Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko kohtuuttomia?

Vierailija
09.01.2012 |

Vauva 3,5 kk ja koko sen ajan olen hoitanut vauvaa lähes yksin miehen tehdessä pitkää päivää eikä yhteistä aikaa tai siis kahdenkeskistä aikaa ole ollut ollenkaan. Menimme käymään äitini luona entisellä kotipaikkakunnallani, koska äiti halusi, että sukulaisemme saavat tavata vauvaa,koska eivät matkan 150 km takia ole meillä käyneet. Samalla reissulla ehdotin, että josko äitini katsoisi vauvaa, että pääsisimme kahdestaan ravintolaan syömään. Pitkin hampain suostui ja koko ajan tolkutti, miten meidän pitäisi oppia liikkumaan perheenä eikä viettää aikaa kahden.No,olemme kyllä perheenätehneet kaiken tätä ennen, käyneet kaupassa tms.

Olimme olleet poissa tunnin, matkat ja ruuan odotusaika,kun äitini jo soitti ja kertoi vauvan ikävöivän ja itkevän. Söimme äkkiä ja 1.5 tunnin kuluttua olimme jo lapsen luona. Lapsella ei ollut mitään hätää, vaan iloisesti istui baby sitterissä paitaani halaten. Kyse oli vaan ollut siitä, että äitini mielestä vauvan olisi pitänyt nukkua koko aika ja kun ei ollut nukkunut,niin minun piti heti tulla takaisin ja olla perheenä mieheni kanssa vauvalle. Vaadinko liikoja kahdenkeskisiä aikoja? Pitääkö jatkuvasti olla perheenä??

Tietenkään äitini ei tarvitse olla vauva-apuna, mutta luulisi, että kun itse meni töihin minun ollessa vajaa 3 kk ikäinen ja äitinsä hoitaessa minut, niin luulisi, että omaa tytärtäänkin vähän haluaisi auttaa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska miehenikin vaan tekee töitä ja töitä eikä hoida vauvaa tarpeeksi. Tosi aikuismainen asenne, että kun ei mies auta, ei muidenkaan tarvitse ja minun ei tarvitse koliikkivauvan kanssa pahemmin levätä. Miksi mies tekee töitä? Rahan takia, mutta käyttää niistä suuren osan omiin menoihinsa. Pitääkö minun nyt sitten tämän takia erota? Ap

Miksi teet lapsia miehelle, jota ei näköjään voisi perhe vähempää kiinnostaa? Eivät lapset ole mikään luontaisetu. Pistä mies vastuuseen perheestään!

Äitisi on työnsä tehnyt, ei hänen kuulu olla lapsenhoitajasi. Luulen kyllä, että hän vain koittaa herätellä sinua vaatimaan enemmän mieheltäsi.

Pyydä mieheltäsi, että hän lopettaa pitkien päivien tekemisen, kun lapset ovat pieniä. Monet miehet menevät töihin pakoon vauvan huutoa ja hälinää. Ja lapsenvahdiksi otatte jatkossa MLL:n hoitajan.

Vierailija
22/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan erikseen ottaa kun vauva kuitenkin jossain välissä nukkuu. Ja 3,5kk ilman irtiottoa lapsista on äärimmäisen lyhyt aika kestettäväksi. Kun puhutaan useammasta vuodesta, alan ymmärtää paremmin.

Mielestäni vaadit isovanhemmilta kohtuuttomasti. In todella ihanaa jos isovanhemmat haluavat katsoa lapsenlapsiaan, mutta mitään velvoitteita lasta kohtaan heiltä ei tulisi odottaa. Itse olen siinä asemassa ettemme saa lastenhoitoapua isovanhemmilta. En ole sitä edes osannut vaatia tai ajatella, että se olisi heidän tehtävänsä. Isovanhempien tehtävä on mielestäni poimia rusinat pullasta eli viettää ja hoitaa lastenlapsiaan vain sen verran kuin itse haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitäisi odottaa monta vuotta ennenkuin on oikeutettu parisuhdeaikaan? Miksi kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta?

Vierailija
24/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se hoitanut minuakaan vaan hänen äiti hoiti, vielä peruskouluajan lomatkin asuin aina luonaan.

Eikä äitini ole hoitanut minun lapsiani: on niin väsynyt, tai niin kiire, tai niin kipeä ...mihinkäs se ihminen siitä muuttuus, kun ei ole ikinä jaksanut hoitaa omiaan niin mitenkäs sitten lapsenlapsiaan.

Vierailija
25/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitäisi odottaa monta vuotta ennenkuin on oikeutettu parisuhdeaikaan? Miksi kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta?

3.5 kk vauva nukkuu aika paljon, siinä ehtii parikin kertaa illassa parisuhteilemaan.

