Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika aloittaa tarhan, minua ahdistaa.

Vierailija
15.01.2012 |

Kävimme yhdessä viimeviikolla parina päivänä tutustumassa tarhaan ja pojan ryhmään.

Pihalle mentäessä tädit kokoontuivat tiettyihin ryhmiin ja juoruilivan sen sijaan että olisivat vahtineet. Jokainen havahtui vasta kun kuului itkua. Poikakin yritti isompien leikkeihin huudettiin ja tönittiin pois --> kukaan ei puuttunut!

Poika yritti todella isoon liukumäkeen --> vain minä huomasin sen ja kiinnitin siihen huomiota.

Tottakai liukumäkeen voi mennä, mutta valvonnassa. Nyt varsinkin kun ihan jäinen. Tippuu viellä ja taittaa niskansa :(

No huomenna mun olis tarkoitus jättää poika sinne yksin. Minua ahdistaa kovasti. Pitäisikö mun perua koko tarha ? Vai onko muitakin vanhempia jotka ovat pelänneet mutta kaikki onkin sujunut hyvin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille vastauksista. Minulle sanottiin tänään päiväkodissa että hoida sinä vaan poikaa nyt kun olet täällä. Varmasti poika kiukuttelee meidän kanssa kun sinä olet paikalla ja näitä muitakin tässä on odottamassa.

Että joo-o! Vähän kummalta kuulostaa jos äiti haluaa nähdä miten hänen lapsensa kanssa pärjätään niin ei keritä/viitsitä näyttää.

Uuttä päiväkotia etsimään vain tai sitten minä yritän keksiä enemmän tekemistä kotiin ja yrittää miehen kanssa työvuorot virittää ja pyytää mummuilta hiukan apua.

Poikani nautti tarhassa olostaan mutta en vain tuollaiseen hoitoon häntä halua laittaa. Ehkä jokin muu päiväkoti on parempi.

Joku oli saanut käsityksen että maaliskuuhun asti tutustutaan? Ei, näin ei ole :) Alotan jo ensiviikolla työt mutta siskoni on käytettävissä 3viikkoa aloituksestani jos on tarvis :)

Poika on pikkasen reilu 2v ja puhuu kyllä mutta ei todella viellä niin että osaisi kertoa mikä harmittaa ja siis jos jokin on vinossa tai pahamieli jostain vaan purkaa lasten tyyliin sen kiukutteluun jolloin hänet vain laitetaan jäähylle tarhassa ?

Ap

Vierailija
2/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille vastauksista. Minulle sanottiin tänään päiväkodissa että hoida sinä vaan poikaa nyt kun olet täällä. Varmasti poika kiukuttelee meidän kanssa kun sinä olet paikalla ja näitä muitakin tässä on odottamassa.

Että joo-o! Vähän kummalta kuulostaa jos äiti haluaa nähdä miten hänen lapsensa kanssa pärjätään niin ei keritä/viitsitä näyttää.

Uuttä päiväkotia etsimään vain tai sitten minä yritän keksiä enemmän tekemistä kotiin ja yrittää miehen kanssa työvuorot virittää ja pyytää mummuilta hiukan apua.

Poikani nautti tarhassa olostaan mutta en vain tuollaiseen hoitoon häntä halua laittaa. Ehkä jokin muu päiväkoti on parempi.

Joku oli saanut käsityksen että maaliskuuhun asti tutustutaan? Ei, näin ei ole :) Alotan jo ensiviikolla työt mutta siskoni on käytettävissä 3viikkoa aloituksestani jos on tarvis :)

Poika on pikkasen reilu 2v ja puhuu kyllä mutta ei todella viellä niin että osaisi kertoa mikä harmittaa ja siis jos jokin on vinossa tai pahamieli jostain vaan purkaa lasten tyyliin sen kiukutteluun jolloin hänet vain laitetaan jäähylle tarhassa ?

Ap

Toimit hienosti äitinä! Näin sitä juuri pitää, jos päiväkoti ei tunnu hyvältä ei todellakaan lasta pidä sinne jättää!Jos kaikki äidit näin toimisivat paranisi päivähoidon laatukin kummasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Toimit hienosti äitinä! Näin sitä juuri pitää, jos päiväkoti ei tunnu hyvältä ei todellakaan lasta pidä sinne jättää!Jos kaikki äidit näin toimisivat paranisi päivähoidon laatukin kummasti.

Eihän henkilökunta voi "näyttää", miten he lapsen kanssa ovat, jos sinä istut vieressä. Mulla on kyllä ihan toisenlainen kokemus päiväkodista, jonne olen nyt viemässä 1-vuotiastamme. Tosi mukavaa henkilökuntaa ja täysi luottamus. Mistä tiedän että ovat kivoja? Olen nyt 2 vkoa ollut lapsen kanssa siellä, aluksi koko ajan mukana ja vähitellen niin että hän on lyhyitä pätkiä ilman minua. Kyllä siinä näkee arjen. Alussa leikin ihan vieressä ja pidin sylissä kun halusi. Ap:na miettisin vielä, viettäisin päivän lapsen kanssa päiväkodissa ja tarkkailisin.

Vierailija
4/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Eihän henkilökunta voi "näyttää", miten he lapsen kanssa ovat, jos sinä istut vieressä. Mulla on kyllä ihan toisenlainen kokemus päiväkodista, jonne olen nyt viemässä 1-vuotiastamme. Tosi mukavaa henkilökuntaa ja täysi luottamus. Mistä tiedän että ovat kivoja? Olen nyt 2 vkoa ollut lapsen kanssa siellä, aluksi koko ajan mukana ja vähitellen niin että hän on lyhyitä pätkiä ilman minua. Kyllä siinä näkee arjen. Alussa leikin ihan vieressä ja pidin sylissä kun halusi. Ap:na miettisin vielä, viettäisin päivän lapsen kanssa päiväkodissa ja tarkkailisin.

Ei henkilökunta todellakaan pysty mitään näyttämään kun eivät edes ole yrittäneet lapseen tai äitiin tutustua vaan jättävät äidin hoitamaan lastaan kun itsellä muiden lasten kanssa paljon tekemistä.Jos hoitohenkilökunnalla tämä asenne ja tyystin puuttuva ymmärrys siitä miten lasta ja äitiä alun kanssa autetaan, ei kyllä asia siitä miksikään muutu jos äiti jää "tarkkailemaan tilannetta".

Vierailija
5/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuvaa siitä kun katselin ympärilleni yleismeininkiä ja sitä, miten muita lapsia hoidetaan. Todennäköisesti lapsesi saa samanlaista kohtelua ja reagoi niin kuin muutkin. Jos hoitajat ovat lapsille jotenkin ikäviä, niin ei sitten. Ap kuitenkin sanoi jossain viestissä että lapsi tykkää paikasta.

Vierailija
6/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti jo ollaan lykkäämässä päiväkotiin?

Tarhassa pitää olla jo aika iso, että pärjää. Mun 2-vuotias istui pari kertaa jäisessä mäessä läpimärkänä puun alla pääsemättä ylös ja siihen loppui se päiväkotiura silloin. Vein takaisin vasta kun oli 3 vee.

Ja jotain ei tätä isoon mäkeen sääntöä kukaan ala valvomaan. Menee siinä missä muutkin. Ei ne ala yhtä Jani-Petteriä paapomaan. Suurin osa niistä tädeistä edes tiedä sen nimeä.

Vierailija
7/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajat vetävät pienimpiä pulkassa, pitävät sylissä tai rattaissa. Omituista miten ihmisillä täällä on päivähoidosta niin negatiivinen käsitys.

Vierailija
8/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa jo ajatuksena hassulta "minä tässä istuskelen ja katson miten lapseni ja muiden kanssa toimitte"...

Niillä tädeillä on kädet varmasti täynnä töitä ilman, että joutuvat antamaan työnäytteitä hoitoehdokkaiden vanhemmille. Toisekseen on aivan totta, että tilanne ei ole todellinen kun se vanhempi on lähettyvillä, lapset käyttäytyvät aivan eri tavalla kun vanhempi on läsnä.

Jätä viemättä hoitoon jos ajatus ei tunnu hyvältä tai et ole tyytyväinen hoitopaikkaan; tosin veikkaan ettei yksikään hoitopaikka ryhdy mihinkään työnäytteiden antamiseen :)

Vierailija
9/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti jo ollaan lykkäämässä päiväkotiin?

Tarhassa pitää olla jo aika iso, että pärjää. Mun 2-vuotias istui pari kertaa jäisessä mäessä läpimärkänä puun alla pääsemättä ylös ja siihen loppui se päiväkotiura silloin. Vein takaisin vasta kun oli 3 vee. Ja jotain ei tätä isoon mäkeen sääntöä kukaan ala valvomaan. Menee siinä missä muutkin. Ei ne ala yhtä Jani-Petteriä paapomaan. Suurin osa niistä tädeistä edes tiedä sen nimeä.

Meidän lapset ovat olleet elokuusta lähtien vasta hoidossa ja kaikkien muidenkin ryhmien hoitajat tuntevat lapsemme nimeltä. Kaupassa ym. kun nähdään tulevat usein jututtamaan lapsia. Jo se miten puhuvat lapsilleni kertoo siitä, että oikeasti pitävät lapsista. Pienemmästä lapsestamme hoitajat omien sanojensa mukaan välillä "kilpailevat" että kuka saa ottaa syliin. Päiväkodissa on pihalla pienille oma alue, jossa ikätasoa vastaavat karusellit, liukumäki, leikkimökki, keinut ym. Aina on lapsella kiva leikki menossa, kun haen (vaikka on vasta 1,8v.) Tänään teki lumihommia lumikolan kanssa, aamupäivällä olivat olleet muskarissa jne. Kertaakaan en ole hakiessani yllättänyt lapsiani itkemästä ja aina on ollut aamulla pienemmälle syli odottamassa kun olen vienyt. Ihmettelen syvästi julkisuudessa vellovaa keskustelua päivähoidon huonosta tasosta, sillä tosielämässä kaikkien tuttavieni lapset ovat pääsääntöisesti viihtyneet päiväkodeissaan oli sitten kyse 1,5 tai 5-vuotiaasta.

Vierailija
10/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pieniä päiväkoteja ja on todella isoja päiväkoteja. Meillä lapset olivat siinä todella isossa ja se, että lapsi istuu kahden tunnin ulkoilun ajan rattaissa ilman virikkeita on ainakin minusta kauhistuttava ajatuskin! Niin meillä tehtiin, jos ei kävellyt kunnolla!

Vierailija
11/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa jo ajatuksena hassulta "minä tässä istuskelen ja katson miten lapseni ja muiden kanssa toimitte"...

Niillä tädeillä on kädet varmasti täynnä töitä ilman, että joutuvat antamaan työnäytteitä hoitoehdokkaiden vanhemmille. Toisekseen on aivan totta, että tilanne ei ole todellinen kun se vanhempi on lähettyvillä, lapset käyttäytyvät aivan eri tavalla kun vanhempi on läsnä.

Jätä viemättä hoitoon jos ajatus ei tunnu hyvältä tai et ole tyytyväinen hoitopaikkaan; tosin veikkaan ettei yksikään hoitopaikka ryhdy mihinkään työnäytteiden antamiseen :)

Ei siinä varmasti äiti odottanutkaan mitään "työnäytteitä" mutta odotti varmasti että häneen ja hänen lapseensa olisi suhtauduttu tavalla joka olisi tuntunut hyvältä.Että aikuiset aidosti kiinnostuneita uudesta lapsesta ja tämän äidistä ja siitä miten hankala jokainen aloitus on sekä äidille että lapselle.Tätä jokainen äiti varmasti kaipaa ja jos ei hyvältä tunnu niin miten ihmeessä pienen avuttoman lapsensa voi jättää aikuisille jotka näin vähän apua tai kiinnostusta pystyvät tarjoamaan. Kannatta jokaisen äidin todellakin uskoa omiin tunteisiinsa!

Vierailija
12/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä varmasti äiti odottanutkaan mitään "työnäytteitä" mutta odotti varmasti että häneen ja hänen lapseensa olisi suhtauduttu tavalla joka olisi tuntunut hyvältä.Että aikuiset aidosti kiinnostuneita uudesta lapsesta ja tämän äidistä ja siitä miten hankala jokainen aloitus on sekä äidille että lapselle.Tätä jokainen äiti varmasti kaipaa ja jos ei hyvältä tunnu niin miten ihmeessä pienen avuttoman lapsensa voi jättää aikuisille jotka näin vähän apua tai kiinnostusta pystyvät tarjoamaan. Kannatta jokaisen äidin todellakin uskoa omiin tunteisiinsa!

Vierailija
13/33 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän taas vastauksista.

En odottanut mitään työnnäytettä vaan halusin nähdä heidät toimessa lapseni kanssa.

Ja muutenkin että osoittaisivat kiinnostusta lapseeni. Sisällä kyllä huomaavat mutta pihalla eivät varmaan edes tiedä missä ja minkäkin ryhmän lapset menevät. Pelottava ajatus :(

Ja joku kirjoitti että lapsi istunut märkänä yksin :(

Ap

Vierailija
14/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin itse vaistoihini.

Vierailija
15/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottaa omiin tuntemuksiin. Kävin pojan kanssa tutustumassa päiväkotiin viime keväänä, ja vaikka henkilökunta vaikutti mukavalta, itselleni jäi epämääräinen ahdistus liiasta hälystä ja laitosmaisesta kiireestä. Päätin sitten vielä jäädä kotiin, enkä ole katunut kertaakaan. Nyt meille onkin tulossa vielä vauva, joten poika tuskin ehtii päiväkotiin ennen eskari-ikää...

Vierailija
16/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna palautetta näkemästäsi, eihän tasoa muuten voidan parantaa koskaan.

vieraile toisessa päiväkodissa ja mieti miltä se tuntuu

Vierailija
17/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että päiväkodin tädit alkavat vahtimaan lastasi vasta sitten, kun olet virallisesti jättänyt hänet sinne hoitoon. Ts. silloinhan vastuu lapsesta siirtyy heille. Vielä vastuu on sulla.

Mut joo, tiedän tuon ahdistustunteen. Itsellä oli se kans, mut pakon edessä siihen tottuu. Ja lapsi tottui päiväkotiin kans aika nopeasti ja nyt tykkää kovasti olla siellä. Olen myös huomannut, että päiväkoti on tehnyt lapsellemme monella tavalla hyvää.

Vierailija
20/33 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin todella kiitollinen jos viitsisit kertoa, mihin ratkaisuun tulit ja kokemuksista sen jälkeen?? oma poika aloittaa tarhan maaliskuun alusta ja minua ahdistaa jo etukäteen ja mietin kaikenmaailman ratkaisuja puolikkaan tekemisestä niin ettei joutuisi vielä hoitoon. Joten kerrohan päivistäsi tästäkin eteenpäin.

t: eräs pienen pojan äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi