Mikä on krooninen loppuelämän kestävä sairaus, joka estää juomisen?
Parikin henkilöä on täällä kertonut sellaista sairastavansa. Mitä siis?
Kommentit (25)
Mm no eiköhän niitä ole moniakin. Ekana tuli mieleen jokin psyykkinen sairaus, jonka lääkityksen takia ei voi juoda.
Kyllähän alkoholismiakin sairaudeksi usein määritellään, joten voisihan se olla sekin.
Harvinaista mutta mahdollista on myös allergia alkoholille.
juomisen esimerkiksi kolmoishermosärky
diabetes, vaikka en tiedä enempää saiarudesta eli voiko ottaa, varmaan sokeritasapaino heittelis jos joisi.
sairauden nimeä en tiedä mut kuolee jos käyttää
Alkoholi sopii hyvin harvaan krooniseen sairauteen, koska se pahentaa niitä. Heti tulee mieleen esimerkiksi skitsofrenia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, masennus, MS-tauti, migreeni.
Mikä tahansa, missä on sellaiset lääkkeet joiden kanssa ei alko sovi. Itellä MIELENTERVEYSHÄIRIÖ, voitko kuvitella!!!!
Siksi kysyn, en pahalla - älä hermostu.
maksakirroosi
vaikea munuaisten vajaatoiminta kun nesteet rajoitettu minimiin
Itse en voi juoda tippaakaan alkoholia koska se ei sovi lääkityksen kanssa ja alkoholi muutenkin saattaa pahentaa allergian oireita.
Jos juon, niin voi niitä ihania näppylöitä iholla jotka kutisevat niin...
Mutta mitä se kenellekkään kuuluu jos joku ei voi tai ei halua juoda?
Mä en käsitä aikuisia ihmisiä joille toisen juomattomuus voi olla niin paha ongelma...
Se vaikuttaa maksaan, ei siis pysty polttamaan alkoholia ja sen vuoksi ei voi juoda.
Maksasairaudet, diabetes, syöpä (erityisesti suolistossa), munuaissairaudet jne.
Itselläni sydänsairaus, joka ei myöskään seidä alkoholia.
Itse en voi juoda tippaakaan alkoholia koska se ei sovi lääkityksen kanssa ja alkoholi muutenkin saattaa pahentaa allergian oireita.
Jos juon, niin voi niitä ihania näppylöitä iholla jotka kutisevat niin...
Mutta mitä se kenellekkään kuuluu jos joku ei voi tai ei halua juoda?
Mä en käsitä aikuisia ihmisiä joille toisen juomattomuus voi olla niin paha ongelma...
Ei välttämättä estä juomista kokonaan, mutta epileptikoille suositellaan raittiutta tai hyvin vähäistä alkoholinkäyttöä.
Esimerkiksi jotkin epilepsialääkkeet estävät juomisen, jopa eräät migreenilääkkeet. Ei tarvitse olla mielenterveysongelmainen.
Siis crohnin tauti.
mutta jotkin lääkkeet.
"Kyllähän alkoholismiakin sairaudeksi usein määritellään, joten voisihan se olla sekin."
Kyseeseen tulevat myös neurologiset sairaudet niitä mitenkään nyt erottelematta.
Mikä tahansa, missä on sellaiset lääkkeet joiden kanssa ei alko sovi. Itellä MIELENTERVEYSHÄIRIÖ, voitko kuvitella!!!!