Harkitsen liikettä, joka möisi pizza-sliceja, kuppikakkuja,juustokakkua.. kävisitkö?
Kommentit (227)
Mä taas en pysty juomaan mitään espresso-kuraa..
Käännyn jo ovella pois, jos näen ettei tarjolla ole muuta kuin Liptonin keltaista. Samaten kahvi kuntoon, vaalean kuran vaihtoehdoksi edes erillismaksusta kunnon tummaa paahtoa (eikä mitään Presidenttiä sitten!!), jota voisi käyttää osaan erikoiskahveista.
Liptonit pitaisi kieltaa laissa, ja kahvin pitaa olla espressopohjaista, ei mitaan suodatinkahvia.
Espressohan on paljon hellavaraisempaa vatsalle kuin hapan suodatinkahvi...
Ei ne ole erityisen viihtyisiä. Ahtaita paikkoja joissa muutama istumapaikka. Yleensä porukka hakee kupin kahvia ja häipyy se kädessä eteenpäin. Drive through ikkunoiden takana on aamuisin jonot.
mutta hakkaa kylla jonkun pizza-slice-luukun silti, koska myyvat _elamantapaa_... Sita yritin tassa nyt esimerkillani selittaa, eika tullut muuta esimerkkia mieleen jonka kaikki varmasti tietaisivat.
minusta looginen setti: jenkkityylistä kaikki.
Juustokakku varmaan olisi uunissa tehty? Eikö se silloin ole enempi amerikkalainen versio. (Mutua, en ole koskaan käynyt atlanttin takana)
Itse kyllä voisin syödä myös pitsan, mutta pitäisikö olla myös kylmä suolainen? Arnoldsilla on esim. bageleita. Mun mielestä paninit on niin nähty juttu, joka ikiseltä huoltsikalta saa niitä. Löllöt täytteet ja liiskattu pinta ei ole oikein samaa sarjaa muiden kanssa (jos ne muutkin siis meininki tehdä itse).
liikeideaa nousi joka ostariin. Nyt ei ole enää ainoatakaan jäljellä, kun se buumi meni aikaa sitten ohi.
ideaa, tyyliin "vähähiilarisen murkinan leipomo"???
Vähähiilaristahan suosivat niin nuoret kuin vanhatkin, eikä tarttee edes olla mikään varsinainen karppi. Galluppien mukaan valtaosa ihmisistä on ainakin kokeillut vähähiilarista safkaa.
Eli teet pizzasi vyötärönmetsästäjän pohjalle (ks. karppausinfon sivut), korvaat muutenkin vehnähöttöjauhon mantelilla ja vastaavilla raaka-aineilla.
Veikkaan, että menestys on taattu, jos vielä ois hinnat kohillaan!
Jaa, no montakos Starbucks kuppilaa Suomessa on, jos suomalaiset ne niin tarkkaan tuntee?
Ei ne ole erityisen viihtyisiä. Ahtaita paikkoja joissa muutama istumapaikka. Yleensä porukka hakee kupin kahvia ja häipyy se kädessä eteenpäin. Drive through ikkunoiden takana on aamuisin jonot.
mutta hakkaa kylla jonkun pizza-slice-luukun silti, koska myyvat _elamantapaa_... Sita yritin tassa nyt esimerkillani selittaa, eika tullut muuta esimerkkia mieleen jonka kaikki varmasti tietaisivat.
ja nayttaishan tassa jo useampi sen tuntevan... Starbucksejahan on nykyaan jo ympari Eurooppakin. Vai tuleeko sulle mieleen joku kahvilaketju jonka ihmiset tuntisivat yhta hyvin ja joka myisi _elamantapaa_?
100 % varmuudella vielä 20 vuoden päästäkin? Pointtina siis oli se, että ap tarjoaisi JOTAKIN ERILAISTA - mutta kuitenkin riittävän tuttua, että tuote viehättää tavistakin. Miksi kukaan vaivautuiso kuppilaan jonkin tavallisen pizzaslicen takia, kun jokaiselta huoltoasemalta saa sen slicen ja huoltoasemia on vieri vieressä.
liikeideaa nousi joka ostariin. Nyt ei ole enää ainoatakaan jäljellä, kun se buumi meni aikaa sitten ohi.
Vähähiilaristahan suosivat niin nuoret kuin vanhatkin, eikä tarttee edes olla mikään varsinainen karppi. Galluppien mukaan valtaosa ihmisistä on ainakin kokeillut vähähiilarista safkaa.
Eli teet pizzasi vyötärönmetsästäjän pohjalle (ks. karppausinfon sivut), korvaat muutenkin vehnähöttöjauhon mantelilla ja vastaavilla raaka-aineilla.
itseäni kiinnostais ostaa eniten kuppi- ja juustokakkuja. Yhestä palasta voisin maksaa 3 euroa. Panineja ostaisin myös noin 5 euroa kpl. Ostaisin myös suolaisia kuppikakkuja. Ja varmaan ostaisin myös kotiin viemiseksi viikonlopuksi.
Jos alkaa liikaa miettiä mitä asiakkaat haluavat, käy juuri niinkuin tässä ketjussa, eli "valikoima paisuu". Keksi se yksi hyvä idea ja jalosta siitä menestyvä konsepti. Jos ajatellaan Arnolds jossa myydään vain "donitseja ja bageleita".
