Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava ostaa aina lahjoja, vaikka ollaan sovittu, ettei osteta. Mitä tehdä?

Vierailija
03.01.2012 |

Tuntuu niin ärsyttävältä, kun tuttavamme ostelee joka kerta joululahjoja lapsellemme ja meille aikuisille, vaikka olemme sanoneet, ettemme me aikuiset sitten lahjoja tarvitse. Joka joulu käy samoin: pukilla on paketteja myös vanhemmille. Tämä lahjojen jakaja ei itse saa meiltä tietenkään mitään, mutta jäähän siitä toki nolo olo meille muille, koska emme vastalahjoneet. Jollakin kierolla tavalla hän haluaa tehdä meistä kiitollisia tästä lahjonnastaan ja sitä kautta jotenkin alisteisia hänen toiveilleen jne. Vaikea selittää.

En enää jaksa ottaa vastaan turhaa tavaraa, edes syömistä, koska tämä ihminen haluaa itsepäisesti toimia periaatteitamme vastaan. Nyt alkaa ärsyttää tämä sitkeys. En viitsisi pilata aattoa karjumalla hänen naamaansa, että eikö sana mene perille?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on ollut aikaa analysoida! Oletko ajatellut, että on olemassa ihmisiä, jotka kokevat muiden ilahduttamisen arvona sinänsä. Sinä, ap, et ilmeisesti niitä ihmisiä ole. Onpa kurjaa, että sinulla on ystävä, joka haluaa sinua lahjoilla muistaa. Harmillista suorastaan.

Vierailija
2/6 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihme ajatusmaailma, jos sulle tulee nolo olo saamastasi lahjasta. Minä kyllä ilahdun, jos joku muistaa.

En ymmärrä ollenkaan sun ajatuksiasi, voihan turhat tavarat kierrättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ollaan ajat sitten sovittu, ettei osteta mitään.

No, mä olen ratkaissut asian niin, että kun häneltä lahja kuitenkin tulee, en suostu olemaan nolo, vaan kiitän kauniisti ja koitan myös oikeasti iloita siitä lahjasta :)

Mitään alisteisuutta hänen toiveilleen tms. kieroutuneisuutta en suostu uskomaan/näkemään tai ainakaan _toteuttamaan_.

Ei sunkaan tarvi.

Sano vaan kiitos, ja sillä siisti. Nyt teet mitättömästä asiasta ihan suotta itsellesi ongelman, kaikella ystävyydellä...

Vierailija
4/6 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas iso haloo ja ärsyyntyminen noin mitättömästä jutusta. Teidän periaatteenne on olla vaihtamatta lahjoja, ystävänne valinta on antaa lahjoja kelle haluaa. Jos todella on periaatteitanne vastaan niin kieltäydytte ottamasta vastaan. Tai sitten vain sanotte lyhyesti kiitos ja se siitä. Ei ole mikään pakko analysoida lahjanantajan motiiveja tai jäädä vatvomaan asiaa. En minä ainakaan koe olevani velkaa kellekään joka haluaa minulle jotakin antaa, kiitän ja se on siinä.

Jos tuttavallanne nyt oikeasti olisikin jokin kiero halu saada teidät kiitollisuudenvelkaan, niin siitäkin ongelmasta pääsette vain ottamalla lahjan ja kiittämällä neutraalisti. Ärsyyntymällä oikein ruokit tällaista kieroa lahjojaa.

Vierailija
5/6 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaa suklaata ja kynttilä ja ole tyytyväinen.

Kuka on sopinut ettei anneta lahjoja ? Sinäkö, yksipuolisesti.

Musta on noloa että joku ottaa vastaan paketin mutta ei anna takaisin.

Vierailija
6/6 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on huono omatunto jostain, niin oo vaan nolo. Ehkä kaverisi ostaa 30 samanlaista lahjaa? Ehkä nyt ei vaan kannattais uhrata näin paljon aikaa yhteen pieneen asiaan?

Mee nyt vaan sit tylyttämään kaverias kauniista eleestä ja varmasti on ex-kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi