Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kytkykaupalla ostettua puhelinta vaihtaa/palauttaa?

Vierailija
02.01.2012 |

Vaihdoin liittymää ja hetken mielenhäiriössä menin ottamaan kytkykaupalla älypuhelimen. En osaa käyttää sitä, eikä ole yhtään intoa edes opetella. Onko mitään mahdollisuuksia palauttaa vähän kaytetty luuri tai vaihtaa se johonkin seniorikännykkään? Vai olenko sidottu tuohon vehkeeseen - kuinka kauan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos intoa ja ymmärrystä niin lue sopimus.

Vierailija
2/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita alkaa sitä sopimusta tavaamaan. En ymmärrä kumminkaan siitä mitään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset eroon siitä puhelimesta, kun se sopimus lakkaa.

Luultavasti kahden vuoden päästä...

Vierailija
4/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset eroon siitä puhelimesta, kun se sopimus lakkaa.

Luultavasti kahden vuoden päästä...

Taitaa tulla vähäpuheiset kaks vuotta.

Miksi uskoin miestä?! Miksi en miettinyt itse?! Miksi menin mukaan kulutusjuhlaan?! Nyt maksan kaks vuotta 17€ kuussa turhaan. Huoh. Typerä, typerämpi, minä.

ap

Vierailija
5/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit sen maksaa kerralla pois, ei tarvi erissä maksaa ja kerralla maksaessa pääset sopimuksesta heti eroon. Mutta ei ne sitä takas ota noin vaan.

Olisit lukenut sen sopimuksen ensin ja katsonut mihin sitouduit.

Vierailija
6/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisit sitten joskus opetella kikkoja kun on energiaa?

Hinnasta päätellen sulla on esim. iPhone, Nokia N9 tai Samsung Galaxy S II.

Mä ostin tuon Samsungin (en kytkyllä vaan ihan suoraan hyllystä 445 eurolla) ja ekana päivänä meinasi hermo mennä. Nyt olen puhelimen kanssa aika sinut ja tykkään! Jotain pikkujuttuja on vielä epäselviä, mutta kyllä niitä ehtii pohtia.

Vierailija
7/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA on sopimus, ei mieskään osaa sitä oikein hyvin käyttää. Mutta eiköhän opi 2 vuodessa.

Vierailija
8/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ens kertaa ei tule. En enää ikinä osta mitään nykyaikaisia teknisiä vehkeitä, kun ei edes käyttöohjetta tule mukana.

Mieskin on mulle ihan suuttunut, kun vaihdoin sim-kortin takaisin vanhaan akkuvikaiseen näppäinkännykkääni. Maksan siis 17€ kuussa siitä, että makuutan älypuhelinta kaapin päällä pölyttymässä ja puhun vanhalla reuhkalla, sen minkä sen akku antaa puhua.

ap

Vierailija
9/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ens kertaa ei tule. En enää ikinä osta mitään nykyaikaisia teknisiä vehkeitä, kun ei edes käyttöohjetta tule mukana.

Mieskin on mulle ihan suuttunut, kun vaihdoin sim-kortin takaisin vanhaan akkuvikaiseen näppäinkännykkääni. Maksan siis 17€ kuussa siitä, että makuutan älypuhelinta kaapin päällä pölyttymässä ja puhun vanhalla reuhkalla, sen minkä sen akku antaa puhua.

ap

joku pikaopas. Varsinainen käyttöohje on netissä. Valmistajan sivuilta löytyy. Nyt vaan opettelet sen käytön, ei se niin vaikeaa ole kun vaan alkuun pääset. Huomaat että älypuhelin on aika hauska aikuisten lelu :)

Vierailija
10/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte niitä "älyominaisuuksia" käyttää, kyllä niillä uusilla puhelimilla voi ihan vaan soittaa ja tekstata.

Ja kuten joku jo sanoikin, kerro puhelimeni merkki ja malli niin täällä varmaan osataan antaa käyttöopastusta for dummies.

Vierailija
11/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha puhelin on temppuillut jo pitkään, samoin liittymän vaihto on ollut pitkään mielessä. Jouluostosten tohinassa mies patisti minut liittymäkauppaan ja siinä kulutushuumassa tuntui siltä, että jospa sitä tämäkin ämmä siirtyisi nykyaikaan. Miehellä on ollut noita puhelimia ja ajattelin, että kai se tietää, että tää on järkevä juttu... Joo, tiedän tiedän, turha alkaa jauhaa tästä.

En minä oikeesti tajunnu yhtään mitään, mitä olen ostamassa ja mihin papereihin nimeni laitan. Oppirahoja nyt maksellaan.

ap

Vierailija
12/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vaikea kertoa mikä puhelin kyseessä...

Vierailija
13/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vaikea kertoa mikä puhelin kyseessä...

ap

Vierailija
14/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, mulla on se sama puhelin. Haepa omasi sieltä hyllyn päältä, laita sim-kortti sisään ja puhelin päälle. Mä hain jo omani tähän läppärin viereen.

Nyt voidaan yhdessä alkaa käymään läpi puhelinta. Anna tulla ongelmakohtia, mä yritän vastata.

T: Tuo joku edellinen vastaaja

Vierailija
15/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käyttöohje:

http://www.samsung.com/fi/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-…

Ota tuosta taulukosta 3 rivi, eli se, missä sanotaan Käyttöopas, Finnish

Vierailija
16/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens alkuun se tuntuu vaikealta kun pitää se googletili sinne syöttää jne. Mutta kun sen saat tehtyä niin tosi helppo puhelin käyttää. Älä nyt heti periksi anna, oikeesti, mulla on pari samsungin puhelinta ja ei niiden käyttö vaadi ydinfysiikan taitoja. Rohkeasti vaan kokeilemaan!

Ja samsungilla on netissä hyvät käyttöohjeet, luet vaikka sen ekaksi ja huomaat että sormet jo syyhyää kokeilemaan niitä kaikkia juttuja mitä uudella puhelimella voi tehdä.

Vierailija
17/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, mulla on se sama puhelin. Haepa omasi sieltä hyllyn päältä, laita sim-kortti sisään ja puhelin päälle. Mä hain jo omani tähän läppärin viereen.

Nyt voidaan yhdessä alkaa käymään läpi puhelinta. Anna tulla ongelmakohtia, mä yritän vastata.

T: Tuo joku edellinen vastaaja

Osaan soittaa ja laittaa tekstiviestin ja muu on turhaa. Puhelin on liian iso mun käteen, näyttö syttyy ja sammuu miten sattuu kun yrittää puhelimeen puhua, joskus ei näy mitään ja kuitenkin on puhelu ollut käynnissä, en tiiä mistä vaihdetaan pin, puhelin on vissiin omia aikojaan yhteyksissä jonnekin, koska mies oli siihen sotkenut jotain sähköposteja ja fb:n ja minä en tiedä mistä ne saa pois. Joku ihme viesti tuli, että olen käyttänyt jostain datayhteyksistä 100% eli nyt vissiin raksuttaa laskuri jossain ja tulossa on tonnien puhelinlasku. Parempi että se nyt visusti virta pois päältä, kunnes tulee lasku ja näkee mitä oikein on tapahtunut.

Siis minä en tajua tuosta yhtään mitään, ihan kuin yrittäisit neuvoa dementoituneelle isoäidillesi internetin käyttöä.

ap

Vierailija
18/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Osaan soittaa ja laittaa tekstiviestin ja muu on turhaa. Puhelin on liian iso mun käteen

- hanki silikonitausta, puhelin ei ole silloin niin liukas ja sitä on helpompi käyttää. Iso puhelin kyllä on.

* näyttö syttyy ja sammuu miten sattuu kun yrittää puhelimeen puhua, joskus ei näy mitään ja kuitenkin on puhelu ollut käynnissä,

- näytön "valot" saa säädettyä: vasen alareuna (puhelimessa, siinä on viivoja) > asetukset > näyttö > näytön aikakatkaisu. Jos puhelin pimenee, paina keskellä alhaalla olevaa "reunustettua" nappulaa ja vedä sormella näytönsäästö sivuun. Oli aluksi hankalaa, mutta sen oppi äkkiä.

* en tiiä mistä vaihdetaan pin

- tätä en nyt yhtäkkiä löytänyt, mutta olen siihen törmännyt puhelinta räplätessäni.

* puhelin on vissiin omia aikojaan yhteyksissä jonnekin, koska mies oli siihen sotkenut jotain sähköposteja ja fb:n ja minä en tiedä mistä ne saa pois. Joku ihme viesti tuli, että olen käyttänyt jostain datayhteyksistä 100% eli nyt vissiin raksuttaa laskuri jossain ja tulossa on tonnien puhelinlasku.

- asetukset > langattomat toiminnot ja verkko > wi-fi asetukset > katso ettei wi-fi kohdassa ole vihreää täppää. Samasta langattoman toiminnot kohdasta > matkapuhelinverkot > katso, ettei missään ole täppää. Lisäksi puhelimen etusivulta voit katsoa, ettei puhelin ole yhteydessä wi-fiin kun painat sormella aivan kosketusnäytön yläosaa ja vedät sitä alemmas > valikko avautuu ja katso, ettei wi-fi ole vihreänä

Vierailija
19/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ryhdy käymään asetukset-valikkoa kohta kohdalta läpi. Samalla voit katsoa käyttöohjeesta. Ei tuota puhelinta ole vaikea käyttää ja olet ihan idiootti, jos jätät kalliin puhelimen hyllylle siksi, ettet viitsi käyttää 30 minuuttia (se riittää!) käytön opetteluun.

Vierailija
20/29 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asetukset > sijainti ja suojaus > määritä sim-kortin lukitus > muuta sim-kortin pin-koodi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän