Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Q: Pahimmat anopiltasi kuulemasi kommentit?

Vierailija
11.11.2005 |

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempakka:

pitäisi antaa anteeksi noin niinkuin " vanhan kansan ihmisille" ja " mummoille" .

Aika monen palstalaisen anoppi on vielä jopa alle 50-vuotias, joten tuskin mitään vanhan kansan mummoja =D

Pitäisikö myös sen ikäisten palstailijoiden kommentteihin suhtautua " mummojen" kommentteina..

Vierailija
42/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(60 ja 65v ovat) - aika lailla se maailma 30 vuodessakin tuppaa muuttumaan. Ja onhan esimerkiksi vanhempien nuukuudesta täällä ennenkin puhuttu, on selkäytimeen jotain juttuja jääny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen.

Kyllä minä ainakin suutuin, kun miehen mummo kysyi, että mitä " erkki" sanoi, kun sai kuulla että meille on tulossa 4. lapsi. Sanoin takaisin, että eiköhän tuo itse tiedä tehneensä.

Minusta tuo kommentti tarkoitti sitä, että minä se vaan teen lapsia ja " erkkiparka" elättää

Vierailija
44/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä anoppi ajattelee että raskaus ym. asiat on naisten juttuja enemmän ja siispä ihan normaalia kysyä reaktiota.

Vierailija
45/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun anopintekele on vasta 42 eli ei mikään mummo todellakaan vielä.

-Se jonka anoppi soitti sairaalaan

Vierailija
46/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten näytätte loukkaantuvan ihan turhista... Voisko olla, että karvat jo valmiiksi pystyssä, kun kyse on anopista (joka kuitenkin on yksi inhotuimpia ihmisryhmiä) ?!?!?!

Senkin anoppi, joka oli sua auton perään sitomassa ja laittamassa juoksemaan, mun korviin se oli vitsiksi tarkoitettu!!! Ei kyllä hyvä vitsi, mutta kuitenkin....

Vierailija
47/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan maailma ollut erilainen heidän nuoruudessaan. Koskee esim. lastenkasvatusta ja vastaavia.

Mutta, mutta.. silti voi odottaa, että anopitkin noudattavat kohteliaita käytöstapoja. Luulenpa niin, että " ennen vanhaan" ihmisiltä on vaadittu käytöstapoja. Ehkäpä kuitenkin juuri anopin suhteen miniään ei ole " tarvinnut" olla kohtelias? Tiedättekö, millainen suhde ns. painajaisanopillanne on tai on ollut omaan anoppiinsa?

Olen myös tullut siihen johtopäätökseen, että joitain vanhempia ihmisiä jurppii se, että nykyään nuoremmillakin on oikeus sanoa mielipiteensä yms. kun he itse ovat joutuneet nuorina kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, vaikka nämä olisivat olleet millaisia paukapäitä.

Vierailija
48/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä hoki käytävällä kävellessään lapsi sylissä isoon ääneen.

Sanoi, etten ota hänen poikansa tarpeita tarpeeksi huomioon, kun lähdin yhdeksi illaksi ystäväni kanssa ulos ensimmäistä kertaa lapseni syntymän jälkeen. Lapsi oli silloin 2,5 v.

Vierailija
49/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi anoppia pitäisi siis erityisesti kohdella silkkihansikkain ja vain kestää ja kestää? Tempakan kommentti anopin omasta anoppisuhteesta oli hyvä, meidän hirviöanoppi on puhunutkin, ettei ole koskaan omalle anopilleen kelvannut ja samaa kaavaa toistaa, ei vain tajua sitä.

Vierailija:

Muuten näytätte loukkaantuvan ihan turhista... Voisko olla, että karvat jo valmiiksi pystyssä, kun kyse on anopista (joka kuitenkin on yksi inhotuimpia ihmisryhmiä) ?!?!?!

Senkin anoppi, joka oli sua auton perään sitomassa ja laittamassa juoksemaan, mun korviin se oli vitsiksi tarkoitettu!!! Ei kyllä hyvä vitsi, mutta kuitenkin....

Vierailija
50/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kivikauden töksäytys. Mieheni veljen perhe lähti seuraavana aamuna (varmaan olisivat lähteneet yötä myöten, jos ei olisi ollut niin pitkä matka kotiin). Heillä siis tyttöjä ja meilläkin esikoinen tyttö. Viime jouluna sitten kuopuksemme 4 kk oli mukana.

Se siitä perinteisestä mummolassa vietetystä sukujouluperinteestä :(.

Vierailija
51/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anoppi toteamaan, että kyllä teidän täytyy lapsia alkaa tekemään, kohta on liian myöhäistä.

Vierailija
52/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olin tuolloin kylläkin, mutta tuo lause on jäänyt mieleen edesmenneen anoppini suusta.

Vierailija
53/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

täytyy sanoa että kyllä olette herkkänahkaista porukkaa. Suurin osa noista anoppien " ilkeyksistä" on ihan tavallista mummojen juttua, hankalia olette jos ei vanhan kansan ihminen saa yhtään toitottaa. ja monesta " pahasta" lausahduksesta kuultaa läpi huolehtimisen tarve, sellaisia asioita sanottu jota voisi kuvitella oman äidin tyttärelleen sanovan, mutta kun sanojana onkin anoppi!

Sekin jonka anoppi soitti sairaalaan että hyväksyn sinut poikani lapsen äidiksi, oli varmasti anopilta tarkoitettu sovinnon eleeksi ja hyväksynnän merkiksi, varmaan paras asia mitä oli sanonut koskaan jos kerran sitä ennen välit huonot.

Miettikäähän vähän sitä suhtautumistanne. Se on kuulkaas mummojen oikeus tietää vähän paremmin lastenhoidosta ;-)

Oma anoppi ei ole koskaan minua loukannut, vaikka onkin joskus neuvonut ja sellaisiakin neuvoja antanut joita ei tulis mieleenkään noudattaa.

Vierailija
54/61 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sanattomaksi..Luonnollisestikin asia on keskusteltu kahden kesken mieheni kanssa. (Sitäpaitsi jo monia, monia vuosia sitten seurusteluvaiheessa tein silloiselle poikaystävälleni, nykyiselle puolisolleni selväksi mitä haluaisin, eli perheen. Emme olisi mieheni kanssa jatkaneet seurustelua silloin vuosia sitten, jos vain toinen meistä olisi lapsia halunnut. Tämänkin asian anoppi varsin hyvin tietää, silti hän katsoi tarpeelliseksi kysyä tuon aiemmin mainitun kysymyksensä!)

Vierailija
55/61 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi oli niin asiaton kommentti minun ja mieheni lapsesta, kuin vain voi olla.

Vierailija
56/61 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saimme alkionsiirrolla ja sitä ei anoppi meinannut ymmärtää mitenkään.

Vierailija
57/61 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Et sinä mitään rakasta" -anoppi tokaisi kun sanoin rakastavani poikaansa.

" Et varmasti ole raskaana, minun poika on HOMO" -anoppi tokaisi kun aloin odottaa esikoistamme. Tuhansia muitakin samankaltaisia juttuja.

Vierailija
58/61 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen hääkuvansa (eronnut 4v sitten ja meistä ei ole hääkuvaa). Anoppi haukkuikin minut miehen lasten kuullen rosvoksi ja sanoi että mun osakkeet hänen silmissään laskivat, eikä halunnut kuunnella asialle mitään järkeviä selityksiä.

Vierailija
59/61 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi tuumi: taisit ottaa tosissaan tuon myötäelämisen " piipin" raskaudessa ku kerta tuo valeraskauski sulle tuli,..

Vierailija
60/61 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ne mua harmitti

- esikoisen ristiäisissä: tee nopeasti toinen ettei ikäsi tule vastaan (olin 29v)

- samassa tilaisuudessa: sun pitää imettää aika paljon että vanhat vaatteet taas mahtuu (oli ehkä 5kg vielä raskauspainoa jäljellä)

- tyttärensä odottaessa esikoistaan: tää on niin ihanaa kun ensimmäistä kertaa odottaa oman lapsensa lasta, siis tarkoitan tyttären (mulla ja pojallaan kaksi lasta siinä vaiheessa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme