Mikä tuote on aiheuttanut sinulle ruokamyrkytyksen?
Kommentit (159)
lakritsirouskut, mutta itsepä keräsin.
Itävallassa salaatti. Olin kuolla oksenteluun ja korkeaan kuumeeseen. Matka meni tyystin pilalle.
Kreetalla öljyssä paistetut pikkukalat.
Toivoin kuolemaa, kun suoli kramppasi, oksensin ja jotenkin tunsin miten joka solun aineenvaihdunta hurahti käyntiin.
Suomessa, saatiin pikkujoulupöytään sushivalikoima. Kaikki ei sairastuneet, mutta osa. Minä muistan maanneeni saunan pesuhuoneen lattialla tekemässä kuolemaa, ripulissa ja oksennuksessa. Mies kävi välillä suihkuttamassa ja yökkimässä.
Tämä ei osunut omalle kohdalle, mutta mentiin porukalla intialaiseen ja kaveri sanoi ottavansa kanaa kermakastikkeessa "tietääpä mitä saa". Muistan ajatelleeni, etten todellakaan ottaa mitään lounaspöydästä asti lojunutta ja tilasin listalta. Kaveri sitten sai ruokamyrkytyksen.
Kebab, mikään ei pysynyt sisällä. Ei edes kulaus vettä.
Aika monella näköjään tullu hesestä myös. Itellä hesen kanasalaatista alkoi raju oksentelu.
Kiinalaisen ravintolan "kasvisannos" missä kananmunaa.
Yli 80 ulkomaanmatkaa takana ja ainoat ruokamyrkytykset olen saanut 2x Helsingissä (tonnikalasta) ja kerran vadelmamarmoroidusta juustokakusta Isossa Omenassa Espoossa. Ihan perus ykä ja ripuli
Edes Egyptissä ei katuruoka saanut vatsaa sekaisin:)
Vierailija wrote:
Hetki valmis kanasalaatti. Siitä jo vuosia mut tuon jälkeen en oo niihin salaatteihin koskenut.
Juuri tänään söin sellaisesta n. puolet, sitten huomasin oudon pilaantuneen maun ja kävin välittömästi oksentamassa vessassa. Nyt odotan paniikissa tuleeko tuosta joku ruokamyrkytys. Epäilen että kana tai juustokuutiossa se paha pilaantunut maku oli. Päiväystä oli vielä 2 päivää jäljellä!
Kombylobakteeri Hämeenlinnan ulkkis pizzeriasta.
Kuukauden kesti ennen, kun suolisto palautui normaaliin ja vaati antibiootit.
Ripulia ja kovaa vatsakipua, väsymystä jne...
Oletko oksentanut Sirkka tuotteista.
Kiinassa sain ruokamyrkytyksen. En muista mitä tarkalleen söin, mutta hitsit oli kamala olo ja pelkäsin etten tervehdy paluulennolle. No onneksi vain vuorokauden oli tosi kova kuume ja vatsatauti.
Vierailija kirjoitti:
Kombylobakteeri Hämeenlinnan ulkkis pizzeriasta.
Kuukauden kesti ennen, kun suolisto palautui normaaliin ja vaati antibiootit.
Ripulia ja kovaa vatsakipua, väsymystä jne...
Kombylo :D
Persukeitto porvariklimpeillä. Koko Suomi myrkyttynut. YÄK !
Olin silloin pieni ja nuori, ehkä 7-vuotias.
Ananas-säilykepalat.
Kupruja oli tölkissä. Katsottiin äidin kanssa jälkeenpäin.
Aivan hirveä vatsatautimyrkytys 1970-luvulla.
Ei mitään hoitoa.
Paskansin ja yrjösin.
Kerran ostimme kaverin kanssa puoliksi rullakebabin, molemmille tuli löysä märkä ripulikakka vatsan väänteiden kera. Koska söimme samaa ja oli samat oireet, päättelimme että vain se oli aiheuttaja.
Simpukkasäilyke aiheutti minulle 1970-luvulla aivan kauhean olon. Laitoin kastikkeeseen.
Viininlehtikääryleet säilykepurkissa. Maku ihan ok, mut pian syömisen jälkeen alkoi laatta lentää ja myöhemmin sit suolisto reagoi. En voi ajatellakaan syöväni kyseistä elintarviketta enää ikinä.
Muita ruokamyrkytyskokemuksia ei sit olekaan, vaikka olen aina ulkomaillakin syönyt varsin vapaasti kaikkea. Varaudun hyvissä ajoin syömällä tehokuurin maitohappobakteereja ja jatkan reissun jälkeenkin vielä pari viikkoa.
Kiinalaisen ravintolan sushibuffet rajut vatsanväänteet ja ripuli alkoivat n. tunti syönnin jälkeen. Oltiin lounasajan loppupuolella syömässä (kaverini ei syönyt sushia, vain kuumia ruokia - ei oireita) - ei ehkä ollut tuoreinta kalaa... nykyään tosi tarkka mistä sushini ostan.
Tunisiassa sairastuin salmonellaan, hotellin buffassa oli kaikkea potentiaalista, kanaa, kananmunaa, salaattia...