Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perheen vuoden 2010 matkoja.

Vierailija
04.01.2012 |

Toukokuussa miehen kanssa kaksin viikko kreikassa.

Heinäkuussa miehen kanssa kaksin viikko kreikassa.

Elo-syyskuun vaihteessa miehen kanssa kaksin+ vanhin lapseni perheineen viikko bulgariassa.

Syys-lokakuun vaihde mies kaksistaan nuorimman lapsemme kanssa kreikassa.

Lokakuussa syyslomalla viikko miehen kanssa kaksin kreikassa.

Joulukuussa miehen kanssa kaksin viikko espanjassa.

Saa kommentoida ja kysyä vapaasti. Tai olla kommentoimatta:)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos minulla olisi noin paljon aikaa lomailuun, niin ehdottomasti haluaisin nähdä maailmaa huomattavasti laajemmin. Toki uskon, että on kivaa ja turvallista mennä tuttuun paikkaan ja maahan, mutta itse en noin yksipuolisesti matkailisi. Vaihtaisin esim. pari noista Kreikan reissuista vaikkapa johonkin kaukokohteeseen jne. jne.

Ja toinen asia on se, että työt sanelee hieman tuota matkustamista. Ja rytmittää ja tauottaa se mukavasti, kun on aina lomamatka mitä odotella. Ja se seikka on vastassa, että toine meistä voisi matkustaa 2 viikon reissuja, mutta toinen ei. Mutta tämä ratkaisu näin sopii meilel vallan mainiosti. Enkä kiellä sitä, että on ihanaa päästä monta kertaa vuodessa miehen kanssa kaksin reissuun. AP

Vierailija
22/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kyllä sanottava että kuulostaa tooooosi tylsältä. En tajua mitä järkeä on käydä monta kertaa vuodessa samassa maassa, saati sitten vielä samassa paikassa.

Itse olin viime vuonna Egyptissä, Italiassa, Pohjois-Amerikassa ja Iso-Britanniassa, kaikissa ekaa kertaa, koska en näe mitään järkeä siinä että lähtisin nyt Espanjaan, Thaimaahan tai vaikka Unkariin, joissa olen jo käynyt. Olen aika varma että matkailuni avarsi huomattavasti enemmän kuin teidän kreikkailunne. Ja sitten vielä tulee tänne niillä kehumaan, hahhhaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kyllä sanottava että kuulostaa tooooosi tylsältä. En tajua mitä järkeä on käydä monta kertaa vuodessa samassa maassa, saati sitten vielä samassa paikassa. Itse olin viime vuonna Egyptissä, Italiassa, Pohjois-Amerikassa ja Iso-Britanniassa, kaikissa ekaa kertaa, koska en näe mitään järkeä siinä että lähtisin nyt Espanjaan, Thaimaahan tai vaikka Unkariin, joissa olen jo käynyt. Olen aika varma että matkailuni avarsi huomattavasti enemmän kuin teidän kreikkailunne. Ja sitten vielä tulee tänne niillä kehumaan, hahhhaa..

Jokainen perhe valitsee itse kohteensa mieltymystensä mukaan. Niin teemme mekin.

Ja kuten sanottua niin 1-2 kertaa vuodessa sama kohde kreikasta on pakko. En missään ole eritellyt mitä paikkoja ne taikka muut.

Tietoisesti tein sen valinnan , että kerroin vain maan.

Matkailu avartaa monella tapaa. Tutustakin paikasta on ihana löytää sitä uutta.

Ap

Vierailija
24/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on noin paljon lomaa?

ja

Minkä ikäisiä lapsia kun olette noin paljon kahdestaan reissussa (ja EI, en todellakaan pidä vanhempien omia lomia negatiivisena "minkälainen ihminen tarvitsee lomaa omista lapsistaan"). Siis lähinnä kun lomat on kaikki tuollaisia perusrantalomia joiden perään lapset yleensä ovaty kovasti, niin eikö heitä harmita etteivät pääse mukaan?

Ja lisäksi minäkin olisin kysynyt että miksi aina Kreikkaan, mutta siihen vastasitkin jo :) Ei mun mieleistä lomailua, mutta jokainen nauttii erilailla lomasta, itse haluan nähdä uusia paikkoja enkä tykkää perusrantalomailusta.

