Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ystävän käytöksestä?

Vierailija
30.12.2011 |

Minulla on ihan mukavasti kavereita, viisikin, jolle voi milloin vain soittaa ja joita voi pyytää mihin vain tekemiseen seuraksi. Nykyään vapaa-aika on kuitenkin kortilla vauvan vuoksi ja ystävien kanssa hetket kullanarvoisia, silloin kun ne onnistuu järjestämään. Yksi läheisimmistä ystävistä ei oikein ymmärrä tätä ja kohtelee minua hälläväliä-tyyliin (teki tätä ennen vauvaanikin, mutta silloin ei ärsyttänyt niin paljon) ja mietin kuinka saisin hänet tajuamaan sen. Hänellä itsellään on vain pari läheistä ystävää. Tällä ystävällä on tullut tavaksi tehdä ohareita. Nyt jo kahdet viikon sisällä. Ensin kutsuin hänet viettämään leffailtaa miehensä kanssa meille. Puhelimessa hän sanoi, että tulevat tunnin päästä. Kävin sillä välin kaupassa ja laitoin pöydän koreaksi naposteltavista. No tunti puhelusta, soittaa etteivät jaksakaan. Ymmärsin tämän tällä kertaa, koska joulu oli takana ja itse kukanenkin väsynyt kyläilyistä.

Seuraavana päivänä sovin tämän ystäväni kanssa, että menisimme elokuviin joululoman aikana. Sovimme elokuvan, joka molempia kiinnostaa. Minä sanoin että alankin lypsämään vauvalle maitoa varastoon, jotta mies voi olla kotona sen illan. Emme sopineet tarkkaa päivää mutta viikon sisällä. Olin innoissani, koska en nykyään pienen vauvan kanssa pääse usein elokuviin ja silloin kun mieheni pystyy hoitamaan työkiireiltä vauvaa, niin juuri sillä hetkellä ei ole kaveria, joka lähtisi. No seuraavana päivänä tästä sopimuksesta saan facebook-viestin, että "kävinkin mieheni kanssa katsomassa tämän kyseisen elokuvan eilen". Just. Nyt alkoi jo hieman kismittämään. En oikein tiennyt mitä vastata, koska en ole tottunut keneltäkään muulta vastaavanlaiseen käytökseen. Ja usein kun tämä ihminen tekee näitä, hän pistää tapahtuman vitsiksi "meikä on vähän tämmönen petturinainen", ikään kuin tämä vitsailu omasta typeryydestä sovittaisi teon.

Ajattelin että ensi kerralla kun sovimme jotain, niin en mene paikalle. Lapsellista joo, mutta en keksi muutakaan tapaa saada tätä ihmistä tajuamaan miltä tuntuu olla se oharoitava ihminen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tämä "ystävä" samaan kaveripiiriin muiden ystäviesi kanssa? Jos kuuluu, niin tapaisin tätä petturiystävää vain silloin, kun joku toinenkin kaveri on tulossa mukaan. en siis järjestäisi kahdenkeskisiä tapaamisia ollenkaan. Jos hän sitten jää pois, niin sittenpähän jää ja te muut voitte jokatapuksessa pitää hauskaa.

Ja itse en enää sopisi hänen kanssaan yhtään tapaamista.

Vierailija
2/4 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin vain kuulostaa, että hän haluaa olla miehensä kanssa enemmän kuin sun. Jos sulla on useita ystäviä, joita pyytää, miksi pahoitat mielesi pyytämällä tätä yhtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat muuttaneet puoli vuotta sitten muualle, jossa heillä ei ole yhtään ystävää. Valittaa usein ikävää entiselle kotipaikkakunnalle (juuri meidän kavereiden takia) ja ovat siis nyt käymässä täällä lomailemassa. Ja kyllä aina silloin kun itsellensä sopii, haluaa nähdä.

Ja pidän tästä ihmisestä muuten. Hänellä on mukava rauhallinen luonne ja huumorintaju, mutta en ihmettele kyllä yhtään enää miksi kavereita on niin vähän. Ja hänelle minä olen niitä harvoja.

Vierailija
4/4 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertasta