Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elätkö "sitku" vai "nyt" elämää?

Vierailija
07.01.2012 |

Eli ajatteletko vähän päästä, että esim "sitten kun lapset on isompia, minä sitä sun tätä" vai oletko enemmän "tässä ja nyt"-persoona?

Huomasin taas eläväni ihan liikaa "sitku"-moodissa, nyt tulee muutos.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nyt" mutta sitkussa elän..

Vierailija
2/26 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä pientä lasta ja hektistä elämää aamusta iltaan. Ei tässä ehdi miettiä muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitkuttelee paljon, minä moitin sitä siitä.

Vierailija
4/26 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia odottaa, että tehdään kun lapset kasvavat. Elin joskus sitku-elämää, sitten pari kunnon vastoinkäymistä opetti, että koskaan ei voi tietää paljonko on aikaa jäljellä eli parasta elää tässä ja nyt.

Vierailija
5/26 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen ihan perustyytyväinen tähän nyt-elämään, mutta paljon on sitku-haaveita myös. Ne haaveet on tärkeitä, niiden avulla jaksaa paljon.

Vierailija
6/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2012 klo 22:04"]

eli olen ihan perustyytyväinen tähän nyt-elämään, mutta paljon on sitku-haaveita myös. Ne haaveet on tärkeitä, niiden avulla jaksaa paljon.

[/quote]

Mistä tietää onko niiden motiivit oikeat?

Vierailija
7/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitku-elämä on se, joka ei koskaan tule. Se on se horisontin piste, joka pakenee sitä mukaa kun sitä lähestyt. Sitkulla menee elämä ohi ja jää vain katkeruus elämättömästä elämästä... 

Pakko on elää tässä ja nyt. Muuta ei ole.

Vierailija
8/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nyt-elämää ja nautin täysillä. Lopetin sitkun 8 vuotta sitten

Vierailija
9/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin sitku-elämää pitkään, odottaen vuosia raskautumista ja lapsen syntymää. Nyt kun se on tapahtunut, elän nytku-elämää ja nautin. Minuutti kerrallaan, hymystä toiseen.

Vierailija
10/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:38"]

[/quote]

MItä sun elämässä tapahtui 8 vuotta sitten?

Vierailija
11/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkutellen nyt-elämää. Pääasiassa tässä ja nyt. Mutta suuret linjat (rahat, työt ja asumiset) hieman sitkutellen ja ennakoiden. Ihan älyttömän hyvää elämää!

Vierailija
12/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän "sillon ku olin" eläämää. Muistelen ja roikun menneessä.

Vierailija
13/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elin sitku-elämää, joskin aika lievää. Sitku/jos tulee lapsi. Sitku mä vaihdan työpaikkaa. Sitten mä sairastuin vakavasti. Nyt mä olen terve, mutta asenne muuttui aika tavalla ja horisontti siirtyi paljon lähemmäksi. Nyt sitkuilut on tämän vuoden kesässä tai ensi joulussa. Ja tosi paljon tapahtuu tällä ja ensi viikolla.

Samalla muuten parantui 'pitäis-varmaan'-syndroomakin :)

Vierailija
14/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada tässä ja nyt, varsinkin kun on pienet lapset. Jaksan kyllä odottaa sitä että voin elää enemmän itselleni. Aika aikaa kutakin. 'Sitkussa' eo mielestäni ole mitään vikaa, 'nyt' olisi liian itsekästä

Vierailija
15/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että suurin osa ihmisistä elää vähän sekä että. Itselläni opiskelut ja rahatilanne estää sen, että pystyisin elämään sen suhteen nyt- elämää. Nyt- elämää elän tällä hetkellä taas monessa muussa asiaassa- nautin elämästä tässä ja nyt.

Vierailija
16/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä takaraivossa kytee ajatus kuolinvuoteesta jossa sanon "voi kun olisin... kun olisin vielä ehtinyt". Sillä mennään mikä lauseen sinä päivänä täydentää :) Elämä ei ole pitkä tie ilman pysähtymistä vaan sarja nopeita pyrähdyksiä jokaiselle taukopaikalle mikä mielenkiintoiselta vaikuttaa. N, Automaationsinööri, 23, asun kotona ja elämä vasta alussa!

Vierailija
17/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi elän sitku elämää, valitettavasti. Sitku on kesä niin, sitku on syksy niin, sitku oon laiha niin, sitku sitku sitku... Mietein juuri tänään tätä sitku ja nyt elämää ennenku näin tän keskustelun, sillon miehetin vielä että syksyllä aloitan nyt elämän. Nytku näin tän niin jotenki heräsin todellisuuteen että ei se elämä sen eri oo puolen vuoden päästä, jokainen tekee elämästään omanlaisen ei se itestään muutu odottelemalla. Aion siis ruveta elämään nyt elämää NYT ja heti. Jutta ja superdietit pisti herättämään kun se diettaaja sano että luuli ettei oo aikaa treenailla kun saman ajan vois olla kotona lapsien kanssa, mut lapsetki oli sitä mieltä että äiti oli iloisempi kun treenaa ja on sen muutama tuntia päivästä salilla. Samoin Marjo ja supetytöt kun Marjo oli lenkkipalaverilla, se sai todella heräämään. Kaikki oikeasti on itsestä kiinni! I'm gonna make the rest of my life to be the best of my life! Alkaa än yy tee NYT! Kuka messis? 7:00 aamulenkillä lähtee! Mullekkin se positiivisempi mieli treenaamalla eikä vaan kotona makoilua enään...

Vierailija
18/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:38"]

[/quote]

MItä sun elämässä tapahtui 8 vuotta sitten?

[/quote]Tajusin muuttua onnelliseksi.

Vierailija
19/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän molempia. Vielä jokunen vuosi sitten eli pääosin sitku-elämää: asiat olivat jo ok mallillaan ja silti mietin, että pitäisi olla vielä hieman paremmin, jotta eläisin nyt-elämää.

Onneksi tajusin sen itse ja nyt nautin arjesta sekä myös toteutan haluamiani taloudellisia hankintoja. Toki osa ajatuksista ja haaveista on sellaisia, jotka eivät nykyiseen pikkulapsiaikaan sovi tai ei ole taloudellisesti mahdollisia, mutta en enää satsaa koko nyt-elämääni sitku-elämän saadakseni. Elän nyt ja kun tarttee muutosta, niin katsotaan sitä sitten:) 

Myös miehiltä muuten oppii hyvin nyt-elämää, yleensä miehet naisia vähemmän suunnitelmallisempia.

Vierailija
20/26 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäkin elän silloin kun -elämää eli riipun paremmassa eilisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi