Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tunteita olette kokeneet kun kuulitte exällä olevan uusi?

Vierailija
31.12.2011 |

Ihan asiallisesti kysyn. Lapseni isällään viettämässä uutta vuotta ja kertoivat päivällä puhelimessa uudesta naisesta...

Exä ei ole vaivautunut kertomaan...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... josta sitten tuli se "lopullinen". Eli löysin elämäni miehen ja olin onnen kukkuloilla siinä vaiheessa kun exäni ilmoitti uudesta suhteestaan. Lisäksi hän kertoi samalla tämän uuden jättäneen hänet jo, kun taas itselläni tuolloin solmittu liitto on yhä vahva.

Myöhemmin hänkin on mennyt lopulta naimisiin, mutta - lyhyesti sanoen - ei onnellisesti. Mitä olen tuntenut - myötätuntoa hänen puolisoaan ja lapsiaan kohtaan kaikesta hänen aiheuttamastaan pahasta. Häntä itseään kohtaan taas tunnen vastenmielisyyttä, koska hän on ihmisenä aika kauhea; ainoa todella raukkamainen ja kusipäinen tyyppi jonka olen kohdannut.

Se, mitä tässä kysymyksessä varmaan haettiin, on mustasukkaisuus; sehän olisi kovasti luonnollinen tunne silloin kun kuulee exällään olevan uusi. Minun elämäni on mennyt yllättäen niin etten ole "päässyt" kokemaan ihmeempää mustasukkaisuutta oikein koskaan.

Vierailija
2/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI!

Mutta tunteet kun kuulin exällä olevan uuden (siinä vaiheessa olin itsekin jo ollut jonkun aikaa parisuhteessa) oli "voi naisraukkaa, tietääköhän minkälaisen munattoman paskiaisen otti vaivoikseen?"

Nimittäin exä on täysin holtiton raha-asioissa, luottotiedot menny 2 kertaa, maksamattomia vuokria, monta luottokorttia vedetty tappiin, laskut jätetään avaamatta, järjettömiä baarireissuja, joilla tarjotaan kaikille, taksilla mäkkärin kautta kotiin yms. Nyt ne on naimisissa ja lapsikin on.. Sääliksi käy. Lisäksi mies on "alati sairas" eli työnteko ei kiinnosta, niin ollaan jatkuvasti saikulla. Kaikki elämässä on jäänyt kesken, armeijassa oli 3vkoa, lopulta sai vapautuksen, koulua on tasan tarkkaan käynyt peruskoulun. Yritti kyllä käydä kauppista, nosti opintotukea, mutta ei jaksanu käydä koulua kuitenkaan, nekin rahat sitten perittiin takaisin.. Että tälläisen helmen tuo nainen on saanut vaivoikseen.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotusta siksi, että jättäsisi lopultakin minut rauhaan.

Sääliä siksi, koska arvelin mitä uusi joutuu kestämään.

Exällä on ollut useita suhteita vuosien varsilla. Exää on helppo ennustaa. Kun hänellä on suhde saan olla rauhassa. Kun hän on vapaa niin osasi kyllä edelleen kiusata ja häiritä minua ja minun elämääni.

Onneksi olen saanut rauhan exästä. Näin on nyt ollut jo vuosia, mutta ensimmäiset 10v erosta oli aika rankkoja. Todellista ylä-ja alamäkeä.

Vierailija
4/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojallamme olisi sellainen miehenmalli. t. 6

Onko 6 sinulla lapsia eksäsi kanssa?

... josta sitten tuli se "lopullinen". Eli löysin elämäni miehen ja olin onnen kukkuloilla siinä vaiheessa kun exäni ilmoitti uudesta suhteestaan. Lisäksi hän kertoi samalla tämän uuden jättäneen hänet jo, kun taas itselläni tuolloin solmittu liitto on yhä vahva.

Myöhemmin hänkin on mennyt lopulta naimisiin, mutta - lyhyesti sanoen - ei onnellisesti. Mitä olen tuntenut - myötätuntoa hänen puolisoaan ja lapsiaan kohtaan kaikesta hänen aiheuttamastaan pahasta. Häntä itseään kohtaan taas tunnen vastenmielisyyttä, koska hän on ihmisenä aika kauhea; ainoa todella raukkamainen ja kusipäinen tyyppi jonka olen kohdannut.

Se, mitä tässä kysymyksessä varmaan haettiin, on mustasukkaisuus; sehän olisi kovasti luonnollinen tunne silloin kun kuulee exällään olevan uusi. Minun elämäni on mennyt yllättäen niin etten ole "päässyt" kokemaan ihmeempää mustasukkaisuutta oikein koskaan.

Vierailija
5/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
6/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä oli tosin uus jo kun oli vielä minun kanssani.

Vierailija
7/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon parempi kaikessa kun se uus.

Vierailija
8/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli päällimmäinen tunne. Ajattelin, että vihdoin se alkaa eläää omaa elämäänsä eikä soittele enää kännissä perään keskellä yötä.

Vierailija
9/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lievää huolestuneisuutta. Eksällä oli melko vakavia mielenterveysongelmia, ja pelkäsin uudenkin joutuvan niistä kärsimään.

Vierailija
10/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hakenut tässä mustasukkaisuutta, ei ole kyse siitä erosta on jo aikaa ja olen itse ihan tyytyväinen elämääni.

Mutta.. tämä on ehkä tyhmää, mutta pahimmalta tuntuu että se uusi viettää aikaa lasteni kanssa, juhlapäiviä, lomia yms.

Se tuntuu nyt jotenkin pahalta, en tiedä miksi, en kaipaa exää takaisin eikä minua haittaa uusi nainen en vain haluaisi hänen olevan lasteni kanssa...

Haukkukaa jos haluatte, tämä on nyt näin alussa kuitenkin se päällimmäinen tunne. Ehkä tästä vielä selviää..

Vierailija
12/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen lähinnä mielenkiintoa. Minkähänlainen se uusi nainen on? Miksiköhän eivät ole menneet naimisiin? Miksi exä ei ole vielkään perustanut perhettä? Ei siis lapsia?

Vieläköhän haikailee minua?

Ja sitten tunnen vain hellyttäviä tunteita ex heilaani kohtaan. oli hän vain ihan mukava mies :) Ja ajattelen, että kivaa jos on löytänyt jonkun samanhenkisen rinnalleen.

Vierailija
13/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsi se, että exän nyxä "eli minun elämääni". Siis vietti aikaa exän ja lapsieni kanssa, rakensi exän kanssa talon meidän aikanaan valitsemalle paikalle, vietti joulua meidän yhteisten perinteiden mukaan (minun lapsieni kanssa...).

Hankala selittää. Kyllä se lapsien "tilapäinen ryöstäminen" äidiltä oli hankalaa. Mutta hankala oli suhtautua myös muihin asioihin, joita uusi nainen teki minun sijastani exän kanssa. Varsinkin kun minä pakkasin lapset ja lähdin rakentamaan uutta arkea ja juhlaa tyhjästä ja ex ja nämän nyx "jatkoivat siitä mihin meidän perheen elämä oli jäänyt".

Vierailija
14/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kummia tyyppejä! Haluatte hallita eksän elämää vielä senkin jälkeen kun tienne on eronneet.

Vierailija
15/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kummia tyyppejä! Haluatte hallita eksän elämää vielä senkin jälkeen kun tienne on eronneet.

... kuin se, jota kiinnostaa keiden luona oma lapsi viettää aikaa.

Vierailija
16/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka kerta, kun kuulen että joku uusi ystävätär heidän isällään on, herää toivo, että joku myös huolehtisi lapsista heidän siellä ollessaan( jtn vkonloppu). Isä ei itse huolehdi lasten ruuasta tai unesta.

Kahdeksan huolehtivaista naista on näiden vuosien aikana ollut isällä huolehtimassa reppana-miehestä ja hänen lapsistaan. Kiitos näille ystävällisille naisille!

Vierailija
17/23 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, jos on uusi. Jos jotain ajattelen eksästä, niin hyvä, jos jatkaa elämäänsä ja on tyytyväinen.

Kaveri erosi vuosi sitten ja soitti riemukkaana joku päivä: surkea ja mariseva eksänsä oli menossa naisen kanssa treffeille. Kaveri oli tosi onnessaan. Eksä oli vielä kuvitellut, että asia vaivaisi kaveria ja esittänyt sen varoen. Kaveri kertoi, että tuli sellainen olo kuin olisi kivi otettu sydämeltä.

Vierailija
18/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei eroon liittynyt mitään suurta draamaa, eikä meillä ollut lapsia, joten se kai helpotti tilannetta.

Myöhemmin näin facebookista uuden tyttöystävän kuvan ja en voinut olla tuntematta pientä iloa ja itsetunto nousi piirun verran. Lähinnä se oli huvittavaa, sillä olimme kuin kaksosia. Siskonikin kommentoi myöhemmin, että oli luullut uuden tyttöystävän kuvaa minun kuvakseni. Päättelin tästä, että ulkonäköni taisi miellyttää eksän silmää enemmän kuin olin kuvitellut. Eksän naisihannetta kun kysyi niin vastaus oli kyllä aivan päinvastainen verrattuna meihin vaimokkeisiin (tumma/vaalea, lyhyet/pitkät hiukset jne.). Ei tainnut eksäkään tietää, mikä silmää miellyttää! ;D

Vierailija
19/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen samaan paskaan.

Vierailija
20/23 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi exääni takaisin ja mä kai olen katkera jotenkis sille tilanteelle, että ex esittää hyvää isää tälle uudelle.

Eivät asu yhdessä enkä usko et kovin helposti yhteen menevät. Mutta lapset olen kasvattanut pääosin yksin. Exää ei kiinnostanut lapset kun ne oli pieniä. Oli aina töissä ja harrastuksissa. Sehän siihen eroon johtikin. Nyt tenavat ovat jo isompia ja exä haluaa tavata lapsia joka viikonloppu ja raahaa ne tämän nykyisen luo. Viikolla pyytelee kylään lisäksi.

Mä olen joustanut tapaamisissa koska exä ei ole ikinä kyennyt tapaamaan lapsiaan sopimuksen mukaan eli joka toinen v.loppu ja pari arki-iltaa. On ottanut tyyliin lauantai-ilta-sunnuntai aamupäivä. Omat menot tärkeämpiä. Sama viikolla. Rikkonut sopimuksia ja aiheuttanut mielipahaa lapsille paljon.

Nyt mä haluaisin rauhoittaa tilanteen näistä pikavisiiteistä ja noudattaa tehtyä sopimusta. Mutta exäni on omalaatuinen ja hälle ei tuota edes ehdoteta ilman riitaa.