Vierailija
25/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos minulla olisi noin paljon aikaa lomailuun, niin ehdottomasti haluaisin nähdä maailmaa huomattavasti laajemmin. Toki uskon, että on kivaa ja turvallista mennä tuttuun paikkaan ja maahan, mutta itse en noin yksipuolisesti matkailisi. Vaihtaisin esim. pari noista Kreikan reissuista vaikkapa johonkin kaukokohteeseen jne. jne.

Ja toinen asia on se, että työt sanelee hieman tuota matkustamista. Ja rytmittää ja tauottaa se mukavasti, kun on aina lomamatka mitä odotella. Ja se seikka on vastassa, että toine meistä voisi matkustaa 2 viikon reissuja, mutta toinen ei. Mutta tämä ratkaisu näin sopii meilel vallan mainiosti. Enkä kiellä sitä, että on ihanaa päästä monta kertaa vuodessa miehen kanssa kaksin reissuun. AP

Meillä molemmilla työt mahdollistaa tämän paljon lomailun ja matkailun, mutta myös tuo samalla toisaalle hieman rajoitteita.

AP

Vierailija
26/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kyllä sanottava että kuulostaa tooooosi tylsältä. En tajua mitä järkeä on käydä monta kertaa vuodessa samassa maassa, saati sitten vielä samassa paikassa. Itse olin viime vuonna Egyptissä, Italiassa, Pohjois-Amerikassa ja Iso-Britanniassa, kaikissa ekaa kertaa, koska en näe mitään järkeä siinä että lähtisin nyt Espanjaan, Thaimaahan tai vaikka Unkariin, joissa olen jo käynyt. Olen aika varma että matkailuni avarsi huomattavasti enemmän kuin teidän kreikkailunne. Ja sitten vielä tulee tänne niillä kehumaan, hahhhaa..

Jokainen perhe valitsee itse kohteensa mieltymystensä mukaan. Niin teemme mekin. Ja kuten sanottua niin 1-2 kertaa vuodessa sama kohde kreikasta on pakko. En missään ole eritellyt mitä paikkoja ne taikka muut. Tietoisesti tein sen valinnan , että kerroin vain maan. Matkailu avartaa monella tapaa. Tutustakin paikasta on ihana löytää sitä uutta. Ap

Olitte neljä kertaa vuoden aikana Kreikassa. Siinä ei vaan ole monenkaan mielestä yhtään mitään järkeä. Jos ei kaukokohteisiin halua/pääse kun on vain viikko lomaa (missä työssä ei ole kuin viikon kesäloma?) niin onhan noita, tosiaan Egyptiin on lyhyt matka, Italia, Ranska, Turkki, Israel, Jordania....

Vierailija
27/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on noin paljon lomaa? ja Minkä ikäisiä lapsia kun olette noin paljon kahdestaan reissussa (ja EI, en todellakaan pidä vanhempien omia lomia negatiivisena "minkälainen ihminen tarvitsee lomaa omista lapsistaan"). Siis lähinnä kun lomat on kaikki tuollaisia perusrantalomia joiden perään lapset yleensä ovaty kovasti, niin eikö heitä harmita etteivät pääse mukaan? Ja lisäksi minäkin olisin kysynyt että miksi aina Kreikkaan, mutta siihen vastasitkin jo :) Ei mun mieleistä lomailua, mutta jokainen nauttii erilailla lomasta, itse haluan nähdä uusia paikkoja enkä tykkää perusrantalomailusta.

Työ antaa vapautta, mutta myös rajoitteita lomailuun. Siksi näitä viikon matkoja ja ei 2.

Meidän nuorin on 13v ja vanhimmat lapset asuvat jo omillaan.

Lapsikin tuo nuorin lomailee yhden loma vuodessa. Syynsä siihen on miksi ei enempää ja ei tuo yksikään loma aina pääse toteutumaan.

Lapsi itse tietää nämä. Toisinaan on harmissaan, mutta se menee pian ohi.

Lomailu on lomaa työstä ja lapsesta.

AP

Vierailija
28/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon valinnastanne.lapsenlapsile ei taida jäädä edes maapalloa, mutta hei 2010 kreikassa oli kivaa

kiinnostaa jotkin hiilipäästöt?

Me olimme koko perhe 2 kertaa lentäen reissussa ja kuukausi kierrettiin autolla Eurooppaa.

Sitten muutama muu lentäen tehty reissu ihan kahdestaan.

Tästä vuodesta on tulossa yhtä vilkas -2 kuukautta ollaan yövytty Suomen rajojen ulkopuolella. Ihmeen vähän oikeastaan kun nytkin katsoo ikkunasta ulos.

Mutta hei, meilläkin oli 2011 oikein kivaa!

Vierailija
29/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuo perheen matkoilta vaikuttaneet vaan sinun ja miehen. Sinä et käsittääkseni matkustellut yhdenkään kotona asuvan lapsen kanssa jos mukana oli miehen matka nuorimman kanssa ja teidän vanhempien matka yhden jo kotoa muuttaneen lapsen perheen kanssa. Vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
30/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä se lapsi on kun te olette 5 viikkoa vuodessa kahdestaan poissa?

Vierailija
31/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasitkin kirjoittaessani - en puhuisi tosiaan teidän perheen matkoista jos 13v pääsee kerran vuodessa etelään ja te viidesti. Olisi otsikoinut siis toisin: näin matkustelimme mieheni kanssa v. 2011. En kyllä itse pystyisi perustelemaan että 13v pääsee matkaan mukaan vain kerran jos itse käytte noin monesti. Enkä ymmärrä että lapsesta tarvitsee noin monta viikkoa lomaa jos lapsia on vain yksi enää kotona. Ellei sitten ole joku erityishoivaa vaativa tapaus jolloin arki on normaalia rankempaa ja lapsen kanssa matkustaminen suoritus sekin.

Vierailija
32/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä se lapsi on kun te olette 5 viikkoa vuodessa kahdestaan poissa?

AP

Vierailija
33/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten mainittua niin nuorin 13v ja muut jo asuvat omillaa eli aikusia.

Meidän perhe on lähinnä 3 kesken.

Ja aivan oikein niin minä en matkustanut nuorimman kanssa yhtäkään reissua. En kaksin, enkä yhdessä perhe kokoonpanolla.

AP

Vierailija
34/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasitkin kirjoittaessani - en puhuisi tosiaan teidän perheen matkoista jos 13v pääsee kerran vuodessa etelään ja te viidesti. Olisi otsikoinut siis toisin: näin matkustelimme mieheni kanssa v. 2011. En kyllä itse pystyisi perustelemaan että 13v pääsee matkaan mukaan vain kerran jos itse käytte noin monesti. Enkä ymmärrä että lapsesta tarvitsee noin monta viikkoa lomaa jos lapsia on vain yksi enää kotona. Ellei sitten ole joku erityishoivaa vaativa tapaus jolloin arki on normaalia rankempaa ja lapsen kanssa matkustaminen suoritus sekin.

Viimeisimmät lauseesi osuivat kohdilleen.

En sitä tässä lähde erittelemän, Erittän haastava ja erittän vaativa. Se riittäköön.

Olisin ehkä voinut otsikoida toisin, mutta se nyt meni miten meni. Ei takerruta siihen.

AP

Vierailija
35/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä, ymmärrän irtioton tarpeen jos taloudessa on haastava erityislapsi. Ja ymmärrän samaankin kohteeseen matkustamisen nimenomaan, jos tarkoitus on maksimaalisesti levätä ja viettää kahdenkesken aikaa puolison kanssa sekä toisaalta jos haluaa päästä pienten lasten kanssa helpolla. Toki siitä kohteesta löytää aina uutta, mutta koko loma ei mene siitä tunteessa että pitää tehdä ja nähdä ettei vaan missaa mitään.

Omat lapset on vielä niin pieniä ettei niitä ole kotiin jätetty, mutta haaveissa on kyllä sekin joskus. Kullakin on omat keinot miten lataa akkujaan, pääasia että sen jotenkin saa tehtyä.

Vierailija
36/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä, ymmärrän irtioton tarpeen jos taloudessa on haastava erityislapsi. Ja ymmärrän samaankin kohteeseen matkustamisen nimenomaan, jos tarkoitus on maksimaalisesti levätä ja viettää kahdenkesken aikaa puolison kanssa sekä toisaalta jos haluaa päästä pienten lasten kanssa helpolla. Toki siitä kohteesta löytää aina uutta, mutta koko loma ei mene siitä tunteessa että pitää tehdä ja nähdä ettei vaan missaa mitään. Omat lapset on vielä niin pieniä ettei niitä ole kotiin jätetty, mutta haaveissa on kyllä sekin joskus. Kullakin on omat keinot miten lataa akkujaan, pääasia että sen jotenkin saa tehtyä.

Haastetta riittää todellakin. Irtiottoja tarvitaan monesta syystä. Ne tulee tarpeeseen.

Ilman näitä reissuja en tiedä missä olisimme.

Arki on rankkaa ja haasteellista. Onneksi on siihen saatu iso apu, mutta olemme todenneet, että kaikesta irtaantuminen on parasta kadota tuttuun lomapaikkaan.

Kiitos todellakin kaikille.

AP

Vierailija
37/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei matkusta. Ei ole rahaa matkoihin.

Itse en ole koskaan erityisemmin pitänyt edes matkustaa vieraisiin maihin. Viihdyn täällä koto Suomessa paljon paremmin. Täällä on kaikki lähellä ja saatavailla. Itsekin pääsen helpommalla olla Suomessa (=kotona). On pyykinpesukone lähellä. Reissusta, kun tulisit 6 henkisen perheen kanssa, niin pyykkiä pestaisiin seuraavat päivät urakalla. Kotona voi olla lähes varma, ettei saa vatsatautia. Ulkomailla näyttää saavan yhtä sun toista pöpöä (olen TK:ssa töissä ja joudun tekemisiin asian kanssa päivittäin). Ja sitten ollaan kipeitä useamman viikon ja töistä poissa sairiksella.

Kotona lasten kanssa ei tarvitse olla koko aikaa varpaillan, minne ne menee ja mitä laittaa suuhunsa. Reissussa kipeä lapsi = painajainen ja loma olisi pilalla. Jonkunhan pitäisi olla koko ajana sairaan lapsen vieressä. Mitä lomaa se sitten olisi...?

Jatkanko vielä???

Vierailija
38/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei matkusta. Ei ole rahaa matkoihin. Itse en ole koskaan erityisemmin pitänyt edes matkustaa vieraisiin maihin. Viihdyn täällä koto Suomessa paljon paremmin. Täällä on kaikki lähellä ja saatavailla. Itsekin pääsen helpommalla olla Suomessa (=kotona). On pyykinpesukone lähellä. Reissusta, kun tulisit 6 henkisen perheen kanssa, niin pyykkiä pestaisiin seuraavat päivät urakalla. Kotona voi olla lähes varma, ettei saa vatsatautia. Ulkomailla näyttää saavan yhtä sun toista pöpöä (olen TK:ssa töissä ja joudun tekemisiin asian kanssa päivittäin). Ja sitten ollaan kipeitä useamman viikon ja töistä poissa sairiksella. Kotona lasten kanssa ei tarvitse olla koko aikaa varpaillan, minne ne menee ja mitä laittaa suuhunsa. Reissussa kipeä lapsi = painajainen ja loma olisi pilalla. Jonkunhan pitäisi olla koko ajana sairaan lapsen vieressä. Mitä lomaa se sitten olisi...? Jatkanko vielä???

Tuolla asenteella on tosi hyvä että viihdytte kotona - tosin sinnekin on moni menehtynyt...

Vierailija
39/46 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossitella voi koko elämän mutta sitten se elämä jää elämättä. Kun ei mitään uskalla eikä voi kun JOS vaikka joku tulee kipeäksi... voi voi, on vaikeaa jonkun elämä.

Vierailija
40/46 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä noin tiuhaan tahtiin haluaisi matkustaa. Eihän siinä olisi enää mitään hohtoa. Me ollaan oltu miehen kanssa 12 vuotta yhdessä ja sinä aikana tehty 3 etelänmatkaa. Viimeisin viime kesänä, ja tiedän, että ens kesänä ei päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi