Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt menee hermo, talvilajit koulussa ja tarhassa!!!!

Vierailija
09.01.2012 |

Pakko purkautua jonnekkin!

Nyt alkaa koulussa luistelu ja sinne vaaditaan luistelukypärä kuten myös toisen lapsen tarhassa.

Ei käy pyöräily- eikä laskettelukypärä vaan täytyy kuulema olla juuri luistelukypärä!

En varmana maksa 2 kypärästä n 70e!! Joita käytetään ne muutamat kerrat tarhassa ja koulussa! Kävin stadiumissa sekä cittarissa katsomassa ja molemmissa 35e/kpl

Minulla ei ole aikaa lähteä metsästämään jostain käytettyä.

Mielestäni älytöntä vaatia, että jokaiseen taloon ostetaan kypärä vain koulun muutamaa tuntia varten.

Luistimet vielä ymmärrän kun niillä on muutenkin käyttöä.

Suksiakaan en meinaa ostaa sen parin kolmen liikuntatunnin vuoksi. Meillä ei hiihdetä.

Argh

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ja asia menee näin: ei varusteita, ei luistelua/ hiihtoa. Se on perheen oma valinta.

Vierailija
42/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen muuttanut kotoa pois vuonna 1985 ja en kyllä mitään säästötiliä saanut elämäni alkuun pääsemiseksi. Ihan hyvin olen pärjännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtoa ei meillä harrasteta eikä tulla harrastamaan.

No ei varmaan. Tuolla asenteella.

Suoraan sanottuna noloa, jos multa kysytään. Sentään Suomessa eletään ja monta kuukautta vuodesta on eteläisimmässäkin Suomessa normitalvena lunta ja pakkasta. Taito hiihtää ja luistella kuuluu mun mielestä yleissivistykseen. On vääryys lasta kohtaan, jos vanhemman omat traumat/asenteet estää lasta oppimasta jotain noin perustavanlaatuista.

Tuollainen peruskypärä menee muuten samalla muksulla monta vuotta. Että kannattaa miettiä sitä sijoituksen suuruutta siltäkin kantilta.

Vierailija
44/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luistimillakin on!! Ihme ajattelua. Pyöräillessä kypärä, mutta ei luistellessa? Totta ihmeessä ostat kypärän kun luistimetkin on.

Vierailija
45/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko hommata lapselle uimapuku? Tulee halvemmaksi, jos en vaan päästä sitä koulun mukana uimahalliin.

Tai onko sille pakko hankkia polkupyörä kun itse tykkään ajaa autolla?

Vierailija
46/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluun ei voida vaatia ostamaan mitään. Se on lain mukaan maksuton, ja jos pitää olla sukset, luistimet, kypärät niin ne on löydyttävä koululta.

AVI:n sivistystarkastaja auttaa tässä asiassa, jos koululla ei ole lakia vielä luettu.

Ihan sama, vaikka olisi ratsastuskypärä, kunhan on joku sellainen joka pysyy kunnolla päässä. Pieni kaatuu kuitenkin sen verran matalalta, että tuskin todellista vaaraa olisi ilman kypärää, tuskin kuhmua kummempaa tulisi.

Todelliset vaaratilanteet, joita koululuistelussa voi sattua ovat aivan muuta. Terä voi viiltää kaulavaltimon auki (en muista sattuiko koulussa vai pelissä) ja kaatuessa voi murtua vaikka käsi tai häntäluu. Mikä turvavaruste niihin?

Vierailija
47/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluun ei voida vaatia ostamaan mitään. Se on lain mukaan maksuton, ja jos pitää olla sukset, luistimet, kypärät niin ne on löydyttävä koululta.

AVI:n sivistystarkastaja auttaa tässä asiassa, jos koululla ei ole lakia vielä luettu.

Ihan sama, vaikka olisi ratsastuskypärä, kunhan on joku sellainen joka pysyy kunnolla päässä. Pieni kaatuu kuitenkin sen verran matalalta, että tuskin todellista vaaraa olisi ilman kypärää, tuskin kuhmua kummempaa tulisi.

Todelliset vaaratilanteet, joita koululuistelussa voi sattua ovat aivan muuta. Terä voi viiltää kaulavaltimon auki (en muista sattuiko koulussa vai pelissä) ja kaatuessa voi murtua vaikka käsi tai häntäluu. Mikä turvavaruste niihin?

Vierailija
48/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksavat prismassa 24.90 e ja kirpputoreilla 5e. Kun varautuu ajoissa ei tarvii panikoida ja ostaa kalleinta.

Meillä on kahdella lapsella Jofat ja niiden koko on säädettävä. Pitää joku päähinekin mahtua alle.

Vierailija
49/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

panostaa lastensa varusteisiin. Esim. alasti lasta ei voi laittaa kouluun, vaikka kotona kuinka kirmailtaisiin alasti.

Että ärsyttävät nämä jokatalviset itkut luistimista, kypäristä, suksista jne. Älkää hankkiko! Koulu tarjoaa kyllä, mutta tuskin tuliteriä varusteita. Siinäpä sitten lapsenne linkuttavat surkeilla välineillä, kun EI VIITSITÄ hankkia välineitä. Kierrätys toimii nykyään niin erinomaisesti, että valinnan varaakin on.

Vierailija
50/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi pakottaa sinua hankkimaan yhtään mitään. Jos koululla ei ole välineitä niin voi voi.

En ole hankkinut enkä hanki. AINA on jotkut hikilaudat löytyneet. Liikuntanumero on yhtä tyhjän kanssa. Olkoon 6 jos se tosiaan on kiinni suksista ja luistimista. Tarkoitus nyt olisi kai arvioida koko vuoden suoritusta.

Myönnän että kansankynttilät ovat yleensä urheiluhulluja, varsinkin ne jotka opettavat liikuntaa. Koska hiihtämättömyyshän on tietysti suora tie hunningolle...

Vierailija
51/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa niille kakaroillenne vapautus talviliikunnasta, jos ette sitä tykkää harrastaa.

Me ei olla himoliikkujia. Silti mielestäni suomalaisen lapsen yleissivistykseen kuuluu osata nuo perinteiset talvilajit. Ja niihin kuuluu olla välineet. Ne on ihan yhtä perusasia kuin se, että talvella pitää olla lapsella talvitakki ja -kengät.

Miksi hankitte monta lasta, jos ei sitten rahat riitä edes perusjuttuihin kuten suksiin? Tai johonkin kypäriin?

Vierailija
52/69 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte monta lasta, jos ei sitten rahat riitä edes perusjuttuihin kuten suksiin? Tai johonkin kypäriin?

Ensi kerralla kun rakastelen armaan aviomieheni kanssa, mietin joka hetki sitä laskettelukypärää.

Vierailija
53/69 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen lapsi hiihtää, toinen ei. Toisella lapsella on sitten sukset ja toisella ei. Mies hiihtää, minä harvemmin. Miehellä on sukset, minun sukseni ovat olleet lainassa siskolla jo pari vuotta. Ei ole ikävä. En mä molemmille lapsille ole nappiksiakaan hankkinut, kun vain toinen kerran pelaa jalkapalloa.

Miksi joka talvi pitäisi omalla ajallaan hiihtää, jos siitä ei kerran erityisemmin pidä? Liikuntaa on olemassa lukemattomia lajeja. Mikä järki on jumiutua sellaiseen, josta ei sytytä?

Meillä päin koululta saa lainaksi sukset ja sauvat, jos ei ole omia. Ei ne mitään priimaa ole, mutta miksi tarvitsikaan olla? Ei lapsi ole niistä suksista valittanut. Kyllä niillä eteenpäin pääsee. Huippuvälineet menisivät muutenkin harakoille pari kertaa vuodessa hiihtävän käytössä.

Vierailija
54/69 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiö ei, jos jää kiinni;) , korvaa päävammoja jos ei käytä juuri siihen hyväksyttyä kypärää, mitä nyt harrastaakin. Eikä todellakaan muihin tarkoituksiin olevat anna riittävää suojaa vahingonsattuessa... joten koulu oikeassa järkisyystä-> vastuu-korvaukset+päävamman riski suurempi.

Vierailija
55/69 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko hankkia varusteita. Koulu voi itse ratkaista ongelman, kerta laittaa liikuntatunnille sellaista aktiviteettia, johon tarvitsisi kalliit varusteet.

"31 §Opetuksen maksuttomuus

Opetus ja sen edellyttämät oppikirjat ja muu oppimateriaali sekä työvälineet ja työaineet ovat oppilaalle maksuttomia. Vammaisella ja muulla erityistä tukea tarvitsevalla oppilaalla on lisäksi oikeus saada maksutta opetukseen osallistumisen edellyttämät tulkitsemis- ja avustajapalvelut, muut opetuspalvelut, erityiset apuvälineet sekä 39 §:n nojalla järjestettävät palvelut. (13.6.2003/477)"

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980628

Vierailija
56/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa hiihtää ja luisteleen omalla ajalla koulun ulkopuolella. Noista ne lapset tykkää eikä niille o hyväks istua sohvalla syöden pullaa ja pelaten videopelejä. Se tulee yhteiskunnalle kalliiks ku ne lihoo ja lihoo ja sit on kaikki ongelmat edessä.

Vierailija
57/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kannattaa kaivaa kuvetta vaan

Vierailija
58/69 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistimet hankin mielelläni ja kypäränkin. Ne on helppo löytää kirpparilta kun vähän ennakoi. Meillä on Jofan kypärä joka on mennyt jo kolme vuotta ja säätöjä vieläkin reilusti jäljellä. Hiihtovarusteiden hommaaminen minua sen sijaan pännii kunnolla. Viime vuonnakin eskarilaisten vanhemmille toitotettiin että hankittehan sitten lapsille kunnon sukset jossa on oikeat siteen eikä mitään kenkiin kiinnitettäviä. Ettei mene into hiihtämiseen heti alkuunsa. No, onneksi en satsannut niihin suksiin vitosta enempää, eivät nimittäin ehtineet käydä kertaakaan hiihtämässä kun kunnon talvea kesti vain muutaman viikon.

Vierailija
59/69 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä olen yliopistossa, opiskelen lastentarhanopettajaksi ja me mennään hiihtämään sekä luistelemaan! Tosi kivaa ostaa opiskelijana sekö sukset että luistimet kun en kumpaakaan lajia harrasta muuta kuin pakon edessä eli nyt kerran tuon kurssin takia. Täällä Varsinais-Suomessa ole edes ikinä lunta tai jäätä. Koulun kanssa menemme jäähalliin ja ja sellaiseen hiihtoputkeen.

Vierailija
60/69 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:10"]Hei mä olen yliopistossa, opiskelen lastentarhanopettajaksi ja me mennään hiihtämään sekä luistelemaan! Tosi kivaa ostaa opiskelijana sekö sukset että luistimet kun en kumpaakaan lajia harrasta muuta kuin pakon edessä eli nyt kerran tuon kurssin takia. Täällä Varsinais-Suomessa ole edes ikinä lunta tai jäätä. Koulun kanssa menemme jäähalliin ja ja sellaiseen hiihtoputkeen.
[/quote]

Ja tuohon piti vielä lisätä, että kirpparilta on melkein mahdoton löytää aikuisille tarkoitettuja liikuntavälineitä, joiden monon koko on 35.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän