Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elokuvalippu sinusta liian kallis? Mitä ajattelisit miehen kommentista...

Vierailija
05.01.2012 |

Olen tutustunut mieheen, joka ei oma-aloitteisesti juuri käy missään. Ei elokuvissa, ulkona syömässä tai missään. Nököttää vaan kotonaan.

No, olin sitten yhteisten ystävien kanssa hänen luonaan kylässä ja muut alkoi keskustella näistä viime aikoina teattereissa pyörineistä leffoista, joita oli nähneet.

Yhtäkkiä tämä isäntä kysyi, että mitäs se leffalippu maksaa, 9 euroa? Ja millasia ne 3D-elokuvat on?

Oltiin muut ihmeissämme. Sanoin, että viimeksi oli normihinnalla 13 euroa lippu. Mies alkoi siunata, että onko jo niin kalliita. Että taitaa sitten 3D:t jäädä näkemättä. Ettei sinne elokuviin todellakaan voi huvikseen mennä vaan vasta sitten, jos on todella sellainen leffa, että pakko kokea elokuvateatterissa.

En nyt oikein tiedä, mitä tuosta ajatella.Ollaan siis harkittu, jos yritettäisiin seurustella. Onkohan mies liian pihi mulle? Onhan nuo leffaliput hintavia, mutta jos nyt on yhtään sellainen elokuva, että mua voisi kiinnostaa, niin kyllä mä sen menen sitten katsomaan.

Arvostan elämyksiä. Elokuvissa käynti on mulle ihan arkipäiväistä - tälle miehelle ilmeisesti tosi harvinaista juhlaa. Teatterissakin käyn monta kertaa vuodessa, oopperassa tai baletissa n. 4 kertaa vuodessa... Mahtaako tulla mitään, jos mies kauhistelee jo leffalipun hintaa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffaliput ON liian kalliita. En kuunaan jaksa käydä elokuvissa, kun se vie niin paljon rahaa. Mieluummin odotan elokuvan tuloa vuokraamoon ja katson sen kotona. Pitää olla aika erityisen hyvä leffa, että maksaisin 13e siitä.

Muistan vielä, kun leffat maksoi 20mk..

Vierailija
22/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin Keski-Euroopassa kahdeksan euron kieppeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien varojensa mukaan voi elää monella tavalla ja tuollainen pappamainen siunaaminen + leffalipun hinnan arvioiminen alakanttiin kertoo omaa karua kieltään; mies on rahoistaan PIHI, juuri sellainen joka laskee jokaisen käytetyn vessapaperiarkin. Tämmöiset ihmiset ovat usein neuroottisia, pyrkivät hyötymään muista ja saavat ainoan mielihyvänsä säästämisestä. Mieti, millaista olisi seurustella saati perustaa perhe tämmöisen pihtarin kanssa..! Palstalla kuulee joskus juttuja naisista, jotka tämän virheen ovat tehneet. Lapsilisillä elättävät perhettä kun mies ei suostu ostamaan ruokaa muille kuin itselleen, vastasyntynytkin pestään talvella kylmällä vedellä sillä lämmin vesi on tuhlausta. Jne.

Vierailija
24/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman muokkaatte toisianne. Miehestä tulee reippaampi, ehkä ei tuhlaa rahaa samoihin asioihin kuin sä, mutta todennäköisesti johonkin muuhun mistä säkin pääset nauttimaan.

Miksi ihmeessä sä et voi mennä mukaan mökille, anna miehen vaeltaa koko päivä, tee sä sinä aikana jotain muuta. Ei kai tuo nyt seuraa halua joka paikkaan, kun noin sisäänpäinkääntyneeltäkin tuntuu.

Ei mulle olisi mikään ongelma olla mökillä koko päivä yksin. Uisin, veneilisin, lukisin kirjoja, kokkailisin kaikkia niitä ruokia, joiden reseptejä ei kaupungissa tunnu olevan aikaa kokeilla, tekisin käsitöitä.

Pitänee kysyä mieheltä, olisko tollaseen järjestelyyn kovin pettynyt...

Vierailija
25/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli jostain Laihialta vai mistä olikaan, ja mainosti itseään "tiukan pennin vartijana" tai jotain vastaavaa. Että nuukuus oli hänelle hyve. Ihmetteli sitten kun ei niitä kirjeitä naisilta niin paljon tullutkaan :oD

Vai muistanko ihan väärin.

Vierailija
26/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeksi maksanut leffalipusta 10 euroa, joten hinta on nähtävästi vain noussut. Yleensä saan yrityslippuja.

Lapsena muistan käyneeni kesällä päivänäytöksissä, ja lipun hinta oli 5 mk :)

Vierailija
27/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren miehen kanssa, oltiin kaikki aivan kateellisia kun saikin sellaisen komistuksen. No ajan kanss akävi ilmi, että tämä komistus ei raskinut tehdä yhtään mitään, kaikki oli liian kallista. Menivät sitten joka vkonloppu miehen kotiin kylään, koska sieltä sai ilmaiset ruoat :D Lopulta kaveri sai tarpeekseen ja palauttu miehen takaisin kiertoon.

edelleen meillä on tuttavapiirissä pariskunta, jossa mies on itara kuin mikä. heillä on n.7000-9000 välillä bruttokuukausitulot ja silti mitään ei raksita tehdä, kämpässä on kylmä kun lämmityskuluissa halutaan säästää, mies roudaa polttopuita kotiin lenkkipolkujen varsilta jne. huh

Vierailija
28/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon huolestuttavammilta ku lipun hinnan kommentointi kuulostaa noi muut jutut! Ei uskalla yksin ravintolaan, kehuskelee säästöillään.. Kuulostaa vässykältä, mut jos sä viihdyt sen kans ni aloita suhde, sittenhän sen näkee. Mitä ihmettä sä täältä kyselet mielipiteitä..

Vierailija
29/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mökki ja metsässä tuntikausia kuljeskelu kuulosti tutulta. Siinä aiemmassa ketjussa oli muistaakseni jotain koira-asiaakin.

Mutta joo, en kestäisi tuollaista miestä, joka ei voi tehdä mitään. Yritin joskus seurustella vähän samantyylisen kanssa: koskaan ei voinut oikein tehdä mitään kun kaikki maksoi. Mies oli kaiken lisäksi vielä vähän tossukka eikä aina uskaltanut sanoa, ettei ole "varaa" tehdä joten. Sitten jälkikäteen hän laski pennosiaan ja voivotteli.

En tarkoita että rahaa pitäisi syytää järjettömästi ostoksiin ja huvituksiin, mutta jos ei ole halua ostaa uusia silmälaseja vaikka vanhat on ihan vinksin vonksin eikä niillä näe kunnolla enää (mutta kun jotenkin näkee, aargh), omistaa yhdet (!) housut, joita pidetään 3 viikkoa putkeen ettei ne kulu pesussa jne, niin mun ymmärrys ei enää riittänyt.

Mutta kerro ihmeessä miehen muita aivoituksia, niitä voi olla mielenkiintoista lukea :)

Vierailija
30/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle jo 11 e leffasta oli kallis ja täyden hinnan leffan pitää olla todella must see. Muutoin käyn katsomassa leffat vasta kun ovat pyörineet niin kauan että hinta on jo tippunut - viimeksi kun kävin leffassa menin päivänäytökseen ja katsomaan filmiä joka oli pyörinyt jo pitkään ja lippu maksoi n. 7 e.

Vierailija
31/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffaliput ovat kalliita, mutten ole omasta mielestäni pihi esim. lahjanantajana ollenkaan. Tärkeämpää on varmaan tuossa niiden yhteisten harrastusten löytäminen eikä pihiys, vaikka sekin jatkuvana on rasite.

Vierailija
32/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elokuvan pitää olla TOSI hyvä että viitsin mennä katsomaan sen elokuviin. Yleensä ne saa hetken päästä dvd:llä kotiin.

Teatterissa ja oopperassa mä käyn muutaman kerran vuodesa. Kas, niitä ei saamukavammin kotiin.

Vierailija
33/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

utta mies taitaa olla liian pihi sulle

Vierailija
34/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä yhteistä teillä on? Missä tapasitte?

Vierailija
35/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuvalippu on aivan sikahintainen ja kun siihen mietit päälle popcornit ja limut niin onhan se karmeaa kuluttajan vedätystä.

Miksi leffassa pitää muka pupeltaa jotain ja jos pitää, miksei sitä voi ostaa kaupasta kuten normaalistikin?

Briteissä Cineworld myy unlimited leffakorttia jolla saa katsoa niin paljon leffoja kuin haluat kuussa 14.99 punnalla. Siinä on jo hinta kohillaan.

Ranskassa oli sama juttu, sinänsä tosi hyvä. Tosin osassa teattereista sali oli paikallisten teinien toinen olohuone eikä rauhasta ollut tietoakaan.

Me kun palattiin Suomeen ostettiin videotykki ja katsotan leffat kotona, eli viikossa 2-4 leffailtaa.

Kallista puuhaa se on tuokin. Kangas, tykki ja tila eivät ole ilmaisia. Lisäksi kaikkia teatterissa pyöriviä leffoja ei julkaista dvd:llä tai niiden julkaisusta on sen verran aikaa, että dvd:tä ei ole enää saatavilla. Videovuokraamoissa valikoima on yleensä aika huono.

Meillä on käytössä ViaPlay-palvelu jolla yhden leffalipun hinnalla saa katsoa niin paljon leffoja kuin haluaa:

<a href="http://viaplay.fi/Packages.list#Paketti" alt="http://viaplay.fi/Packages.list#Paketti">http://viaplay.fi/Packages.list#Paketti</a&gt;

Hinta siis 9,95 kuukaudessa leffapaketti tai 16,95 leffat + NHL gamecenter jääkiekko-paketti.

Vaikuttaa paremmalta kuin vuokraaminen, mutta olen silti aika skeptinen sen suhteen, mikä on viaplayn panos esimerkiksi indie-elokuvan, vanhempien elokuvien, klassikoiden, genreleffan, dokumenttien tai ei-englanninkielisen elokuvan suhteen.

Vierailija
36/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa-liput on kyllä sairaan kalliita.

Melkein 100 mummon markkaa!

Miettikää sitä!

Vierailija
37/44 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole rahasta, vaan siitä mitä haluaa elämältään. Mies haluaa olla rauhassa kotona, mökillä jne. Sinä tykkäät käydä ulkona leffassa, teattereissa jne. Lähipiirissä on tällainen suhde, eikä se toimi. Toimi nahkeasti alussa, mutta ei enää.

Teille molemmille olisi parempi, jos löytäisitte kumppanin, jonka kanssa tehdä niitä asioita, joista pitää.

Vierailija
38/44 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin aloittaa taas pitkästä aikaa elokuvissa käymisen, kunnes vilkaisin hinnastoa. Todellakin, kympin tai reilusti yli saa nykyään pulittaa yhdestä vaivaisesta leffalipusta. Koko arkipäiväinen leffassa käymisen käsite, se vanhanajan jenkkityylinen elokuvissa roikkuminen, on käytännössä tuhottu ylihinnoittelulla. Harvalla on varaa kylvää kymppejä kaksin käsin kaupungilla liikkuessaan.

Joten se leffaharrastus taitaa jäädä kyllä siihen, että menen katsomaan Hobitin joulukuussa, ja seuraavan osan samaan aikaan vuoden päästä.

Vierailija
39/44 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutustunut mieheen, joka ei oma-aloitteisesti juuri käy missään. Ei elokuvissa, ulkona syömässä tai missään. Nököttää vaan kotonaan.

No, olin sitten yhteisten ystävien kanssa hänen luonaan kylässä ja muut alkoi keskustella näistä viime aikoina teattereissa pyörineistä leffoista, joita oli nähneet.

Yhtäkkiä tämä isäntä kysyi, että mitäs se leffalippu maksaa, 9 euroa? Ja millasia ne 3D-elokuvat on?

Oltiin muut ihmeissämme. Sanoin, että viimeksi oli normihinnalla 13 euroa lippu. Mies alkoi siunata, että onko jo niin kalliita. Että taitaa sitten 3D:t jäädä näkemättä. Ettei sinne elokuviin todellakaan voi huvikseen mennä vaan vasta sitten, jos on todella sellainen leffa, että pakko kokea elokuvateatterissa.

En nyt oikein tiedä, mitä tuosta ajatella.Ollaan siis harkittu, jos yritettäisiin seurustella. Onkohan mies liian pihi mulle? Onhan nuo leffaliput hintavia, mutta jos nyt on yhtään sellainen elokuva, että mua voisi kiinnostaa, niin kyllä mä sen menen sitten katsomaan.

Arvostan elämyksiä. Elokuvissa käynti on mulle ihan arkipäiväistä - tälle miehelle ilmeisesti tosi harvinaista juhlaa. Teatterissakin käyn monta kertaa vuodessa, oopperassa tai baletissa n. 4 kertaa vuodessa... Mahtaako tulla mitään, jos mies kauhistelee jo leffalipun hintaa?

Sinun kaltaisten pitäisi joutua maksamaan oikea hinta noista palveluistasi. 

Teatterit pyörii verovaroin. Se pitäisi lopettaa- Oopperat ja baletit pyörii verovaroin. Nekin pitäisi lopettaa. Jopa elokuvateatterit saavat yhteiskunnan tukea. Nekin pitäisi lopettaa.

Sinun kaltaisten pitäisi joutua maksamaan markkinahinta noista palveluistasi.

Vierailija
40/44 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni leffassa käynti on todella kallista lystiä eikä edes mukavaa, kun ympärillä on aina joku huonosti käyttäytyvä tolvana tai kesken leffan iskee kusihätä, eikä leffaa saa pauselle omien halujen mukaan jne. Itse en ole mennyt, vaikka ilmaiseksi on tarjottu. Teatteri nyt on ihan jees, mutta ei ihan tyyliseni taidelaji. Ulkona syöminen taas, noh, se on ok silloin tällöin, mutta itse saan enemmän nautintoa omatekemästä ruoasta, vaikka se olisikin vain keskivertoa. Lähinnä useammin ravintolaruoka on ollut rahanmenoa ja pettymys kuin elämys. Milloin viereisessä pöydässä kirkuu lapsi, ja milloin odottaminen kestää tai pihvi on sitkeää.

Mies tykkää käydä paikoissa, mutta toisaalta hän saa työverkoston kautta monet liput järjestettyä ja edustaminen kuuluu duuniin. Ainoa, mitä inhoamme tasavertaisesti, on penkkiurheilu. Hyvin silti tullaan toimeen, ja kun ajanviettotottumukset ovat osin erilaiset, on molemmilla sopivasti sitä kuuluisaa omaa aikaa, minä kyhjötän sohvalla koira kainalossa ja kirjoitan ja kuuntelen musiikkia. Toki tällaisessa suhteessa ei sitten toimisi yhteinen tili, mutta sellaisten kannalla en muutenkaan ole.

Vertailun vuoksi, mies tienaa 5000 euroa kuussa, kuun lopulla säästöön jää 200 euroa. Itse saan 1000 euroa kuussa (opintotuki plus palkka), ja minulla on lainarahalla sijoitusasunto eikä muuta varallisuutta. Maksetaan ruoka ja laskut ja miehen asuntolainaa lukuun ottamatta asuminen puoliksi. Mulla jää säästöön kuun lopulla myös 200 euroa. Tavallaan on kivaa, että voi tyytyä aineettomiin asioihin ja on onnellinen niin vähällä, ympäristökin kiittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän