LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Voi Ems, tylsää :( Mutta nyt nenu kohti tätä uutta kiertoa!
Emmastiina: Ehdottomasti kysyt mahdollisuutta saada samalla r-testi. Mä olin kanssa elokuussa papan ikäkausikontrollissa ja mietein kanssa silloin, että mitä jos olenkin raskaana. No en ollut, mutta huitelin silloin ihan kierron loppupäiviä ja hoitaja ei millään meinannut löytää mun kohdunsuuta. En sitten tiedä oliko vaikutusta sillä, että kierto oli lopuillaan. Ainakin aina ennen gynellä ei ole ollut mitään ongelmia saada multa helposti otettua papaa.
Claudia: Mitä jos tekisit r-testin niin asia selviäisi. Mä vannon nykyään sen nimeen, että turha asiaa on märehtiä kun raskaustestit on keksitty. Vähänkin jos mietityttää niin eikun testaamaan vaan.
ON: Tissit vihloo ja särkee. Tai no vain toinen niistä. Vasemman puoleinen :) Ja aamulla oli pakko ottaa Panadolia hurjan päänsäryn vuoksi joka osittain sai myös olon huonoksi. Toppuuttelin itseäni kuvittelemasta, että olisi mukamas aamupahoinvointia. Nestehukka varmaan vaivasi. Ei menkkakipuja niiden alkuviikon kouristusten jälkeen.
Eilen illalla aloin miettiä, että mitä jos se mun oikeanpuoleinen kramppaus olikin kohdun suoristumiskipuja ... Muistelen meinaan, että mulla esikoisen raskaudessa todettiin, että kohtu on sekä taakse että joko vasemmalle tai oikealle kallistunut.
Ei sais märehtiä ... Huomenna voisin jo testata kun lyhimmän kierron mukaan laskettuna olisi oikea aika. Mutta taidan odottaa lauantaille. Silloin on tiedossa parisuhdeilta ja -yö miehen kanssa kaksistaan.
Olishan se koomista, että nyt olisin raskaana. Vuosi sitten testasin sen yllätysplussan sinä päivänä kun kanssa illalla lähdettiin viettämään kahdenkeskistä aikaa. Hymyillen muistelen sitä miten mies joi ravintolassa viiniä ja minä vedin varmaan kymmenen kuumaa kaakaota kun olin niin viluinen :)
Plussatuulia puhaltelen...
Ems: Tyhmä täti, mutta nyt kohti uutta kiertoa ja peitonheilutteluja.
Vilmis: *peukuttaa täysiä* Toivottavasti nuo kaikki krampit ja vihlonnat ja muut olisi nyt oikeinoikein hyvälaatuista ja saisitte parisuhdeillalle ihanan alun.
Muille piinailijoille: Koittakaahan saada veturinkuljettaja jo paikalle, ettei mene kaikilla ohituskaistalle tää homma. :)
ON: Kummalliset oireet jatkuu edelleen. Tänään tai huomenna on kyllä pakko testata, että josko sittenkin. En muista, että tämmästä ois koskaan ennen ollu. Vatsalle tulee kumma krampin tunne ja sen jälkeen jää alavatsa aivan kivikovaksi toviksi aikaa, kunnes sitten itsestään laantuu. Nännit on arat ja ne "kovettuu" ihan vaikka vaan huoneilmasta. Alaselässä myös tuntemuksia, tosin voi liittyä myös paljoon istumiseen. Eilen päikkäreiltä herätessä oli ihan hirvee etova olo, joka sitten rauhottui, kun joi ison lasin tuoremehua. Sama toistui tänä aamuna, tosin vieläkin hieman etovaa oloa on havaittavissa.
Ja tuota itkua, eikös se vois jo niinku lähteä pois. Sitä tosin on ollu ennenkin ja on ollut lähes ainoa merkki siitä, et jotain on "pielessä". Se tulee lupaa kysymättä ja viihtyy tovin ja sit taas se menee pois tullakseen uusiks. Ei kivaa näin töissä istuskellessa.
Näihin kuviin ja tunnelmiin, mukavaa rilluntaita kaikille!
Testi on tehty, kuten jo mainitsin, mutta nega tuli. Nyt ajattelin odottaa muutaman päivän ja testata uudelleen, että varmasti nyt sit nega on. Jos on nega, käyn taas gynellä tutkituttamassa paikat..on tämä kyllä kans...
minipillerit jätin pois 23.12 ja nyt odotellaan kuumeisesti että menkat alkaisi. Olen kerennut jo raskaustestinkin tehdä kun alamahaa jomotteli mutta negaahan se näytti. Aamulla soittelin perheneuvolaan ja kyselin että kuinka pitkään menkkoja pitäisi odotella ennen kuin ruvetaan jatkotoimiin. Terkkari oli sitä mieltä että pitäisi viikonloppuna tehdä uusi raskaustesti ja jos se näyttää negaa niin odotellaan rauhassa helmikuun loppupuolelle ja katsotaan sitten, josko pitäisi varata lääkärille aika. Nyt vaan sitten jännittämään, kuinka tässä käy :) Hyvää viikon jatkoa kaikille!
Vasculi: huono tuuri tosiaan tuo sairastuminen oviksen aikaan. Toivottavasti saitte hommat hoidettua!
Mami: mä en nuorempana ole tuntenut mitään oviskipuja, kaikki kolotukset on tulleet vasta vanhempana, tai sitten niihin kiinnittää vaan enemmän huomiota nykyisin tai jotain. Mut ei varmaan aina kipuile...
Emmastiina: kovat menkkajomotukset noin aikaisessa vaiheessa kuullostaa hyvältä. Mulla tosiaan järkyttäviä kramppeja esim. viime raskautumisessa oireena.
Ems: harmi, mutta hyvä kun positiivisella asenteella lähdet uuteen kiertoon ja nousuun ;)
Vilmiina: mä varmaan testaisin jo!!!
Nasulais: testaa, testaa! Halutaan kuulla plussauutisia!
Ritu: tervetuloa! Ärsyttävää tuossa vaiheessa kun ei yhtään tiedä missä mennään...
ON: Mies lähetetty reissuun pussit tyhjinä, hihii..
Aloin tikutella ovista jo toissapäivänä kp 10 kun on reilusti testejä. Ihan haaleeta näytti vielä tänään, ei ole kyllä muutoinkaan vielä mitään oireita. Hyvä olis jos ovisplussan sais vasta esim. pe niin eikös siitä ole noin vrk aikaa munasolun irtoamiseen, joten ehdittäis sit kunnolla varmistella viikonloppuna kun mies taas kotona. Nyt aion nautiskella vielä punaviinilasillisen joka ilta, ei ollenkaan huono vinkki ;)
Nelli kp 12
..tulee nyt pelkästään, pahoittelut, palaan paremmin mielin myöhemmin.. Eli mut saa siirtää kuumeilijalista hännille, täti nimittäin otti ja paukautti tänään paikalle! Toinen kierto jo 26pvää vain, toivottavasti ei nyt tiedä mitään huonoa..
Aattelin ehkä, että voisin tutustua tässä kierrossa tuohon tikuttamisen ihmeelliseen maailmaan, että tietäisi onko se ovis varmasti...
Laskeskelin, että vielä ehtisi LA lokakuun puolelle eli jään tänne jonon hännille teidän kanssa kuumeilemaan.
terkuin ärtynyt Elmu kp 1/26-28 yk6.
Voi Elmu. Pahoittelut tädistä ja oikein paljon jaksamista seuraavaan kiertoon! Eikä se yksin kannata hypätä toiseen kuuhun, vaikkei se ihan osuiskaan lokakuulle. Ole täällä meidän kanssa vain.
*halaa hellästi*
Elmu^^: Todella tympeä täti! Kannattaa kyllä tikuttaa ovis jos vaan yhtään on sellainen tuntemius että haluaa varmistua oviksesta tai sen uupumisesta ja jos se uupuu esim khdessa kierrossa peräkkäin niin kannattaa käydä sitten lääkärissä varmistamassa että kaikki on hyvin. Jaksamisia sinne!
ON; Nyt kp 25/31 ja lupasin etten testaa ennenkuin menkat on oikeasti myöhässä!!! Joka kerta saanut pettyä niin pahasti, vaikka ei se tädin näkeminenkään helpota yhtään asiaa. Jos se mokoma siis taas päättää tulla, toivottavasti ei!
Elmulle; Jää tänne vaan kunnes joku aloittaa tuon marraskuun ketjun, tai voithan sinäkin sen aloittaa?
Huh, ajatella että oikein MARRASKUUN ketju, kuulostaa kyllä aika hurjalta...
Mahdunko mukaan? Olen 23 v. ja mies 25v.
Jätin pillerit jo 3-4kk sitten. Nyt kun tänne kirjauduin (tässä kuussa) niin rupesin laskeskelemaan milloin suurinpiirtein on ovis. Koukkuun jäin ja kuume nousee kun lukee teidän juttuja.. Elikkä mulla viime kuukautiset olleet 2.1 ja viimeviikolla mun laskujen mukaan oli ovis. Kiertopäivä 23 menossa ja kierron pituus 29-30.
Eli ens viikolla pitäs menkat alkaa.. Saa nähdä.. jännittää..
Tervetuloa pinks!
Elmu =( Ihan hanurista, kirjaimellisesti.
Pikainen päivitys vaan et papa tehty ja oli aivan ihana vanhempi rouva joka lohdutteli mua että "meille sanottiin ettei tulla ikinä lasta samaan ja 17 vuotta siihen meni mutta eka tuli 37-vuotiaana ja seuraava 40-vuotiaana"
Pitikö tuon lohduttaa? Vaivaiset 17 vuotta... ok!
En päässy yllättäen kokeeseen koska vaatii lääkäriltä lähetteen. Voi johtua tuosta papasta mutta aivan järkyttävät kivut ollut koko päivän. Särkee selkää, nivusia, viiltelee, ummettaa ja vaikka mitä. Täti pliis aja ohi.
..ihanat lohduttavista sanoista. Kyllä tämä tästä kai taas, saa tädin pois alta niin päästään reenailemaan.
Mami: Mietinkin marraskuun ketjun alottamista, mutta sitten laskin vau.fi laskurilla tuota mahdollista LA:ta niin sattuis mun kierrolla 29-31.10 eli kuulun virallisesti tänne lokakuisiin vielä :) Hassua kyllä että kahdella kierrolla ehtii samalle kuukaudelle.
Tänään rupesin töissä mietiskeleen asioita kun lapset lepäili.. Jos ekasta plussauksesta ois kaikki mennyt hyvin niin meillä ois jo vauva sylissä.. Huoh.. Oon sataan kertaan miettinyt että milloin se meidän vuoro oikein on vai onko koskaan... Tiedän ettei aihetta epätoivoon vielä ole ja täälläkin on monta jotka on yrittäneet paaljon kauemmin kuin itse.. Jotenkin vaan noi keskenmenot lyö niin lyttyyn.
Onpas synkistelypäivä.. Onneksi on paikka jossa saa vuodattaa ja tietää että joku toinenkin jakaa nää samat ajatukset. Mukavaa illanjatkoa!
Elmu
Miten mä pystyn olemaan testaamatta :) Arvatkaa tekiskö mieli ... Enkä mä oikeastaan edes pelkää sitä, että tulos olis negatiivinen. Tietty se masentaisi. Mutta syy siihen miksi yritän olla testaamatta on se, että olishan se hiukan naurettavaa jo nyt testata :) Tälläkin hetkellä tykyttää ja tuuppii tuossa navan korkeudella vasemmalla puolella. Ehkä se on vaan ilmakupla, joka etsii tietä ulos :)
Siis tää kierto. Eipä ole mitään mahkuja.
Nyt joku aloittamaan plussa onnet tässä! Liikaa on tullut jo tädin yllättämiä( joihin itse varmaan huomenna liityn, vaikka nyt on kyllä ollu erittäin hiljaiset oireet menskuihin) ja uusi tuli mukaan ja ainahan remmiin mahtuu :) Kaikille nyt piina viikkojen ajaksi oikein paljon onnea ja paljon paljon niitä plussia!!!! ++++++++++++++++++++
On: eli huomenna pitäis alkaa tädin saapumaan, mutta hieman on nyt heikot oireet siihen suuntaan.. hieman on kyllä rinnat aristelleet, mutta ei mitään vastaavaa niinkuin yleensä. Närästystä on tänään ja eilen ollut todella paljon mutta mua nyt närästää välillä muutenkin. Eli ei varmaan mitäään kummempaa nyt oo luvassa täälläkään. varmaan marraskuisiin siis matka vie.... Voi itkujen parkaisu!!
Kiova: Minä vastaan noihin sukulaisten vauvauteluihin ihan vaan, että "kaikki aikanaan" tai "eihän me olla vielä naimisiinkaan ehditty" tms. Meillä ei kukaan tiedä tästä yrittämisestä, eikä haluta kertoakaan.
vilmis: Toivottavasti pääset plussaamaan!
Nelli, hienoa että saitte varastoon jo ovista hyödynnettyä.
Tädin yllättäneille suuret pahoittelut! Elmu ja Ems siellä oli ainakin, mutta myös muille tädin uhreille tsemppiä jatkoon!
Elmu, minä myös välillä ajattelen tuota aikaa siten, että jos kaikki olisi mennyt nappiin, niin minulla olisi jo vuoden ikäinen vauva kotona... Surulliseksi se vetää, kun näin alkaa miettimään, joten yritän karkottaa tuon ajatuksen hyvin nopeasti.
ON: Testasin sitten tänäaamuna Mammaksin raskaustestillä selvän negan. Pitkästä aikaa se oikeasti kirpaisi kunnolla, kun niin kovasti toivoin sieltä jonkun haamun löytäväni ja saisin toivoa, ettei sinne lapsettomuuspolille tarvitse soitella aikaa. Vielähän sitä toivoa toki on, kun näin ajoissa testasin... Seuraava testi olisi sitten lauantaina ja jos se on edelleen negatiivinen, niin sitten pitää ruveta miehen kanssa juttelemaan asiasta.
Mitään mullistavia oloja ei kyllä olekaan raskauden puolesta. Ihan normaalia tissien aristusta ja alavatsan nippailuja, joita minulla on aina loppukierrossa.
Noista negatesteistä tulee sellainen olo, että tekisi mieli piirtää se toinenkin viiva siihen testiin, kun ärsyttää niin paljon miksi sitä plussaa vaan ei voi tulla!
Sellaisia tunnelmia tänne suunnalle tällä kertaa...
Marjana kp 25/28-30 Dpo 11 yk 22
Ems: Onnea uuteen kiertoon! Säännöllinen kierto on kyllä ehdoton plussa, tietää paremmin koska ovis on ja koska tätiä voi odotella.
Emmastiina: Hienon päätöksen teitte miehesi kanssa! Me teimme tosiaan saman vuosi sitten ja nyt on itse asiassa suunnitteilla jo uusienkin suksien hankkiminen. Ei muuten, mutta tuli ostettua perinteiset kun en tiennyt mitä haluan hiihtää ja lopputulos olikin se että luistelen :D Antoisia hiihtohetkiä! 17 vuotta?! Apua!!
Kiova: Kiinnostava tuo sinunkin virtsatientulehdus… Honeymoonariksi kutsuvat muistaakseni sitä kun ahkerasta ässäilystä voi saada virtsatientulehduksen, tai oireita. Itselläni oli sitä aikoinaan, mutta ei ole enää ollut. Silloin kehottivat käymään vessassa aina ässäilyn jälkeen, mutta kuka ihme voi nousta sängystä heti sen jälkeen, minähän haluan ne simpat sinne oikeisiin asemiin! :D Niin ja tuohon painostamiseen kavereiden ja sukulaisten puolelta, sitä on kestänyt jo vuosia… Välillä meinaa hermot palaa ihan totaalisesti, lähinnä nyt juuri sen takia että ei se raskautuminen aina niin hel***in helppoa ole… Vastailua on päästä päähän, ehkä joskus, ei vielä, katsotaan, mihin tässä olisi kiire, mehän ollaan vielä nuoria jne :)
Sipsu: Kiitos, toivo elää, kunnes täti tulee :)
20vilmiina07 ja emmastiina: Outoa kylläkin, mutta itsellänikin oli jotain tuollaisia outoja pistoksia eilen. Oletan kyllä että omani johtuvat siitä että tuli edellispäivänä treenattua ”korsettia” oikein kunnolla. Mutta, nyt totta kai alkaa epäilyttää…
Vacsu: Eikä! Sinulla on kyllä nyt todella huono tuuri tuon sairastelusi kanssa!
Mami: Ei todellakaan läheskään kaikilla ovis tunnu mitenkään! Toivotaan että oli siis kiinnittyminen kyseessä.
Claudia: Minullakin on välillä ollut tuollaisia todella outoja kiertoja. Toivotaan että tämä seuraava on jo normaalimpi. Tsemppiä!
Nasulais: On sinullakin noita oireita! Tsemppiä!
NelliN: Hyvin on valmisteltu teillä tulevaa ovista, toivottavasti tulee vasta viikonloppuna!
Elmu: Suuret pahoittelut tädin tulosta! Ihanaa kuitenkin että seuraavakin la ajoittuisi lokakuulle. Tsemppiä! Tiedän tunteen kun alkaa ajattelemaan että jos kaikki olisi mennyt hyvin ensimmäisellä kerralla niin… Meillä olisi la ollut maaliskuussa ja se pelottavasti lähenee. Toki, jos sen plussan olisi saanut ensimmäisestä kierrosta, tai edes seuraavista, niin olisi tosiaan se käärö jo… Suuri halaus! Toivotaan nyt tosiaan että teillä tärppää yhtä nopeasti kun tähänkin asti ja jo ensi kierrosta saat sen plussan!
Pinks: Tervetuloa mukaan!
Mupis: Onnea tähän päivään! Toivottavasti täti jättää tulematta ja pääset testaamaan. Koska muuten testaat?
Marjana: Ihan oikeasti meinaa kyyneleet nousta silmiin kun luen että olet testannut negan. Aikaisessa vaiheessahan tosiaan testasit, joten toivotaan että suru ehtii muuttua vielä iloksi. Niin paljon kun seurastasi täällä nautinkin, niin toivon jo näkeväni sinun siirtyvän sinne odottajien puolelle. Ja eikö me oltu sovittu (jo useampi kierto sitten) että plussataan yhdessä? Sovitaanko nyt että on meidän vuoro ja plussataan yhdessä, sinä lauantaina ja minä viikon päästä. Halaus!!
ON: Minä olen aivan samaa mieltä, nyt naiset PLUSSAAMAAN! Yhtään tätiä ei tänne enää oteta vastaan! Veturinkuljettaja esille, niin että saadaan matkustajatkin kyytiin!
Itsellä ei mitään mainitsemisen arvoisia oireita. Kylmä on, mutta niin minulla on aina oviksen ja tädin väli, joten se ei ole mitään uutta. Vielä viikko tätä pitäisi jaksaa. Pitkän pitkä kierto on raivostuttava...
Alexandra, kp27/28-32, yk6+km+yk5
Sieltähän ne menkat nyt sitten tuli eilen. Masentaa ja turhauttaa ja ärsyttää! No nyt ainakin tiedän, että noi oireet on menkkaoireita. Ja ainakin menkat on nyt tosi säännölliset. Uuteen kiertoon siis!
Varmaan vielä osuu lokakuun loppuun mahdollinen laskettu aika, jos tässä kierrossä tärppää.
Toivottavasti saadaan pian plussia!
Ems kp 1/28-35