Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä mummoloissa syöttötuoleja, matkasänkyjä, vararattaita yms. ja kuka ne on ostanut sinne?

Vierailija
05.01.2012 |

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jäänyt joskus siskon lapsilta. Matkasänky on kans saatu joltain sukulaiselta. On mummulassa nyt siis ja tarpeen mukaan sieltä lainataan. Rattaille ei ole ollu tarvetta mummulassa. Nyt jäi yhdet vaunut vähän ylimääräsiksi, ne voisi viedäkin sinne.

Vierailija
22/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole muuta kuin leluja. Mun vanhemmilla on kaikki mahdolliset välineet, joista ainoastaan matkasänky on meidän ostama. Muut tavarat ovat joko käytettynä saatuja tai minun ja sisarusteni vanhoja. Tässä lista:

-matkasänky

-pinnasänky

-sitteri

-perinteinen syöttötuoli

-pöytään kiinnitettävä syöttötuoli (on muuten erittäin käytännöllinen mökkeillessä, eikä vie autossa tilla juurikaan)

-leluja, kirjoja

-lasten astioita sekä ruokailuvälineitä

-matkarattaat

Myös vaippoja löytyy mummilasta, toki meillä on melkoinen liuta käyttäjiäkin eli kaikki ovat hyvin tarpeellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnutkaan että noin monella (usimmilla?) on läheinen mummola jossa vietetään aikaa ja on tavarat valmiina. Meilläkin on kaksi mummolaa, etäisyys 100km molempiin, mutta kummassakaan ei ole leluja, pottia saati mitään muutakaan tavaraa. Kummatkaan eivät hoida, eivät kutsu kylään. Eivät käy meillä kuin pari kertaa vuodessa vaikka usein kutsutaan. En ole pitänyt tätä tähän mennessä kovin outona, mutta tämän ketjun luettuani olen kyllä aidosti hämmentynyt. Siis kaikilla mummola mihin voi mennä noin vaan yökylään lasten kanssa ja tavarat valmiina?

Vierailija
24/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnutkaan että noin monella (usimmilla?) on läheinen mummola jossa vietetään aikaa ja on tavarat valmiina. Meilläkin on kaksi mummolaa, etäisyys 100km molempiin, mutta kummassakaan ei ole leluja, pottia saati mitään muutakaan tavaraa. Kummatkaan eivät hoida, eivät kutsu kylään. Eivät käy meillä kuin pari kertaa vuodessa vaikka usein kutsutaan. En ole pitänyt tätä tähän mennessä kovin outona, mutta tämän ketjun luettuani olen kyllä aidosti hämmentynyt. Siis kaikilla mummola mihin voi mennä noin vaan yökylään lasten kanssa ja tavarat valmiina?

Harmillista sinun ja lasten puolesta. Meille oli tärkeää, että lastenlapsille olisi täällä omat tutut tavarat täällä mummolan luona.

Ei sitä ainaista raahaamista. Otan mielelläni lastenlapset hoitoon. On se sitten päiväksi, yöksi, viikonlopuksi.

t.Mummo

Vierailija
25/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi on osti boosterisyöttö-istuimen. Me viedään mukanamme matkasänky, rattaat sun muut. Nyt ostettiin uusi autoistuin kun heidän autossaan ei ole isofit-renkuloita joten meidän istuin ei käy.

Omilla vanhemmilla on syöttis ja matkasänky.

Vierailija
26/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummilla on syöttötuoli, osti jo siskoni lapsia varten vuosia sitten. Lisäksi olemme vieneet sinne matkasänkymme, ruokalapun, nokkamukin, ison vaippapaketin ja vauvaliinoja. Rattaat tulevat joka kerta meidän mukana.

Toisilla isovanhemmilla ei ole mitään. viemme kaiken tarvittavan mukanamme

Vierailija
27/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän keskimmäistä lasta varten, se on nyt käytössä kuopuksella. Esikoisellekin äitini osti syöttötuolin mutta sitten kun esikoinen ei enää tarvinnut sitä niin antoi tai myi jollekin.

Miehen vanhempien luona ei ole syöttötuolia.

Matkasängyn me ollaan ostettu ja se sitten seilaa siellä mummiloiden väliä.

Mun äidin luona on vanhemmille lapsille oma huone, ja siellä on sitä sun tätä. Sänky ja vuodesohva missä nukkuvat kun siellä vierailevat. Ja mun äiti sen on kalustanut.

Vierailija
28/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi osti syöttötuolin aikoinaan ekan lapsenlapsen syntyessä, nykyisessä talossa jossa asuvat oli vintillä kaksi pinnasänkyäkin valmiina. Potta on myös "talon puolesta". Meidän vanhat matkarattaat vietiin mummille, kun me ostimme uudet.

Papalle on myös minun tai sisarusteni vanha pinnasänky ja taloon aikoinaan ostettu syöttötuoli sekä potta. Sateenvarjorattaat on tulleet joltain kaukaisemmalta sukulaiselta käytettynä.

Molempiin paikkoihin on myös vuosien saatossa ilmestynyt (jäänyt meiltä tai muilta sisaruksilta) nokkamukeja, ruokalappuja, tuttipulloja jne.

Nyt meillä ei enää ole vauvaikäisiä lapsia (sisaruksillamme vielä on), silloin kun vielä oli niin molemmissa paikoissa oli aina vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, ruokapurkkeja, korviketta jne. tarjolla talon puolesta. Lähinnä turvaistuimet ja isommat vaunut on pitänyt viedä mukana- ja lapsen vaatteet. Nykyään tuo turvaistuinjuttukin hoituu niin että vaihdetaan autoja (lapsia on sen verran monta, että eivät mahdu tavalliseen henkilöautoon).

Vierailija
29/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli yksivuotiaina silloin tällöin tarvittaessa ja silloin lapsi nukkunut joko sängyllä tai lattialle tehdyssä pedissä (putoamisvaaran vuoksi). Syöttämiset on tapahtuneet ihan sylissä (en koskaan ole pitänyt tätäkään ongelmana), joskus mukana kulkenut pöytään kiinitettävä syöttötuoli, joka meillä kotona toisen lapsen syöttötuolina päivittäin. Potan ovat isovanhemmat ostaneet kotiinsa.

Vierailija
30/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ainuttakaan lastentavaraa ei siis edes leluja.

Mieheni vanhemmilla on syöttötuoli,pinnasänky, keinu ja paljon leluja, jotka heidän tyttärensä on sinne vienyt vuosi sitten, kun sai esikoisensa.

Molemmat isovanhemmat asuvat alle 50km säteellä meistä, mutta käymme heillä korkeintaan neljä kertaa vuodessa. Lapset eivät ole kertaakaan olleet heillä hoidossa.

Vierailija
31/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraillaan molemmissa mummoloissa usei ja ollaan yleensä myös yötä. Molemmista löytyy syöttötyolit pinnasängyt, isommanlapsen sängyt, potat, ammeet, varavaatteet, vaipat, ulkouluhaalarit, ja valtavat läjät leluja. hoitopöytä, ja sitterit on myös. Oman äitini luota löytyy vielä matkarattaat. sit tietty on lasten omat ruokailuvälineet ja tuttipullot, nokkamukit jne ruokalaput tms.

Itse mummot ovat hankkineet, joko käytettyinä tai ostaneet uusina, joitain on vielä säilynyt minun ja mihen lapsuus ajoilta.

Ihana mennä ja olla kun ei tarvii ottaa kun vähän vaatteita mukaan, muut löytyy mummolasta.

arvostan tätä suuresti ja ehkä se myös pitää välit läheisinä kun on helppo lähteä kyläään ja olla siellä kun on kaikki tarvittava.

Vierailija
32/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa olen itse nukkunut, samoin sisarukseni. On myös isosiskoni lasten vanhat vaunut, jotakuinkin käyttökelpoiset. Joitain leluja myös.

Toisessa on syöttötuoli ja leluja.

Kummatkaan mummulat eivät silti hoida lapsiamme, emmekä mene toiseen ikinä yökylään, toiseen ehkä kahdesti vuodessa.

Vierailija
33/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan on 300 km matkaa, ja vietetään siellä paljon aikaa, noin viikko kerrallaan reilun kuukauden välein + lomat jolloin mieheni on tuolla paikkakunnalla töissä.

Lapsille on siellä kaikki. Useimmat ostettu niin, että olen etsinyt ne netistä käytettynä ja sitten vanhempani ovat käyneet hakemassa ja ostamassa ne. On myös valtavasti leluja, kun on kaikki minun ja sisaruksieni+ parin serkun lelut, leikkimökit jne. Lapset on siellä aivan tavarataivaassa.

Meillä on myös mökillä (=miehen kotitalo, miehen vanhemmat kuilleet) kaikki tavarat. Laitettiin kaupan seinälle ilmoitus, että ostetaan lastentarvikkeita, ja saatiin rattaat, syöttötuoli, pinnis, amme ja potta reiluun kymmenen euron yhteishintaan. Pieni hinta siitä, että matkanteko helpottuu tosi paljon.

Vierailija
34/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anopilta löytyy kyllä vaikka mitä. Hällä lapsenlapsia on yhteensä 6 joten ei niitä ihan meitä varten ole hankittu (ainakaan kaikkia). En tiedä paljonko tavaroista on vielä vintillä vai onko jo laittanut kiertoon, mutta enimmillään on ollut

3xpinnasänky (meidän esikoinen ja miehen veljen kaksoset samanikäisiä)

2xlastensänky

potta

pöntön supistaja

vanna

2xsyöttötuoli

yhdistelmävaunut

kaksostenrattaat

sitteri

turvaistuin

turvavyöistuin

turvakaukalo

ja iso kasa leluja

Ruokailuvälineitä ja vaippoja löytyy ja vaihtovaatteitakin on vähän.

Anoppi on itse (ja ainakin meidän pyytämättä) tavarat hankkinut. Tavaramäärään vaikuttaa oleellisesti se että miehen veli asuu ulkomailla ja tulee neljän lapsensa kanssa aina kesällä pitkäksi aikaa mummolaan. Meidän (autottomina) olisi myös vaikea mummulassa käydä jos kaikki tarvittava pitäisi kantaa mukana. Kuljemme siis junalla ja appi tulee asemalta hakemaan (istuimet varmaan ihan sitä varten hankittu kun ei niitä serkkuja juuri mummun autossa kuskata).

Vierailija
35/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on syöttötuoli, matkasänky ja vararattaat. Kaikki saatu mun serkulta käytettyinä. :)

Vierailija
36/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ostivat kirpparilta syöttötuolin. Lisäksi he hankkivat ruokalappuja, nokkamukeja ym pientä, sekä tietysti kaikenlaisia kivoja leluja. Miehen vanhemmat hommasivat noiden juttujen lisäksi myös hienon matkasängyn.

Vierailija
37/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä olisi??? vaunut heitän takakonttiin jos niitä tarvitsen ja hoitolaukkuun muut tarvittavat. yöksi jos jään niin lapsi nukkukoon kainalossa.en kehtaisi edes ajatella kantavani vieraaseen torppaan niin paljon kamaa säilytykseen. siis oikeesti potta? meidän pottaikäset on aina osannu tarvittaessa tehdä isolle pöntölle kunhan pitelee vaan kii..taas näitä uus-avuttomia äitejä ei ihmeettä äitiys tuntuu rankalta.

Vierailija
38/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aina jätetään sinne samalla kun lapsetkin. Isovanhemmat on suurilta osin ostaneet itse, mutta mekin ollaan jotain pikkusta.

Vaippoja vien aina mukanani.

Vierailija
39/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille pinnasänky, oli syöttötuoli kun olivat vauvoja/taaperoita, on Emmaljungat vm 2007, on talvella liukureita ja pulkka. Leluja on tosi paljon ja kirjoja myös. Mummo on itse ostanut ja kaikki uutena. Hankintoihin on häneltä mennyt pitkälti yli 1000 euroa. On myös ostanut lapsille lautasia, mukeja, lasten haarukoita, veitsiä, pyyhkeitä jne. Sen kun vie sinne vaan lapset, kaikki muu siellä jo on! (myös pienemmän vaipat:D

Vierailija
40/60 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilta syöttötuolin, pinnasängyn ym. "mummolarekvisiittaa" kuten äitini sanoo. Leluja on paljon. Mummola on lähellä ja lapset ovat siellä usein.

Anoppi ei ole itse ostanut mitään, me veimme sinne Ikean perussyöttötuolin, matkasänky ollaan otettu kotoa mukaan. Anoppi asuu 200km päässä, kauheasti pitää ottaa tavaraa kun sinne lähdetään.

Rattaita ei ole kummassakaan paikassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän