Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä lapsi alkaa nukkua yleensä täysiä öitä?

Vierailija
09.01.2012 |

Minulla on reilu 1-vuotias lapsi joka herää edelleen 2-3 kertaa yössä. Pisin unipätkä jonka saan on 3 tuntia. En ole yli vuoteen nukkunut yhtäkään kokonaista yötä ja parin kuukauden päästä olisi töihinpaluu edessä. Hirvittää jo etukäteen..

Pari unikoulua on pidetty mutta näistä ei ole ollyt suurta apua. Yösyömiset saatu unikoululla pois sekä pari heräämistä mutta edelleen herätään.

Koska lapsesi alkoi nukkua "täysiä" öitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset pari vuotiaina :)

Meidän lähempänä paria vuotta.

Vierailija
2/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saakka heräsi joka yö ja tepsutteli meidän sänkyyn. Okei, no jos nyt vastaan siihen mitä ajoit takaa niin olisiko 1,5-vuotiaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-kuisina nukkuivat läpi ehkä 10 % öistään. Vuoden ikäisinä taas ehkä 90%.

Vierailija
4/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8h unet noin 3kk kieppeillä, mutta siihenpä ne loppui ja korvakierteet alkoi.

Meillä kolme lasta ja todella vaihtelevasti ovat nukkuneet. 4-vuotiaana meilläkin alkanut nukkumaan aamuun asti. 3-vuotias herää ja pitää mennä silitteleen tai tulee viereen. Reilu 1-vuotias herää 1-7 kertaa, riippuen miten tukkoinen on.

Tasan ei käy onnen lahjat ;)

Vierailija
5/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(=yksi herätys ja pienellä vaivalla takaisin uneen) alkoi nukkua noin 1v 4kk. Se on näppituntumani mukaan ihan normaalia enkä alkais stressata ennen yhtä ikävuotta enää laisinkaan koko asialla!

Vierailija
6/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 2v7kk.

t. väsyny mamma

Vierailija
7/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankanneet sitten maitoa ja nukkuneet vielä pienet tirsat. Vuoden vanhana nukkuneet 10-12 heräämättä, jos ovat olleet terveenä. Nuhan tullessa ovat herätelleet 10kin kertaa yössä...

Vierailija
8/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori. pää täynnä räkää...

Vierailija
9/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 2kk heräilee just 3h välein tai useammin. Siis normaaliöinä. Nyt kun tehdään hammasta, 3 yötä 1h- 20min välein kitisemään... itse olen ihmisriekale josta ei ole paljon mihinkään.

Vierailija
10/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman syksyn aikana, kun aloitti päiväkodin. En tiedä onko sill mitään tekemistä asian kanssa, nukkui yöt sen jälkeen myös loma-aikoina, joten ei ainakaan siitä johtunut, että olisi ollut väsyneempi päiväkodin alettua....

Vierailija
11/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole meidän lapsi yhtään täyttä yötä nukkunut, vaikka ikää on jo viisi vuotta :(

Vierailija
12/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5kk ikäisenä alkoi nukkua 9-10h putkeen, ja n. 2kk ikäisestä on nukkunut n. klo 21-09 joka yö. Tasan 3 yönä olen valvonut lapsen kanssa, 1 yö vatsataudin takia ja 2yötä flunssan takia. Edes hampaat ei oo valvottanu. 1,5kk asti nukkui 23-05, söi ja nukkui sitten 09 asti.

Vierailija
13/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen alkoi nukkua täysiä öitä 2kk:n iässä, kuopus taas 2vk:n.

Vierailija
14/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on 4v ja kohta 2v ja molemmat herää vielä lähes joka yö vähintään kerran. Isompi yleensä osaa jo vain kipittää meidän sänkyyn, mutta pienempää pitää käydä peittelemässä ja kaatamassa takaisin makuulle omaan sänkyynsä. Yhtään täyttä yötä ei ole mulla ollut sitten joskus esikoisen odotusajan eli 4,5 vuoteen, mutta ei se onneksi näin kotiäitinä niin haittaakaan. :)

Vierailija
15/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi nukkui huonosti puoleentoista-kahteen vuoteen asti (heräili vähintään kolme - 10 kertaa yössä). Ei auttanut yösyöttöjen lopettaminen 1 v 2 kk iässä, tai vähensi heräilyä, mutta vasta aika auttoi täysin. Nyt, 2 v 2 kk iässä herää (tai havahtuu ja saattaa itkaista) kerran-pari yössä, mikä on ihan normaalia.

Vierailija
16/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei enää käynyt säännöllisesti yöllä vessassa (herätti siis aikuisen aina mukaan). Nuorempi vielä ramppaa joka yö vessassa, eli ei tässä ole täysiä öitä yli kuuteen vuoteen ollut.

Vierailija
17/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1v 3kk lapsi ja lähes tulkoon joka yö herää ainakin kerran. Joskus riittää, että annan tutin käteen (ei ole itse sitä löytänyt) ja nukahtaa heti, joskus itkee enemmän ja minun on oltava sängyn vierellä tassuttelemassa jopa tunninkin verran. Joskus on niin itkuinen, että mikään syliinottaminenkaan ei auta (haluaisi vaan nukkua sylissä) ja uudelleen nukahtamisesta ei tule kertakaikkiaan mitään, että olen jopa joutunut antamaan yöllä maitoa. Siihen aina rauhoittuu, jos mikään muu keino ei tehoa. En kuitenkaan halua totuttaa lasta enää takaksin yösyömiseen, joten annan maitoa vain äärimmäisissä tilanteissa yöllä, en halua viettää itse valvoen esim. 3 tuntia sängyn vierellä.

Olisi muuten kiva kuulla, antaako joku vielä esim 1,5 v tai 2 v lapselle yöllä maitoa?

Vierailija
18/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yleistä ikää, mutta meillä lapsi nukkui 12h yössä noin 8kk-ikäisestä lähtien. Hän kyllä nukkui jo ihan vastasyntyneestäkin vähintään 4h pätkiä yöllä muutaman ja välissä oli sitten pari tuntia hereillä.

Minulle ne parin tunnin "kukkuilut" kesken unien oli kyllä rasittavia. Vauva söi, ähki ja puhki ja kakkasi ja oli kovin seurallinen yöllä. En tiedä miten olisin selvinnyt noin vähäisillä unilla noin pitkään.

Rupesin olemaan yöllä niin tylsää seuraa että hän tyytyi 5kk-ikäisenä vain syömään yöllä kerran ja nukahti heti uudestaan, nukkui siis ensin noin 6h, söi ja sitten vielä nukkui 3-4h. Yösyötöt lopetin noin 7kk-ikäisenä jonka jälkeen yöunet lisääntyivät ja päiväunet putosivat 2x 2h.

Emme tehneet varsinaista unikoulua, mutta emme öisin tehneet syömisen lisäksi muuta ja yritin olla tosi hidasliikkeinen ja tylsä, ei mitään kutitusleikkejä vaipanvaihdon yhteydessä tms.

Nykyisin, kun lapsi on 15kk, hän saattaa herätä joskus aamuyöstä (klo 6 tms), jolloin laitan hänet takaisin nukkumaan ja sanon, että on yö, nyt nukutaan. Nukahtaa kyllä aina takaisin.

Laitamme aina hänet nukkumaan omaan sänkyyn, ei siis nukuteta vanhempien sängyllä/sylissä/tms. josta siirretään nukkumaan omaan sänkyyn. Tuttavapiirissä näin tekevillä vanhemmilla on juuri niitä huonosti nukkuvia lapsia.

Lapsella on tutti nukahtamishetkellä, se varmasti helpottaa meillä nukahtamista. Täytyisi siitä varmaan jo oppia pois. Mitenköhän se onnistuu?

Vierailija
19/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saakka heräsi joka yö ja tepsutteli meidän sänkyyn. Okei, no jos nyt vastaan siihen mitä ajoit takaa niin olisiko 1,5-vuotiaana?

Kyllä kesiverto on 6-8kk kun vauvat alkaa nukkuun läpi yönsä.

Meillä esikoinen oli 2 viikkonen, sitäkin ennen heräs vain kerran yössä.

Toka 2kk ikäisenä

kolmas 4kk ikäisenä ja tämä kuopus pääsääntöisesti 7kk ikäisenä, joskus saattaa herätä kerran yössä. Ikää nyt 13kk

Vierailija
20/22 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko vauva-ajan ihanuus/kauheus on kiinni tuurista, siis siitä kuinka hyvin tai huonostinukkuva lapsi omalle kohdalle on osunut? Meillä esikoisen yösyötöt loppui puolivuotiaana ja heräilyt pari kuukautta myöhemmin. Myös kuopus söi öisin puolivuotiaaksi, mutta siihen asti heräili noin tunnin välein, enkä muista siitä pikkuvauva-ajasta univelan takia mitään. Nyt 11-kuisena hän herää 2-3 kertaa seisoskelemaan sänkyynsä. Molemmat lapset ovat nukkunut omassa sängyssä 2-kuisesta lähtien, ja nukahtaneet aina helposti itsekseen. Olen todella katkera tämän kuopuksen kohdalla siitä, että en koskaan saanut mitään ihanaa vauva-aikaa, vaan se aika meni arjesta selviytymiseen aivan käsittämättömän väsymyksen takia.

Mulla on naapurustossa kaksi äitikaveria, joiden molempien vauvat on nukkunut lähes alusta alkaen täysiä öitä, ja he ovat päässeet nauttimaan vauvoistaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, eivätkä tiedä jatkuvasta valvomishelvetistä mitään! Ja puhun nyt siitä että kuukausien ajan herätään noin tunnin välein. Heidän elämänsä on ollut täysin erilaista kun mulla vaikka meillä on samanikäiset vauvat! Olen heille kateellinen ja katkera, enkä voi tajuta miksi toiset saa nauttia ja toiset joutuu siihen valvomishelvettiin joka pilaa koko elämän juuri silloin kuin pitäisi olla onnellisimmillaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan