Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elokuvalippu sinusta liian kallis? Mitä ajattelisit miehen kommentista...

Vierailija
05.01.2012 |

Olen tutustunut mieheen, joka ei oma-aloitteisesti juuri käy missään. Ei elokuvissa, ulkona syömässä tai missään. Nököttää vaan kotonaan.

No, olin sitten yhteisten ystävien kanssa hänen luonaan kylässä ja muut alkoi keskustella näistä viime aikoina teattereissa pyörineistä leffoista, joita oli nähneet.

Yhtäkkiä tämä isäntä kysyi, että mitäs se leffalippu maksaa, 9 euroa? Ja millasia ne 3D-elokuvat on?

Oltiin muut ihmeissämme. Sanoin, että viimeksi oli normihinnalla 13 euroa lippu. Mies alkoi siunata, että onko jo niin kalliita. Että taitaa sitten 3D:t jäädä näkemättä. Ettei sinne elokuviin todellakaan voi huvikseen mennä vaan vasta sitten, jos on todella sellainen leffa, että pakko kokea elokuvateatterissa.

En nyt oikein tiedä, mitä tuosta ajatella.Ollaan siis harkittu, jos yritettäisiin seurustella. Onkohan mies liian pihi mulle? Onhan nuo leffaliput hintavia, mutta jos nyt on yhtään sellainen elokuva, että mua voisi kiinnostaa, niin kyllä mä sen menen sitten katsomaan.

Arvostan elämyksiä. Elokuvissa käynti on mulle ihan arkipäiväistä - tälle miehelle ilmeisesti tosi harvinaista juhlaa. Teatterissakin käyn monta kertaa vuodessa, oopperassa tai baletissa n. 4 kertaa vuodessa... Mahtaako tulla mitään, jos mies kauhistelee jo leffalipun hintaa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

leffaliput kalliita, mutta ei siellä joka päivä käydä (paitsi näköjään sinä itse:)). Tee itsellesi palvelus ja unohda tollanen pihistelijä, tuo pihiys tulee näkymään vielä monessa jutussa ja jäät paitsi kivoista asioista.

Olen katsellut oman veljeni touhuilua viime vuosina, siitä on tulossa sellainen, että tuskin voisi kuvitella kiihkeimmissä unissankaan laittavansa 13 euroa leffaan. Ja tämä näkyy ihan kaikessa, pitää pihistää ja saada halvalla vaikka lopputulos on istten aivan muuta mitä aluperin piti olla.

Mikään elokuva ei ole 13 euron arvoinen.

Vierailija
42/44 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tutustunut mieheen, joka ei oma-aloitteisesti juuri käy missään. Ei elokuvissa, ulkona syömässä tai missään. Nököttää vaan kotonaan.

No, olin sitten yhteisten ystävien kanssa hänen luonaan kylässä ja muut alkoi keskustella näistä viime aikoina teattereissa pyörineistä leffoista, joita oli nähneet.

Yhtäkkiä tämä isäntä kysyi, että mitäs se leffalippu maksaa, 9 euroa? Ja millasia ne 3D-elokuvat on?

Oltiin muut ihmeissämme. Sanoin, että viimeksi oli normihinnalla 13 euroa lippu. Mies alkoi siunata, että onko jo niin kalliita. Että taitaa sitten 3D:t jäädä näkemättä. Ettei sinne elokuviin todellakaan voi huvikseen mennä vaan vasta sitten, jos on todella sellainen leffa, että pakko kokea elokuvateatterissa.

En nyt oikein tiedä, mitä tuosta ajatella.Ollaan siis harkittu, jos yritettäisiin seurustella. Onkohan mies liian pihi mulle? Onhan nuo leffaliput hintavia, mutta jos nyt on yhtään sellainen elokuva, että mua voisi kiinnostaa, niin kyllä mä sen menen sitten katsomaan.

Arvostan elämyksiä. Elokuvissa käynti on mulle ihan arkipäiväistä - tälle miehelle ilmeisesti tosi harvinaista juhlaa. Teatterissakin käyn monta kertaa vuodessa, oopperassa tai baletissa n. 4 kertaa vuodessa... Mahtaako tulla mitään, jos mies kauhistelee jo leffalipun hintaa?

Sinun kaltaisten pitäisi joutua maksamaan oikea hinta noista palveluistasi. 

Teatterit pyörii verovaroin. Se pitäisi lopettaa- Oopperat ja baletit pyörii verovaroin. Nekin pitäisi lopettaa. Jopa elokuvateatterit saavat yhteiskunnan tukea. Nekin pitäisi lopettaa.

Sinun kaltaisten pitäisi joutua maksamaan markkinahinta noista palveluistasi.

Huomaa palastan ajatusmaailman. Kun joku ehdottaa sitä että ihmiset joutuisivat ITSE maksamaan harrastuksensa niin heti tulee alapeukkuja.

Teatteri ei ole ruoka, ei opiskelu eikä asuminen. Se ei ole mikään perusoikeus eikä ihmisen tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä vanha ketju onkin niin vastaan silti.

Onhan nuo leffalippujen hinnat nousseet viime vuosina ja kaiken päälle on tullut näitä erikoissaleja joihin liput ovat vielä kalliimat. Joistan leffoista olen valmis maksamaan nykyisen lipun hinnan, joistain en. Onneksi kaupungissa on vaihtoehto Finnkinolle, hinnatkin ovat siellä maltillisemmat. Harvalla paikkakunnalla valittettavasti asiat ovat yhtä hyvin.

Ihmisillä on yleensä jonkinlainen raja mitä ovat mistäkin valmiit maksamaan. Jotkut ei välitä laittaa rahojaan elokuvalippuihin, toiset taas käyvät viikottainkin elokuvissa. Jos toinen ei halua leffaan niin sitten on mentävä yksin tai jonkun muun kanssa ja tehtävä jotain muuta kivaa miehen kanssa.

Vierailija
44/44 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne 7 vuotta sitten olivat noin kalliita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän