitänyt, Henkan nuorisovaatteet ovat omasta mielestäni kamalia (kaikki yli 128 cm), mutta en ostakaan itselleni enkä omille lapsilleni. Tytön asuinpaikkakunnalla on kaikki tavalliset ketjuliikkeet. Joku Esprit voisi olla ok?

kylläpä vaikuttaa kiittämättömältä ja nirsolta pennulta! Lahjakortti Stockalle tai Sokokselle. Voi valita sitten vaatetta, koulutarviketta tms.

Oikeasti on tosi turhauttavaa tuoda matkoilta tuliaisiksi joku kiva paita ja housut, kun ne eivät kelpaakaan, enkä tuo enää. Pitäisi olla vain basic-farkut ja -teeppari:(

ap

Vierailija
20/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikuttaapa kiittämättömältä ja nirsolta pennulta kummityttösi! =/

Lahjakortti esim Stockalle, Sokokselle tai vaikkapa urheiluliikkeeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi