Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOKEMUKSIA KOLONOSSKOPIASTA?

Vierailija
11.11.2005 |

Millainen toimenpide oli, oliko kivulias? Saako jotain esilääkitystä? Kauanko kestää ja missä asennossa siinä ollaan? Onko se litku pahaa mitä pitää juoda edellisenä iltana ja tuliko paha olo? Mulla kahden viikon päästä tämä edessä ja kovasti jännittää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalampaa kuin synnytys, mutta, olen pienikokoinen ja suoleni on todella mutkikas ja lääkärillä meni kaksi tuntia että sai metrin letkua suoleeni. Kaksi hoitajaa käänteli ja väänteli samalla kun lääkäri tunki sitä letkua. sattui tosi paljon mutta nyt se on ohi ja sain selville vaivani ja hoidon siihen mikä on tärkeintä. Lääkäri sanoi ettei yleensä ole niin kivulias toimenpide kuin minulla oli. tsemppiä sulle, kyllä se onnistuu. Niin ja litku on kamalaa, tosi suolaista.

Vierailija
2/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli se paha! Ja tieto ei tapa vaan vaan vahvistaa mun mielestä!

Litku ei ollut niiin pahaa kuin luulin. Eka 2l meni tuosta vaan, kolmannen kohdalla aloin napostella mynthoneita ja sekottelin litkua mehuun. Ohjeissa lukee, että suolesta ulostulevan nesteen pitäisi olla kirkasta, mulla se oli keltaista ja suoli oli silti tyhjentynyt kiitettävästi.

Itse toimenpiteessä laitettiin puudutetta suoleen ensin. Asentoja vaihdeltiin suolenmutkien mukaan ja sh paineli vatsanpäältä tähystimen kulkua helpottaakseen.

Toimenpide sattui mulla ihan HELVETISTI, jos olin väärässä asennossa. Toisessa asennossa ei tuntunut välttämättä ollenkaan. Toisilla nämä mutkat ovat laajempia tai hankalampia kulkea kuin toisilla. Myös tähystäjillä voi olla vaihtelevia kykyjä.

Jälkeenpäin vatsa oli ilmaa TÄYNNÄ, kun joutuvat ilmaamaan toimenpiteen aikana. Oli hankala ajaa itse autoa esim. tai olla ylipäätään istuallaan. Kunnon piereminen auttoi. Joten rutkuta kunnolla ilma ulos.

Summa summarum, siitä selviää hengissä. Ja tieto suolen tilasta on tärkeintä!

Vierailija
4/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli aika inhottavaa. Ennen synnytystä tuskaisin minulle tehty toimenpide. Mutta kyllä siitä selviää. Jo kahdesti olen selvinnyt. Riippuu myös paljon hoitavasta lääkäristä: ensimmäinen oli taitamattomampi kuin toisessa. Ehkä myös kipu ja epämiellyttävyys johtuu siitä ajatuksesta, että sisällä menee metri letkua.

keksi toimenpiteen jälkeen itsellesi jotain mukavaa.

Vierailija
5/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä esilääkettä, kipulääke on se mitä tuossa tutkimuksessa tarvii. Tsemppiä!

Vierailija
6/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kipu pelottaa mua tosi paljon. Vaikka synnytys oli järkkyä ja kesti 30 tuntia, niin silti pelkään totakin kipua kun siitä on niin peloteltu.

Vierailija
7/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä esilääkitys n. tuntia ennen toimenpidettä ja tarpeen mukaan saat vahvoja kipulääkkeitä toimenpiteen aikana, mutta sen jälkeen et kyllä voi autolla ajaa kotiin, joten pitää olla hakija.

Tutkimus tehdään kyljellään (tai joskus selällä maaten) ja kestää 20min- 2 tuntiin.

sh

Vierailija
8/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kestä 30 tuntia. Eikä kipu ainakaan itsellä ollut jatkuvaa. Vain ne hetket kun letkua työnnettiin eteenpäin. Ehkä oikea sana kuvaamaan kokemusta on kelju. Mutta tosiaan se kestää suhteellisen vähän aikaa. Ja mitä rennompana pysyt sitä helpompi on olo.

Vierailija
9/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kestä 30 tuntia. Eikä kipu ainakaan itsellä ollut jatkuvaa. Vain ne hetket kun letkua työnnettiin eteenpäin. Ehkä oikea sana kuvaamaan kokemusta on kelju. Mutta tosiaan se kestää suhteellisen vähän aikaa. Ja mitä rennompana pysyt sitä helpompi on olo.

Vierailija
10/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotko nyt;)

herjaili kone omiaan

Vierailija
12/12 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän