1,5v aloitti tällä viikolla päivähoidon
osapäiväisenä. Ensimmäinen päivä oltiin yhdessä ja seuraavan päivän oli 4 tuntia ilman minua. Tänään taas 4 tuntia.
Eilen sekä tänään alkoi heti itkeä, kun lähdin pois ja tuntuu niin pahalta :( Kun hain hoidosta, lapsi oli kuitenkin ihan iloinen ja illalla kotonakin oli oma itsenäs ja yön nukkui hyvin.
Mitenkähän pitkään tuo itkuvaihe kestää? Tuntuu pahalta sekin, että lapsen pitää tavallaan antaa periksi ja alistua kohtaloonsa.
Kokemuksia? Ei kai lapselle voi jäädä mitään traumoja?
Kommentit (42)
miksi pitää tehdä lapsia jos ei niitä ole varaa itse hoitaa, varsinkin jos itsellekin tekee noin pahaa, lapsesta varmaan tuntuu vielä pahemmalle kun ei samalla tavalla pysty järjen kanssa asioita käsittelemään kun se vanhempi jonka on päätöksensä kanssa elettävä.
Kyllä 1,5v on vielä ihan vauva, ainakin omani tarvitsee apua ja tukea kaikessa, syliäkin vähän väliä, ei tulis mieleenkään tunkea sitä johonkin laitokseen oppimaan itsenäisyyttä, kerkeää sitä myöhemminkin, vuoden päästä tilanne saattaakin olla jo ihan toinen ja lapsi kaivata jo oikeastikin kavereita ja aktiviteetteja.
Mikä on se tilanne, että on pakko laittaa lapsi hoitoon? jos olet yh, niin yhteiskunta kyllä tukee ja jos olet parisuhteessa olisi miehen aika osoittaa tukea.
on sellainen tilanne, että makselen n. siihen asti kun olen 35-36v. sellaisia lainoja jotka tyhmänä (=rakastuneena) menin ex-avomiehen kanssa ottamaan/hänelle takaamaan. Joten olisiko minun pitänyt odottaa sinne asti lasten tekoa, jolloin en mahdollisesti oliskaan saanut lasta/saanut vammaisen lapsen tms. ja koska toiveissa olisi vielä toinen, niin sen mahdollisuus olisi ollut miltei olematon. En ole mikään yh, koska lapseni sain nykyisen mieheni kanssa. Ja koska mies on keskituloinen, niin hänellä ei ole mahdollisuuksia maksaa sekä asuntolainaa (oli ostanut kotimme jo ennen tapaamistamme), että elättää kotona makaavaa vaimoa ja lasta, sekä vielä maksaa "minun" lainojankin (minkä odottaminen olisi mielestäni jo törkeääkin). Joten näistä syistä meillä menee 1v. pian päiväkotiin ja voin kertoa että sydämeni särkyy ja pahaa tekee. Vaan kun vaihtoehtoa ei ole. Etsin toki jatkuvasti työtä lähempää kotiamme ja mahdollisesti osa-aikaista, jolla saisi kuitenkin laskut maksettua ja lapsi saisi olla mahd. paljon kanssani.. Mutta sinun mielestäsi en olisi saanut tehdä lastani, niinkö???
Lapsi oli siis 1 v 7 kk päiväkodissa aloittaessaan.