Vierailija
26/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen on sitten se, että vanhemmat tarvivat myös sitä kahdenkeskistä aikaa. Ja varsinkin se äiti joka on 3,5 kk hoitanut koliikkivauvaa yksin, tarvii hengähdystauon vauvan hoidosta. Jos se äiti haluaa käydä syömässä miehensä kanssa ilman vauvaa, niin se kyllä pitäisi hänelle sallia ilman mitään valitusta.

mies tulisi ajoissa töistä kotiin.

Millaisia miehiä te oikein haluatte, jos miehen tehtäviä perheessä hoitaa aina joko anoppi tai isoäiti? Millaisia lapsia kasvaa perheissä, joissa miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin tuoda rahaa kotiin?

Vierailija
27/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n hoitajalle maksatte sen 8.2 e/h ja olette vaikka keskiyölle asti poissa kotoa kahdestaan. Kun siihen parisuhdeaikaan ei tarvita isovanhempia, eivät he ole teidän parisuhteenne edellytys tai tuho.

Vierailija
28/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisenä pitää puhua miehen kanssa. Ei näytä miestä kiinnostavan oma lapsi ollenkaan, kun töissä viihtyy vuorokauden ympäri ja kun on vapaata, niin heti pitää lapsi laittaa hoitoon, että pääsee viettämään "omaa aikaa". Sitähän tuolla "miehentapaisella" tuntuu olevan riittämiin. Kuten joku sanoikin: jos mies tulisi normaaliin aikaan kotiin, olisi sitä kahdenkeskistä aikaa paljon enemmän. Mahtaa mummosta tuntua mukavalta, kun lapsi tulee perheineen kylään ja heti jätetään vauva hoitoon ja lähdetään viettämään "laatuaikaa".

Vierailija
29/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoit että olet MELKEIN kokonaan lapsesi itse hoitanut, niin kuka lasta käy välillä hoitamassa?

Ehkä se aika kun puhut äidillesi niin kerrot käyneesi siellä, tuolla ja täällä ilman lasta? Vaikka todellisuus olisi erilainen niin ehkä annat itsestäsi kuvan että sinulla on usein joku hoitamassa lasta.

Ja kun tuotte lasta näytille niin jätät heti lapsen hänelle vahdittavaksi?

Ei siis ole puhetta siitä ettei sinua auttaisi, on vaan saanut kuvan että lapsesi on aina jollain hoidettavana.

Vierailija
30/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelematon äiti sinulla. Ihan kuin parisuhdetta ei pitäisi hoitaa. Sitten mietitään kun lapset muuttaa pois kotoa, ettei olla muuta kuin perhe eikä osata olla kahdestaan enää. Siinä on yksi syy muuten avioeroihin. Kun muututaan parisuhteesta ja perheestä pelkäksi perheeksi.

Vierailija
31/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, et vaadi. Uskomatonta toimintaa.Ihmeellinen tapaus tuo äitisi, oikeasti. En voi ymmärtää. Oma äitini kun ei muuta haluaisi tehdäkään kuin viettää lastenlastensa kanssa aikaa. Kun olemme kylässä (mummolaan pitkä matka), hän oikein vaatii ja haluaa tehdä asioita lasten kanssa. Vaippaakaan en saa vaihtaa koska "mummo haluaa". Ei tarvitse jatkuvasti olla perheenä, te olette myös pariskunta. Äitisi on TODELLA omituinen tapaus. En halua sanoa tätä pahalla muttei tuo minun maailmassani normaalia olisi.

Vierailija
32/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelematon äiti sinulla. Ihan kuin parisuhdetta ei pitäisi hoitaa. Sitten mietitään kun lapset muuttaa pois kotoa, ettei olla muuta kuin perhe eikä osata olla kahdestaan enää. Siinä on yksi syy muuten avioeroihin. Kun muututaan parisuhteesta ja perheestä pelkäksi perheeksi.

Meillä on jo isot lapset, mutta kun ekaa kertaa olivat yötä pois meidän luota niin esikoinen oli 4 vuotias. Siihen mennessä olimme käyneet kahdesti elokuvissa ja syömässä. Ja silti parisuhde kukoisti :)

Nykyäänkin n kerran vuodessa ollaan viikonloppu kahdestaan ja se riittää. Paitsi, että nyt kun tulee vauva niin taas menee monta vuotta ennenko kukaan ottaa sitä yökylään. Velikin erikseen kyseli, että tuleehan lapset ensi kesänäkin kylään ja näytti isoja lapsia. Tulevaa ei aio ottaa :D

Vierailija
33/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei riitä, että kerran 3.5 kuukaudessa mies havaitsee, että hänellä on vaimo ja lapsikin. Eiköhän se ap:n äiti yrittänyt kertoa tyttärelleen, että jos mies ei ota vauvaa huomioon koskaan, niin ei se perhe tule pysymään pitkään yhdessä. Ei se parisuhde kanna, jos miehelle vauva on turha kapistus.

Vierailija
34/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ette halua olla äidin kanssa vaan teette hänestä hoitajan?

Minä loukkaantuisin! Minusta kuuluu alkeellisiin käyttäytymissääntöihin, että jos menee kylään niin on isäntäväen kanssa, vaikka sitten oman äitinsä. Ihan kuin se mummola olisi hotelli, jossa on 24/7 lastenhoitopöivystys, muuten saa mennä ja tulla miten tahtoo.

Vierailija
35/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä todella poikkeuksellisesti, kaikki tuntemani mummot olisivat haljenneet onnesta jos olisivat saaneet hoitaa 3.5 kk vauvaa, eivätkö takuulla olisi perään soitelleet.

Miehesi ja sinun suhde on asia erikseen. Minusta on väärin, että toinen ei juuri ole kotona eikä hoida vauvaa, mutta se on sinun asiasi hyväksytkö tämän. Äitisi asia ei ole "kouluttaa" teitä.

Vierailija
36/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole oikeutta vaatia äidiltäsi lastenhoitopalvelua. Ihanaahan se olisi jos sellaiseen tarjoutuu mahdollisuus mutta mikään itsestäänselvä oikeus se ei ole.

Kannattaa nyt kyllä ihan ensimmäiseksi alkaa vaatia siltä mieheltä sitä lastenhoitoa, häneltä voit vaatia. Jos mies kerran tekee jatkuvasti töitä jotta voi käyttää rahat itseensä niin niistä voi luopua. Eri asia olisi jos lainat vaatisivat ylitöitä.

Kahdenkeskiseen aikaan kannattaa ensi kerralla palkata hoitaja tai miksei vaikka päivällä hoitaja ulkoilemaan vauvan kanssa jotta saat nukuttua hetken.

Vierailija
37/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään ap:n velvollisuus kuskata itseään, miestään ja lastaan mummilaan, mikäli mummi ei vastavieraile. Ei aikuisilla lapsilla ole mitään velvollisuuttaa käyttää aikaansa ja rahojaan siihen, että jatkuvasti ravaavat kyläilemässä vanhemmillaan ilman vastavuoroisuutta. Jos yhden ruokailun ajan vauvan hoitaminen on liikaa, kannattaa vähän miettiä haluaako itse käyttää esim. aikaansa mummiin sen ylimääräiset yhteensä n. 3 tuntia, mitä pelkkä 150 kilometrin ajaminen vaatii. Puhumattakaan siitä, jos mummin luo joutuu kulkemaan julkisilla - aikaa menee rutosti ja maksukin on korkea.

Vierailija
38/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiksi jämähtäneitä vanhempia. Ei ole mummon tehtävä hoitaa, vaan isän, tässä tapauksessa.

Vierailija
39/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tehnyt tosi paljon töitä ja mä olen sen ansiosta saanut olla pitkään kotona lasten kanssa.

Ihmetyttää tosissaan mummo, joka ei ole nähnyt lastenlastaan eikä halua hänen kanssaan hetkeä viettää.

Ei kai se nyt ihan niin mene, että isä ei ole yhtään lapsensa kanssa. Tuon ikäisellä ei varmaan ole vielä mitään tarkkoja unirytmejä, joten voi valvoa myöhäänkin ja olla silloin isän kanssa tai aamulla ennen töihinlähtöä, mutta eihän se äiti silloin vapaata saa, vaan on itsekin koko ajan läsnä.

Aina täällä valitetaan, kun miehet eivät hoida lapsiaan ja nyt lapsiaan usein hoitava mies onkin yht'äkkiä kaikilla ihan itsestäänselvyys.

Ja useammalla on mummo, joka mielellään katsoo lapsenlapsia. Vaikka ei yöksi ottaisikaan, mutta ainakin pariksi tunniksi.

Vierailija
40/51 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa tuttavapiirissäni on ihan normaalia, että isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan hyvin mielellään. Oma äitini on erittäin omistautunut kahdelle lapsenlapselleen, esim. kun jouluna olimme käymässä, hän sanoi, ettei tiedä mitään ihanampaa asiaa kuin sen, että molemmat lapsenlapset ovat yhtä aikaa paikalla.

Olemme paljon tekemisissä vanhempieni kanssa, ja yleensä äitini haluaa aina hoitaa vauvaa ja minä sitten teen ruokaa ym. Oman lapseni serkku on 1,5-v ja asuu kaukana vanhemmistani, mutta äitini on onnistunut luomaan häneen läheisen suhteen, koska on varta vasten lähteny hoitamaan lasta tutustuakseen häneen.

En tiedä, miten pitäisi olla ja mikä on kohtuulista, mutta tämä vain vastapainoksi niille kirjoituksille, joissa kerrotaan, että isovanhempien ei "kuulu" hoitaa lastenlapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän