Onko täysi-ikäisillä, muualla asuvilla lapsillanne avaimet lapsuudenkotiinsa?
Kommentit (55)
Ja tuo sama avain on mulla edelleen, vaikka olen yli 15 vuotta sitten muuttanut omilleni. Ilmoittamatta en tosin vanhempieni kotiin tapaa mennä. Ei siksi, että vanhemmillani olisi mitään sitä vastaan, mutta asuvat toisella puolella Suomea. Anoppi asuu lähempänä ja siellä ovesta kuljetaan ihan omin lupinemme (eipä hänellä kyllä ole edes ovikelloa saati ovi yleensä lukossa). Anopilla puolestaan on meidän avaimemme (lastenhoito ym. järjestelyiden vuoksi).
En minä omilta lapsiltanikaan aio periä avaimia takaisin heidän muuttaessa pois kotoa. Päinvastoin, he ovat tänne aina tervetulleita ilman etukäteisilmoituksia.
kysyisin, että oletteko pyytäneet tai onko teiltä pyydetty avainta takaisin? Ajatuksia tai tuntemuksia?
(Ehkä sekavissa eroperheissä tämäkin asia on toisin.)
Yksi mun lapsista ei asu enää kotona. Hänelle annetaan avain käyttöön aina silloin, kun tulee meille lomille, esim. nyt, kun on pitkä joululoma.
tosin muutin pois vasta jokin aika sitten, eikä kukaan ole avainta kysellyt, miksi kyselisikään?
Perheessä on takuulla jotain vialla, jos ei ole luottamusta antaa avainta.
Vierailija - 03.01.12 08:28 (ID 14008978)
eikä minulle annettu avainta. Totesin, että jotain on pahasti vialla, jos ei äiti saa avainta lapsensa kotiin.
omaan kämppään. En ajatellut sitä tarvitsevani ja aina olen kotiin päässyt, vaikka ei avainta lapsuudenkotiin olekaan :) Välimatkaakin on 900km, joten mitähän mä siläl avaimella edes tekisin?
Minulla on avain lapsuudenkotiini. En ole asunut siellä enää 14 vuoteen.
Samoin sisarellani ja veljelläni on avain. Heistäkään kumpikaan ei asu enää kotona. Edelleen miehelläni on tietääkseni avain vanhemmilleen.
meillä lapsilla, vaikka kaikki neljä jo aikuisia perheellisiä ihmisiä ollaan. Kun lukot vaihdettiin, teetettiin myös meille kaikille omat avaimet.
Sen verran kaukana tuo kotikoti on, ettei sinne nyt yks kaks yllättäin tule lähdettyä, mutta ei olisi ongelma sekään. Lomia kun vietetään mummolassa niin on kätevää, että on omat avaimet kun omia menoja kuljetaan.
Vaikka talokin on jo myyty. :D Pitäisiköhän lähteä yllätyskylään?
Vaikka talokin on jo myyty. :D Pitäisiköhän lähteä yllätyskylään?
Mutta ei täällä maalla kukaan sellaista tee. Että ei kun kylään vain. :)
Tarvis vain ensin löytää se avain, kun meni omassa muutossa hukkaan...
Ja tietävät vara avaimen paikankin. Asuvat sen verran etäällä, eivät tule yllättäen.
meillä jokasella perheen lapsista (ollaan 20-25v) on vanhempien kodin avain edelleen.
Tosin ainakin itse olen antanut heille myös kämppäni vara-avaimen. Ei ne silti luvatta saa kotiini mennä.
sisaruksistani en tiedä, luulisin et ainakin toine vara-avaimensa mylös antanu vanhemmille. toinen asuu 800 kilsan päässä joten ois turha avaimii vanhemmille antaa. Etenki ku hän asuu isäni vanhempien vuokralaisena, ne jotka lähellä asuu.
Emt, mielestäni on luonnollista et aikuisellakin lapsella on vapaus mennä lapsuuden kotiin.
Veljel ja siskol on vielä huoneetki hein asunnossaan ja asuvat välillä heillä vaik ovat mua vanhempia. Itse en ole vanhemmil yötä ollu ku ehk kerra vuodes eikä siel ole mulle enää ku vierashuone :)
asun nii lähel ja tykkään nukku omas rauahs et ois turhaa.
lapsuuden kotiini sekä mieheni lapsuuden kotiin. Toki kunnioitan talon isäntiä enkä mene toisten kotiin avaimilla ilman että he ovat tietoisia siitä.
Mulla on. Olen 34v kahden lapsen äiti. Mulla on aina ollut avain äitini luokse, vaikka muutin sieltä 15v sitten pois. Myös kun hänen taloyhtiössään lukot uusittiin niin antoi mulle uuden avaimensa.
En minä siellä luuhaa, mutta olen kyllä käynyt. Jos olen viemässä jotain tavaraa äidilleni ja hän ei ole kotona, voin mennä sisään ja jättää tavarat eteiseen. Tai jos olemme menossa lasten kanssa käymään ja hän onkin vasta tulossa kaupasta kotiin -voimme mennä sisään, eikä tarvii rapussa värjötellä.
En mä kyllä tajua kommentteja, että olisin jotenkin "epäkypsynyt"... haloo!?! Enhän minäkään siellä muuten vaan hengaile, mutta kyllä mä voin edelleen mennä äitini jääkaapille jne. En mä ole vieras mun äitini kodissa. Sehän on mun ÄITI! Anoppini kaapille en menisi enkä ovesta sisään, vaikka avain taloudestamme (mieheltä) löytyykin.
Näen tässä myös sellaisen puolen, että kun äitini vanhenee ja jotain sattuu, pääsen avaimilla sisään. Myös veljelläni on avain ja hän on 42v. Että ollaan vissiin tosi riippuvaisia -heh hee.
Ehkä teillä muilla on vaan vaikeuksia luottaa lapsiinne??
asutaan n. 50 km päässä vanhemmistani, ja aina joskus tulee heille asiaa semmoisina aikoina kun ketään ei ole kotona (esim. koiran viemistä hoitoon, heidän koiransa hakemista meille).
Ei mulla silloin ollut avainya, kun asuin satojen km päässä vanhemmistani, eikä kaukana asuvalla veljelläno ole.
niin muuten, kyseessä ei ole lapsuudenkotini, en ple asunut vanhempieni nyk. talossa.
jossa en ole asunut enää 18 vuoteen. Ovat samat avaimet, jotka 10-vuotiaana sain, kun siihen asuntoon muutimme.
Minulla on äitini kotiin sekä isäni kotiin. Äidilläni on avaimet meille. Isälläni on avaimet äitinsä kotiin ja äidilläni hänen vanhempiensa. Äitini äidillä on avain äitini kotiin. Miehelläni on molempien vanhempiensa kotiin avaimet, muttei meille sillä vuokrakämppään ei saatu avaimia kuin yksi varalle. Meillä ei ole mitään ongelmaa ollut, vara-avaimina toimivat hätätilanteessa ja aina kun ollaan tulossa, soitetaan tietenkin etukäteen. Luotamme toisiimme.