Säästin rahaa enkä varannut lentokoneeseen 4 lähekkäistä
paikkaa. Kuinka epätodennäköistä on saada niitä sitten lähtöselvityksessä?
Kommentit (41)
lähtoselvitys netissä, voit valita paikat. vaatii nopeutta ja tarkkuutta.
Mutta minä voin jo nyt sanoa, että en aio luopua siitä varaamastani käytäväpaikasta edes siksi, että joku saisi sen paikan avulla koko seurueensa lähelleen. Useammin kuin kerran sitä on pyydetty ja joka kerta ilmoitan, että kiitos mutta ei kiitos. Ei edes silloin, kun joku jo varaamallani paikalla istuu ja ehdottaa, että menisin hänen paikalleen, kun kaveri/sulhanen/isoäiti/lapsi istuu siinä vieressä ja hän haluaa jäädä siihen.
vaan olimme varanneet babybasketin eturivistä ja vierekkäiset paikat tietenkin. Emme niitä jonkin sekaannuksen takia kuitenkaan saaneet. Lentoemännälle asia oli ihan itsestään selvyys, emme ehtineet itse vaatia mitään sen kummempaa... Siis todella törkeetä ;)
Mä oletan, että lennon sujuvuuden kannalta lentoemot sitten hoitanevat mun jälkikasvun... En todella usko, että pieniä lapsia sijoitetaan eri paikkaan istumaan kuin huoltajansa. En myöskään matkustajana suostuisi hoivailemaan millään tavalla viereen parkkeerattua vierasta lasta ja todennäköisesti tekisin sen myös erittäin selväksi lentoemoille.
Itselle on muuten käynyt niin, että paikat oli menneet jotenkin sekaisin ja pienen sylivauvan kanssa olisin joutunut istumaan miehestäni erilleen. Lentoemäntä siirsi meidät muualle ja siellä istuneen miehen sitten toiseen paikkaan. Eikä siinä tältä vieraalta mieheltä kummempia kyselty, kun yksin oli liikeellä.
että minä olen joutunut istumaan eri puolella käytävää kuin 4-vuotias matkaseura. Ruokapakkausten availu ja muu ähertäminen käytävän yli oli aika humoristista ja siitä oli varmasti haittaa myös henkilökunnalle. Mutta onneksi lasta ei haitannut, eikä oikeastaan itseänikään, mutta lentoemot olisivat saattaneet haluta lapsen vähän lähemmäs huoltajaansa.
Jos olen varannut jonkin tietyn paikan, mua ei siitä siirretä yhtään mihinkään kenenkään "sekaannusten" takia. Olit kuitenkin jättänyt varaamatta viereiset paikat ukolles ja sulle.
vaan olimme varanneet babybasketin eturivistä ja vierekkäiset paikat tietenkin. Emme niitä jonkin sekaannuksen takia kuitenkaan saaneet. Lentoemännälle asia oli ihan itsestään selvyys, emme ehtineet itse vaatia mitään sen kummempaa... Siis todella törkeetä ;)
Mä oletan, että lennon sujuvuuden kannalta lentoemot sitten hoitanevat mun jälkikasvun... En todella usko, että pieniä lapsia sijoitetaan eri paikkaan istumaan kuin huoltajansa. En myöskään matkustajana suostuisi hoivailemaan millään tavalla viereen parkkeerattua vierasta lasta ja todennäköisesti tekisin sen myös erittäin selväksi lentoemoille.
Itselle on muuten käynyt niin, että paikat oli menneet jotenkin sekaisin ja pienen sylivauvan kanssa olisin joutunut istumaan miehestäni erilleen. Lentoemäntä siirsi meidät muualle ja siellä istuneen miehen sitten toiseen paikkaan. Eikä siinä tältä vieraalta mieheltä kummempia kyselty, kun yksin oli liikeellä.
että minä olen joutunut istumaan eri puolella käytävää kuin 4-vuotias matkaseura. Ruokapakkausten availu ja muu ähertäminen käytävän yli oli aika humoristista ja siitä oli varmasti haittaa myös henkilökunnalle. Mutta onneksi lasta ei haitannut, eikä oikeastaan itseänikään, mutta lentoemot olisivat saattaneet haluta lapsen vähän lähemmäs huoltajaansa.
Jos olen varannut jonkin tietyn paikan, mua ei siitä siirretä yhtään mihinkään kenenkään "sekaannusten" takia. Olit kuitenkin jättänyt varaamatta viereiset paikat ukolles ja sulle.
On törkeää toimintaa jos sille muualle siirretylle miehelle oli myös myyty se sama paikka tämän teidän "sekaannuksen" takia.
Jonkun mielestä törkeää saattaisi olla sun kanta tuohon että et kenenkään yksin istuvia lapsia ala paapomaan lennolla. Miksei muut sitten sais pitää kiinni oikeudestaan istua siinä mihin on paikka myyty, miksi sen pitäisi automaattisesti olla sun perhe joka sen saa jos tämän sekaannuksen takia annettu varata päällekkäisiä?
Hispanian matkalla palatessa meidän 4-henkinen perhe sijoitettiin koneessa ihan eripuolille, minä koneen etuosassa, mieheni keskivaiheilla ja 8- ja 12- vuotiaat lapset koneen takaosassa vieraiden ihmisten vieressä.
No, hyvin meni matka, lasten vieruskaverit olivat "puolituttuja" olleet samoilla retkillä lomakohteesssa, mutta ihmetytti vähän tuollainen toiminta. Vähän sama olisi laittaa lapset lennolle kokonaan ilman huoltajaa.
En kuitenkaan seuraavalla matkalla aio varata paikkoja etukäteen, vaan mennään ajoissa lähtöselvitykseen.
...kunhan sitten muistat, että kun ette saa vierekkäisiä paikkoja, et voi vaatia muita siirtymään tai et voi ajatella, että tämä järjestely olisi heidän ongelmansa.
että lentoemännät voi siirrellä matkustajia, jotta lento sujuisi. Kyseinen matka oli sen verran kauan aikaa sitten, että lomalennoille ei voinut erikseen varata istumapaikkoja, vain sen vauvankorin. Ja nyt sen sai yksin pienen vauvan kanssa matkustava nainen. Uskonpa, että siirretty mies oli ihan tyytyväinen, kun ei joutunut istumaan minun ja vauvani kanssa ahtaassa kahden istuttavassa penkissä ikkunan puolella.
On törkeää toimintaa jos sille muualle siirretylle miehelle oli myös myyty se sama paikka tämän teidän "sekaannuksen" takia.
Jonkun mielestä törkeää saattaisi olla sun kanta tuohon että et kenenkään yksin istuvia lapsia ala paapomaan lennolla. Miksei muut sitten sais pitää kiinni oikeudestaan istua siinä mihin on paikka myyty, miksi sen pitäisi automaattisesti olla sun perhe joka sen saa jos tämän sekaannuksen takia annettu varata päällekkäisiä?
Vaan ratkaisu olisi siinä, että maksat sen maksun ja fiksaat teidät vieretysten. Tai sitten jos olet liian huonossa kunnossa matkustamaan lapsesi kanssa, et matkusta, vaan odotat, että paranet.
että en pystyisi kurottelemaan käytävän yli ja nousemaan ja kumartelemaan vähän väliä. Jäisi kyllä jälkikasvun hoitelu lentoemoille ;)
vaikka besservisserit täällä muuta väittävätkin, olen varma että lähtökohtaisesti lapset sijoitetaan huoltajansa viereen. Jos kyseessä on kahden huoltajan perhe, lapsiakin voi osa perheestä istua eri paikassa. Ei ole kenenkään etu, että lapset ovat ilman huoltajaansa eikä vierasta aikuista voida velvoittaa hoitelemaan huoltajan hommia.
Vaan ratkaisu olisi siinä, että maksat sen maksun ja fiksaat teidät vieretysten. Tai sitten jos olet liian huonossa kunnossa matkustamaan lapsesi kanssa, et matkusta, vaan odotat, että paranet.
että en pystyisi kurottelemaan käytävän yli ja nousemaan ja kumartelemaan vähän väliä. Jäisi kyllä jälkikasvun hoitelu lentoemoille ;)
Sehän oliskin jännää, kun pari alle kouluikästä istuis ilman vanhempiaan ympäri konetta ;) Mulle passais istua drinksulasi kädessä, kun lentoemot hoivais lapsia...
mutta ei kuulemma käynyt. Harmi... ;)
vaikka besservisserit täällä muuta väittävätkin, olen varma että lähtökohtaisesti lapset sijoitetaan huoltajansa viereen. Jos kyseessä on kahden huoltajan perhe, lapsiakin voi osa perheestä istua eri paikassa. Ei ole kenenkään etu, että lapset ovat ilman huoltajaansa eikä vierasta aikuista voida velvoittaa hoitelemaan huoltajan hommia.
mutta eihän se kannatta uskoa ennen kuin itse näkee :)
t. yh, joka on useampaan kertaan sijoitettu eri puolelle konetta kuin alle kouluikäiset lapsensa (pääosin reittilentoja, yhtiöinä mm. finski, lufthansa, air france) - koneessa toki on pystytty järjestämään niin, että istuvat vieressäni, tiskillä ei. Ja samalla lipulla olemme kaikki olleet, lapsilla tosin isänsä nimi, se ilmeisesti on sotkenut varsinkin ulkomaisilla kentillä
Tässä ketjussahan on sitäkin kommentoitu törkeäksi sinun puoleltasi, että joku joutuu siirtymään sinun ja sinun lastesi takia... Minä en toki ole sitä mieltä. On kaikkien etu, että lapsi matkustaa huoltajansa kanssa.
mutta eihän se kannatta uskoa ennen kuin itse näkee :)
t. yh, joka on useampaan kertaan sijoitettu eri puolelle konetta kuin alle kouluikäiset lapsensa (pääosin reittilentoja, yhtiöinä mm. finski, lufthansa, air france) - koneessa toki on pystytty järjestämään niin, että istuvat vieressäni, tiskillä ei. Ja samalla lipulla olemme kaikki olleet, lapsilla tosin isänsä nimi, se ilmeisesti on sotkenut varsinkin ulkomaisilla kentillä
ja kuinka aikaisin menette lähtöselvitykseen. Jos vierekkäiset paikat on varattu ja niistä maksettu, ei niitä silloin teille ilmaiseksi siirretä vaikka olisi mikä kakara mukana.
ja ajoissa netissä tai ensimmäisenä lentoaseman selvityksessä pystytään tietenkin sijoittamaan vierekkäin. Viimeisenä sisään chekanneet voidaan joutua hajasijoitamaan.
Reittilennoilla sijoitetaan varausjärjestyksessä ja oman profiilin perusteella, silloin voi olla viime hetken varaajillekin vain hajapaikkoja
onko sillä paikallisella pedofiilillä hyvät suhteet check-in henkilöstöön. ne mielellään varmaan istuu sun lasten vieressä kun olet muualla.
oltiin miehen kanssa kaksisteen lennolla ja mun vieressä istui yksi n 10 vuotias poika. Äiti vaati että me vaihdetaan paikkoja niin että mieheni istuu jossain ja mä toisella puolen konetta. Ilmoitin kauniisti ei onnistu. Emokin yritti sanoa, mä ilmoitin suoraan me voidaan vaihtaa paikkoja, jos on tarjolla samantapaiset, mutta ei me erikseen istuta. Oli vielä menomatka ja meillä oli paljon suunniteltavaa. Muutenkin aikaa ennen lasta en ajatellut lapsista, varsinkaan niistä kiihkoäideistä kovinkaan paljon positiivista.
Poikakin yritti poukkoilla milloin vessaan, milloin minnekin. Tokan kerran kun nousin ilmoitin kauniisti ole poissa sitten mahdollisimman kauan ettei tarvi jatkuvasti mennä edestakas ja sitten kun tuli paikalle, ei liikkunutkaan enää paikaltaan.
Jos mä olisin sen pojan äiti ja olisin kuullut, mitä sanoit, olisin kannustanut poikaa nousemaan vähän väliä. Sinulle annettiin mahdollisuus toiseen paikkaan. Teidän kannalta toki kurja, mutta sen pojan kannalta vielä kurjempi.
oltiin miehen kanssa kaksisteen lennolla ja mun vieressä istui yksi n 10 vuotias poika. Äiti vaati että me vaihdetaan paikkoja niin että mieheni istuu jossain ja mä toisella puolen konetta. Ilmoitin kauniisti ei onnistu. Emokin yritti sanoa, mä ilmoitin suoraan me voidaan vaihtaa paikkoja, jos on tarjolla samantapaiset, mutta ei me erikseen istuta. Oli vielä menomatka ja meillä oli paljon suunniteltavaa. Muutenkin aikaa ennen lasta en ajatellut lapsista, varsinkaan niistä kiihkoäideistä kovinkaan paljon positiivista.
Poikakin yritti poukkoilla milloin vessaan, milloin minnekin. Tokan kerran kun nousin ilmoitin kauniisti ole poissa sitten mahdollisimman kauan ettei tarvi jatkuvasti mennä edestakas ja sitten kun tuli paikalle, ei liikkunutkaan enää paikaltaan.
Jos mä olisin sen pojan äiti ja olisin kuullut, mitä sanoit, olisin kannustanut poikaa nousemaan vähän väliä. Sinulle annettiin mahdollisuus toiseen paikkaan. Teidän kannalta toki kurja, mutta sen pojan kannalta vielä kurjempi.
Ekaks jos sinä olet niin vastuuton vanhempi että tulet viime tipassa lentokentälle tai et maksa lisämaksuja istumapaikoista, ei minun velvollisuus ole istua eri puolella lentokonetta matkaseurani kanssa.
Lento oli kuitenkin vain 3 -4 h, eli siinä ajassa ei tule mitään tukkeutumia jalkoihin. 1 krt per 2 h on ihan ok aika, varsinkin kun lennosta osa menee laskuun ja nousuunkin.
Oletko kuullut ilmakuopista ?
Kaikkein turvallisinta on istua penkissä, turvavyöt kiinni eikä pyöriä käytävillä.
Ja poika oli ihan tyytyväisen näköinen, äiti se joka oli huolissaan.
pojalla oli monenkinlaista asiaa, mutta sun komentelun jälkeen ei uskaltanut enää liikkua paikaltaan. Voisin kuvitella, että jos haluaa ostaa jotakin, moni lapsi tarvitsee huoltajan apua ja lompakkoa esimerkiksi. Eikä siinä mitää, kyllä ainkin mun 10v pystyisi istumaan yksinkin, mutta taatusti nousisi vähän väliä. Kuten myös minä itse raskausajan lennoilla. Sitä et sinä kyllä voi estää.
Ekaks jos sinä olet niin vastuuton vanhempi että tulet viime tipassa lentokentälle tai et maksa lisämaksuja istumapaikoista, ei minun velvollisuus ole istua eri puolella lentokonetta matkaseurani kanssa.Lento oli kuitenkin vain 3 -4 h, eli siinä ajassa ei tule mitään tukkeutumia jalkoihin. 1 krt per 2 h on ihan ok aika, varsinkin kun lennosta osa menee laskuun ja nousuunkin.
Oletko kuullut ilmakuopista ?
Kaikkein turvallisinta on istua penkissä, turvavyöt kiinni eikä pyöriä käytävillä.Ja poika oli ihan tyytyväisen näköinen, äiti se joka oli huolissaan.