Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peruspäivärahalla ei kannusta menemään työkkärin koulutukseen ja harjoitteluun. MItä teen?

Vierailija
03.01.2012 |

Olisi yksi minulle sopiva koulutus+pitkä työharjoittelu tarjolla. (On jo yliopistotutkinto, mutta tässä olisi hyvää lisäystä). Olen ollut jo 4 vuotta työtön, eli saan siis noin 400 euroa kuussa olinpa sitten kotona tai kurssilla+työharjoittelussa.

Motivaatio-ongelma on kuitenkin suuri. Työharjoittelusta ei myöskään maksettaisi mitään palkkaa. Olisin koko kesän kiinni siinä työharjoittelussa ja minulla on kolmasluokkalainen lapsi. Tuntuu jotenkin typerältä olla ilmaistöissä ja lapseni joutuu olemaan koko kesän yksin kotona. Ihan kamalan kurjalta tuntuu. (Mieheni aloittaa pian uuden määräaikaistyön, josta ei juuri lomaa ehdi kertyä)

Kohtuutonta tuollainen, että työharjoittelussa ei saa mitään palkkaa. Jos saisi kunnon palkan, voisi sillä edes järjestää jotain tekemistä lapselleni. (Leireja, matkoja mummolaan vähäksi aikaan jne.)

Voiko työkkärin kurssilta ja työharjoittelusta pitää lomaa omasta vaatimuksesta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotein ei kannata väheksyä niitä.

Meillekin useampi työntekijä on tullut harjoittelun kautta, sitten kesätöihin, määrä-aikaiseksi ja lopulta vakkariksi.

Joten kannattaa panostaa työharjoittelupaikan valintaa ja siellä olemiseen. Aina on helpompi päästä työihin jos on tehnyt harjoittelu osuutensa hyvin. Ainakin voi pyytää suosituksia jotain toista työpaikkaa varten.

Tsemppiä!

Vierailija
22/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin lähinnä kuluisi rahaa tuon maksuttoman työn takia, kun järjestäisin lapselle tekemistä. Pari leiriä ehkä. Siihen ei oikein olisi varaa.

En ajattele, että pakosta joutuisin kurssille. Noita kurssi-ilmoituksia on tullut kolme jo aikaisemmin erilaisista aiheista. Ne ovat kuitenkin olleet täysin sellaisia, joista minulla ei olisi ollut mitään hyötyä. Tämä olisi kyllä sinällään kiinnostava.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä täydentäisi hyvin myös osaamistani.

ap

Vierailija
24/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että työtön on huolestunut ja paniikissa, koska ei löydä työtä, häntä ohjataan ilmaiseen työhön tai kurssille, jonka hyödyllisyydestä ei ole mitään takeita. Kiristetään työttömysskorvausten loppumisella. Työnantajat käyttävät ilmaista työvoimaa hyväkseen, suurin osa ei saa hommia harjoittelunsa jälkeen.

Vierailija
25/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turhauttaa, kun tuo ei ole oikeaksi työksi laskettavaa millään tavalla.

Ei tosiaankaan pitäisi laittaa tutkinnon hankkinutta aikuista ilmaistöihin ilman mitään sopimusta työn jatkumisesta normaalissa työsuhteessa. Pelkkää työttömän heikon aseman hyväksikäyttöä minusta.

ap

Vierailija
26/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kun pääset työhaastatteluun, kukaan ei ota sinua palkkatöihin vaan katsovat että sinut saisi ilmaiseksi harjottelijaksikin.

t. sen tien kokenut ja uransa jo lopettanut

Vierailija
27/27 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmaiseksi menisin, niin en kyllä enää toista kertaa siihen suostuisi.

(Olen ollut ekan tutkintoni jälkeen 4 kuukautta harjoittelijana. Sain kuitenkin ansiosidonnaista silloin ja ei ollut lastakaan, joten ei niin haitannut. Nythän "palkka" olisi 400 euroa kuussa, eli tämä peruspäiväraha vaan jatkuisi)

ap