Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten onnistuu yhdistää vaativa työ ja yh-äitys ilman turvaverkostoa?

Vierailija
01.01.2012 |

Mitä mieltä olette?

Onnistuuko yksinhuoltajan yhdistää vaativa esimiestyö (joka edellyttää työmatkoja ja yöpymisiä poissa kotoa) ja lapsenhoito?

Olen yhden pienen lapsen yh-äiti, tällä hetkellä äitiyslomalla työstäni ja palaan töihin kun vauva on noin 10 kk.

Lapsi menee vuoropäiväkotiin kun menen töihin takaisin. Lapsen isä ei ole kuvioissa mukana, eikä tapaa lastansa. Omat vanhempani asuvat kaukana, ja ovat jo iäkkäitä.

Minulla on paljon harrastuksia, joiden ajaksi olen kuitenkin yleensä saanut lapselle hoitajan. En tiedä kuinka jatkossa omien harrastusten jatkaminen onnistuu.

Kaipaisin kokemuksia vastaavanlaisessa tilanteessa olleilta.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle syntyy nyt keväällä viides lapsi ja stressaan jo nyt, kun en halua laittaa alle 3 vuotiaana hoitoon. Ja sen jälkeenkin ennen kouluikää mahdollisimman vähän. Koen että pienen lapsen on oltava mahdollisimman paljon vanhempiensa seurassa ja omassa kodissa. Hoito on lapsen työpaikka.

10 kk ikänen on tosi pieni ja tarvitsee äidin syliä.

Vierailija
22/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi haukutte minua.

Minun on pakko lähteä töihin, sillä rahat ei riitä elämiseen muuten.

Ap

Vierailija
24/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutuuden viehätys on ohi, olet niin yksinäinen, että sattuu, lapsi oli pettymys sairaana ja olet taistellut sen kanssa, että et vain kiintyisi, joka tekisi menetyksestä pienemmän.

Olen ollut samassa tilanteessa ja kadun sitä nyt kun lapsi on 9, antaisin vaikka sieluni siitä, että olisin rakastanut lastani joka ikinen päivä niin paljon kuin mahdollista.

Hain keskusteluapua ja selvisimme rimaa hipoen. Lapsella on yhä luottamusongelmia ja erilaisia traumoja, siitä että olin niin kylmä ja etäinen. Sydän särkyy!

Vierailija
25/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut liian kalliisti, myy kämppä pois. Lapsi tulee ykkösenä. Et sinä voi olla todellinen ihminen, ethän????

Ap

Vierailija
26/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. se toinen yh, jonka rahat pistettiin riittämään, lapsi ei tarvitse rahaa vaan äidin ja turvallisen suhteen

Vierailija
27/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enkelit pitäkööt häntä kädestä kun yksin kulkee tietä.

Amen

Vierailija
28/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin noin pienille lapsille (lapsesi on vasta vauva!) ei suositella päivähoitoa ollenkaan. Lapsellasi on vielä erityinen tilanne siitäkin syystä, että että hän ei ole täysin terve.

Pyydä neuvolasta tietoa ja apua. Vaikuttaa siltä, ettet ole itsekään kunnossa.

Ps. Tai mistä minä tiedän. Ehkä jopa vuoropäiväkoti on parempi paikka lapselle kuin ap:n luona, jos lapsi ei saa täysipainoista hoivaa kotonaankaan.

Vierailija
29/58 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele! Suomessa on sellaiset tuet, joiden avulla pärjää kyllä. Jos asut liian kalliisti, myy kämppä pois. Lapsi tulee ykkösenä. Et sinä voi olla todellinen ihminen, ethän????

Ap

Olen ihan todellinen ihminen.

En asu liian kalliisti, mutta jossainhan on asuttava, ja täytyy lapsella kotikin olla.

Ap

Vierailija
30/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä harrastuksienkin perään itket.

Älä valehtele! Suomessa on sellaiset tuet, joiden avulla pärjää kyllä. Jos asut liian kalliisti, myy kämppä pois. Lapsi tulee ykkösenä. Et sinä voi olla todellinen ihminen, ethän????

Ap

Olen ihan todellinen ihminen.

En asu liian kalliisti, mutta jossainhan on asuttava, ja täytyy lapsella kotikin olla.

Ap

Vierailija
31/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaa, harrastaa ja tehdä paljon töitä?

Missä tässä keskustelussa on, KOSKA EHDIN VIETTÄÄ AIKAA LAPSENI KANSSA?

Ap on kysynyt vain miten päästä lapsesta riittävän useaksi tunniksi eroon, jotta saa tehdä mitä itse haluaa, kertaakaan ei ole kysytty, että miten varmistan, että lapsi ei siitä kärsi tai miten voisin olla lapseni kanssa enemmän.

AP oli miten oli, sä et ole äitimateriaalia.

Vierailija
32/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä tyhjiä sylejä, täynnä rakkautta ja aikaa!

Vierailija
33/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotopäiväkoti ei ole teille vaihtoehto, siihen pitää olla vuorotyöt. Mä ottaisin varmaan au pairin sen tavan päiväkodin lisäksi. Au pair matkustaisityömatkat mukana ja lasta voisi pitää lyhyttä päivää päiväkodissa. Siis lapsi olisi reissussa mukana.

Tosin mä kyllä vaihtaisin sellaiseen duuniin, jossa asiakkaat kotimaassa. Tai niin mä vaihdoinkin. Kannattaa tietty neuvotella se palkkakin paremmin.

Vierailija
34/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tärkeämpi kun työ ja harrastukset.Lapsi tarvitsee rakkautta ja sinkkin tarvitset lapsesi rakkauden tulevaisuudessa.Jos et pysty asttamaan lapsesi etusijalle niin se kostautuu myöhemmin.Haluat kuitenkin tehdä työtä ja sehän on tärkeetä koska olet y-h äiti.Mutta valitse mielummin vähemmn titä tostaiseksi ja enemmän aikaa lapselle ja mieti mikä harrastuksista on se kaikkein tärkein ja pidä siitä kiinni.Jostain pitää luopua mutta lapsesta ei voi ja nopeastihan lapsi kasvaa.Vuodet rientää.Mannerheim lastensuojeluliitosta saa hyviä hoitajia mutta yöksi ulkopuoliseen hoitoon kannattaa jättä lasta vain ääritapauksissa.

Vierailija
35/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteluna: mä halusin nyt vaan kokea äitiyden, on just niin paska ja itsekäs lähtökohta elämänmittaiselle ihmissuhteelle, että ap, vaikka tietäsin, en todellakaan kertoisi!

Vierailija
36/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo aika vaikea yhtälö. Vuotopäiväkoti ei ole teille vaihtoehto, siihen pitää olla vuorotyöt. Mä ottaisin varmaan au pairin sen tavan päiväkodin lisäksi. Au pair matkustaisityömatkat mukana ja lasta voisi pitää lyhyttä päivää päiväkodissa. Siis lapsi olisi reissussa mukana.

Tosin mä kyllä vaihtaisin sellaiseen duuniin, jossa asiakkaat kotimaassa. Tai niin mä vaihdoinkin. Kannattaa tietty neuvotella se palkkakin paremmin.

Minun ei tarvitse onneksi matkustaa kuin kotimaassa, eikä niitä reissuja kuitenkaan niin mahdottoman paljon ole.

Vuoropäiväkotiin olen hakenut lapselleni hoitopaikan.

Ap

Vierailija
37/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muista, että ekaluokkalainen ei pääse enää vuoropäiväkotiin, joten joudut sen sitten jo opettamaan olemaan yksin yöt.

Vierailija
38/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteluna: mä halusin nyt vaan kokea äitiyden, on just niin paska ja itsekäs lähtökohta elämänmittaiselle ihmissuhteelle, että ap, vaikka tietäsin, en todellakaan kertoisi!

Vierailija
39/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa Lapset tukee erityisesti vaikeissa oloissa eläviä lapsia. Tukiperhetoiminta on osa tätä toimintaa. Tukiperhetoiminta auttaa lapsiperheitä selviytymään paremmin silloin, kun vanhempien omat voimavarat ovat heikentyneet. Se tukee lasta ja hänen perheensä jaksamista.

Kokemuksemme mukaan tukiperhetoiminta pystyy vastaamaan tehokkaasti lapsiperheiden vaikeuksiin. Tukiperheitä tarvitsemme erilaissa elämäntilanteissa eläville lapsille, sen vuoksi tarvitsemme erityyppisiä tukiperheitä. Tukiperheet ovat aivan tavallisia vapaaehtoisia perheitä, joilla on aikaa, tilaa ja lämpöä lapselle yhtenä, kahtena viikonloppuna kuukaudessa. Perheellä voi olla omia lapsia, mutta myös lapseton tai mummolan kaltainen perhe on hyvä silloin, kun lapsen omat isovanhemmat eivät ole läsnä lapsen elämässä.

Vierailija
40/58 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika se "oikea" ja hyvaksyttava selitys lapsen hankkimiselle sitten on?

Kylla te AV mammat olette julmia, ei voi muuta sanoa. Ihminen tuomitaan muutaman sanan jalkeen ja teeskennellaan etta itse on maailman napa ja kaikki on taydellista. Mika mahtaa olla AV-mamman todellisuus, katsokaahan vahan peiliin!