Eli menestymiseen ei tarvita laajaa valikoimaa, vaan se yksi tai muutama tuote joita ihmiset ostavat. Ja se sijainti on tärkeä, riippuen asiakaskunnasta voi paikassa A toimia ihan eri tuotteet mitä paikassa B.
Kannattaa myös miettiä kumpaa haluat, kahvilaa vai myyntipistettä. Vuokrassa on iso ero vert. onko vain "luukku seinässä" vai asiakaspaikat esim. 15 ihmiselle. Ulkomailla nuo luukku seinässä toimivat hyvin (pieni tila, pieni vuokra, joskus vaan koju/kärryt kadulla) mutta Suomen säässä se ei toimine koska pakkasessa ei tumput kädessä ole helppo/mukava syödä hetkessä jäähtynyttä pizzapalaa tmv. ja kesäkin yleenä sateinen jne.
Ostat liian kalliin kahvin, saat näyttää kaikille, että sulla on varaa sellaseen. Viet sen pahvikupin kotiin ja täytät sen kotona omalla kahvilla ja taas menee lujaa.
Olen kuullut sellasenkin, että Starbucks paperipussilla voi viedä omat eväät töihin, niin näyttää rikkaammalta kuin onkaan :)
Ostat liian kalliin kahvin, saat näyttää kaikille, että sulla on varaa sellaseen. Viet sen pahvikupin kotiin ja täytät sen kotona omalla kahvilla ja taas menee lujaa.
Olen kuullut sellasenkin, että Starbucks paperipussilla voi viedä omat eväät töihin, niin näyttää rikkaammalta kuin onkaan :)
anna sen nimeksi av-mamman kuppila
sitten sieltä saa av-mamman herkkuja
ja seinillä on av-mamman mottoja
saa olla sotkuista ja vähän likaista
meille tulee kotoinen olo
Kaikki toivoo tietenkin itse tehtyä, laadukasta (ei pelkkää vehnää ja sokeria) JA halvalla hinnalla ja kivalla miljööllä totta kai! ;)
Niin ihanaa kuin olisikin, että toi toimisi, niin karu totuus on se, että on helevetin vaikeaa saada tuollaisesta toiminnasta elantonsa - riittävästi maksavia asiakkaita kattamaan kaikki kulut niin, että viivan allekin jää jotain.
Jos sijainti on hyvä, vuokra on myös korkea. Kun tekee itse ja laadukasta (mikä on väkisinkin kalliimpaa kuin halpishöttö), hävikki voi olla aika suuri. Koska valitettava totuus on sekin, että ne kamalat lisäainemömmöt säilyvät ikuisesti ja on siten yrittäjälle usein helpompi vaihtoehto. Isot ketjut vetävät isot massat, jotka menevät hinnan perässä ja valitettavasti suurin osa suomalaisista on tällaisia. Puhumattakaan opiskelijoista (jotka tässä ketjussa on mainittu), joilla raha on väistämättä tiukoilla.
Laskepa vain, kuinka monta asiakasta pitäisi päivässä käydä, että kattaisit kaikki menot ja jäisi palkkaakin (huomioi kaikki sivukulut jne). Tilan vuokra, sisustus, ainekset, sähkö. Siinä saa aika monta kahvikupposta ja pullaa myydä, voin kertoa..
Voin vinkata ap:lle, että taisit tehdä aivan liian vaikean kysymyksen tälle palstalle.
Perusmättö ei käy tai sitten se käy mut ei sen ja sen kanssa.
mulle sopis hyvin sun alkuperäinen ehdotelma, nam.
jos
a. oikea sijainti eli minun kulkureitillä
b. tarjolla hyvä valikoima erikoistuotteita (gluteeniton&laktoositon)
c. mukava tunnelma
d. hyvä teevalikoima
tilais todennäköisesti kuitenkin sen ihanan rasvaisen salamipitsaslaissin :D
Sama kun kysytään lempiohjelmaa, niin kaikki kattoo vaan avaraa luontoa.
Voin vinkata ap:lle, että taisit tehdä aivan liian vaikean kysymyksen tälle palstalle.
Perusmättö ei käy tai sitten se käy mut ei sen ja sen kanssa.
mulle sopis hyvin sun alkuperäinen ehdotelma, nam.
Mainitsin jo aiemmin että Suomesta puuttuu kokonaan sellaiset viehättävät pikkudelityyppiset paikat. Eli pizzanpaloja, kuppikakkuja ja juustokakkua kuten aluksi ajattelitkin, ideana että vitriinissä aina herkullisia makeita juttuja ja lisäksi pikkunälkään vähän suolaista. Panineista olen vähän epävarma. Salaatit tekisivät varmaan kauppansa. Voisi olla myös lounasaikaan joku vaihtuva pääruoka, esim lasagne tai keitto.
Pullaa - ei. On jo aivan liikaa sellaisia kahvila-leipomojuttuja, sellainen ei tee vaikutusta ellei valikoima ole todella suuri.
Asuessani Berliinissä suosikkipaikkani oli juuri tuontyyppinen paikka. Sieltä sai aina pikkulounasta ja makeita herkkuja ja tosi hyvää kahvia, joko paikan päällä tai mukaan.