Auttakaas vähähiilihydraatittomasta ruokavaliosta tietävät!
Haluaisin vähentää hiilihydraattien määrää ruokavaliossani ja kokeilla hetken aikaa sellaista ruokavaliota. Ajatuksenani olisi jättää pois vaalea leipä, peruna, pasta, riisi. Söisin lasten kanssa ruokaillessa esim. kanaa ja salaattia ja jättäisin ne perunat pois. Kuulostaako yhtään oikealta?
Mitä ihmettä sitä sitten syödään aamuisin, jos ei syödä puuroa tai leipää?
Millaisia lounaita te syötte?
Kommentit (22)
ja mielellään myös keinomakeutteet. Pari viikkoa kun vetää ilman ylimääräistä makeutusta, niin suu tottuu eikä kaipaa niin makeaa enää. Hedelmät tässä vaiheessa veks siis myös, marjat ok ilman mitään hermesetaksia. Ei laittilimuja.
Mä olen ollut ihan hirveä sokerihiiri ja mulle tuollainen "katkaisuhoito" oli alkuun välttämätön että suu tottui vähemmän makeisiin makuihin ja aloin maistaakin jotain ilman kaiken maailman sokerisia maustekastikkeita jne. Aika avartava kokemus kaikenkaikkiaan.
Ja muuten kuulostaa hyvältä, pastat ja perunat pois, leipä samaten. Aamiaisvinkkejä jo saitkin paljon. Itse en oikein aamiaisesta perusta, viikonloppuisin saatan tehdä munakokkelia tai sitten nappasen kahvin kanssa muutaman pähkinän. Meillä on töissä lounas niin aikaisin, että pärjään siihen hyvin.
Kysyn vinkkejä sellaisiin juttuihin joihin en miettimisestä huolimatta löydä ratkaisua. Mutta eiväthän kaikki viitsi omaa päätään vaivata, ei se minulta pois ole. Jatka vain samaan malliin.