Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvoja/lapsia vahdittava 24/7?

Vierailija
06.01.2012 |

Tarkoitan siis, voiko rauhassa ilman lasta/vauvaa käydä p*skalla, suihkussa tms. vai pitääkö koko ajan silmäparin olla vahtimassa häntä tai ottaa mukaan wc-puuhiin?? Lähinnä liikkuvaikäiset mietityttää... Jos ei toista hoitajaa sillä hetkellä satu olemaan. Miten toteuttaisitte tämän?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaverini vitsaili kun kertoi ottavansa vauvan vessaan mukaan.

ei tosiaan katsellut tyytyväisenä puuhamatolla leluja itsekseen, vaan huusi kuin hengen hädässä. Olisinhan mä silti voinut käydä vessassa, mutta miellyttävämpää musta oli silti ottaa vauva mukaan vessaan kuin kuunnella sitä hirveää huutoa.

Mutta ei mulla ainakaan vessareissuun kovin pitkään mene. Max 7min (kyllä, mitattu juttu)

Suihkussakin kävin vaikka vauva oli hereillä. Laitoin vain itkuhälyttimen viereen. Ei siihen kuontalon pesemiseen pitkään mene.

Vierailija
2/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etta lapsen voi jattaa esim. minuutiksi tai pariksi eri huoneeseen. Vessassa voi siis toki kayda (tosin juuri tuollaiset taaperot haluavat monesti kovasti tulla itse mukaan, ja ainakin meilla ovat myos saaneet tulla mukaan - siina sitten heraa kiinnostus myos omaan potankayttoon kun nakee mita muut ihmiset vessassa tekevat). Suihkuun taas otan monesti lapsen mukaan ja pesen samalla, etenkin jos olen ollut yksin taaperon kanssa kotona, vauvan voi laittaa vaikka sitteriin suihkuhuoneeseen ja isompi lapsi (ainakin 4 v eteenpain) parjaa yksinkin suihkun ajan.

T: kolmen aiti

lapsiturvalliseksi voi tehdä...Esim. sänkyjä on joka huoneessa. Tai sohvat esim. olohuoneessa...Joku vauvakin tai taapero voi onnistua sellaiselle kiipeämään ja tippumaan pääedellä alas.

t. 3

Mutta näin käy joskus jos lapsen pitää tehdä kiipeäminen nopeasti ja salaa kun äiti on vessassa. Kun ei kiellä vaan antaa turvallisesti kiipeillä ja harjoitella, ei lasta kiinnosta asia tippaakaan vaikka äiti olisikin muualla, lisäksi taito on karttunut ja vahinkoja sattuu paljon vähemmän. Pätee myös vanhempiin lapsiin ja muihin tilanteisiin.

vauva voi tajuta välttämättä että siitä tippuu.. Tai sitten voi tippua vahingossa. Ei se vartalonhallinta aina niin täydellistä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä otin sitterissä mukaan tai jätin pinnasänkyyn leluvuoren kera (ettei tule itku jos yksi lelu tippuu). Konttausikäisen kanssa kävin wc:ssä ovi auki, jotta lapsi pääsee halutessaan luokseni ja samalla vähän kuulen mitä puuhailee.

Meidän poika oppi istumaan tukevasti n. 6kk iässä ja siitä lähtien tuli mukaani suihkuun, niin että sai leikkiä ammeessa. Mutta ystäväni lapsi ei pysynyt ammeessa pystyssä vielä vuoden ikäisenäkään...

Nyt poka on 2-vuotias, luonteeltaan rauhallinen. Jos hän ei halua tulla suihkuun, niin saa jäädä yksin eri kerrokseen leikkimään n. 15 minuutiksi (ja jää usein ja mielellään). Samoin, jos minulle tulee wc-hätä suihkussa ollessamme, niin voin jättää hänet yksin suihkuun, jos amme ei ole esillä. Toki hän voi siellä liukastua, mutta ei se minun läsnäoloni sitä estä...

Vierailija
4/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etta lapsen voi jattaa esim. minuutiksi tai pariksi eri huoneeseen. Vessassa voi siis toki kayda (tosin juuri tuollaiset taaperot haluavat monesti kovasti tulla itse mukaan, ja ainakin meilla ovat myos saaneet tulla mukaan - siina sitten heraa kiinnostus myos omaan potankayttoon kun nakee mita muut ihmiset vessassa tekevat). Suihkuun taas otan monesti lapsen mukaan ja pesen samalla, etenkin jos olen ollut yksin taaperon kanssa kotona, vauvan voi laittaa vaikka sitteriin suihkuhuoneeseen ja isompi lapsi (ainakin 4 v eteenpain) parjaa yksinkin suihkun ajan.

Vierailija
5/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko sisaruksia. Joskus kävin suihkussa, että siirsin liikkuvaikäisen lapsen pinnasängyn siihen kylppärin oven eteen. Molemmat nähtiin toisemme. Joskus tais vauva istua sittarissa. Mutta en nyt ihan taaperoa / vauvaa yksin jättäis. Tai jos ikäeroa on vähän niin kaksin.

Vierailija
6/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvathan myös nukkuu paljon ,joten silläaikaa saa olla "rauhassa".

ja kyllä, lapsesta ollaan vastuussa 24/7.

Vierailija
7/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa ja suihkussa voi toki käydä. Siinä on vain se ikävä puoli, että heti on joku rynkyttämässä ovea tai kurkistelemassa ja sen jälkeen joko sotkemassa jotain, kiusaamassa sisartaan tai levittämässä tavaroita ympäri taloa. Eli joo, meillä noi ainakin vaatii aika lailla kokoaikaista vahtimista, elleivät sattumalta istu hetken telkkarin ääressä rauhassa.

Vierailija
8/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiturvalliseksi voi tehdä...Esim. sänkyjä on joka huoneessa. Tai sohvat esim. olohuoneessa...Joku vauvakin tai taapero voi onnistua sellaiselle kiipeämään ja tippumaan pääedellä alas.

t. 3

Vierailija
9/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi koko aika olla silmä kovana, mutta asunnon pitää olla sellainen lapsiturvalliseksi tehty, ettei siellä lapselle voi käydä missään vaiheessa kuinkaan. Pistokkeet hoidettu piiloon, särkyvät ja vaaralliset esineet poissa jne.

Vierailija
10/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etta lapsen voi jattaa esim. minuutiksi tai pariksi eri huoneeseen. Vessassa voi siis toki kayda (tosin juuri tuollaiset taaperot haluavat monesti kovasti tulla itse mukaan, ja ainakin meilla ovat myos saaneet tulla mukaan - siina sitten heraa kiinnostus myos omaan potankayttoon kun nakee mita muut ihmiset vessassa tekevat). Suihkuun taas otan monesti lapsen mukaan ja pesen samalla, etenkin jos olen ollut yksin taaperon kanssa kotona, vauvan voi laittaa vaikka sitteriin suihkuhuoneeseen ja isompi lapsi (ainakin 4 v eteenpain) parjaa yksinkin suihkun ajan. T: kolmen aiti

lapsiturvalliseksi voi tehdä...Esim. sänkyjä on joka huoneessa. Tai sohvat esim. olohuoneessa...Joku vauvakin tai taapero voi onnistua sellaiselle kiipeämään ja tippumaan pääedellä alas. t. 3

mutta kaikki sellaiset asiat mitka VOI tehda turvallisiksi, kannattaa tehda (esim. pistorasioihin lapsisuojat, ei veitsia laatikoihin mista lapsi voi saada ne, laakkeet ja myrkyt pois lasten ulottuvilta jne jne). Koska aina joskus vaikka puhelin soi tai jotain muuta tapahtuu etka voi 100% vain ja ainoastaan tuijottaa lasta tai etenkaan useampaa, ja silloin on tarkeaa etta lapsi ei saa itseltaan ainakaan henkea pois alta minuutin... Mutta suihkuun ja vessaan minakin siis olen ottanut lapsen mukaan, ja muutenkin olen hyvin tarkka.

Vierailija
11/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksinkertaisesti halua ottaa ketään mukaan WC-puuhiin? Multa ei ainakaan onnistu kakkaaminen kenenkään läsnäollessa!!

Vierailija
12/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksinkertaisesti halua ottaa ketään mukaan WC-puuhiin? Multa ei ainakaan onnistu kakkaaminen kenenkään läsnäollessa!!

a) et hanki lapsia

b) opettelet uusille tavoille

c) pidatat, kunnes mies tai joku muu tulee kotiin

Vierailija
13/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai teet sitten kun vauvalla/lapsella on turvallista ja turvallinen olo. Esim. jos vauva/taapero nukkuu omassa pinnasängyssään niin on ihan turvallista mennä sonnalle. Mutta jos taapero/vauva on hereillä ja hätääntyy jos sen pinnasänkyyn jätät, niin et voi mennä sonnalle.

So simple, kato se itsekeskeisyys / itsekkyys pitää jättää siihen paikkaan kun kakara syntyy.

Vierailija
14/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) et hanki lapsia

b) opettelet uusille tavoille

c) pidatat, kunnes mies tai joku muu tulee kotiin

menee silloin kun vauva nukkuu (esim. jos on YH)...(jos yleensä nukkuu hyvin ja rauhallisesti, eikä ole hirveä hätä herätessä...Toki jos vauvalla sattuu olemaan kova hätä herätessä niin ei kai vauva kuole, vaikka äiti ei ihan sekunissa paikalle pääsisikään) tai jos vauva/taapero on sellainen, että hänet voi jättää yksin vähäksi aikaa pinnasänkyyn, vaikka lelun kanssa.

Vierailija
15/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etta lapsen voi jattaa esim. minuutiksi tai pariksi eri huoneeseen. Vessassa voi siis toki kayda (tosin juuri tuollaiset taaperot haluavat monesti kovasti tulla itse mukaan, ja ainakin meilla ovat myos saaneet tulla mukaan - siina sitten heraa kiinnostus myos omaan potankayttoon kun nakee mita muut ihmiset vessassa tekevat). Suihkuun taas otan monesti lapsen mukaan ja pesen samalla, etenkin jos olen ollut yksin taaperon kanssa kotona, vauvan voi laittaa vaikka sitteriin suihkuhuoneeseen ja isompi lapsi (ainakin 4 v eteenpain) parjaa yksinkin suihkun ajan. T: kolmen aiti

lapsiturvalliseksi voi tehdä...Esim. sänkyjä on joka huoneessa. Tai sohvat esim. olohuoneessa...Joku vauvakin tai taapero voi onnistua sellaiselle kiipeämään ja tippumaan pääedellä alas. t. 3

mutta kaikki sellaiset asiat mitka VOI tehda turvallisiksi, kannattaa tehda (esim. pistorasioihin lapsisuojat, ei veitsia laatikoihin mista lapsi voi saada ne, laakkeet ja myrkyt pois lasten ulottuvilta jne jne). Koska aina joskus vaikka puhelin soi tai jotain muuta tapahtuu etka voi 100% vain ja ainoastaan tuijottaa lasta tai etenkaan useampaa, ja silloin on tarkeaa etta lapsi ei saa itseltaan ainakaan henkea pois alta minuutin... Mutta suihkuun ja vessaan minakin siis olen ottanut lapsen mukaan, ja muutenkin olen hyvin tarkka.

t. 3

Vierailija
16/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvathan myös nukkuu paljon ,joten silläaikaa saa olla "rauhassa".

ja kyllä, lapsesta ollaan vastuussa 24/7.

Tottakai lapsesta ollaan vastuussa koko ajan, mutta en minä vauvaa ottanut vessaan mukaan. Silloin kun vauva ei liikkunut ja oli hereillä, laitoin sen puuhamatolle katselemaan leluja. Kun lähti liikkeelle niin en mä sitä siltikään vessaan ottanut mukaan. Paikkoja tehtiin ikätasoisesti turvallisiksi, eli sitä mukaa kun lapsi liikkui enemmän, siirreltiin tavaroita pois ulottuvilta ja korkeammalle.

Vierailija
17/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3

Mutta näin käy joskus jos lapsen pitää tehdä kiipeäminen nopeasti ja salaa kun äiti on vessassa. Kun ei kiellä vaan antaa turvallisesti kiipeillä ja harjoitella, ei lasta kiinnosta asia tippaakaan vaikka äiti olisikin muualla, lisäksi taito on karttunut ja vahinkoja sattuu paljon vähemmän. Pätee myös vanhempiin lapsiin ja muihin tilanteisiin.

Vierailija
18/18 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan katsellut tyytyväisenä puuhamatolla leluja itsekseen, vaan huusi kuin hengen hädässä. Olisinhan mä silti voinut käydä vessassa, mutta miellyttävämpää musta oli silti ottaa vauva mukaan vessaan kuin kuunnella sitä hirveää huutoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan