Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydän asiatietoa: ostettavan asunnon haju.

Vierailija
31.12.2011 |

Minulla on kiikarissa kiinnostava asunto.

Siellä kuitenkin haisee epämiellyttävältä. Välittäjän mielestä kyse on koiran hajusta. Asunnosta päätellen asukkaat eivät ole mitään ylisiistejä, tosin ei mitenkään törkyisiäkään.

Haju ei ole varsinaisesti pissan haju, vaan sellainen josta kyllä märkä koira voi tulla mieleen.

JOS kyse on "vain" koiran hajusta, lähteekö se pois siivotessa vai onko se piintynyt parketteihin, seiniin tms.

Itselläni ei ole koiraa enkä kovin runsaasti vieraile koiraperheissä, mutta noin voimakasta koiranhajua en ole ennen tuntenut. Jos se nyt on sitä.

En viitsisi turhan takia jokaisesta kiinnostavasta asunnosta kuntokartoitusmaksujakaan maksella, toki sitten jos tarpeen on :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaadit kuntotarkastuksen. asunnossa ei kuulu olla mitään kummallisia hajuja

Vierailija
2/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ilmastointi ei toimi tai siten on jotain muuta vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä jo sanottiin, niin asunnossa ei kuulu olla kummallisia hajuja.

Vierailija
4/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkentaa ap? Jos nyt oikein kuvittelen, niin se voisi olla sellainen haju joka jää vaikka pehmoleluun kun koira sitä syljeskelee ja puree (yök) enkä voisi tietenkään asua sen hajuisessa asunnossa vaikka ei olisi mitään homettakaan tms, mutta jos se poistuu koiran ja mattojen ja sohvien mukana.

Vierailija
5/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä remonttiin varautuisin. Tarjoat sen verran vähemmän kuin mitä remonttiin menee. Kuntitarkoitus on normaalissa asunto-osakeyhtiössä vähän turha kun rakenteelliset viat on kuitenkin asuntoyhtiön vastuulla.

Vierailija
6/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim, johon tää koira todennäköisesti tassujaan pyyhkii oli silminnähden kurainen, vaikka muuten perussiisti asunto. On mullakin kurainen eteisen matto, mutta ei meillä haise. Katsomispäivä oli erityisen sateinen ja liejuinen, tietenkin menen uudestaan jos kiinnostaa, mutta periaattessa vain kysyn voiko koiran haju "parhaimmillaan " selittää sen, voiko se olla niin väkevä?

Vierailija
7/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin selitystä, sillä koiran haju ei jää mitenkään asuntoon pinttyneeksi ominaishajuksi. Märältä koira (tai märältä saunalta) haiseva talo voi olla varsinainen homeloukku.

Vierailija
8/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hirveälle. Muutamalla ystävälläni on juuri näin. Itse eivät sitä tunnu haistavan, mutta minä koirattomana sen kyllä haistan. Tulee vastaan heti ulko-ovella. Juuri sellainen tunkkainen, märän koiran haju. Aivan hirveä. Ja molemmat asunnot ovat muuten ihan siistejä.

Vierailija
9/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hirveälle. Muutamalla ystävälläni on juuri näin. Itse eivät sitä tunnu haistavan, mutta minä koirattomana sen kyllä haistan. Tulee vastaan heti ulko-ovella. Juuri sellainen tunkkainen, märän koiran haju. Aivan hirveä. Ja molemmat asunnot ovat muuten ihan siistejä.

Sama juttu. Kun mene sisään, ihan iskee päin naamaa se haju. Vaikka siis asunto on homeeton ja ihan ok kunnossa. Jotkut koiranomistajat eivät itse sitä kai haista.

Vierailija
10/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalo-osakkeet alkavat haista välittömästi aivan hirveälle jos siellä koira asuu.

Kokemusta on...

Vierailija
11/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä tarkistaa. Meille kävi niin, että eka kerta uudessa kodissa kun lämmitettiin saunaa, koko talo haisi kissan pissalta. Ent omistaja oli pitänyt kissanhiekkalaatikkoa ja kissaa saunassa, eikä se kusen haju lähtenyt millään.

Vierailija
12/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varauksella. Tuttavani osti asunnon, vaikka siellä haisi koiralle ja minun mielestäni jollekin muullekin. Olen hieman allerginen, joten luulen sen vuoksi haistavani "huonot" hajut paremmin. Varoittelin tuttavaani, mutta hän välttämättä halusi ostaa asunnon. Ei mennyt kauaakaan, kun paljastui, että talon katto vuoti. Oli ilmeisesti vuotanut pitempäänkin. Tästä seurasi sitten taloyhtiön kattoremontti. Seuraava ongelmapaikka löytyikin sitten kylpyhuoneesta.

Mieti kuitenkin vielä. Kyseessä on kuitenkin iso rahasumma.

Vierailija
13/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin koira haisee rappukäytävään asti.Hajun siis tuntee jo puolivälissä rappusia kun menee alaspäin.

Vierailija
14/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitän kaikkia jotka ovat päätään asuntopulmillani vaivanneet :=)

Täsmennän silti vielä jos jollakin olisi kokemusta koiranhajusta: Jos se on kuitenkin kuntokartoitustenkin (jotka siis teetän jos teen tarjouksen) jälkeenkin vain se koiran haju, niin lähteekö se pois kun perhe koirineen ja tavaroineen muuttaa, vai jääkö se leijumaan sinne silti.

Vierailija
15/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuillamme on joku snautseri?, sellainen mitä silittäessä tulee "rasvaiset kädet", yöks ja niillä sen koiran haistaa jo rappukäytävään! En pysty edes menemään sinne kylään, muista roduista en ole vastaavaa huomannut.

Vierailija
16/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennän silti vielä jos jollakin olisi kokemusta koiranhajusta: Jos se on kuitenkin kuntokartoitustenkin (jotka siis teetän jos teen tarjouksen) jälkeenkin vain se koiran haju, niin lähteekö se pois kun perhe koirineen ja tavaroineen muuttaa, vai jääkö se leijumaan sinne silti.

No joka tapauksessa sun pitää varmaan pestä asunto katosta lattiaan. Siis KAIKKI pinnat jollain oikein kunnon myrkyllä. Katot, seinät, lattiat. Ja silti on riski, että se haju jää, jos on oikein pinttynyt pintoihin. Etenkin jos on vanhat ja huonoiset pintamateriaalit? Pahimmassa tapauksessa vain pintojen uusiminen tai maalaaminen auttaa. Jos se siis on vain koiranhajua eikä mitään homejuttua.

Vierailija
17/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka tapauksessa sun pitää varmaan pestä asunto katosta lattiaan. Siis KAIKKI pinnat jollain oikein kunnon myrkyllä. Katot, seinät, lattiat. Ja silti on riski, että se haju jää, jos on oikein pinttynyt pintoihin. Etenkin jos on vanhat ja huonoiset pintamateriaalit? Pahimmassa tapauksessa vain pintojen uusiminen tai maalaaminen auttaa. Jos se siis on vain koiranhajua eikä mitään homejuttua.

siis huokoiset.. tarkoitan huokoista pintaa, joka oikein imee sisäänsä kaiken. Esim katto voi olla jotain kipsiä, johon ei oikein muu auta kuin maalaaminen.

Vierailija
18/29 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. laattalattian saumoineen voi joutua kuuraamaan useammankin kerran, mutta haju kyllä lähtee.

Kattoihin se haju ei oikein tartu kun koirat harvemmin katossa kulkevat :) Eli haju on enimmäkseen lattiassa ja seinissä (ja seinät saattavat olla todella likaiset).

Vierailija
19/29 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju jää leijumaan. Kävin katsomassa pari kuukautta tyhjillään ollutta asuntoa, heti eteisessä haistoin että asunnossa on ollut koiria. Jos ostat asunnon jossa on ollut koira, joudut tekemään täydellisen remontin. Tästä syystä koira laskee asunnon arvoa. Itse en uskaltaisi ostaa asuntoa jossa on ollut koiria, onneksi sen kyllä haistaa joten sen voi itse todeta.

Vierailija
20/29 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi mun mielestäni viittaa siihen, että myös asunnon ilmanvaihdossa on jotain vikaa, jos siellä noin pahasti haisee. Jos asunnossa haisee tai on poikkeuksellisen likaista, se kertoo siitä, että asukkaat eivät ole pitäneet asunnosta hyvää huolta.

Ihan varmasti sulla olisi joku remontti edessä ja jos et voi tietää ostovaiheessa, miten iso, älä osta.

Onko se kiinnostava asunto, koska se myydään edullisesti? Halvalle hinnalle on aina joku syy ja se syy on nyt selvinnyt sulle. Ehkä myyjäkin myy, koska se tietää, että asunto vaatii kalliin remontin eikä sillä ole varaa siihen?