Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yllätysraskaana", mies olisi innoissaan jos tietäis, minä en...

Vierailija
07.01.2012 |

Meillä on neljä lasta ja mies on useaan otteeseen puhunut, että hän haluaisi vielä viidennen. Minä sen sijaan en ole lämmennyt ajatukselle.

En vaan enää jaksais yhtään kertaa olla raskaana ja sitä vauva-aikaa. Lapsi olisi kyllä toisaalta tervetullut, mutta haluaisin hänet vasta isompana, noin 3-vuotiaana. Meillä jokaisen lapsen kanssa eka 3v on ollut ainakin minusta jotain aivan kauheaa. Kaikki ovat olleet itkuisia, kuka mistäkin syystä ja on joutunut valvomaan ja nyt sitten noiden valvomisten takia en enää osaa nukkua kunnolla vaan uneni on aina sellaista sanoisinko koiran unta.

Nyt sitten pari viikkoa sitten aloin ihmettelemään, kun menkat ei ole alkaneet. Ne alkavat minulla yleensä aika tarkasti samaan aikaan. Miehelle en mitään puhunut, koska tiesin hänen innostuvan ja se lisäisi vain omaa ahdistustani. Muutama päivä sitten tein positiivisen raskaustestin ja sen jälkeen olen ollut aivan paniikissa. En halua enää yhtään lasta ja jos kerron miehelle, että meille ois tulossa ns. yllätysvauva, mutta en halua sitä niin tiedän hänen pettyvän. Tästä ei ole kauankaan kun mies kyseli, josko olisin halukas viidenteen lapseen ja vastasin taas kieltävästi.

Mutta en kyllä voi tehdä aborttiakaan miehen tietämättä. Jos se joskus paljastuu, niin se on aivan varmasti liittomme loppu enkä haluaisi kyllä valehdellakaan miehelle. Nytkin ahdistaa, kun en ole saanut kerrottua miehelle raskaudesta ja ahdistaa, kun siitä pitäisi kertoa ja tiedän mieheni halun viidennestä ja itse en halua...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että millä ihmeellä niitä yllätysvauvoja tulee, mitä ehkäisyä käytätte? Mä en siis missään nimessä haluisi lapsia ja yksi syy, miksi en oikein halua seksiäkään, on se, että olen lukenut täältä, että niitä yllätysvauvoja vaan tulee niin on tullut tunne, että jokaisen ehkäisymenetelmän teho on jotain 50 %?!

Vierailija
22/27 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on kurja, ja ymmärrän kyllä sua, vaikka en itse ole vastaavaa kokenutkaan.

Neuvoni on, että jos mies ei, kuten aavistelet, kestä ajatusta abortista, niin aseta "ehdoksi" vauvan maailmaan saattamiselle se, että hän sitten tosiaan ottaa päävastuun vauvavuosista. Kotiinjäämiset, yöheräilyt, tai mikä nyt sulle onkaan se tai ne raskaimmalta tuntuvat asiat. Aika monessa perheessä toinen vanhemmista, yleensä mies, pääsee vauvavaiheesta melko vähällä. Se on siis mahdollista teilläkin.

Unohda se "imettämispakko", kaikki vauvat huolii pullon jos on pakko. Tiedän, kuulostaa julmalta, mutta sinulla on neljän lapsen, ja mahdollisen ei-suunnitellun vauvan kanssa jo niin iso taakka, että tästä voi mielestäni tinkiä. Vauva tarvitsee ehdottomasti rakkautta, läsnäoloa ja huolenpitoa. Vauva ei tarvitse mitenkään täysin välttämättä rintamaitoa, äitiä 80 prosenttiseksi huoltajaksi tm. Vauvan kannalta paras vaihtoehto on se, että jos hän syntyy,hän syntyy mahdollisimman toivottuna ja tilanteeseen, jossa vanhemmat voivat mahdollisimman hyvin ja jaksavat rakastaa häntä ja iloita hänestä. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nuorin on erilainen kuin edelliset.. ei itke yhtä paljon, on pieni aurinko, juo pullosta (kun ihan vastasyntyneestä asti totutti pulloon imetyksen ohella)..

kyllä se siitä :) ja tosiaan jos teillä vanhin on jo 9v niin varmasti on apua :)voi viihdyttää vauvaa ja tuoda vaippoja jne

Vierailija
24/27 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tarvitsee ehdottomasti rakkautta, läsnäoloa ja huolenpitoa. Vauva ei tarvitse mitenkään täysin välttämättä rintamaitoa, äitiä 80 prosenttiseksi huoltajaksi tm. Vauvan kannalta paras vaihtoehto on se, että jos hän syntyy,hän syntyy mahdollisimman toivottuna ja tilanteeseen, jossa vanhemmat voivat mahdollisimman hyvin ja jaksavat rakastaa häntä ja iloita hänestä. Tsemppiä.

Vierailija
25/27 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt pillereitä eikä meille ole sattunut ns. vahinkoa aiemmin vaan neljä lastamme on kaikki olleet täysin suunniteltuja. Kun on päätetty, että vauva on tervetullut niin olen jättänyt pillerit pois ja raskautunut viimeistään toisesta kierrosta.

ap

Että millä ihmeellä niitä yllätysvauvoja tulee, mitä ehkäisyä käytätte? Mä en siis missään nimessä haluisi lapsia ja yksi syy, miksi en oikein halua seksiäkään, on se, että olen lukenut täältä, että niitä yllätysvauvoja vaan tulee niin on tullut tunne, että jokaisen ehkäisymenetelmän teho on jotain 50 %?!

Vierailija
26/27 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan luultavasti katkeroituisi, jos abortin tekisin. Siksi abortti ei oikein tunnu vaihtoehdolta, vaikka se noin periaatteessa sitä onkin.

Salaa mielessäni toivoin, kun en vielä raskaudestani tiennyt, että kunpa mies unohtaisi haaveensa viidennestä, koska minä en enää vauvaa haluaisi.

Uskon kyllä vahvasti, että mies suostuisi ottamaan ns. hoitovastuun vauvasta, koska on aiempienkin lasten hoitoon osallistunut heidän syntymästään saakka.

Minulle kaikkein raskainta on ollut aiempien lasten kanssa yöheräilyt sekä se, että minun on ollut pakko alkukuukausina heräillä, koska pullo ei ole heille kelvannut. Ja tuosta on sitten kertynyt univelkaa ja paljon, koska kaikki lapsemme ovat olleet todella itkuisia ja aluksi ovat nukkuneet vain pätkiä ja itkeneet lähes koko yöt.

Kiitokset sinulle tästä ihanasta kirjoituksestasi. Omassa lähipiirissä kun on näitä äitejä paljon, joiden mielestä vauvaa pitää täysimettää periaatteella kyllä äiti jaksaa, vaikkei saakaan nukkua ja pullo on suurin piirtein joku piru tai jotain.

ap

Tilanteesi on kurja, ja ymmärrän kyllä sua, vaikka en itse ole vastaavaa kokenutkaan.

Neuvoni on, että jos mies ei, kuten aavistelet, kestä ajatusta abortista, niin aseta "ehdoksi" vauvan maailmaan saattamiselle se, että hän sitten tosiaan ottaa päävastuun vauvavuosista. Kotiinjäämiset, yöheräilyt, tai mikä nyt sulle onkaan se tai ne raskaimmalta tuntuvat asiat. Aika monessa perheessä toinen vanhemmista, yleensä mies, pääsee vauvavaiheesta melko vähällä. Se on siis mahdollista teilläkin.

Unohda se "imettämispakko", kaikki vauvat huolii pullon jos on pakko. Tiedän, kuulostaa julmalta, mutta sinulla on neljän lapsen, ja mahdollisen ei-suunnitellun vauvan kanssa jo niin iso taakka, että tästä voi mielestäni tinkiä. Vauva tarvitsee ehdottomasti rakkautta, läsnäoloa ja huolenpitoa. Vauva ei tarvitse mitenkään täysin välttämättä rintamaitoa, äitiä 80 prosenttiseksi huoltajaksi tm. Vauvan kannalta paras vaihtoehto on se, että jos hän syntyy,hän syntyy mahdollisimman toivottuna ja tilanteeseen, jossa vanhemmat voivat mahdollisimman hyvin ja jaksavat rakastaa häntä ja iloita hänestä. Tsemppiä.

Vierailija
27/27 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, itsellä aika samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että mies haluaa vauvan, mutta ei välttämättä olisi halukas jäämään kotiin vanhempainvapaalle.