Anne Kukonhovin juttu lehdessä nostatti karvat pystyyn
Esittelee Talo&Koti-lehdessä tärkeimpiä tavaroitaan ja esineitään. Mm. korkokenkiään. Toteaa, että koskaan ei voi omistaa liikaa kenkiä ja piilottelee niitä kaappeihin, nämäkin yhdet maksoivat 200e. Perään lisää että miehensä huomauttaisi tähän, että "tosiasiasssa 390e".
Sitten esittelee hifistelijän blenderiään, joka murkskaisi kiviäkin ja on blendereiden ferrari.
Viimeisenä toteaa, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa".
Anne Kukonhovi ei ole köyhää nähnytkään.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 07:51"]
Kukkohovi ei Kukonhovi!
[/quote]
Et ookkaan kuin vasta 3. tai 4. joka huomauttaa samasta asiasta.
Kun telkkarissa tuli tuo Mallikoulu-mainos niin katsoin, että Anne näytti aika paljon Jutta Urpilaiselta. Komeita naisia molemmat.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2012 klo 15:23"]
Oma tuttavapiirini on täynnä hyvätuloisia ihmisiä, jotka perustelevat kalliita ostoksiaan sillä että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Just. Jaa että köyhän tosiaan kannattaa ostaa Mulberry-laukkuja ihan sen köyhyytensä vuoksi? Toinen vastaava ärsytyksen aihe on se, kun ihmiset (pitkälti ne samat jotka köyhyyteensäkin vetoavat) perustelevat kalliita ostoksiaan sillä, että ovat ekologisia kun satsaavat laatuun eivätkä osta mitään halpaa roskaa - juu, paitsi että kun ne ostavat niitä kalliita tavaroitaan ihan jatkuvasti ja läjätolkulla! Vanhat vaatteensa laittavat kiertoon muutaman kerran vuodessa ja ostavat uutta tilalle. Ja luonto säästyy. On se kätevää kun kaapit pursuilevat merkkivaatteita, merkkilaukkuja, merkkikenkiä, ja kaikki ekologisuuden ja köyhyyden nimissä.
Olen ihan samaa mieltä. Se, että tavaraa ostetaan osin elvistelyn vuoksi, on minusta vain ääliömäistä. Ostan itsekin kalliita tavaroita, mutta käytän niitä oikeasti kauan ja teen ostokseni tarkasti harkiten. Ja ennen kaikkea, ostan tavarat itselleni, minulla ei ole tarvetta kertoa ostoksistani FB:ssa tai kahvitauolla.
Omassa tuttavapiirissäni on näitä merkkivaateintoilijoita. Kyllä ne merkkivaatteet ostetaan ihan siksi, että oltaisiin muita paremman ja rikkaamman oloisia. Juu ja piirini ovat tämän ison kaupungin isotuloisimpia ihmisiä, ei siis mitään semirikkaita. Itse ostan merkkituotteen, jos saan sen samaan hintaan kuin normitavaran. Noh, laukut saa toki kyllä ukkoni mulle ostaa ;) mutta raja siinäkin: mielestäni laukun hinnan yläraja on300€, on suoranaista tyhmyyttä ostaa joku tonnin laukku. Siinä on pulmakin: kun sellaista kerran käytät, alkaa parin sadan laukut tuntumaan tosi noloilta. Pyrin siis välttämään ökylaukkujen ostelua, koska sen jälkeen ei oikein pysty käyttään muita. Heh, tunnustan kuitenkin, että jos ukkoni mulle sellasen ostas, into piukeena sellasta käyttäsin ;)
Eniten ärsyttää hänen nimensä väärin taivuttaminen. Kukonhovi?