Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö yli 70-vuotiaita isovanhempia lastenhoitoapuna?

Vierailija
02.01.2012 |

Me emme oikein voi jättää lapsia hoitoon. Heillä on fyysinen kunto ok mutta muuten ei oikein harkintakykyä eikä vastuunottokykyä. Eivät ymmärrä miten alle kouluikäisiä pitää vahtia.

Uutenavuotena mm. antoivat yhtäkkiä tähtisadetikun 3-vuotiaan käteen. Samainen lapsi oli viime kesänä (tuolloin 2v) Raid-pullo kädessä myrkyttämässä muurahaisia (vaikka pullossa varoitetaan että lapset ei saa olla edes samassa huoneessa!)

Tarjottu ruokakin on usein vanhentunutta tai mitenkuten säilytettyä.

Pyytävät lapsia jopa yökylään mutta ei vaan voida antaa, kun ei ole luottamusta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo iäkkäämmän isoisovanhammat soittavat, että eikös me haluttaisi käydä vaikka kaupassa ja tuoda ipana heille. Isovanhemmilta (tosin vasta +50v) apu on myös tuollaista; soittavat itse, saavatko hakea koirat ja lapsen mökille mukaan tai käydä pienen kanssa läheisellä eläinpihalla. Joskus hätätilanteessa pitää itse nöyränä pyytää esimerkiksi tässä taannoin hammaslääkärin ajaksi, mutta mitään lastenhoitoautoamatteja eivät ole!

Pelkän iän takia en tahdo kieltää isoisovanhemmilta uuden sukupolven elämään osallistumista heidän haluamallaan tavalla.

Vierailija
22/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bisneksia täysillä ja äidilläkin menee vielä lujaa. Paljoa ei tartte enää mun lapsia hoidella kun nuorin on jo 16 mutta haluavat lastenlastensa seuraa kuitenkin paljon ja lapsetkin vielä viihtyy isovanhempiensa kanssa.

Isovanhemmat auttoivat omasta halustaan meitä paljon silloin kun apua vielä tarvittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 80-vuotias mummoni on supermummo :)

Hoitaa kaikkia kolmeakin yhtä aikaa ja vaikka yön yli. Ja kyllä, ilmoittaa jos ei jaksa. Oikeastaan harvoin erikseen vahtimaan pyydetään, tekee sitä ihan omaksi ilokseen.

Vierailija
24/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerot todellakin ratkaisee.

Vanhat tarvii päiväunensa ja ovat hitaita.

Monella jo kaikennäköistä vaivaa.

En ymmärrä, ette te nuoret isät ja äidit ette jaksa hoitaa omia lapsianne, mutta vanhojen ihmisten pitäisi jaksaa toimia lastenhoitajina.

Eri asia, jos vanhus itse tahtoo eli pyytää. Muuten ei.

hoitaa lapsenlapsiaan kun olemme töissä. Ei tosiaankaan vielä 76-vuotias nuku päiväunia, siis ei haloo!

Ihan oikeesti, jos SULLA on sukulaisina jotain ihme raihnaisia, päiväunia nukkuvia 70-vuotiaita laiskimuksia, niin ei tosiaan tarkoita, että kaikilla muilla olisi yhtä huonokuntoisia sukulaisia.

Meillä mummo on nyt nuo mainitut 76 vuotta ja hoitaa 2- ja 4-vuotiaita lastenlapsia 42,5 TUNTIA VIIKOSSA. Revi siitä.

Eikä muuten nuku päiväunia, mutta lapset nukkuu!

Vierailija
25/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsiani pari kertaa viikossa, tunnin-pari esim. jumpan ajan. Joskus mummu hakee lapset myös hoidosta. Mutta en koko päiväksi tai yökylään vie molempia yhtä aikaa, se on on liian raskasta nahisteluineen ym. Erittäin harvoin ovat muutenkaan esim. yötä mummulla, tyttö 6 v. on joskus, koska on jo enemmän seuraksi kuin vaivaksi.

Vierailija
26/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa lapsia! Haloo, järki katoaa ihmisten päästä. Ei vanhankansan ihmiset sano ei lapsen hoidolle, vaikka haluaisi! Siskoni on vienyt mummulle lapsia jatkuvasti hoitoon ja minä olen joutunut sanomaan, että järki käteen, ei mummo jaksa! On puolikuollut loppupäivän ku lapset ovat 5 tuntia!

Lapset eivät käyttäydy mummulassa samanlailla kuin kotona, ovat paljon raskaampia hoitaa!

Ärsyttää tämä nykyajan itsekkyys! Hoidappa itse 70 vuotiaana villejä pentuja, et varmasti pysty, etkä edes ala hoitamaan, tämä sukupolvi on niin ITSEKÄSTÄ!

Vierailija
27/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takavuosina, hän on kaikin puolin kunnossa vielä nyt 78-vuotiaana. Vuotta vanhemmalla apella on terveydellistä kremppaa, joka tosin hoituu lääkityksellä. Appivanhempien tyttären ja meidän lapset ovat jo isoja teinejä, joten hoitotarve on aika vähäinen, vaikka anoppi kyllä on tyttären lapsia ruokkimassa esim. viime keväänä yo-kirjoitusten aikaan, kun tytär miehineen oli lomareissulla :D Miehen veljen perhe käyttää heitä säännöllisesti loma-aikoina hoitoapuna ja kutsuu heidät luokseen keski-Eurooppaan. Ovat siellä nytkin.

Vierailija
28/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me ole koskaan pyytäneet näitä seitsenkymppisiä isovanhempia hoitamaan mutta he tyrkyttävät koko ajan hoitoapua, jota emme tarvitse emmekä uskalla ottaa vastaan. Lähinnä halusin tietää onko muilla tämänikäisiä isovanhempia, joille voi surutta antaa lapsia vahdittavaksi.

ap

Vierailija
29/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eivät ole yhtään kiinnostuneita, ja toisella puolella raihnaisuus estää.

Vierailija
30/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki isovanhemmuuteen liittyvät kysymykset päättyvät siihen, että olet laiska kusipää jonka ei pitäisi lisääntyä, jos kehtaat edes harkita sitä että isovanhemmat voisivat hoitaa joskus lapsiasi - tai kuten näkyy, edes kehtasit ottaa puheeksi sen mahdollisuuden että JOLLAKULLA voisi olla sellaiset vanhemmat että ne joskus hoitaisivat lapsenlapsiaan, vaikka sinulla ei olekaan. Häpeä, senkin paska. K-O-S-K-A-A-N ei ole ok että isovanhemmat osallistuisivat lastenlasten elämään, se on aina merkki siitä että lasten ei olisi koskaan pitänyt syntyäkään kun niillä on niin huono äiti.

Menipäs keskustelu kummallisille raiteille

Emme me ole koskaan pyytäneet näitä seitsenkymppisiä isovanhempia hoitamaan mutta he tyrkyttävät koko ajan hoitoapua, jota emme tarvitse emmekä uskalla ottaa vastaan. Lähinnä halusin tietää onko muilla tämänikäisiä isovanhempia, joille voi surutta antaa lapsia vahdittavaksi. ap

Vierailija
31/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä mielelläni käyttänyt pirteätä ja täysijärkistä anoppia lapsenvahtina, mutta aina oli toiset lapset vahdittavana, siis melkein joka päivä. Eipä kerinnyt meidän lapsia kun muut olivat tärkeämpiä. Olen lievästi sanottuna katkera.Tulee mieleen, että en taida itsekään sitten keretä kun minun vuoroni olisi olla apuna vanhukselle.

Meillä on vähän vastaava tilanne. Käly on hoidattanut lapsiaan anopilla viimeiset 10v (ovat nyt lukiolaisia, ja edelleen käyvät siellä safkalla monta kertaa viikossa). Meillä olisi oikeasti tarvetta hoitoavulle kehitysviiveisen lapsen kanssa, kun yhteiskunnan apua ei saa. Anoppi hoitaa kyllä lastamme, mielellään, mutta en halua usein vaivata kun tiedän että nuo lukiolaiset roikkuvat siellä myös. Välillä tekisi mieli sanoa suorat sanat kälylle, kun nuo hänen lapsensa ovat suoraansanottuna ihan hirveitä vätyksiä.

Vierailija
32/32 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitän, että on aikamoinen poikkeus tuo 76-v, joka hoitaa täydet työviikot 2- ja 4-vuotiaita. Mikäs siinä jos nauttii ja tykkää... itse en tuon ikäiselle ihmiselle omia pikkulapsiani jättäisi, en lasten enkä vanhuksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi