Anoppi hoitaa mieheni siskon lapsia PALJON enemmän kuin meidän - kenen "ongelma" tämä on?
Me pyydämme hoitoapua iltaisin ehkä kerran kuukaudessa, koko päiväksi satunnaisesti. Yöhoitoapua emme ole pyytäneet koskaan. Muutaman kerran anoppi on itse kutsunut lapset (nyt 5 ja 3 v. ) yökylään ja he ovat menneet.
Olin jotenkin tyrmistynyt kuultuani, että miehen siskon 4- ja 2-v. lapset ovat mummollaan hoidossa useita kertoja viikossa! Myös yökylässä he ovat ainakin kerran kuussa.
En tiedä pyytääkö miehen sisko äitiään jatkuvasti hoitoavuksi, vai tarjoutuuko mummo itse. Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa. Itse en ikimaailmassa KEHTAISI pyydellä jatkuvasti isovanhempia hoitamaan lapsiani.
Silti on myönnettävä, että kirpaisee kun mummo on jatkuvasti toisen perheen apuna ja meillä paljon harvemmin. Onko ongelma meidän - pitäisikö mieheni ja minun ruveta myös ruinaamaan hoitoapua useammin...??? Miten te tekisitte?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
anoppisi selvästi tykkää lapsista kun itsekin kutsuu yökylään.
Ja vaikka sinä et kehtaakaan pyydellä, ei se silti tarkoita sitä etteikö anoppisi voisi viihtyä niiden lasten kanssa ihan mielellään.
Itse kävin lapsena isovanhemmilla usean kerran viikossa samoin he kävivät meillä kylässä.
Jotkut vanhukset eivät tykkää olla yksin (tai keskenään).
Ot, mutta miksi oletat että isovanhemmat ovat automaattisesti vanhuksia? Minä hoidan mielelläni poikani lapsia silloin kun se on mahdollista ja ikää on 48, sellainen vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että kälysi on veljesi puoliso? Eli veljesi on ihan samanarvoinen äidillenne kuin sinä. Siksi äitinne pitäisi pyrkiä olemaan mahdollisimman tasapuolinen. Muuten kyseessä on puhdas suosiminen. Aika noloa tehdä jo salassa reissuja, tollaisten toimien velat maksetaan kyllä myöhemmässä vaiheessa.
Kyllä. Kyse ei ole nyt siitä että veljeni haluaisi viettää äitini kanssa enemmän aikaa. Veljelläni ei ole ongelmia nykyisen systeemin kanssa, vaan kälyläni.
Tiedän että on erikoista että käymme salaa reissuissa, mutta olemme kyllä yrittäneet kälyn kanssa ajanviettoa. Siitä tulee vain kaikille paha mieli, niin lapsille kuin aikuisillekin ja kaikkien loma on pilalla.
Viimeeksi kun he olivat mökillämme nauroin äiti kanssa laiturilla kun yksi koiristani ei osannut uida. Tästä seurasi se, että käly hyökkäsi sinne raivoamaan kuinka olemme kutsuneet hänet vain sinne pilkattavaksi, alkoi viskomaan tavaroita, repi itkevät lapsensa ja heidän tavaransa autoon ja haukkui mökin ja meidät ja häipyi. Veljeni oli melko hämmästynyt kun saapui kalasta.
Tuollaisen ihmisen kanssa on todella vaikea viettää aikaa, koska koskaan et tee mitään oikein. Et voi nauraa tai hymyillä,keskustella vapaasti mistään asiasta tai tehdä muutakaan normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyvää. Varsinkin kun tilanteeseen liittyy lapsia. En minä ainakaan halua altistaa lapsiani tuollaiselle.
Huono itsetunto teettää ihan kaikenlaista. Lapset tuossa kärsivät ja miniä toki syyttää sukua, kuten äitini teki.
Niin joo ja toinen mummi asuu kaukana. Ja toki siellä on exän sisko ja hänen lapsensa mitkä on vauvasta hoidettu. Jokainen viikonloppu, joka pyhä, loma jne. Ex-anoppi käy kaupassa näille vielä joka viikko. Antanut talon jne.
Jokku ne vaan kehtaa🤮🤮🤮