Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuote on aiheuttanut sinulle ruokamyrkytyksen?

Vierailija
19.02.2012 |

Mitä oireita?

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelua ja ripulointia, jokin Egyptissä syömäni ruoka sen aiheutti.

Vierailija
42/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminsavulohi. Mies osti lihatiskistä, siinä oli päiväys tyyliin seuraavalle päivälle. Luulen, että kyseessä oli ennen joulua kauppaan saapunut erä ja tämä tapahtui siis uuden vuoden jälkeen. Kala ei maistunut hyvälle, ei kyllä pilaantuneellekaan, mutta maku ei ollut hyvä. Minä ja vanhempi lapsi söimme sitä, mutta mulle ei tullut mitään oireita. Lapsi alkoi oksentaa, en muista, oksensiko jo yöllä vaiko vasta aamulla. Meni tosi äkkiä ohi, lapsi makasi muutaman tunnin ja oli sitten heti valmis syömään, eli ei voinut olla vatsataudista kyse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yersinia, laivalla syömästäni kanasta. Samasta kanasta sairastui 20 muuta ihmistä. Kova kuume, alavatsakivut, oksentelu, ripulointi, niveltulehdus.

Vierailija
44/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi ja piimä aiheuttaa henkisen ruokamyrkytyksen. Oireena kuvotus.

Vierailija
45/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savusilakat

Vierailija
46/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savusilakat

Söin heti ostettuaan marketin kalatiskistä. 3 tunnin päästä nousi kova kuume, 39,5. Neljä tuntia rajua oksentelua. Sitten kuume laski yhtä nopeasti normaaliksi kuin nousikin ja oksentelu loppui. Illalla heikosti, ei muuta. Seuraavana päivänä uloste löysää kuraa.

Kymmeneen vuoteen en savusilakkaa pystynyt syömään. Maku aiheutti oksennusrefleksin. Nyt syön taas ja on herkkua.

Vierailija
47/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reissannut ympäri maailmaa (n 70 matkaa) Egyptiä ja Indonesiaa myöten enkä koskaan ole sairastunut matkoillani.

Sen sijaan kotikaupungissani Helsingissä olen saanut 3x ruokamyrkytyksen. 2x tonnikalasta ja kerran kahvilan kinuskijuustokakusta.

Vierailija
48/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen reissannut ympäri maailmaa (n 70 matkaa) Egyptiä ja Indonesiaa myöten enkä koskaan ole sairastunut matkoillani.

Sen sijaan kotikaupungissani Helsingissä olen saanut 3x ruokamyrkytyksen. 2x tonnikalasta ja kerran kahvilan kinuskijuustokakusta.

Sä oot vastannut tähän ketjuun aiemminkin :) Selailepa taaksepäin, niin löydät vastauksesi!

Vierailija
49/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin olemaan syntymäpäiväni aikaan Kreetalla. Mentiin poikaystävän kanssa rantaravintolaan syömään, otin jotain frittikaloja.

Tultiin takaisin hotellille bussilla, jäätiin vähän liian aikaisin pois ja käveltiin pikkuisen ylimääräistä. Siinä alkoi jo vähän heikottaa, mutta hyvin päästiin perille. Sanoin poikaystävälle, että käy nyt vessassa ennen minua, mulla on olo että saattaa mennä vähän aikaa.

Kun pääsin vessaan, se alkoi. Oksensin lattilalle ja toisesta päästä tuli koko ajan. Oikeasti olo oli niin hirveä, että toivoin kuolevani! Että joku vaan tulisi ja ottaisi pään pois hartioilta, että tuo olo loppuisi.

Muistan vielä lotranneeni käsisuihkulla pahimpia oksennuksia viemäriin. Sitten horjuin sänkyä kohti, mutta pyörryin matkan varrella ja heräsin kun poikaystävä oli huolestuneena vieressäni.

Seuraavana päivänä en poistunut huoneesta ja pari seuraavaa päivää ei uskaltanut kulmakuppilaa pidemmälle. Onneksi lomalta on hyviäkin muistoja!

Ja vieläkään en syö öljyssä paistettua kalaa. Voissa paistetut muikut kuitenkin menee jo, kunhan olen ne itse käsitellyt ja paistanut.

Vierailija
50/159 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vastannut tähän ketjuun aiemminkin :) Selailepa taaksepäin, niin löydät vastauksesi!

Hehe, niinpä olenkin. Katsoin että tää oli joku uusi ketju

Tilanne edelleen sama, matkoja tullut muutama lisää ed vastauksen jälkeen

Vierailija
51/159 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Söin vihertävää rieskaa vahingossa nuorempana ja tuli parin tunnin kuvotus. Nyt aikuisena aiheuttaa kaikki tekemällä tehdyt einekset ja lisäaine hirvitykset.

Vierailija
52/159 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab Jyväskylässä. En viitsi kuvailla oireita, sanon vaan että molemmista päistä ja kunnolla.

Meni melkein 25 vuotta, ennen kuin pystyin syömään kebabia uudestaan.

Vierailija
53/159 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon mutta ainoat ruokamyrkytykset olen saanut Helsingissä.

2x leivän tonnikalatäytteestä ja kerran sellaisesta vadelmaraita- (vai mansikka?) juustokakusta jota on monissa kahviloissa. Pakasteesta sulatettu.

Vierailija
54/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin K-Marketista ostettua loimulohi kolmioleipää. Leipä maistui ihan normaalilta. Siitä muutaman tunnin kuluttua alkoi kauhea närästys ja vatsakipu jota seurasi oksentelu ja ripuli, myös kuume nousi. Menin niin huonoon kuntoon että soitimme ambulanssin ja minut vietiin Acutaan tiputukseen. Siellä sitten makasin noin 12h nesteytyksessä ja kipulääkettä tiputettiin muutamaan otteeseen. Kotiin kun pääsin niin närästys, pahoinvointi ja vatsakipu jatkuivat vielä vajaan viikon..

Vierailija
55/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.who.int/water_sanitation_health/dwq/chemicals/aldicarb.pdf

vesi voi olla monesti syynä, vaikkei sitä huomaakaan...

Vierailija
56/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljon mutta ainoat ruokamyrkytykset olen saanut Helsingissä.

2x leivän tonnikalatäytteestä ja kerran sellaisesta vadelmaraita- (vai mansikka?) juustokakusta jota on monissa kahviloissa. Pakasteesta sulatettu.

Juustokakuissa voi olla sulatejuustoa, jossa on E450, siis se fosfaattimäärä itsessään riittää tekemään sen tyhjennyksen. Oliko ehkä tällainen?

https://www.kespro.com/tuotteet/brakes-valkosuklaa-vadelmajuustokakku-1…

Vierailija
57/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kebab Jyväskylässä. En viitsi kuvailla oireita, sanon vaan että molemmista päistä ja kunnolla.

Meni melkein 25 vuotta, ennen kuin pystyin syömään kebabia uudestaan.

https://yle.fi/uutiset/3-8597007

Kysyitkö koskaan, oliko lihassa tuota? Tai kastikkeessa?

Vierailija
58/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman salaattibuffetin salaatti kahdesti. Kummastakin päästä lensi ja luulin kuolevani. 12 tunnin jälkeen jo toivoin kuolevani.

Töissä piti silti käydä kun pomo "ei löytänyt" varahenkilöä.

Vierailija
59/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatouma kirjoitti:

Öh. Söin vihertävää rieskaa vahingossa nuorempana ja tuli parin tunnin kuvotus. Nyt aikuisena aiheuttaa kaikki tekemällä tehdyt einekset ja lisäaine hirvitykset.

Homettahan siinä oli. Moni lisäainekin on tehty homeesta:-(

Mutta tuo estää ravinteiden imeytymisen ja heikkoon kuntoon voi mennä, kun ei ruoka imeydy:

https://www.terchemicals.com/en/productdetail/phosphate

Vierailija
60/159 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisova pöytä... tarkempaa aiheuttajaa on paha mennä arvailemaan.

https://www.fazerpro.fi/siteassets/fazer-pro-kuvat/kuvastot-ja-muut-myy…

Olipa järkytys, kuinka monessa leivässä käytetään tuota fosfaattia E450 !!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi