Onko täysi-ikäisillä, muualla asuvilla lapsillanne avaimet lapsuudenkotiinsa?
Kommentit (55)
Tapaamme muutamia kertoja vuodessa ja välimatkaa on. Emme edes soittele joka kuukausi, joten kyökkipsykologien teoriat peräkammariudesta eivät oikein toimi. Minulla on siis vanhempieni avaimet ja heillä meidän. Eipä niillä juuri käyttöä ole eikä kyläillä puolin ja toisin alle viikon varoitusajalla.
myös vanhemmillani on meidän kotiimme. Musta se on jotenkin reilua.
en koskaan kuitenkaan mene avaimilla sisälle vaan soitan ovikelloa ja odotan, että ovi avataan.
Vanhemmillani on avaimet kotiimme ja sama tietenkin toisinpäin, eivät saapastele avaimilla sisälle vaan soittavat ovikelloa.
Tuo mielestäni kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.
Avaimet toimivat vara-avaimina + tarpeeseen esim. ulkomaanmatkojen aikana kun kukkia pitää kastella puolin ja toisin.
ja jos menen omalla avaimella sisään, soitan aina ensin ovikelloa.
Jos jostain syystä piipahdan lapsuudenkodissani ilman että siellä on ketään, jätän lapun käynnistäni.
Sisaruksillani on myös avain.
Miehelläni on avain isälleen, äidilleen ja kummillekin isovanhemmille. Isovanhempien avaimia on tarvittu useiten, kun on pitänyt käydä tarkistamassa onko kaikki kunnossa kun lattialle kaatunut isoäiti ei vastaa puhelimeen.
Itsellän on myös avain lapsuudenkotiini ja heillä myös avain meille. Minulla on myös avain veljeni kotiin, hänellä ei meille.
Olen tottunut jo lapsuudessani, että mummeille mentiin aina avaimilla. Molemmilla vanhemmillani on aina ollut avaimet omille vanhemmilleen.
Asumme pk-seudulla.
Minulla on kolme aikuista lasta, eikä kellään ole avaimia kotiini. Minulla taitaa olla yhden pojan avain ja vaan siksi, että se jäi kerran tänne, kun kävin kastelemassa kukkia hänen poissaollessaan. Lapseni asuvat 20 km päässä, enkä ole puoleentoista vuoteen käynyt kenenkään luona. En ole katsonut sitä tarpeelliseksi, koska voin soittaa, jos on asiaa.
He käyvät avovaimoineen meillä, mutta aina soittavat etukäteen. Meillä on avain paikassa, josta he sen tarvittaessa löytävät, mutta eivät tule, jos emme ole kotona.
Välimme ovat loistavat, enkä ymmärrä, millä lailla ne olisivat paremmat, jos heillä olisi avain meille nipussaan. Luottamuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
käytän niitä silloin kun meidät on kutsuttu kylään, ja onhan ne hyvä olla siltä varalta että jotain sattuu (esim. molemmat vanhemmat loukkaantuvat auto-onnettomuudessa ja joutuvat sairaalaan).
On. Meitä sisaruksia on kolme ja kaikki asutaan omillamme. Jokaisella on vielä sama vanha kotiavain kuin kotona asuessa. Samoin on miehelläni omien vanhempiensa avain. Miehen vanhemmat asuvat naapurissa ja heillä on hätätapauksien varalta meidän avain. Eivät todellakaan käytä sitä koskaan, päinvastoin, me haetaan se jos hätä iskee :D Minun vanhemmilla ei ole meidän avainta, koska ei ollut vara-avaimia niin paljoa.
vain lukea kysymyksen oikein. Ei kysytty, onko teillä avaimet lapsuudenkotiinne vaan onko täysi-ikäisillä lapsillanne.
Lukutaito ei lie kovin hyvä monellakaan?
On niillä, mutta eivät ne täällä etukäteen sopimatta ole koskaan pois muuton jälkeen käyneet. Avaimet on kätevät heillä siksikin että esim. kun olemme matkoilla voivat käydä viemässä postit laatikosta sisälle, kastella kukat, käydä talvella päästämässä vesiä ettei putket jäädy.
Minulla on kolme aikuista lasta, eikä kellään ole avaimia kotiini. Minulla taitaa olla yhden pojan avain ja vaan siksi, että se jäi kerran tänne, kun kävin kastelemassa kukkia hänen poissaollessaan. Lapseni asuvat 20 km päässä, enkä ole puoleentoista vuoteen käynyt kenenkään luona. En ole katsonut sitä tarpeelliseksi, koska voin soittaa, jos on asiaa.
He käyvät avovaimoineen meillä, mutta aina soittavat etukäteen. Meillä on avain paikassa, josta he sen tarvittaessa löytävät, mutta eivät tule, jos emme ole kotona.
Välimme ovat loistavat, enkä ymmärrä, millä lailla ne olisivat paremmat, jos heillä olisi avain meille nipussaan. Luottamuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Siloin kun ovat asuneet siellä, vai ovatko edes asuneet. Haluaisin löytää jonkun, joka kertoisi että millainen on ollu se tilanne, jolloin on pyytänyt avaimet takaisin.
Itselläni on avain vanhempieni kotiin, lähinnä vain siksi, että se nyt vain sattui jäämään. Minä tosin olisin loukkaantunut silloin 19-vuotiaana, jos se olisi pyydetty pois. Mutta jos vanhempani nyt muuttavat johonkin muuaale, en oleta että saisin sen asunnon avaimen.
vain lukea kysymyksen oikein. Ei kysytty, onko teillä avaimet lapsuudenkotiinne vaan onko täysi-ikäisillä lapsillanne.
Melko vähän olisit saanut yhtikäs mitään vastauksia, jos olisi vastattu vain kysymykseesi. Enemmän keskustelua näin!
Täällä varmaan pyörii enemmän ala-ikäisten lasten vanhempia. Melko vähän olisit saanut yhtikäs mitään vastauksia, jos olisi vastattu vain kysymykseesi. Enemmän keskustelua näin!
On helppoa kun pääsee tarvittaessa omilla avaimillaan meille sisälle. Hakee esim. välillä pikkusisarusta hoidosta kohtuullisen ex tempore pyydettäessä.
mutta tajusin juuri, ettei minulla itselläni ole koskaan ollut omaa avainta lapsuudenkotiini! Ei siis edes silloin kun asuin siellä. Asuimme maalla, jossa päivisin oli ovet auki. Jos minun piti päästä yöaikaan sisään, hain avaimen halkoliiterin oven pielestä (sisäpuolelta), jonne se oli kätketty niin, ettei sitä nähnyt ovelta.