Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 12-vuotiaalle tytölle lahjaksi? Kummitädin ongelma

Vierailija
28.02.2012 |

Olen kummitäti ja en enää tiedä, millaisen lahjan antaisin. Minulla on toinenkin melkein samanikäinen kummityttö, ja hänelle keksin. Ilmeisesti siksi, että se toinen ilahtuu ihan mistä tahansa saamastaan lahjasta.

Nyt pitäisi keksiä lahja 12-vuotiaalle urheilijatytölle. Harrastuksiin liittyvät hankinnat tekee omat vanhemmat. Olen ehdottanut jotain, mutta ehdotukseni on tyrmätty ja mitään muuta ei ole toivottu tilalle. Ei meikkaa, ei käytä koruja, vaatelahjat ovat menneet aikaisemmin pieleen sekä kokojen, värien että tyylin puolesta. Ei lue, ei askartele, oikeastaan en tiedä, mitä sen ikäiset tekevät. Rahaa en haluaisi antaa. Jos keksin mitään muuta kuin seteleitä kortin välissä, niin hyvä.

Mistä teidän 12-vuotiaanne pitävät? Vinkkejä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ostaisin mieluummin jonkun tavaran kuin antaisin rahaa/lahjakortin, koska summaa on vaikea päättää.

ap

Saisi sitten mieluisan lahjan kun on sen itse valinnut.

Summa on se, minkä muutenkin laittaisit johonkin tavaraan.

Vierailija
22/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi kyllä ostaa sen vuohen Afrikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen nirsoiluun ei ole kuin yksi syy- Haluaisivat, että annat teinihkö-prinsessalle rahaa.

Vierailija
24/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummitäti ja en enää tiedä, millaisen lahjan antaisin. Minulla on toinenkin melkein samanikäinen kummityttö, ja hänelle keksin. Ilmeisesti siksi, että se toinen ilahtuu ihan mistä tahansa saamastaan lahjasta.

Nyt pitäisi keksiä lahja 12-vuotiaalle urheilijatytölle. Harrastuksiin liittyvät hankinnat tekee omat vanhemmat. Olen ehdottanut jotain, mutta ehdotukseni on tyrmätty ja mitään muuta ei ole toivottu tilalle. Ei meikkaa, ei käytä koruja, vaatelahjat ovat menneet aikaisemmin pieleen sekä kokojen, värien että tyylin puolesta. Ei lue, ei askartele, oikeastaan en tiedä, mitä sen ikäiset tekevät. Rahaa en haluaisi antaa. Jos keksin mitään muuta kuin seteleitä kortin välissä, niin hyvä.

Mistä teidän 12-vuotiaanne pitävät? Vinkkejä?

tytön itse pättää , ei voi mennä vikaan. ei kuulu muille aikuisille mitä HÄN tahtoo. onnea vaan!

Vierailija
25/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kummiudessa siinä vaiheessa kun rooliksi jätetään pelkkä pankkiautomaattina toimiminen? Ilman edes sitä jonkinlaista kommunikaation tasoa.

Vierailija
26/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiuteni on viime aikoina muuttunut, koska asumme nykyään niin kaukana toisistamme. En siis ole enää pysynyt ajantasalla tytön kehityksestä, mielipiteistä ja arkielämästä. Omat lapset ovat paljon nuorempia. Tässä taustat kyselylleni.

Varmasti puhdas käteinen olisin mieluisin lahjatoive, mutta en nyt halua sitä antaa. Tuonikäiset tytöt ovat nirsoja ja vähän kuuluukin olla, vaikka ei kummitädistä hyvältä tuntuisikaan. Näen tässä lisäksi omalta äidiltään saatua esimerkkiä lisäksi.

Ihan hyvä, että kysyin täällä ehdotuksia. Taidan tehdä niin, että annan jonkun lahjakortin ja tyttö saa itse ostaa, mitä haluaa. Jos äitinsä ei puutu ostoksiin.

ap

Vierailija
27/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tajuavat kiittää lahjasta, koska olet sitä oikeasti pohtinut.

Vierailija
28/47 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on saanut kummisedältä lahjaksi Demin ja on tosi innoissaan. Lahja tulee joka kuukausi:)

Vierailija
29/47 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin tuon näkymättömän kynän lahjaksi, ja tyttö oli aivan haltioissaan. Ymmärtääkseni luokan tytötkin olivat haltioissaan kynästä ja tahtoivat samanlaisen.

Ostin kynän verkosta, osoitteesta http://skykauppa.valmiskauppa.fi/nakymaton-kyna-p-886.html .

Oli mielestäni varsin edullinen verrattuna innostuksen määrään.

Vierailija
30/47 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vähän samankaltainen kummityttö, tosin 10-vuotias ja kiinnostusta löytyy urheilun lisäksi käsitöihin, mutta vanhemmat ostavat kaiken eikä mitään "ylimääräistä" haluta. Olen jo vuosia ostanut lahjaksi yhteisen teatteri-, leffa- tai ravintolareissun. Onneksi asutaan 60 km säteellä toisistamme niin tämä onnistuu.

Nyt ensimmäistä kertaa ajattelin ostaa lahjakortin H&M:ään. Onko se tuonikäiselle sopiva paikka? Äitinsä kyllä pitää Espritistä mutta ajattelin, että 10-vuotiaalle tuo Henkkamaukka vielä menisi. Ajatuksena siis itselläni on tuo päivä shoppailemassa eli saa ostaa sillä lahjakortilla vaatteita ja käydään yhdessä syömässä. Äitinsä tuota lahjakorttia ehdotti jo reilu vuosi sitten.

Kynän ajattelin ostaa kaupan päälle. Riittääkö 40 euroa lahjakorttiin eli saako sillä kivasti vaatetta H&M:stä esim. muutaman paidan ja housut tms? En haluaisi olla liian pihi, kun harvoin kuitenkin nähdään ja oikeastaan aina vaan näiden lahjojen merkeissä.

Vierailija
31/47 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa jo kaikenlaista kivaa!

Itselläni vähän samankaltainen kummityttö, tosin 10-vuotias ja kiinnostusta löytyy urheilun lisäksi käsitöihin, mutta vanhemmat ostavat kaiken eikä mitään "ylimääräistä" haluta. Olen jo vuosia ostanut lahjaksi yhteisen teatteri-, leffa- tai ravintolareissun. Onneksi asutaan 60 km säteellä toisistamme niin tämä onnistuu.

Nyt ensimmäistä kertaa ajattelin ostaa lahjakortin H&M:ään. Onko se tuonikäiselle sopiva paikka? Äitinsä kyllä pitää Espritistä mutta ajattelin, että 10-vuotiaalle tuo Henkkamaukka vielä menisi. Ajatuksena siis itselläni on tuo päivä shoppailemassa eli saa ostaa sillä lahjakortilla vaatteita ja käydään yhdessä syömässä. Äitinsä tuota lahjakorttia ehdotti jo reilu vuosi sitten.

Kynän ajattelin ostaa kaupan päälle. Riittääkö 40 euroa lahjakorttiin eli saako sillä kivasti vaatetta H&M:stä esim. muutaman paidan ja housut tms? En haluaisi olla liian pihi, kun harvoin kuitenkin nähdään ja oikeastaan aina vaan näiden lahjojen merkeissä.

Vierailija
32/47 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaikkapa lahjakortti vaikka intersportiin tai vaikka Stadiumiin. Sieltähän saa kenkiä,vaatteita,palloja,telttoja ja vaikka mitä muuta.

Vierailija
33/47 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on muistettu lahjoin vain 10-vuotiaaksi asti. Sitten seuraavaksi ripiltä pääsyn aikaan ja yo-lakin saatuaan. Ei kai sitä kummilasta tarvi lahjoa maailman tappiin saakka.

Vierailija
34/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian poikamaista?! Ärsyttää kun on tyttöjen ja poikien jutut niin selvästi erikseen.. ite oon 12v tyttö,pelaan sotapelejä ja pukeudun Adidaksen verkkareihin ja huppareihin. Onko siinä mitään ongelmaa...Okay,ymmärrän jotku vähä vanhemmat saattaa viel elää siin uskos et pojat leikkii autoilla ja legoilla ja tytöt barbeilla ja lelu astioil.. Mut ny on aik herätä,maailma on muuttunu ihmiset! Mäki leikin pienenä vaan autoil ja jyräsin niillä nukkejen päältä.. Ihan hyvin voi ostaa tytölle jonkun pelin lahjaksi! :)

Vierailija
35/47 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12- vuotias tyttö. Onko okei jos haluan synttäri lahjaksi meikkejä tai sen tyylisiä asioita. Minua kiinnostaa meikkaaminen ja kaikki siihen liittyvä.

Vierailija
36/47 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse täyttämässä 12 ja mä ainakin haluisin Polaroid kameran! : )

Vierailija
37/47 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, onko sillä loppujen lopuksi niin väliä, onko lahja mieluinen sitten... tai jätä antamatta, jos muutenkin asut kaukana? Jos taas olet menossa synttäreille, niin tehkää samalla näkemisellä jotain yhdessä -> menette yhdessä kauppakeskukseen ja hän saa valita jotain TAI käytte leffassa tai uimarannalla. Tai annat vaikka sitten sen pari kybää kortin välissä. Turhaan tästä otat itsellesi mielipahaa. Tyttö 12-v on yleensä murrosiän myrskyissään ja kaikki on vaikeeta. 15-v ne on jo ihan toisenlaisia ja mukavampia taas

Vierailija
38/47 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuusranneke?

Vierailija
39/47 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa itse valita vaatteensa. Meidän 13v tyttö tykkää shoppailla, joten lahjakortit ovat olleet erittäin tykättyjä lahjoja. Kun vähän kyselee mistä kaupasta yleensä ostaa vaatteensa, niin lahjakortti sinne. Tai nippu leffalippuja, jos tykkää käydä elokuvissa.

Asuinpaikkakunnalla siis kaikki mahdollisuudet, mutta heistä ketään ei kiinnosta vaatteet.

Käyko esim. Finnkinon liput kaikilla paikkakunnilla?

ap

Käsittääkseni Finnkinon lahjakortti(liput) käy kaikissa Finnkinon teattereissa, riippumatta paikkakunnasta. Ainoa vaatimus on siis että on Finnkinon elokuvateatteri.

Vierailija
40/47 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä