Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli pakko tulla katsomaan mitä testi toi t@htille=)

voi mieletöntä,ONNEA;ONNEA ihan hirmuisen paljon ja niitä kuuluisia tarrasukkia!

ajattelin onnitella täällä taapero puolella kun useammin löydän sinut täältä,vaikka luinkin jo parista pinosta kuumepuolelta uutisen!

ONNEA!!!!!!!!!

ja hyvät yöt kaikille!

L+5jne

Vierailija
22/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna tulee jotenkin epäuskoinen olo, kun itse on niin poikki jo kahden kanssa, etten ollenkaan haaveile edes kolmannesta:) Miten jotkut jaksaa? :) Ihania immeisiä ootte!

T-P ja Keilin (vai oliko se Kielin?), omituista jos ei kanervia löydy! Mun mielestä tulivat aika aikasin syksyllä myyntiin, mutta kävin itse Plantagenissä reilu viikko sitten ja oli tosi paljon kanervia vielä. Myös meidän torikauppiaat myy kanervia pöydät notkuen. Ehkä kaikki ihmiset heräsi ekoilla pakkasilla hankkimaan niitä kanervia ja ne loppui nopeasti.

Jatu, en minäkään tiedä akupunktiosta, mutta jotenkin olen kuvitellut sen olevan suht kivutonta. Onkohan noin? :) Voisin olla valmis kokeilemaan, jos ei maksa hinajaa ja jos on helposti löydettävissä sopiva paikka.

Sitten omakehu haisee:) Tänään olen ollut marjatta! Imuroin, tamppasin matot (ne kaksi jotka meillä saa tampata), pesin lattiat, tuuletin petivaatteet ja vaihdoin lakanat. Sitten kävin esikoisen kanssa hakemassa koiralle ruokaa ja heijastimen, yhdessä kaupassa ostamassa vaippoja ja hedelmäsoseita ja sitten vielä lähikauppakeskuksessa etsimässä itselle hattua jota ei löytynyt (Levi kutsuu) ja ostin isot paalit vessapaperia ja talouspaperia. Ilta oltiin kummitytön synttäreillä ja kotiin tulon jälkeen lapset nukkumaan ja koira ulos ja sitten avasin jo hyvällä omallatunnolla viinipullon. Tuntuu vaan, etten osaa rauhottua enää ollenkaan, kun olen duracellina vetänyt koko päivän.

Hätistin miehen koneelta. Malttaakohan tuo jäädä alakertaan seuraksi, jos menen sinne, vai tuleeko heti takaisin:)

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, BB loppui jo enkä vieläkään halua nukkumaan, vaikka pitäis:) Missä muut luuraa?

Ihmettelin miehelle, että onko mussa jotain vikaa, kun en kaipaa nyt enempää lapsia ja mies sanoi, että jos mussa on, niin hänessäkin on:) Mutta silti on jotenkin syyllinen olo, kun ei olekaan kateellinen ja kaipaa itse raskaus- ja vauva-aikaa.

Vierailija
24/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin alussahan tämä vielä on.

Ynis. Onhan se hienoa, että joillain miestä on jalat maassa ja järki päässä toisin kuin meikäläisillä.

Toivottavasti muilla halukkailla tärppää pian te, joilla lapsiluku on täynnä, älkää kyllästykö meihin.

Huomenna aamusta miehen onnittelut, sitte porukalla kirkkoon (mies ei onneksi meekään metälle) kun lapset avustaa. Ruokailu ja sitten isoisiä onnittelemaan. Samalla seuraa pokanpitoharjoituksia, koska meidän uutiselle sopivampi aika lienee lähempänä joulua.

Hyvää isänpäivää kaikille isille huomenna ja hyvää yötä meille kaikille NYT

T@hti

Vierailija
25/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suinkaan tarkottanut, ettei teillä ois järki päässä! :)

Tuntuu vaan siltä, että mikä itsessä on vikana, kun ei jaksa. Kuitenkin nää meidänkin lapset kaikessa rasittavuudessaa on NIIIIIN kullannuppuja. Aivan omanlaatuisiaan ihania tapauksia.

T: Ynis, joka harkitsee sitä nukkumaanmenoa:)

Ps. Missä yökuppaajat?

Vierailija
26/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä kuulun niihin?

Noista lapsista..mä olen niiiiiin kypsä omiin muruihini,varsinkin tää viikko ollu hankala,ja olen väsyny(vois mennä nukkumaa),mutta silti kolmatta kaipaan!Mies ei edes harkitse :-( Ja vähä mua pelottaa et mitä se meille tekee...jääkö mua kalvamaa loppuelämän et yks puuttuu?Johtuuko siitä et olen ainoa lapsi,mut toivosin isoa perhettä..mieskin on ainoa,mut kasvaunu niin eri ympäristössä ku mä et ei ehkä koe sitä samoin....

Ynis:Musta ois niin ihanaa ku tuntis et lapset on tässä!Oon keksny järkisyitä siihen et kaks on hyvä...mut ei auta!

Jos vaik nukkumaan suuntais...ihan kiva ilta ollu,miehen kanssa :-)

Kauniita unia!

jatu

Vierailija
27/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että toiveet täyttyvät. Vielä kerran onnea! (ja toivottavasti yskät perheestä katoavat, sitä on liikkeellä).

Mimmu: mäkin leivoin tänään reippaasti pannaritäyttäripohjan. katotaan huomenna (= taitaa olla jo tänään) mitä tulee...

Ynis: hurjaa reippautta ilmassa. Ja Kukkuu: liikkeellä on kurkkukipua ja ylenpalttista väsymystä. Toden totta, virus jyllää.

Olen ollut juhlimassa ja tapasin paljon vanhoja (?!) opiskelukavereita, ja olisin jatkanut hamaan aamuun, ellei flunssainen äitini poikien kaitsijana olisi tarvinnut kotiinsa päästäjää. Jatkan siis iltaa teidän kanssanne, viiniä ja hauskaa Manu Chauta kuunnellen.

Mersu ja Ayap: MITEN IHANAA, ETTEI KURJAA SYÖPÄÄ! Marraskuun jälkeen alkaa kevät, alkaahan?

Hyvää yötä ja leppoisaa isien päivää, hyvät syyssisaret.

simam ja nukkuvat poijjaat

ps. rasvoista: itselleni olen kokeillut Body shopin hamppuvoidetta - hyvä, sekä apteekin Avene-sarjaa, ok sekin. Mutta miten saada sellainen mainosten heleä hipiä?

Vierailija
28/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt melkein harmittaa eilinen toimeliaisuus. Väsynyt kun olin jo ennestään ja lihakset kipeinä. Nyt on sitten vielä kipeämpänä ja päätäkin jo särki yöllä (joo, osittain ehkä viinistäkin:) Mutta kipu kumpuaa tuolta niskan kipeistä lihaksista ja jyskyttää takaraivossa. Isänpäivänä tekis mieli olla reippaampi ja energisempi ja säästellä vähän miestä ja nyt on sellainen olo, että hoida lapset, minä en jaksa. Pakko yrittää jaksaa.

Jatu, on se kyllä aika omituista, että on nyt ihan tyytyväinen lapsilukuun. Jotenkin kuvittelin toista, vaikka usein puhuttiin ennen lapsia jo miehen kanssa, että kaksi on varmaan ihan hyvä määrä. Viimeksi raskausaikana ja synnytyksen jälkeen oli vähän katkera olo, kun olin niin väsynyt ja oli rankkaa. Tuntui, että ei tää tähän saa jäädä, vaan haluan nauttia vielä raskausajasta ja pienestä vauvasta (josta toki nautin nytkin). Mutta miten siitä nauttis, jos nytkin on ihan puhki. Raskausaika erityisesti oli tosi rankkaa. Ei kiitos ainakaan kovin äkkiä:)

Pitäisköhän tehdä jotain järkevää (joka ei tällä kertaa ole sohvalla makoilua)...

Vierailija
29/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää äitee viettää sitä töissä. Vielä reilu 3h jäljellä. Tänä päivänä en ole nähnyt yhtään asiakasta käytännössä ja silti olen saanut aikani kulumaan tosi hyvin. Näin ei ole koskaan aamuvuorossa käynyt. Olen lueskellut Kalevan, iltapäivälehdet ja tehnyt aamupalan vietäväksi hääparille huoneeseen. Ja Hesari on vielä lukematta:D

Varmasti on ollut etukäteen puhetta mutta laitan silti Geen: Mitä ostit/ostitte/teitte perheen isällä lahjaksi? Ja miten huomionosoitus otettiin vastaan?

Minä en ole omaa lahjaani vielä antanut, joten en paljasta vielä lahjaani.

Lapsimäärästä ollut puhetta. Taitaa olla kestoaihe;) Kaikesta väsystä huolimatta en taida olla tyytyväinen tähän määrään. Vaikka olenhan mä melkein vuoden hokenut, että ei koskaan ikinä meille toista. Toisaalta kyllä ajattelenkin, että en halua, että Onnin tarvii jakaa koskaan huomiota kenenkään toisen lapsen kanssa;) Siis puolitosissaan. Kyllähän varmasti kaikki lapset perheessä saa sitä rakkautta ja huomiota ihan tasaisesti. Toisaalta tietysti mietin sitä, että ehkäpä se toinen lapsi olis ihan tervetullut, nimenomaan sen takia, että Onni oppis jakaan asioita jne. (tosi sekavaa, kun kuuntelen samalla salkkareita...) Mutta en näillä sekavillakaan selostuksilla tarkoita, että yks lapsi on huono valinta ja jotenkin pilalle lellitty. Löpö löpö.

Nyt lopetan höpöttelyt. Kohta pääsee kotiin vaikka nämä viimeiset tunnit on yleensä ne pisimmät.

Onko työt nielaissut Tean kokonaan?

Enkelille voimia tähän isänpäivään, olet ajatuksissani.

T-P

Vierailija
30/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli järjesti isille omat juhlallisuudet aamuseitsemältä huutamalla, karjumalla ja ulvomalla tunnin. Illalla nukkumaan mennessä sama juttu. Mies siis silitteli Lilliä ja minä menin laittamaan aamupuuroa seitsemältä aamulla. Aargh!

Meillä isi sai kaikilta kolmelta lapselta lahjan: pojat olivat tehneet koulussa/tarhassa lahjat ja Lilli oli tehnyt srk:n kerhossa kortin.♥ Minä annoin miehelle lahjaksi jotain remontti/muuttokamaa, olisko ollut tuo dvd-soitin mikä sitten loppujen lopuksi päätettiin että on isänpäivänlahja ;-) Meillä ei ole tapana miehen kanssa juurikaan ostella toisillemme lahjoja, tuota tavaraa kun piisaa muutenkin. Ostetaan sitten tarpeeseen.

Meillä on latistettu omenaa tällä viikolla ja todettiin, että se pois ruokavaliosta. Lillillä on naama ihan näppylöillä ja yöt on ihan kamalia. Selkeä tapaus.

Kiirettä pukkaa, pakkailen samalla muuttolaatikoita ja Levin matkan kasseja ja laukkuja. Rankkaa. Mies on isänsä kanssa remonttityömaalla, käväisee kotona vain syömässä ja nukkumassa. Että sellainen isänpäivä meillä. Mutta remontti edistyy, huomenna tulee putkimies laittamaan pytyn paikoilleen.

Nyt ei kerkiä enempää, mukavaa isänpäivää!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
31/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun tässä pikaisesti..tyttö nukkuu, joten kotihommat odottaa.

T@hti: Olen niin onnellinen puolestasi, paljon paljon onnea plussasta!!!!! =)

Meillä mies sanoi juuri, että pikkukakkonen alkaisi olla jo tervetullut, eli tuossa vuoden vaihteessa ruvetaan " yrittämään" toista lasta. Kyllä tuota miehen päätöstä on odotettukin, tuskaisaa yksin kärvistellä vauvakuumeen kanssa. Olen niin onnellinen, että mieheni vihdoin on valmis toiseen tulokkaaseen =) Toivon kovasti, että ensi vuonna saataisiin toinen pikkuinen.

Ei kauaa enää hoitovapaata jäljellä =( Tammikuun eka päivä alkaa työt, harmittaa viedä tyttö hoitoon. Mutta josko saisin jäädä tytön kanssa suht pian kotosalle taas uudestaan... ;)Toivotaan.

Enkeli: En ole palstaillut aikoihin, mutta olet ollut mielessäni. Osanottoni suruusi ja toivon paljon voimia sinulle ja perheellesi jatkossa. Vahva uskosi on hieno asia.

Tarttee rientää hommiin, kiva kun olette olemassa =)

-frodo ja ISO pikkuneiti-

Vierailija
32/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

IsänpäiväGee: esikoinen oli tehnyt ihanan kipsityön koulussa ja kortin, joita ihasteltiin yhdessä aamulla. Lisäksi ostettiin iskälle uusi kello, josta iskä tykkäsi. Kakku ja aamupala valmiiden voileipien kanssa tarjottiin ja siinäpä se aamu menikin. Itse nousin aamulla hissukseen valmistelemaan aamupalaa T:n kanssa, mies ei ollut kuullut kun oltiin noustu. Sekin oli isille ylimääräinen luksus-hetki, kun tavallaan se on mies, joka vkonloppuna nousee T:n kanssa ja minä saan nukkua pidempään.

Anoppi tulee kylään, vielä on muutama armonhetki aikaa siivota pahimmat sotkut piiloon....

Se on moi!

Mimmu

P.S. Huomatkaa Isot Alkukirjaimet! Yritän ryhdistäytyä tämän oikeinkirjoituksen kanssa!

Vierailija
33/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simamhan se täällä kuppas viimeyönä vikana..ihana et olit päässy tuulettumaan :-)

MEillä vietetty isänpäivää...Aamulla nousin ja hoidin typyn ja tein aamupalan:pekonia,kanamunaa,paahtoleipää,kakkua ja sit herätettii isi.Oli vähä hankalaa ku typy tyhjenti pöytää sitä mukaa ku minä laitoin sitä :-/ Isi sai etsiä lahjan,meil on aarrekartta asunnosta millä poika leikkii ni siihen oli lahjan paikka merkattu..poika teki tarhassa,mä tilasin lehen(sitä toivoi) ja kun ei se tilaus vielä ehtiny ni sai Aku Ankan luettavakseen siihen asti ;-)

Käytiin ulkona ja pojat jäi vielä,typy nukkuu minä kokkaan miehen toiveita..

Sitten varmaan kahvit...ja arki alkaa,pyykkikasa odottaa!

Täytyypä tästä hellan ääreen siirtyä..

jatu

Vierailija
34/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla olimme miehen kanssa pikkujouluissa. Viime viikonloppunakin kävin ravintolassa, joten tämä tuntuu jo hurjalta vauhdilta. Tämä saa kyllä riittää loppuvuodeksi. Miehen ystävä (joka oli viikon kylässä) hoiti lapsia ja oikein hyvin oli sujunut :) (hän on itsekin isä, mutta eronnut). Aamulla lähti etelään päin ajamaan ja pelkäsin, että Antsa herättää varmasti kukonlaulun aikaan meidätkin. Seitsemältä poika kujerteli sängyssään, mutta sinne vain nukahti itsekseen ja nukkua posotti puoli kymmeneen!! Mitäköhän poppaskonsteja oli hoitosetä käyttänyt? Lapset olivat kuulemma nukahtaneet puoli kymmenen maissa. Antsa oli herätessään vielä oikein ihanan iloisella ja aurinkoisella päällä.

Vietimme isänpäivää jo perjantaina hyvän ruoan ja lasten lahjojen merkeissä. Meillä sai isi lapsiltaan kolme itsetehtyä lahjaa. Esikoinen arvuutteli etukäteen, että hänen lahjansa on puusta ja sen avulla muistaa asioita. Siskonsa ehdotti, jotta se on varmaan puusta tehty, petsattu mietintämyssy :) Kyseessä oli kuitenkin seinään kiinnitettävä teline, jossa oli paksu paperirulla ja kynäteline. Keskimmäinen oli tehnyt nahkaisen avainrenkaan ja Antsa (hoitotätien suosiollisella avustuksella ;)) keraamisen sydämen ja olivatpa leiponeet myös pullan. Meillä, kuten Ankkiksellakaan, ei kovasti toisillemme lahjoja ostella. Tavaraa tuntuu olevan joka paikassa jo liiankin kanssa. Pari viikkoa sitten ostimme " eränkävijän setin" , jossa on samassa korkin ja tölkin avaaja sekä tulukset. Sovimme, että se on isänpäivälahja.

Antsalla on suussaan seitsemän hammasta. lhaalla neljä ja ylhäällä kolme. Poskihampaita pukkaa ylhäälle lisää.

Ihanaa T@hti!!! Teillä onkin lapsilla oikein mukavat n. parin vuoden ikäerot joka välissä :)

Mukavaa sunnuntaita ja isänpäivää syysmammat!

Saamuska

Vierailija
35/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äsken tuli vain omaa (.)

T@hti, ihana uutinen! Onnea onnea onnea! Vähän haikealla mielellä ajattelen, olisipa ihanaa kokea raskaus ja synnytys ja pikkuvauva-aika vielä kerran, mutta kun enemmän asiaa ajattelen niin ehkei sittenkään. Tätä ikääkin jo on, ja perhe tuntuu valmiilta. Meillä on hyvä näin. Tyydyn ihailemaan muitten vauvoja.

Sikiämisonnea ja tekemisen iloa myös Tean ja Leannan ja Öttiksen ja frodon perheisiin, ja muihinkin uutta vauvaa yrittävien perheisiin.

Lilli sitten lähti kävelemään. Hyvin varovasti, ja sivuille ei vielä kärsi katsoa kun tasapaino menee. Ja hiukankin jos tulee epävarma olo niin Lilli laskeutuu alas. Ihanaa ettei lapseni ole hurjapää! Mutta tänään käveli koko matkan keittiöstä olohuoneeseen!

Nyt menen jatkamaan pakkaamista.

Ankkis

Vierailija
36/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, ONNEA!!! Ihanaa, vauva-uutisia!

Meillä Kotkan reissu meni hyvin, oltiin yksi yö enemmän kuin piti kun oli niin mukavaa.

Ja yksi asia pitää heti kertoa: Mulla alkoi menkat. Uskomatonta! Onhan tässä jo yli kaksi vuotta ilman niitä oltukin. Olin varma, ettei ne koskaan ala. Tässä on siis mahdollisuuksia plussauutisiin meilläkin vielä, jee!

Leppis

Vierailija
37/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin paljon tänään tehny et jalkoihin koskee...mies onneks imuroi ku en ois jaksanu.

Olen laittanu vähä valoja ikkunoihin :-) Partsille pitäs mennä ostamaa.

Typy on rasittava:On kokoajan jollain kaapilla ja vetää tavaraa alas.Kirjoja ei meillä lueta vaan kaikki revitään,myös kaikki lehdet.

Kokoajan on myös sellasta mölyämistä ja valittamista..tahtoo huomiota tai jotain.Ja myös voisi kokoajan syödä jotaki..kaappeja koluaa ja vetää muroja ym.alas ja naksuttaa suutaan et jos jotain sais.

Onnea Lillille kävelytaidosta :-) Ja Leppikselle menkoista :-)

jatu

Vierailija
38/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä lähtivät kotia kohti. :-( Olisivat saaneet kyllä jäädä kauemmaksikin aikaa. Mutta ihanaa kun kävivät. Liitoskivut on suht koht siedettäviä, kun olen saanut levätä ja mies on loistavalla tuulella, kun saivat appiukon kanssa pihalla paljon aikaan. Meillä naiset lähti tänä aamuna vauvauintiin ja isät jäivät puuhastelemaan pihahommia. Meillä isä sai Sinin perhekerhossa tekemän kortin ja lämpöiset halaukset ja pusit molemmilta. Lahjaa en ostanut, tykkään että isänpäivänä lasten kuuluu muistaa isää, ei vaimon. Hääpäivä on sitten eri juttu. Näin meillä. :-)

Akupunktiota ajattelin minäkin kokeilla. Jos lääkäri on sitä mieltä että sillä vaivat helpottuu. Mukavaa kun meillä 1 lääkäri antaa sitä terveyskeskuksessa, ajattelin huomenna tilata hänelle ajan. Ei ole siis onneksi kustannuskysymys. Neulat mitä siinä käytetään ovat tosi ohuita, esim. labran näytteenottoneulat ovat halkoja niiden rinnalla. Eli Ynis, aika kivutonta luulisin sen touhun olevan, kerron kokemuksia jos akupunktiohoitoon pääsen.

Raskautumisonnea kaikille sitä tarvitseville!

Höh, Sini ei suostukaan nukahtamaan. Täytyy mennä..

Lila75

Vierailija
39/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä isät pääsivät meilläkin valmiiseen aamupalapöytään. Vaikka keittiön täystuho olenkin, niin sain sentään sen taiottua! ;-D

Vierailija
40/44 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun: onnea, T@hti!!! Mahtavaa. Pieni kateuden riipauskin tuntui rinnassa kun uutisesi luin. Uskon ja toivon, että kaikki menee teillä hyvin. Mulla on kierukan poiston jälkeen tullut kahdet menkat, kierrot 33 ja 29 pvää. Typyä " tehtiin" 5kk, saa nähdä miten nyt käy. Vauvakuume on kyllä kovempi :) - miehelläkin.

Isänpäivää on vietetty sairastelun merkeissä. Itse oon mahataudissa kolmatta päivää, perjantaina piti lähteä kesken päivän pois töistä ja nyt olo on sellainen, että saattaa tulla huomisestakin kotipäivä. Typy ehti piiiitkän yskänsä ja mahatautinsa jälkeen olla kunnossa muutaman päivän, tänään alkoi nuha ja nousi kuume. Voi pientä, kannankohan minä tauteja töistä kotiin? Varmaankin, kun itsekin sairastelen.

Mitäköhän gallupeja mahtoi viikolla olla? Öistä ainakin: typyllä on terällinen yöpuku, ohut tyyny, ei peittoa. Nukahtaa syliin, kannetaan pinnikseen ja keskellä yötä (vaihtelee 01-06 välillä) haetaan meidän väliin kun laiskuuttamme ei jakseta hyssytellä omaan sänkyynsä.

Isänpäivälahjaksi mies saa leffareissun hyvässä seurassa eli itsekseen. Piti jo tänään mennä, mutta peruuntui kun olin niin huonovointinen etten ois jaksanut typyä yksin hoitaa.

Joulureissaamisetkin saatiin JO sovittua. Mies lähtee typyn kanssa jouluviikolla kahdestaan omaan kotiinsa ja minä menen perässä aatonaattona. Vietetään joulua siellä päivä etuajassa ja jouluaattona ajetaan meille kotiin Paraisille. Mullahan ei ole mitään joululomaa tänä vuonna, kun vasta aloitin työt. Päivystyksistä kertyy 1 päivä vapaata per yksi päivystys, mutta niitä säästän keväälle.

Marraskuu onkin ollut maineensa veroinen pimeän sumuinen :/ Oli pakko laittaa parvekevalot vähän etuajassa, jotain pientä valoa tuonne pimeyteen. Naapurikin oli laittanut, siksi minäkin uskalsin.

Jatu, meilläkin asuu ikisyöppö. Koko ajan keräilee jotain suuhunsa ja pyytelee puuroa " puu-o" . Eilen vetäisi lounaaksi 1½ isoa prk lihapataa, kaksi ruusunmarjasoseprk, sitten miehen syömää riisipuuroa lautasellisen ja yhden leivän. Kyllä on mahakin sen näköinen, hirmuinen pallo. Mahataudin takia oli muutaman pvän lähes syömättä, taitaa nyt syödä niidenkin päivien edestä.

Vielä vähän mies-lapsi-kotikombinaation kehuntaa: typy on oppinut edes hetken odottamaan puuroannostaan tai sitä kun aikuisella on joku homma kesken (aikaisemmin kiljui ja roikkui lahkeessa). Lisäksi on oppinut IHAN ITSE syömään. Lautanen eteen ja lusikka käteen, sinne uppoaa ruuat ja itse voi syödä seurana. Kivaa! Kävely on pienen rohkaistumisen päässä, mm. kynä kädessä saattaa kävellä toistakymmentä askelta. Ehkä ne nakit kohta?! :D

Leville lähtijöille ihanaa reissua! *matkaraporttia jo nyt odotellen*

Pusuja ja hyvikset

- tea -