Mitä teen;(? Parisuhde&muutto?
Olen rakastunut mieheen, joka asuu toisellapuolella suomea. Minulla on yksi ekaluokkalainen lapsi, joka käy noin 1-2 kertaa kuussa isällään,mummolassa saman verran.
Rakkauteni ei suostu muuttamaan tänne,joten ainut vaihtoehto olis,että me muuttaisimme sinne? Olenkoaivan kohtuuton,jos riistän lapseni kaikesta tutusta pois;(?
Kommentit (31)
verran olette pitäneet yhteyttä? Mitä tämä tarkoittaa? Oletko varma, että mies pitää sinua myös sielunkumppaninaan? Voisi kuvitella, että sielunkumppani kuitenkin menisi urheilukavereiden edelle.
olen niiiin paljon nähnyt näinä 5 vuotena että uskon tietäväni millainen on hyvämies:) ja ei ole koskaan sanonut että urheilukavereiden takia ei muuta, muut syyt.
ja muuttaa miehen perässä lapsen kanssa toiselle puolelle Suomea. Etenkään jos työllistyminen ei ole varmaa.
Minusta hälyttävää ap:n miesystävässä on se, että hänestä asuminen juuri "ap:n puolella Suomea" on niin vastenmielistä. Kuulostaa aika ehdottomalta mielipiteeltä enkä itse ainakaan tykkäisi, jos joku noin avoimesti vihaisi omaa kotikuntaani. Aika vahvat mielipiteet tuntuu miehellä olevan, ehkä on ehdoton muissakin asioissa?
On tosi kiltti ja sellainen ei todellakaan mikään naisten pyörittäjä ymym. mutta on ollut siis aina yksin sinkkumiehenä, ja hänellä tosiaan on todella ehdottomat mielipiteet joistakin asioista, tämä yksi niistä;(
Edellyttäen siis, että saatte sieltä töitä.
Mutta joo, samaa mieltä olen kuin moni muukin, eli lapsi ennen miestä ja moinen ehdottomuus on vähän huolestuttavaa. Kauanko olette seurustelleet ihan tosissanne? Katselisin joka tapauksessa tilanteen kehittymistä ainakin pari vuotta ennen isompia ratkaisuja.
Mun yksi ystävä, 2 lapsen yh-äiti, tapasi toisella puolella Suomea asuvan elämänsä miehen lasten ollessa alakouluikäisiä. Ystävälläni vakityö ja lapset, miehellä menestyvä firma. He tekivät päätöksen, että asuvat erillään kunnes lapset ovat "aikuisia" ja kaikki on sujunut erinomaisesti. Molemmat lapset ovat nyt lukiossa ja ystäväni ja miehensä ovat alkaneet suunnitella yhteen muuttoa niin, että ystäväni muuttaa miehen kotipaikkakunnalle.
on se syy miksi mies ei voisi muuttaa? Työhön liittyväkö?
Muutin miehen perässä, sinänsä ok, kun kummallakaan ei ollut lapsia ja miehellä ei ollut (eikä ole) mahdollisuutta saada työtä miltään muulta paikkakunnalta Suomessa.
Mutta en voi sanoa, että olisi ollut hyvä päätös. Kesti kauan, että sain hyvän työpaikan ja meillä on ollut epäonnea asuntoasioissa. Jos itse tekisin nyt päätöksen, niin jatkaisin etäsuhdetta. Arki on arkea, ja kannattaa miettiä kaksi kertaa missä sitä haluaa elää.
Etäsuhde ei kovin montaa vuotta innosta, kun tosiaan haluisin vielä sen perheen perustaa ja lapsia ja kivan asunnon:)
ja vei mut pois kaikesta tutusta ympäristöstä pois! olin just eka luokalla ja sit pitiki mennä uuteen paikkaan. en tiedä ehdittiinkö asua sielä edes vuotta, onneksi muutettiin takas! äiti sano et olin vaan yksin enkä ollut enää niin iloinen lapsi! että oli pakko muuttaa takas ku ei pystynyt katsomaan kun olin onneton
ei voi sanoa, että joku olisi parempi/huonompi, mutta jos itse sopeutuu johonkin paikkaan, ja varsinkin jos on vielä huomannut, ettei jostain toisesta kaupungista pidä, niin aika vaikea on tehdä isoa päätöstä lähteä sinne takaisin.
Ei sekään ole hyvä, että muuttaa jonnekin, jossa ei oikeasti viihdy ja koko ajan kaipaa jonnekin muualle.
Ei voida kuitenkaan montaa vuotta ravata päivän matkaa toisen luokse ja kyllähän minäkin vielä lisää lapsia haluisin ja mies vielä enemmän,kuitenkin tosiaan vasta nuoria ollaan, mutta kymmenen vuoden päästä jo lähes 40v. joten sinne asti ei voi odotella.