^^^Pitkään tuhdanneiden TALVI^^^
Kommentit (146)
Sofi: hyvä että ootte pääsemässä vauhtiin ivf hoidoissa. Onnea hoitoihin!
Tänään kolmatta kertaa ultrassa, eli nyt rv 9+2 ja hyvin olivat pienokaiset kasvaneet. Hematooma siellä kohdun alaosassa edelleen kummittelee, mutta ruskeaa tuhrua pääasiassa silloin tällöin ollut ja tulee myös olemaan. Toinen jopa vilkutti mulle ;) Pitkä matka vielä edessä ja pelko koko ajan mukana. Reilun viikon päästä käyn neuvolalääkärillä ultrassa kattomassa sykkiikö sydämet ja sitten siitä 1,5 viikkoa oiskin jo np ultra. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Plussa onnea kaikille!
Moi vaan.
Harmi Sofi, että joudut odottamaan. Mutta ehkä hyvä valmistautuminen takaa paremman lopputuloksen.
Mukava taas kuulla tilanteesi Nippe, tarrasukkia vaan matkaan. :)
ON: No niin, meikäläisellä on taas uusi kierto alkanut. Piti niin saadun hormonihoidon avulla kierron pidentyä. Pöh. Lisäksi olin gonapeptyl-pistoksen jäljiltä viikon sen verran kipeänä, että vähän pelästyin koko touhua. Olisin soittanut klinikallekin ja kysynyt sivuoireista, mutta ovat 9.1. asti lomilla.
Päätettiin miekkosen kanssa, että tässä kierrossa saava femaritkin jäädä väliin. Yritetään kyllä luomumeiningillä. Mutta nyt ei ole ihan hampaat irvessä yritystä pariin kiertoon, kun keskityn töiden hakuun ja nuorempi poikakin aloitti juuri päivähoidon.
Plussatuulia.
TaigaQ kp3/24 yk12
Pääsiskö mukaan? Meillä yritys aloitettu joskus loppukesästä -09. Perheeseen kuuluu kaksi poikaa 02/06 ja 11/08 syntyneet, sekä tietty miekkonen ja koira. Ja kovasti olisi haaveissa kolmas lapsonen. Yksi km on takana 08/10, sen jälkeen kierto ollut niin epäsäännöllinen, ettei juuri raskautumismahiksia ole ollut! Nyt tammikuussa olis tarkoitus mennä yksityiselle kyseleen, josko jotain vois tehä... (molemmat pojat siis saaneet hoidoilla alkunsa... joten luomuraskaus olisi melkoinen yllätys, vaikka tuo km tapahtuikin sellaisesta)
Asustelemme täällä Hämeessä, joten "hitaita" hämäläisiä siis ollaan... ;)
Olen jo pidemmän aikaa seuraillut kirjoituksianne, mut nyt vasta "uskaltauduin" mukaan kirjoittelemaan!
katka kp1/37 (viimeisen kierron mukaan)
Heipä hei kaikille!
Nipelle hurjasti onnea ja pienille tarrasukkia matkaan, melkoinen taival ollut teidän alkuraskaus, toivotaan että loppua kohti helpottaa!
Sofi, tuttu tunne nuo itkut lapsettomuuspolilla. Sain syksyllä IVF suunnittelukäynnillä kauheat hepulit ja lääkäri oli ihan ihmeissään, että mitä se mulle sanoisi.. :)Meille kävi kanssa niin, ettei päästy heti hoitoon, kesätauko kesti vaivaiset 5 kk. Mutta sitten lääkäri varasikin meille kalenteriin yhden viikon marraskuulle, että varmasti olisi aikoja ja päästäisiin kokeilemaan IVF:ää. Tsemppiä odottelun kestämiseen!!
K@tk@, tervetuloa mukaan! Millaisia hoitoja teillä on ollut aikaisempien raskauksien kohdalla?
Me odotellaan edelleen aikaa PAS suunnitteluun, voisin avautua tässä eräästä lapsettomuuspolin työntekijästä,jonka takana lääkäri ajat ovat ja joka niitä ei kyllä kauhean helpolla jakele...mutta en viitsi, oon päättänyt pitää mielen positiivisena tänä vuonna :D
Me päädyttiin pitkän harkinnan jälkeen ottamaan meille koiranpentu. Terapiakoiraksi jo olen sitä pikkuista mielessäni kutsunut :)
Plussatuulia puhaltelee
inkeri
ps. Sofi päivitätkö:
inkeri
inkeri-82, Mies-84
yritystä 07/08 alkaen
Dg. selittämätön lapsettomuus
1.IUI 11/10-
2.IUI 1/11-
3.IUI 2/11-
IVF 5/11-
2.IVF 11/11-
Jep, listaa vähän päivitelty..:)
Tervetuloa joukkoon mukaan Katka!! Muakin vähän kiinnostaa, että millaisilla hoidoilla teidän lapsoset on aikaansaatu? Toivotaan, että siellä yksityisellä ollaan suopeita ja pääsette alkuun...:) Odotellaan siis sun kuulumisia sieltä yksityiseltä..:) Voisin sustakin laittaa pienen esittelyn tohon alkuun, jos laitat jotain, mitä siihen haluat laitettavan..
Onnea Inkeri koiranpennusta!!! Mitä rotua teidän karvavaavi on??:) Täälläkin on koiranpentukuumeiltu paljonkin, mutta kun 2koiraa jo on, niin ei ainakaan toistaiseksi oo ryhdytty toimiin sen suhteen..
Voi, hittolainen kun teilläkin kestää sen passin ajan suhteen..:( Mä kyllä soittelisin jo perään polille ja hyvin positiivisesti kehuisin sitä hoitajaa, jonka perseen alla ne lääkäriajan hautuu..;)
Taikaq, harmi, ettei niillä hormoneilla ollut vaikutusta..:( Miten sä tulit kipeeksi siitä g:llä alkavasta lääkkeestä? Ootko jo soittanut polille, että tulivatko oireet niistä?? Tuo oli muuten mulle uuso lääke, että mihinkäs mahtaa se vaikuttaa??
Pidetään sulle paukkuja työn hakuun!! Hoidon aloitus ja työnhaku omalta osaltaan muuttavat arkea sen verran, että varmaan ihan hyvä, jättää se yksi (valtava) stressinaihe muutamaksi kk:ksi taka-alalle..
Onkos muuten Roma vielä taustalla tuhtaamassa??
Entä Unikissa??? En yhtäkkiseltään muista, että teistä olisi hetkeen kuulunu??
Mites Mäntäsen uusi vuosi on alkanut?? En yhtään muista kunnolla, mutta pitikö teillä alkaa joku hoitomuoto nyt alkuvuodesta??
Täällä on toistaiseksi viimeinen luonukierto menossa ja ovista pukkaa juurikin tänä päivänä.. Ens kiertoon lähdetäänkin sitten lamauttemaan ja hankkimaan keinotekoista vaihdevuotta.. Vähän hirvittää pistää itteensä jotain hormonia, mitä käytetään eturauhassyövän hoitoon, mutta minkäs teet.. Kaikki mahdollinen pistetään, mistä vaan vähänkin oli hyötyä..
Pistetääs pinoon muuten vähän eloa, eikös juu..=D
Sofi
Heippa kaikille! Mahtuuko tuhtaajien joukkoon yksi lisää?
Taustaillut olen jo jonkin aikaa, mutta vasta nyt ekan kerran tänne naputtelen. Ja vahvasti koen kuuluvani juuri tähän ketjuun, kun nuo "JO kolme kuukautta yritetty"- jutut tuntuvat aika vierailta. Ja kiitos kaikille tänne kirjoittaneille, kovasti olette auttaneet jaksamaan tätä tuhtailua. Ja aina täällä lukiessa oppii jotain uuttakin.
Tilanne meillä: Kaksi luomulasta (-01 ja -03) ja nyt kolmatta ei kuulu sitten millään. Ehkäisyt jätetty pois yli viisi vuotta sitten. Yrityksen innokkuus on tässä vuosien mittaan tietysti ehtinyt vaihdella, mutta toive ei ole hetkeksikään hävinnyt. Ja kyllä sitä vaan ihmeesti jaksaa aina uskoa ja toivoa...
Kaikki tutkimukset on yksityisellä tehty, diagnoosi selittämätön.
Tosin nyt viime ultrassa löydettiin toiminnallinen kysta, mutta ei kuulema pitäisi haitata...
Nyt on käytössä clomit, pregnyl ja luget. Ja piinapäivät menossa. Ja taas sitä plussaa toivotaan...
Kovasti plussatuulta kaikille tuhtaajille ja tosiaan suuri kiitos jokaiselle kirjoittajalle :)
Sara kp 21/28
Moi vaan!
Tervetuloa uudet ja "uudet" mukaan. :)
Sofi, kyselit Gonapeptylistä. Se on valmiste, jota käytetään nimenomaan hedelmällisyyshoitoihin (vrt. femar, joka on rintasyöpälääke) ja päätarkoitus on estää ovulaation ennenaikainen tapahtuminen. Mutta koska kyseessä on hormonin kaltainen aine, niin sitä voi käyttää muullakin tavalla, ja se onkin taiteenlaji, johon nämä hedelmällisyyslääkärit tuntuvat vihkiytyneen. Olen itse jo pyörällä päästäni.
Mutta suunnilleen näin ymmärsin, että kohdallani (ongelma liian lyhyt luteaalivaihe) Gonapeptyl voi auttaa siten, että otetaan yksi pistos 3 päivää ovisplussan jälkeen. Eli n. päivä ovulaation jälkeen. Gonapeptylin pitäisi silloin vaikuttaa siten, että se stimuloi keltarauhasta ja progesteronia pitäisi erittyä enemmän ja pitempään kuin minulla on tähän saakka. Ja kohdun pitäisi olla jotenkin vastaanottavaisempi. Näitä asioita ei lue pakkausselosteessa, mutta kai sitä pitää omaa lääkäriä uskoa (ai että onko mun usko hieman horjunut, ehkä :))
Ehkä mua eniten harmittaa, että hänen mukaansa tuotteella ei pitäisi olla sivuoireita. Sitten kun haen sen reseptillä apteekista, mukana ei ole pakkausselostetta. Kukaan ei sellaista neuvo mistään pyytämään tai etsimään. Onneksi itse halusin tietää mitä olen piikittämässä ja ongin netistä tietoa ja sieltä löytyi tämä virallinen pakkausselostekin:
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=24457&i=FERRING_GONAPEPTYL
Jos kävitte tuolta linkin takaa lukemassa, niin Gonapeptylin käyttöön voi liittyä aika paljon sivuoireita. Epäilin jo itselläni tuota munasarjojen hyperstimulaatiota, vaikka esim. hengenahdistusta ei ollut.
No, kiertoni ei pidentynyt yhtään ja oloni oli aika kurja kuukautisten alkuun ja muutaman päivän ylikin, kaikkiaan viikon verran pistoksesta. Eniten vaivasti, että munasarjani särkivät varmaan viikon, niissä mahtoi olla turvotusta. Selkääkin särki. Yleisvointi oli jonkin verran pahoinvoiva, väsynyt ja päänsärkyäkin oli vähän.
Soitin ekana yönä jopa 09-10023 terveysnumeroon ja kysyin, pitäisikö lähteä sairaalaan. Olen joutunut soittamaan tuonne ennenkin, mutta koskaan kohtelu ei ole ollut näin tylyä. Kun sanoin, että kyseessä on hedelmöityshoitolääkkeen mahdollinen sivuoire, niin ensimmäiseksi terveydenhoitaja tokaisi, että tämä on julkisin varoin ylläpidetty palvelu. Yritin siihen, että tilanne voi olla vakava, niin hän vain äyskäisi, että oireiden perusteella (joita siis parhaani mukaan selitin) "ota vain jotain särkylääkettä, mitä kotoa sattuu löytymään ja mene aamulla terveysasemalle". Tuntui, kuin olisin ollut joku itse tilani aiheuttanut (esim. kännissä jalkani katkaissut) kiusankappale.
No, ehkä tuntuu hassulta, mutta ajattelin kuitenkin, että olihan vastaaja lääketieteellisen koulutuksen saanut henkilö, niin mieleni rauhoittui ja saatoin mennä nukkumaan. Kipulääkkeitä en tietenkään ottanut, sillä ajattelin, että ehkä raskaus voi olla alkamassa, niin en halunnut enää mitään aineita lisää sotkemaan kroppaani. Seuraavina päivinä olo vähitellen parani, enkä enää ollut niin huolissani.
En muuten ole soittanut vielä klinikalle, voisin tässä tehdä. Ilmoittelen taas lisää. Mutta tämä kierto siis mennään luomuna.
-----
Uusi lisäys: Soittelin juuri klinikalle, puhuin aika pitkään kätilön kanssa. Hän pahoitteli tilannettani ja sanoi, että sivuoireeni olivat hänen mielestään harvinaisia, ettei heillä yleensä asiakkailla ole tuollaisia oireita ollut. Lisäksi hän lupasi puhua asiasta lääkärin kanssa ja tämä soittaa mulle takaisin viimeistään huomenna.
Ja sain hyvän vinkin, kas kun en silloin itse kipeänä tajunnut. Jos tulee jotain hämminkiä hedelmöityshoitojen kanssa, kannattaa soittaa Hyksiin Naistenklinikan naistentautien polille. Sinne voi pyytää yhdistämään keskusnumerosta 09-4711. Ja numero toimii 24/7.
Tässä vielä linkki:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;32;660;546;966;5084
----
Uusi lisäys nro 2. Lekuri soitti. Ovat yksityisellä nopeita. Hän ei ihan niellyt Gonapeptylin haittavaikutuksia, sillä ilmeisesti tämä "munasarjojen hyperstimulaatio" voi iskeä lähinnä, jos monta munarakkulaa on kypsymässä samaan aikaan. Näinhän voi käydä, jos hoito olisi ollut munarakkuloiden kypsyttelyä liittyen esim. munasolujen keräämiseen. Mutta mulla oli ultrassa tarkastettu, että muniksia oli tulossa sopivasti yksi. Toki voi olla, että sain jonkinlaisen allergisen reaktion.
No, koska kierto ei pidentynyt, hylkäsi lekurikin Gonapeptylin. Nyt mennään tämä kierto luomuna. Hän laittaa mulle postitse ohjeet jatkosta ja Terolut-reseptin. Saan sitten popsia niitä 10pv kuurin alkaen 4. päivä ovisplussasta. Tämä pidentää luteaalivaihetta, vaikka mitään takuita ei ole, että siitä olisi aidosti raskautumisen kannalta hyötyä. Mutta kokeillaan. Ja tämä sitten seuraavaan kiertoon.
Plussatuulia puuh puuh.
TaigaQ kp7/24 yk12
Vitsit että mä vihaan näitä koneita... kirjoitin jo pitkät pätkät ja pam, kaikki hävis... MUR!!!
Mutta siis tässä esittely
katka
minä vm 79 ja mies vm 77
pojat 06 ja 08
km 08/10 (luomuraskaus)
hoidot alkamassa
Soittelin tänään klinikalle missä piti aloittaa hoidot ja kerroin taustoja, niin oli sitä mieltä, että meillä mahdollisuus päästä julkiselle puolelle hoitoon myös nyt, täytyy soitella perjantaina sinne, jotta saadaan varmuus miten on.
Inkeri kyseli aik hoidoista. Hoidot aloitettiin maaliskuussa 2005 ja clomit+menopur+ajoitettu yhdyntä oli "resepti" silloin ekasta hoitokierrosta raskauduin tuolloin ja ensi kuussa poika täyttää 6vuotta. Kuopuksen kohdalla mentiin sitten vähän pidempi aika... Tuolloinkin oli clomit+menopur käytössä ja tuota ajoitettua yhdyntää harrastettiin, huonolla menestyksellä... Jossain vaiheessa oli käytössä metforminit (testosteroni kun oli vähän koholla ja tuota painoa jonkun verran liikaa) ja munasolun irrottautumiseen käytin pregnyliä ja sitten kun jätettiin tauolle koko juttu (neljän yrityskierron jälkeen, ajallisesti meni vuosi) niin seuraavasta luomukierrosta poika sai alkunsa ;) Seuraavana syksynä oltaisiin kokeiltu inssiä... Joten varsin "helposti" ollaan raskaudet saatu aikaan. Saapi nähdä kuinka paljon on vaikutusta kun on muutama vuosi ikää tullu lisää... ja kroppa vanhentunut...
Mutta lisää sitten perjantaina, kunnes kuulen miten edetään ja missä...
katka kp 4/37 (viimeisen kierron mukaan...)
Tää kirjoitti pitkän viestin kuulumisia ym ja mitäpä muuta kun se hävisi, s*****a!!
Elikkä lyhyesti, tänään pregnyt, huomenna inssi :D
Kirjottelen enemmän kun hermoni on rauhottunut eikä ole sellaista oloa että tekisi mieli heittää kone seinälle.. :)
M
Tänään sitten soittelin sinne sairaalan polille, ja EI meillä EI ole mahollista päästä julkiselle enää hoitoihin, kun kerta kaksi yhteistä lasta jo on, ja alkioita ei pakkasessa ole... blääh! tätä mä vähän arvelinkin... Ja sitten kun soittelin sinne yksityiselle, niin kappas tänään ei ole ajanvarausta... äh! No, maanantaina sitten.
Mä aloitin eilen käymään vyöhyketerapiassa... Mun hyvä ystäväni opiskelee tuota ja mä suostuin ilomielin "koekaniiniksi" jos tuosta olisi jotain hyötyä... Kävin viime keväänäkin hällä. Kyllähän se sattuu ja jalat on "hellinä", mut mitäpä sitä ei tekisi ;) ja tänään oon menossa uudestaan... kolme kertaa ennen ovista kun olis hyvä hoitaa... No, katotaan onko tästä hyötyä, tuskin haittaakaan!
katka kp6/37
Heippa hei siskot!
Anteeks kauheesti kun en ole vastaillut vaikka moni kovasti kysellyt. Jotenkin olin tuossa loopuvuonna niin stressaantunut kaikesta etten jaksanut käydä täällä.
Marraskuussa aloitin tosiaan hormonien syönnin ja ekassa ultrassa oli kuusi rakkulaa, mutta lekuri ei ollut varma jaksaako kaksi pienintä pysyä mukana kyydissä. Mulla oli samaan aikaan keittiöremontti ja pistokset olisi pitänyt tehdä sitten kyläpaikassa niin jätin sitten hoidon kesken. Samaan aikaan aloitin myös osa-aikatyöt et saisin rahaa kokoon hoitoja varten niin jotenkin tuntui että multa kaatuu kuppi justiinsa.
No remontti tietty meni päin honkia ja viimeisiä korjauksia tehdään vielä. Muuten arki nyt normalisoitunut ja aloitin viikko sitten zumenonit ja nyt oottelen menkkoja että voin aloittaa clomit. Eli seuraavaan kiertoon taas yritellään. Pelotttaa vaan niin hirveesti, ettei niitä rakkuloita tule tarpeeksi et edes yhden munasolun saisi. Mutta eihän sitä voi tietää kuin kokeilemalla.
Tsemppiä kaikille ja mukavaa talvea
toivottelee Evis
Hei kaikille!
Päätin lukaista toisten kuulumisia, jos vaikka joku olisi iloisia uutisia saanut ja löytyisi taas se toivonkipinä itsellekin takaisin...
Evelinalle voimia, kuulostaa aika rankalta yhdistelmältä nuo hoidot, remontit ym.
Ja voimia kyllä muillekin. Ei tää tällanen kalenterin kanssa eläminen ja jatkuva toivominen ja taas luopuminen varmasti helppoa ole kellekään. Välillä tuntuu, että vuodet menee kahden viikon jaksoissa ja koko ajan pitää odottaa jotain.
Täällä ollaan nyt raskaasti taas maan pinnalla.
Tuhruilut on nimittäin jo taas alkaneet ja pyyhe heitetty kehään taas kerran. Itku meinaa tulla. Vaikka vielä olis periaatteessa kaikki mahdollista, mutta oireet viittaa jo siihen, että täti on matkalla tänne päin. Plääh.
Onko täällä kellä minkälaisia kokemuksia Lugeista?
Ymmärtääkseni niitten piti pitää tuhruilut poissa. Mutta eivät näköjään pidä.
Tai onko kokemuksia toiminnalisista kystista?
No kyyneleet ainakin kuivu tässä kirjotellessa. Huomenna taidan tehdä ekan testin, vaikka ei siinä järkeä olekaan. Mutta kun nyt kai pitää lugejen takia kuitenkin testata, niin kärvistellään sitten jo etukäteekin.
Plussauutisia ois kiva kuulla. Edes muilta, jos ei niitä itse enää ikinä saa.
sara kp 25/28
kiitos tsempeistä.
Mulla on kokemusta Lugeista. Ekassa IVF:ssä, missä oli tuoresiirto enkä siis raskautunut niin luget myöhästytti menkkoja jonkin päivän. Lopetuksen jälkeenkin muistaakseni piti vielä pari päivää odotella ennen kun alkoivat. Muista kerroista tulinkin sitten raskaaksi, vaikkakin epäonnisesti. Onko sulla millaisella annostuksella noi luget? Kerran inssin yhteydessä laitoin vaan kaksi päivässä ja silloin menkat tuli ajallaan, mutta kolmella kyllä viivästyivät. Tämäkin kai on kovin yksilöllistä, mutta useimmiten kai saattaa pitää menkkoja loitolla ainakin jonkin aikaa.
Mutta testaa ihmeessä anyway, koska raskauden aikana vuoto on ihan yleistä. Ja muistaakseni lugeistakin sanotaan että voi tulla tuhruvuotoakin. Elä siis luovu toivosta. tsemppiä sullekin.
Kokeillaanpa onnistuisiko tämä tänään paremmin.. Hermot palo eilen kyllä ihan totaalisesti, kun kirjoitin oikeesti ihan tosi pitkän viestin, niin sekunnin murto-osassa kaikki hävis.. Täytyy vissiin tajuta kopioida tää teksti ennen kuin lähettää :)
Alkuun isosti tervetuloa uusille tuhtaajille saralle ja katkalle! Mukavaa saada uutta porukkaa mukaan, vaikkei ketään tietenkään toivokaan tänne pinoon. Toivottavasti ette joudu kumpikaan olemaan täällä pitkään ;)
Nipellähän oli hienoja kuulumisia! Oikein paljon onnea odotukseen, onkos pienokaisten saapumispäivästä arviota?
TaigaQ:lle pahoittelut menkoista!
Onko Inkerin PAS aikaa jo kuulunut? Jokos siellä jännäillään hauvavauvan saapumista taloon? Itsekin miehen kanssa oli puhetta, että sellainen terapianelijalkainen on meillekin kovin tervetullut jos ei nyt vauvaa ala kuulumaan hoidoista huolimatta :)
Evekin on palannut kehiin, kiva kuulla susta pitkästä aikaan! Kauheesti myös tsemppiä taas tuleviin hoitoihin, sinä jos kukaan sitä tarvitset kaiken kokemasi jälkeen! :)
Sitten sitä omanapaisuutta kehiin.. Kauheesti on tapahtunu, ja nopeesti. Eli eka kierto on femareita käytössä ja toissapäivänä kävin follikkeliultrassa, vasemmassa oli 2 otollista toinen 17 ja toinen 16mm plus kolme pienempää. LIMIS 3MM!?! kp taisi olla 10. Noh, siitä sitten pregnyl resepti ja perjantaille aika sinne yliopistolliseen ensimmäiseen inssiin..
Eilen sitten pistin eka kertaa pregnylin ja kuinkas ollakaan pistospaikkaan nous muutaman kolikon kokoinen punainen kohouma joka on tosi kipee! Lääkäri tänään sitten ihmetteli kovasti ja mietitään, seuraavaan inssiin että uskaltaako sitä enää pistää.. nice..
Tänään oltiin sitten siellä inssissä. Miehen näyte oli enemmän kuin täydellinen. 117miljoonaa yksilöä, joista 100% valioyksilöitä, eipä oo ainakaan herran tavarassa vikaa :D Minulla limis oli 5mm, eikä ne follikkelitkaan olleet kyllä kasvaneet yhtään. Tohtorin mielestä oltiin siellä liian aikaisin kierron päiviin nähden, mutta inssi tehtiin silti. Kovasti suunnitteli jo seuraavaa kierrosta, eli ei vissiin kauheita toiveita onnistumisen suhteen :D No mut eipä ole mulla itselläkään.. Nyt sitten kuun lopussa ois se verikoe ja piinailua sinne asti..
Oikein mukavaa viikonloppua toivottelee
-M kp 12/30
Päivittelisistkö sofi vähän noita mun tietoja?
Eli
dg selittämätön
1. IUI 01/12
Kiitus!
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Eipä ole mitään ihmeempiä täällä tapahtunut. Ovista ei ole clomeista huolimatta vieläkään tapahtunut.Tätiä odottelen että päästään aloittamaan taas clomit ja se onkin viimeinen kuuri. Sitten on yliopistolliseen aika. Saa nähdä mitä tekevät. Viimeksi miettivät että pitääkö tähystää kun tuota endometrioosia on. Kesä ajateltiin muuten miehen kanssa pitää taukoa.
Toivotaan että tänä vuonna tärppäis :)
Heippa!
Evelina, kiitos, tuli heti parempi mieli, kun luin viestisi. Tottahan se on, ettei vielä pidä luovuttaa. Loppuun asti vaan tämäkin kuukausi...
Perjantai oli varmaan se tämän kuun itkupäivä ja mieli oli sillon ihan maassa, mutta nyt on taas parempi fiilis ja hetkittäin jaksaa pienesti toivoakin. Jospa kuitenkin...
Lugeannostus on 200 mg:n kapseli aamulla ja toinen illalla. Mikä sinänsä on omasta mielestä aika reilusti, kun verikokeitten mukaan omastakin takaa keltarauhashormonia tulee periaatteessa ihan riittävästi. Tosin ei oo testattu kuin kerran.
Katka, tiedätkö mihin vuohyketerapia pitäis lapsettomuuspulmissa auttaa? Oon kuullu, että kuukautiskipuihin joku on hakenu siitä apua, mutta...auttaisko ovulointiin, omaan hormoonituotantoon vai mihin?
Sitä en nimittäin olekaan vielä kokeillut ja kaikki ideat on tässä vaiheessa jo otettava käyttöön...
En sitten kuitenkaan vielä tänä aamuna uskaltanu tehdä testiä. Pelottaa se ainaisen negan näkeminen. Mutta huomenna aamulla ryhdistäydyn ja rohkeana lirautan tikulle :)
sara kp 26/28
Sara: Itse olen käynyt vyöhyketerapiassa lapsettomuuden vuoksi ja todella mukavaa ollut. Tosin tämä on yksilöllistä tekeekö terapia kipeetä vai ei, koska siinä tulee oma sairaushistoria esille. En tiedä oliko sillä vaikutusta, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole. Rentouttavaa se on ainakin ;) Viimeisimmässä tärppikierrossa en käynyt vyöhyketerapiassa, mutta sen sanotaan tasaavan esim. kuukautiskiertoa, normalisoivan hormoonitasapainoa, auttavan menkkakipuihin ym. Suosittelen! Mutta aika kannattaa varata alkukiertoon mielellään heti ekoille vuotopäiville, koska toiset käyttävät vyöhyketerapiaa ehkäisykeinona. Eli sillä voidaan aiheuttaa myös keskenmeno, jos oviksen jälkeen hoidetaan...
TaikaQ: Toivottavasti seuraava hoito tuo tulosta! Ja sopivat lääkkeet löytyis...
Mäntänen: Onko tuolle pregnylille vaihtoehtoja? Itselläkin pistokohta oli aina kipee ja punotti jonkun päivän, mutta ei kuitenkaan turvotusta ollut. Ja hengissä ollaan kahden pistoksen jälkeen ;) Hyvä, että simpat huipputavaraa! Oliko sulla femareiden lisäksi mitään muita kun toi pregnyl? Mulla oli femarit kp 2-6 kahdella tabletilla ja sitten kp 7- fostimon piikit ja sitten pregnyl. Ihan vaan, kerran follit ei oo kasvaneet tuon seurannan jälkeen... Ja tässä vikassa tärppikierrossa kun mullakin toi limis oli liian ohut (tai nippa nappa riittävä) join greippimehua. Tiedän kamalan makuista, mutta laimensin sitä todella paljon vedellä ja join yhdessä toisen mehun kanssa... En tiedä sitten onko tää syy miksi kaksi tarrautui mukaan, mutta ei siitä ainakaan haittaa ollut ;)
Evis: Hyvä, että oot päässy taas hoidoissa alkuun!
Plussa onnea kaikille!
Nippe + tuplat rv 10+5 (pelottaa edelleen hurjasti, että onko kaikki hyvin, huomenna ois ultra...)Oireet on ollu aika vähäset...
Tervetuloa sullekin sara!!! Ihan hirveän pitkä aika teilläkin on takana yritystä, eli tervetuloa vaan lämpimästi mukaan!!!:)
Mulle ei valitettavasti ole (vielä) kokemusta lugeista, joten en osaa sen suhteen auttaa..
Mutta itsekin kävin vyöhyketerapiassa toissa vuonna ja vaikkei se meille auttanutkaan raskautumiseen, niin voin lämpimästi sitä suositella, äärimmäisen rentouttavaa.. Sen pitäisi auttaa ainakin tasapainottamaan hormonaalista toimintaa.. Mutta kyllä se terapeutti sitten sun jaloista osaa sanoa, mihin apua tarvit..:) Ihmetyyppejä..;)
Kuinkas sun kierron lopputuloksen kävi???
Taikaq, sullahan oli varsin huonot kokemukset siitä g:llä alkavasta lääkkeestä..:( Ja vielä huonommat siitä terveyspalvelunumeron "asiakaspalvelijasta".. Höh, että pitikin sattua vielä tuollaistakin ikävää..:( Noh, hyvä kuitenkin, että klinikalla ottivat asian vakavasti!! Mitähän muuta teidän lekuri on suunnitellut teille jatkon varalle, kuin sen Terolutin??
Ja kiitti vinkistä tuosta Husin numerosta!!!:)
Katka, mä oon kanssa kantapään kautta oppinut, että AINA kopioi teksti ennen lähetystä, muutta tapauksessa kone varmasti sen hävittää...
Teillähän on pojat lähtenyt alulle varsin "helposti", jos niin nyt voi sanoa lapsettomuudesta kärsiville.. Yritän vaan sitä tässä ajaa takaa, että antaa teille toivoa, että se kolmonenkin sieltä tulla tupasahtaisi pienellä avustuksella, ettei tarvis mihinkään ivf:ään alkaa.. Ja ethän sä vielä mikään vanha oo..:)
Harmi, ettette pääse julkiselle, mutta yksityisessä puolessa on se hyvä puoli, että homma etenee aivan eri nopeudella kuin julkisella..
No niin Evis, kuuluhan sustakin!!!:) Nyt kun alkaa se keittiöhässäkkä olla takanapäin ja töihin totuttelu, niin toivotaan, että pääset keskittymään täysillä alkavaan hoitoon!!
Mäntäselle sama neuvo, että aina kopioi ensiksi..:) Se on meinaan äärimmäisen ärsyttävää, että puoli tuntia vääntää tekstiä ja sekunnin sadasosassa se häviää...
Onnittelut muuten inssiin pääsystä!!! Ja varsin hyvä sun miehen tuotos..;) Mä muistelisin, että mun lääkäri sanoi joskus, että 18millisilläkin onnistutaan, että älä heitä vielä kirvestä kaivoon!!! Mutta ainakin tietää seuraavaan kiertoon, jos sellainen tulee, että ei tee aivan niin aikaisin...
Kestikö sulla muuten kauan se Pregnylin aiheittama läiskä??
Kiva kuulla kesätytönkin kuulumisia!! Onko sulla yhteensä ollut kuinka monta niitä clomikiertoja?? Harmi, ettei niidenkään avulla oo ovista tullut... Sitä vähän ihmettelen, että lääkäri suosittaa niitä syötävän, jos ne ei sulla toimi?!?
Nipelle onnea ultraan!!! Kuulumisia odotellessa..:)
Päivitän muuten samalla listaa, ainakin mäntäsen ja katkan osalta! Haluaisko Sara laittaa jonkun pienen esittelyn???
Tänne ei mitään ihmeempiä.. Juuri flunnsasta toivutaan ja menkkoja odotellaan ensi viikon alkuun!! Se onkin sitten se lamautuskierto...
Sofi
*muoks* Jos en olis kopioinu, niin olis tämäkin teksti ties missä...:/
Nyt päästiin sitten tässäkin pinossa uuteen vuoteen ja talviaikaan, vaikka tuota talvea tuolla pihalla on suht huonosti...:)
Nyt on siis ivf:n suunnitteluaika läpikäytynä.. Ja pitihän mun pokkakin siellä polilla sitten pettää, mutta tuskin olin ensimmäinen tahi viimeinen, joka itkuun pillahtaa lapsettomuuspolilla...:(
Ensin alkuun oli tarkoitus tehdä ivf heti seuraavaan kiertoon, mutta kun lekuri alkoi laskea päiviä, punktio osui juuri sille viikolle, joka oli jo valmiiksi ylibuukattu.. Ja ivf siirtyy siitä seuraavaan kiertoon... Tarkoitus on tehdä pitkän kaavan mukaan ja vaikka lääkäri yritti laskea lyhyelläkin kaavalla, niin ei sopinut aikatauluihin..:(
Mutta pääasia, että homma etenee, oon jo saanut koottua itseni tuosta lisäodottamisesta..:) Kuiteskin kun pitkän kaavan kautta mennään, niin saan sen procrenin pistää jo ensi kierrolla, joten homma alkaa siitä..:)
Mitäs muille???:)
Kiva muuten, että Mäntänen oot taas palautunut "kehiin"..:)
Eviksen hiljaisuutte yhä edelleen ihmettelen...
Mites Inkeri teillä?
Hyvää uutta vuotta toivottaen,
Sofi