Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää mies joka pilaa lapsemme terveyden!!

Vierailija
02.01.2012 |

Esim. joka ilta lapsi 2v alkaa kiljua kaakaota eikä suostu nukkua ilman. Haluaa juoda sen sängyssä. Olen ollut tiukka ettei sitä saa kuin välillä iltapalapöydässä ja viesti mennyt perille.

Isäänsä tietää voivansa pompottaa. Tänään sai kaakaota iltapalalla ja hammaspesujen jälkeen jäi sänkyyn. sitten isä tulee kotiin ja 2v pomppaa sängystä vaatimaan kaakaota. Sanoin että on käyty hammaspesulla ja kaakaota jo saanut. Silti kun silmäni vältti isä antaa ison nokkamukillisen ja on viemässä sänkyyn sen kanssa!!

Samoin joka päivä kun hakee päiväkodista niin ostaa karkkia tai tikkarin matkalla kotiin jottei kiukuttelisi julkisissa kulkuvälineissä ruuhka-aikaan. Kun minä haen niin kaupan kohdalla näyttää "tonne äiti, ostetaan NAMIAAA!! hihii" Joka kerta olen sanonut ettei ole namipäivä ja hetken kiukun jälkeen on rauhoittunut ennen bussiin nousua.

Jos mies voisi olla yhtä jämpti näissä asioissa ei lapsi kiljuisi herkkuja ja muita juttujaan. Aina kauhea show kun isä paikalla. Olen välillä käskenyt miehen lenkille että saan lapsen ongelmitta nukkumaan. Mies aina lupaa ettei enään osta namia hakiessa hoidosta jne. mutta aina rikkoo lupauksensa. Eikä välitä edes siitä ettei hampaita pestä ennen nukkumaan menoa vaan sanoo että no mä pesen ne aamulla ja sitten aamulla ei ehdikkään jne. argh!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan ole vaatinut kaupasta karkkia kun olen hakenut hoidosta ennenkuin isäkin alkoi hakea! Ja vain pari kertaa kiukutellut minulle kun ei olla kauppaan menty hakemaan karkkia muulloin on tyytynyt vastaukseeni ettei tänään. Tietää muutenkin säännöt ja osaa toimia niiden mukaan kun olen paikalla. Esim iltapala-hammaspesu-sänkyyn mutta kun isän pitää hoitaa homma lapsi kokeilee temppunsa kun tietää että saa herkkuja tai valvoa tms.

Vierailija
2/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta jutella miehesi kanssa rauhallisena hetkenä.

- Mitä tapahtuu jos lapselle ei hae herkkuja tämän niitä pyytäessä päiväkotipäivän jälkeen ?

- Pelkääkö mies lapsen kiukkuamista tai pahaa mieltä ?

- Kysy onko mies valmis viemään lapsen aikanaan hammaslääkäriin hampaiden paikkaukseen jos ei huolehdi hampaiden hoidosta ja antaa jatkuvasti sokerisia herkkuja ?

- Sovi miehesi kanssa esim. tuo kaakaoasia. Siis kysy miksi lapsen pitäisi saada aina pyytäessään kaakaota ja vielä sänkyyn. Eikö mies osaa kieltää vai pelkääkö pahaa mieltä.

Opeta miehesi kieltämään lapselta asioita ja kestämäään kiukku tai mnekää vaikka yhdessä perheneuvolaan jos siellä opettaisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia olette opettaneet 2 vuotiaan syömään karkkia ja juomaan kaakaota? Hullua. Siinäpä sitten tappelette uhmiksen kanssa. Meillä ei 3.5 vuotias edelleenkään tiedä mitä on kaakao, tai limppari, karkkia ei ole koskaan syönyt, pieni suklaapatukka riittää herkuksi.

Pulleroita lapsia tuolla tavalla kasvatetaan. En sano että ruuan pitäisi olla koko ajan megaterveellistä, muuta sokerimassa on täysin tarpeetonta lapselle (ja aikuiselle).

Nyt antakaa vaikka voileipäkeksi tai banaani lapselle, tai esim. täysmehu pillimehu tai Muksu maitojuoma, kun alkaa kinuta naposteltavaa.. Maissinaksut, joissa ei ole muuta kuin maissia, tai sokerittomat maissimurotkin on karkkia parempi.

Yrittäkää että lapsi unohtaisi karkit kokonaan. Se mistä ei tiedä, sitä ei osaa kaivata.

Vierailija
4/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vaimentaa sen herkuilla ja antamalla aina kaiken periksi. Ollaan käyty suuhygienistillä eikä tulos ollut paras mahdollinen. Samoin viimeksi pk aamuna oli antanut lapsen pukea viime vuotiset liian pienet talvivaatteet päälleen koska hän halusi ne! Sitten nilkat vilkkuivat ulkoillessa..jättää aina hampaat pesemättä koska lapsi rimpuilee kuitenkin jne.

Lapsi on ollut hyvin haastava ja minä olen tehnyt paljon työtä ja vihdoin onnistunut. Sitten mies ottaa pahasti takapakkia :( Olen siis ollut kotiäitinä ja nyt lähtenyt työelämään (vuorotyö) joten mies osallistuu oikeasti hoitamiseen. Harmittaa jos koko kova työni on kohta ollut turhaa.

Vierailija
5/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla omena jopa vanhingollisempi hampaille happojensa takia, samoin kuin appelsiinitäysmehu. Varsinkin jos juo sängyssä eikä pestä hampaita. Niinkuin ap jo tarkensikin, ongelmana on että isi on antanut lapselle periksi niin usein, että lapsi osaa käyttää sitä hyväkseen. Isä pitäisi saada ymmärtämään että ruinaamisesta pääsee eroon vain sillä ettei anna periksi, ja se kestää jonkin aikaa. Ratkaisua minulla ei tähän ole, suostuuko vaikka katsomaan Supernannya tai lukemaan jotain kasvatusoppaita?

Vierailija
6/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla omena jopa vanhingollisempi hampaille happojensa takia, samoin kuin appelsiinitäysmehu. Varsinkin jos juo sängyssä eikä pestä hampaita. Niinkuin ap jo tarkensikin, ongelmana on että isi on antanut lapselle periksi niin usein, että lapsi osaa käyttää sitä hyväkseen. Isä pitäisi saada ymmärtämään että ruinaamisesta pääsee eroon vain sillä ettei anna periksi, ja se kestää jonkin aikaa. Ratkaisua minulla ei tähän ole, suostuuko vaikka katsomaan Supernannya tai lukemaan jotain kasvatusoppaita?

jos lapsi alkaa vikistä, kitistä ja huutaa bussissa, mieluummin kai sille tarjoaa jotain jossa on edes vähän ravintoaineita, kuin karkkia?

Karkki on ihan sama kuin jos syötät sokeripaloja lapselle, voi herranjestas teidän kanssa! Ei sokerilla nälkä lähde.

Että kyllä sillä nyt on merkitystä antaako karkkia vai omenan...

Kaiken lisäksi, kun lapsi oppii karkille ja sokerille, eipä se oikea ruoka enää maistu, ja siitäpä se kierre syntyykin. Lapsesta tulee nälkäinen mutta pullea sokerinkitisijä. Ihanaa.

Eväät mukaan ja väsyneelle, nälkäiselle ja janoiselle lapselle välipalaa, vaikka sitten leipää ja maitojuomaa jos on niin pirun tarkkaa hampaiden kanssa.

Voi kun meidän kaikkitietävä päpättävä hammashoitaja/lääkäri/mikä lie olisi tiennyt, että 3,5 v. lapsemme jolla on täydelliset hampaat, roikkui yöt tississä ties kuinka vanhaksi, juo yhtä paljon tuoremehua kuin maitoa, hampaat pesty ensimmäistä hammasta myöten sähköhammasharjalla, ja ksylitolia ei ole syötetty juuri koskaan. Mutta eipä syö karkkia!

Ja järki hoi, ksylitoli on myrkkyä!

Vierailija
7/7 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla hampaiden pesun jälkeen ei tulisi enään syödä tai juoda mitään muuta kuin vettä. Ja minulla ei ole ollut vaikeuksia tuoda lasta bussissa kotiin ilman huutoa. Olen myös ehdottanut että ostaa siitä kaupasta banaanin/pikku porkkana pussin tai muuta naposteltavaa ENNEN kuin hakee lapsen päiväkodista. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan